Posted on 22 Μαρτίου, 2025

Κωφίδης Ευάγγελος
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνὸς μᾶς ὑποδείκνυει: «Ἡ εἰκὼν τοῦ Ἁγίου εἶναι ὁρατὴ ἔκφραση τῆς ἀοράτου δόξης τοῦ Θεοῦ». Οἱ εἰκόνες τῆς Παναγίας καὶ τῶν Ἁγίων δὲν εἶναι ἀπλὲς ἀπεικονίσεις, ἀλλὰ ἱερὰ σύμβολα ποὺ ἐνοποιοῦν τὸν πιστὸ μὲ τὴν ἀλήθεια τῆς πίστεως. Ὅταν ὁ σατανᾶς, μὲ τὴν βοήθεια τῶν «καλλιτεχνῶν τῆς κακιάς ὥρας», διαστρεβλώνει αὐτὲς τὶς εἰκόνες, προσπαθεῖ νὰ σπείρει πνευματικὸ φάρμακο στὴν καρδιά τοῦ λαοῦ — φάρμακο ποὺ μετατρέπει τὴν λατρεία σὲ ἀμφιβολία καὶ τὴν εὐλάβεια σὲ περιφρόνηση. Ὁ Απόστολος Παῦλος προειδοποιεῖ: «Ὁ σατανᾶς μετασχηματίζεται εἰς ἄγγελον φωτός» (Β΄ Κορ. 11:14), καὶ αὐτὴ ἡ μεταμόρφωση φαίνεται στὶς ἀλειωμένες εἰκόνες, ποὺ ὑποκρύπτουν τὴν πλάνη μὲ τὸ προσωπεῖο τῆς «τέχνης».
Ὁ ἐχθρὸς τῆς ψυχῆς, ὁ σατανᾶς, γνωρίζει ὅτι ἡ εἰκὼν εἶναι ἄμεσος δρόμος πρὸς τὴν καρδιά — γι᾿ αὐτὸ ἐπιτίθεται μὲ πυρπολητικὴ μανία, μεταμορφώνοντας τὸ ἱερὸ σὲ «γέλιο» καὶ τὴν λατρεία σὲ βδέλυγμα.
Ἡ Ἄρνηση τῶν Ἡρώων καὶ ἡ Αποδοκιμασία τῆς Ἱστορίας
Ἡ Ἐθνικὴ Πινακοθήκη, ὑποτίθεται φορέας διαφύλαξης καὶ προβολῆς τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ, μετατρέπεται σὲ ἐπίσημο ἐργαλεῖο πολιτισμικοῦ μηδενισμοῦ. Ὁ διεθνούς βεληνεκούς γλύπτης Νίκος Φλώρος, ποὺ τιμᾷ μὲ τὰ ἔργα του τοὺς ἥρωες τοῦ 1821 (Κολοκοτρώνη, Μπουμπουλίνα και της Μόσχως Τζαβέλλα ), ἀπερρίφθη μετὰ περιφρονήσεως. Τὰ αἰτήματά του δωρεᾶς θεωρήθηκαν «ἀπρόσφορα», ἐνῶ ταυτόχρονα ἐγκρίθηκαν ἐκθέματα ποὺ βεβηλώνουν τὰ ἱερὰ σύμβολα τῆς Ὀρθοδοξίας. Ἡ υποκρισία εἶναι φανερή: «Ἡ τέχνη δὲν ἔχει ὅρια» εἶναι τὸ παρατσούκλι, ἀλλὰ μόνο ὅταν ὑπηρετεῖ ἀντικειμενικὰ ἀντίθετα ἀπὸ τὰ ελληνορθόδοξα ἰδεώδη.
Ὁ Νίκος Φλώρος, ποὺ ἔχει αντιμετωπιστεί μὲ σεβασμὸ από γκαλερί τῆς Γερμανίας, τῆς Κίνας καὶ τῶν ΗΠΑ, στὴν πατρίδα του θεωρεῖται «παρωχημένος». Ἡ δικαιολογία; «Ἡ Πινακοθήκη εἶναι κλειστὴ μέχρι τὸ 2030». Ἄραγε κλειστὴ γιὰ τοὺς Ἕλληνες ἥρωες, ἀλλὰ ἀνοικτὴ γιὰ τὶς πορνογραφικὲς βλασφημίες ποὺ συνοδεύονται ἀπὸ προσευχὲς στὸ Ἅγιο Πνεύμα;
Ἡ Βέβηλος Τέχνη
Τὸ ἐκθέτουν οἱ ἰδιες οἱ πράξεις: Στὴν αἴθουσα τῆς Πινακοθήκης προβλήθηκε βίντεο μὲ ζευγάρι νὰ τελετουργεῖ πορνογραφικὲς πράξεις, ἐνῶ ἡχητικὰ ἀκουγόταν ἡ προσευχή «Βασιλεῦ οὐράνιε, Παράκλητε». Αὐτὴ δὲν εἶναι «ἔκφραση», εἶναι ἐπίθεση στὴν καρδιὰ τοῦ χριστιανισμοῦ. Ὁ διάβολος, σύμφωνα μὲ τοὺς Ἁγίους, ἐργάζεται μέσα ἀπὸ τὴν σύγχυση τοῦ ἱεροῦ μὲ τὸ βέβηλο. Ἡ σκηνὴ αὐτή, παραδεκτὴ στὸ «ἐθνικὸ» μουσείο, δείχνει ὅτι οἱ ἀρχές προτιμοῦν νὰ ἐκπαιδεύουν τὸ κοινὸ στὴν ἀσέλγεια, ἀντὶ νὰ ἐμπνέουν ἀρετή.
Ἡ ἐρώτηση εἶναι ἁπλή: Γιατὶ ἡ Πινακοθήκη, ποὺ ἀρνείται νὰ δείξει τὴν σημαία καὶ τοὺς ἀγωνιστὲς τοῦ 1821, δέχεται νὰ ξεφτιλίζει τὴν Παναγία καὶ τοὺς Ἁγίους; Ἡ ἀπάντηση βρίσκεται στὸ κείμενο τοῦ Ἁγίου Παΐσιου: «Ὅταν οἱ Χριστιανοὶ σωπαίνουν, ὁ σατανᾶς ἐνισχύεται». Ἡ σιωπὴ τῶν ιθύνοντων εἶναι συνενοχή στὴν ἀποδόμηση τῆς πίστεως.
Ἡ Πολιτικὴ Ἐπικαιρότητα: Λίνα Μενδώνη καὶ ἡ Διπρόσωπη Θέση
Ἡ Ὑπουργὸς Πολιτισμοῦ, Λίνα Μενδώνη, φαίνεται νὰ παίζει διπλὸ παιχνίδι. Ἀφενὸς παρευρίσκεται σε ἐκκλησιαστικὲς τελετές, ἀφετέρου ἐπιτρέπει στὴν Πινακοθήκη νὰ προβάλλει βδέλυγμα. Ἄραγε γνώριζε γιὰ τὸ βίντεο μὲ τὶς βλασφημίες; Ἂν ὄχι, τότε εἶναι ἀνίκανη. Ἂν ναί, τότε εἶναι ὑποπτη γιὰ θρησκευτικὸ έγκλημα. Ὁ ἅγιος Παΐσιος προειδοποιοῦσε: «Ἂν ἡ Ἐκκλησία σωπαίνει γιὰ νὰ μὴν ἔρθει σε ρήξη μὲ τὸ κράτος, τότε ποιὸς θὰ μιλήσει;».
Ἡ Μενδώνη, μὲ τὴν σιωπή της, ἐπιβεβαιώνει ὅτι τὸ κράτος ὑποστηρίζει τὴν πολιτισμικὴ διαφθορά. Ἡ στάση αὐτὴ δὲν εἶναι μόνο ἀπὸστροφη ἀπὸ τὸν χριστιανισμό, ἀλλὰ καὶ προδοσία στὴν ἑλληνικὴ ταυτότητα, ποὺ ἐπὶ αἰῶνες βασίζεται στὴν τρίδυμη ἑνότητα: Ἑλληνορθόδοξη πίστη, ἱστορία, καὶ παράδοση.
Ἡ Συνέπεια τῆς Καταστροφῆς: Ψυχὲς Ποιμαντικὲς καὶ Κοινωνικὴ Ἀποσύνθεση
Οἱ εἰκόνες ποὺ βλέπει ὁ λαὸς δὲν εἶναι ἀθῶες. Ὅπως ἔγραφε ὁ Δαβίδ: «Φύλαξον τοὺς ὀφθαλμούς μου νὰ μὴ ἴδωσι ματαιότητα». Τὰ «θεάματα» ποὺ προωθεῖ ἡ Πινακοθήκη δὲν εἶναι τέχνη, εἶναι ψυχολογικὸς πόλεμος. Ἡ ἐπανάληψη βλασφημιῶν, ἡ ἔκθεση των παιδιῶν μας σὲ ἀσέλγειες, καὶ ἡ συστηματικὴ διαγραφὴ τῶν ἱερῶν συμβόλων δημιουργοῦν πνευματικὸ κενό, ποὺ γεμίζει ὁ σατανᾶς.
– Ὁ Ἅγιος Βασίλειος ὁ Μέγας ἔλεγε: «Ἡ καρδιὰ ἀπορροφᾷ ὅσα βλέπει, καὶ γίνεται ὅμοια μ’ αὐτά».
– Ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης προειδοποιοῦσε: «Ἡ συνεχὴς ἔκθεση σὲ ἀκάθαρτες εἰκόνες μεταμορφώνει τὸν ἄνθρωπο σὲ εἴδωλο τοῦ πάθους».
Ὁ ἅγιος Παΐσιος ὑπογράμμιζε: «Ἡ ψυχὴ ἀποθηκεύει ὅ,τι βλέπει». Οἱ πορνοταινίες, οἱ βέβηλες «τέχνες», καὶ ἡ ἀπαξίωση τῶν ἁγίων εἶναι πνευματικὰ δηλητήρια. Δὲν εἶναι τυχαῖο ποὺ κοινωνίες ποὺ ἐγκαταλείπουν τὴν πίστη τους βυθίζονται στὴν ἀνηθικότητα, τὴν κατάθλιψη, καὶ τὴν κοινωνικὴ απομόνωση.
Καταγγελία καὶ Πρόκληση: Ὄχι Στὴν Προδοσία, Ναὶ Στὴν Παράδοση
Ἡ ὥρα εἶναι κρίσιμη. Ὁ λαὸς πρέπει νὰ ἀπαιτήσει:
1. Ἀμέσως ἡ Πινακοθήκη νὰ ἀπομακρύνει κάθε βλάσφημο ἔργο.
2. Νὰ τιμὴσει τοὺς ἥρωες καὶ τοὺς Ἁγίους μὲ ἐθνικὲς ἐκθέσεις.
3. Νὰ παραιτηθεῖ ἡ διοίκηση καὶ ἡ Ὑπουργός Πολιτισμοῦ γιὰ τὴν πολιτισμικὴ προδοσία.
Ἡ μάχη αὐτὴ δὲν εἶναι μόνο θρησκευτική. Εἶναι μάχη γιὰ τὴν ψυχὴ τῆς Ἑλλάδας. Ὅπως οἱ πρόγονοί μας ὑπέφεραν γιὰ νὰ μᾶς ἀφήσουν ἐλεύθερους, ἔτσι καὶ ἐμεῖς ὀφείλουμε νὰ ὑπερασπιστοῦμε τὴν κληρονομιά τους. Ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός ἔλεγε: «Ἂν δεις ἀδικία, μὴ σιωπάς
. Ἡ σιωπὴ σου εἶναι ἐγκληματικὴ».
«Μὴ νικᾶσθε ἀπὸ τὸ κακό, ἀλλὰ νικᾶτε ἐν τῷ ἀγαθῷ τὸ κακόν» (Ρωμ. 12:21)
Ἡ Ἑλλὰς δὲν θὰ γίνει ποτὲ «μουσεῖο βλασφημιῶν». Ἡ πλειοψηφία τοῦ λαοῦ εἶναι Ὀρθόδοξη, καὶ θὰ ἀντιδράσει. Ἡ Ἐθνικὴ Πινακοθήκη, ἀντὶ νὰ εἶναι «περίκλειστο λόμπι χριστιανοφοβικῶν», νὰ γίνει πάλι σπίτι τῶν Ἑλλήνων. Μόνο ἔτσι θὰ τιμήσουμε τοὺς προγόνους, τοὺς Ἁγίους, καὶ τὸν ἴδιο τὸν Χριστό, ποὺ ὑπὲρ ἡμῶν ἐσταυρώθη.
«Ἡ πίστις χωρὶς ἔργων νεκρά ἐστιν» (Ἰακ. 2:26). Ἂν πιστεύουμε, ἀς ἐνεργήσουμε.
Ἐπίλογος: Ὁ Ἅγιος Παΐσιος μᾶςπροειδοποιοῦσε:
Ἂν δὲν ἀντιδράσουμε, θὰ σηκωθοῦν οἱ πρόγονοί μας ἀπὸ τοὺς τάφους. Ἐκεῖνοι ὑπέφεραν τόσα γιὰ τὴν πατρίδα καὶ ἐμεῖς τί κάνουμε γι᾿ αὐτήν; Ἡ Ἑλλάδα, ἡ Ὀρθοδοξία, μὲ τὴν παράδοσή της, τοὺς Ἁγίους καὶ τοὺς ἥρωές της, νὰ πολεμῆται ἀπὸ τοὺς ἴδιους τοὺς Ἕλληνες καὶ ἐμεῖς νὰ μὴ μιλᾶμε! Εἶναι φοβερό! Εἶπα σὲ κάποιον: «Γιατί δὲν μιλᾶτε; Τί εἶναι αὐτὰ ποὺ κάνει ὁ τάδε;». «Τί νὰ πῆς, μοῦ λέει, αὐτὸς ὅλος βρωμάει». «Ἂν βρωμάη ὅλος, γιατί δὲν μιλᾶτε; Χτυπῆστε τον». Τίποτε, τὸν ἀφήνουν. Ἕναν πολιτικὸ τὸν ἔφτυσα. «Πές, τοῦ λέω, “δὲν συμφωνῶ μ᾿ αὐτό”. Τίμια πράγματα. Θέλεις νὰ ἐξυπηρετηθῆς ἐσὺ καὶ νὰ ρημάξουν ὅλα;».
Ἂν οἱ Χριστιανοὶ δὲν ὁμολογήσουν, δὲν ἀντιδράσουν, αὐτοὶ θὰ κάνουν χειρότερα. Ἐνῶ, ἂν ἀντιδράσουν, θὰ τὸ σκεφθοῦν. Ἀλλὰ καὶ οἱ σημερινοὶ Χριστιανοὶ δὲν εἶναι γιὰ μάχες. Οἱ πρῶτοι Χριστιανοὶ ἦταν γερὰ καρύδια· ἄλλαξαν ὅλο τὸν κόσμο. Καὶ στὴν βυζαντινὴ ἐποχὴ μιὰ εἰκόνα ἔβγαζαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία καὶ ἀντιδροῦσε ὁ κόσμος. Ἐδῶ ὁ Χριστὸς σταυρώθηκε, γιὰ νὰ ἀναστηθοῦμε ἐμεῖς, καὶ ἐμεῖς νὰ ἀδιαφοροῦμε! Ἂν ἡ Ἐκκλησία δὲν μιλάη, γιὰ νὰ μὴν ἔρθη σὲ ρήξη μὲ τὸ κράτος, ἂν οἱ μητροπολίτες δὲν μιλοῦν, γιὰ νὰ τὰ ἔχουν καλὰ μὲ ὅλους, γιατὶ τοὺς βοηθᾶνε στὰ Ἱδρύματα κ.λπ., οἱ Ἁγιορεῖτες πάλι ἂν δὲν μιλοῦν, γιὰ νὰ μὴν τοὺς κόψουν τὰ ἐπιδόματα , τότε ποιός θὰ μιλήσει; (ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης. «Πνευματικὴ ἀφύπνιση», Σουρωτὴ Θεσσαλονίκης 1999 σελ. 36-37)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου