Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

περί τής ορκωμοσίας στην βουλή

orkosἩ Ἐκκλησία ἔχει πάντοτε
ἀνοιχτές τίς ἀγκάλες της,
γιά νά δεχθεῖ στοργικά
τόν καθένα ἀπό ἐμᾶς

Του Κωνσταντίνου Ερρίπη, θεολόγου - Καρδιολόγου
Πάλι τά κατάφερε ἡ Ἐκκλησία μας νά μπερδευτεῖ καί νά αὐτενοχοποιηθεῖ
- Νέα ὁρκωμοσία στή Βουλή, γιατί «ἔπεσε» ἡ προηγούμενη κυβέρνηση.
Διαφορετική μορφή ὁρκωμοσίας στή Βουλή, ἐπειδή ... «ἔπεσε» ἡ Ἐκκλησία στά μάτια τῶν πιστῶν της.
- Ἡ ἀναλογία μεταξύ αὐτῶν πού δέχθηκαν νά ὁρκισθοῦν στό ὄνομα τοῦ Θεοῦ καί ἐκείνων πού προτίμησαν νά ὁρκισθοῦν στό λόγο τῆς τιμῆς τους δέν περιποιεῖ τιμήν στήν Ἐκκλησία. Σαφῶς οἱ ὅροι ἀντιστράφηκαν. Οἱ μέχρι πρότινος λίγοι «ἐπαναστάτες», θιασῶτες τοῦ πολιτικοῦ ὅρκου, ἦταν τώρα ἡ ἡ μεγάλη ὁμάδα, τό σύνολο σχεδόν τοῦ σώματος τῆς νέας Βουλῆς. Καί ἡ ἐξαίρεση, οἱ «γραφικοί», ἦταν αὐτοί πού διακήρυξαν τήν πίστη τους!
- Πλήρης ἀναντιστοιχία τῶν συμβόλων καί τῶν θεσμῶν πρός τόν ἀριθμο τῶν συμμετεχόντων στήν τελετή. Ἀπό τήν μία πλευρά ὁ Ἱεράρχης μέ τήν βυζαντινή στολή καί τήν χρυσῆ ράβδο ἔχοντας μπροστά του μερικούς «ὀπισθοδρομικούς» ἐκπροσώπους τοῦ κοινοβουλίου καί ἀπό τήν ἄλλη ὁ ἁπλᾶ ἐνδεδυμένος Πρόεδρος τῆς δημοκρατίας περιστοιχιζόμενος ἀπό πλῆθος «προοδευτικῶν» βουλευτῶν!
- Ἡ Ἐκκλησία ἔχει πάντοτε ἀνοιχτές τίς ἀγκάλες της, γιά νά δεχθεῖ στοργικά τόν καθένα ἀπό ἐμᾶς ἀλλά ἔφθασε στό σημεῖο νά μείνει μέ ἀνοιχτά μέν τά χέρια ἀλλά ἄδεια! Τά πρώην τέκνα της κάθισαν μαζί μέ τούς λοιπούς ἀδιάφορα ἀπέναντί της.
- Καί ἡ μέν ἀπερχομένη Κυβέρνηση ἄρχισε ἀμέσως τήν αὐτοκριτική. Ἡ Ἐκκλησία ὅμως, μή ἐθισμένη σέ τέτοιες ἐνέργειες, προέβη ἀμέσως σέ πράξεις πού λίαν ἐπιεικῶς θά χαρακτηρίζονταν βεβιασμένες καί πρόχειρες. Ὄχι μόνο κανένας δέν συνεχάρη αὐτούς πού τόλμησαν νά ὁρκισθοῦν μέ τόν ὅρκο πού συνιστᾶ στά τέκνα της ἀλλά ἀντίθετα ἔδωσαν εὔσημα σέ ἐκείνους πού κατέφυγαν στόν πολιτικό ὅρκο. «Ὁ ὅρκος δέν χρειάζεται», ἀπό χείλη ἀρχιερέως, «Ὁ Ἀλέξης Τσίπρας ἔκανε τό σωστό», ἀπό τήν γραφίδα θεολόγου!  Ἄρα τό λάθος τό ἔκαναν αὐτοί πού ὁρκίσθηκαν ἐνώπιον τοῦ ἀρχιερέως! Νά μήν τρελλαθοῦμε!
- Τά λάθη τῆς Ἐκκλησίας δέν πρέπει νά ἐπιρρίπτονται στούς ὤμους τῶν πιστῶν, καί μάλιστα κατά τήν ὥρα πού ἐκεῖνοι ἀποτίουν τιμήν πρός αὐτήν. Τά λάθη τῆς Ἐκκλησίας θά πρέπει νά διαχωρίζονται ἀπό τούς θεολόγους της καί νά γίνονται ἀντικείμενο μελέτης καί κίνητρο πρός λῆψιν σοβαρῶν ἀποφάσεων πού θά ἀναβιβάσουν τό θρησκευτικό ἐπίπεδο τοῦ λαοῦ. Ὅταν ὅμως τά προβλήματα αὐτά λέγονται ἤ ἀναγράφονται , τότε πάντοτε περιβάλλονται ἀπό μία ἔνοχη σιγή τῶν κρατούντων καί τῶν συντηρητικῶν τῆς Ἐκκλησίας σέ τέτοιο μάλιστα βαθμό, ὥστε νά θεωροῦνται ἔνοχοι αὐτοί πού τά καταγγέλουν καί ὄχι ἐκεῖνοι πού τά ἀσπάζονται.
- Δέν εἶναι δόγμα ὁ ὅρκος καί βέβαια εὔκολα θά μποροῦσε νά καταργηθεῖ.
Δέν εἶναι δόγμα οἱ μεσαιωνικοί ἐξορκισμοί πού ἐκφωνοῦνται κατά τήν τέλεση τοῦ μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος. Τό ἄκακο βρέφος δέν μᾶς τό στέλνει ὁ Θεός γεμᾶτο ἀπό δαιμόνια!!
Δέν εἶναι δόγμα οἱ ἁγιασμοί τῶν σπιτιῶν ἀνά μήνα ἀπό τόν ἱερέα τῆς ἐνορίας. Ποιά δαιμόνια πηγαίνει νά διώξει «ὁ πάτερ» ἀπό τό σπίτι τοῦ χριστιανού πού ἔχει βαπτισθεῖ καί λαμβάνει μέσα του τόν θεό ἀπό τήν θεία κοινωνία! Καί τόσα, τόσα ἄλλα.
Αὐτό ὅμως δέν σημαίνει κατά τούς χριστιανούς, «ὅτι ὁ Ἀλέξης Τσίπρας ἔκανε τό σωστό» πού δέν βάπτισε τά παιδιά του!
- Μία μεγάλη ἁμαρτία συνεχίζεται στήν καθημέραν πράξη τῆς Ἐκκλησίας. Εὔκολα «ἀδειάζουμε» τόν ἄσημο πιστό μπροστά στόν ἐπίσημο ἄπιστο ἤ καί ψυχρό στήν πίστη.
Τελευταῖος θά ἔλθει ὁ πολιτευτής στήν θεία λειτουργία ... ἀλλά πρῶτος θά καθήσει.
Τό περιστέρι στήν τελετή τῶν Θεοφανείων ὁ ἐπίσημος θά τό πάρει νά τό πετάξει, ἔστω καί ἄν δέν ξέρει ἀπό ποῦ μπαίνουν στόν ναό.
Ἐ π ί μ ε τ ρ ο ν
- Ἡ Ἐκκλησία θά ἔπρεπε πρῶτα νά τιμοῦσε τά τέκνα της πού ὁρκίσθηκαν καί μετά νά δικαιολογοῦσε καί νά θεωροῦσε σεβαστή καί τήν στάση τῶν λοιπῶν. Μέ τό νά τιμᾶ μ ό ν ο τή στάση τῶν ἄλλων δείχνει νά ἔπαιζε θέατρο μπροστά στούς πιστούς της.
- Κατά τήν γνώμη μου, τό νά ἐπικαλεῖσαι τόν Θεό μάρτυρα  στίς πράξεις σου καί νά τόν ἐκθέτεις μέ τήν πιθανή ἀσυνέπειά σου, αὐτό καταβιβάζει τό ἐπίπεδο τῆς θρησκείας.
Τό νά ἐπικαλεῖσαι τόν λόγο τῆς τιμῆς σου εἶναι πολύ πιό ἀνθρώπινο καί σωστό.
(το ερώτημα είναι ποιός καθορίζει αυτήν την "τιμή" και αν όντως υπάρχει σ. ελεκκ.)

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: