«Οι πνευματικοί άνθρωποι το κάνουνε για ψυχική ωφέλεια, για τον αληθινό Θεό» Άγιος Πορφύριος
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
«Ίδε καιρός, ίδε ημέρα σωτήριος, η της Νηστείας είσοδος, ψυχή γρηγόρησον και παθών τας εισόδους, απόκλεισον Κυρίω, ενατενίζουσα», ψάλλομε στον Όρθρο της Δευτέρας της Α΄ Εβδομάδος. Σωτήριος καλείται η της Νηστείας είσοδος, γιατί όντως εις σωτηρία άγει.
Ενδεικτικό του μεγαλείου της νηστείας, που έχει θεσπίσει η Αγία μας Εκκλησία, είναι και αυτό που ψάλλομε : «Έφθασε νυν, εισήκται ο των αγώνων καιρός, το της νηστείας στάδιον, προθύμως άπαντες, απαρξώμεθα ταύτης, τας αρετάς Κυρίω, ως δώρα φέροντες». Ο Άγιος Πορφύριος συμβούλευε : «όλα να γίνονται με χαρά», «για τον αληθινό Θεό».
Παρατηρούμε δυστυχώς κάποιους Ορθόδοξους Χριστιανούς, που ενώ για την άσκηση της θεσπισθείσας από την Αγία μας Εκκλησία νηστείας, είναι πολύ επιεικείς με τον εαυτό τους, για τις προτεινόμενες από τις ‘’ολιστικές θεωρήσεις’’ δίαιτες, η ακρίβεια των εγγίζει όρια που προξενούν απορία.
Είναι όντως μεγάλη η δυσκολία να ακολουθήσει ο Χριστιανός που ζεί στον κόσμο, την διαπαντός εγκράτεια στο κρέας, μιμούμενος την μοναστηριακή εγκράτεια. Η υπερπροσπάθεια όμως που γίνεται για τις προτεινόμενες από τις ‘’ολιστικές θεωρήσεις’’ δια βίου δίαιτες και από μέρους κάποιων Ορθοδόξων Χριστιανών, είναι απορίας πρόξενος.
Τέτοιο ‘’χατίρι’’ δεν έκαναν για τον υπέρ ημών Σταυροθέντα και Παθόντα. Kι όμως με τόση ευκολία, για τον ‘’εαυτό’’ τους ακολουθούν τις ολιστικές υποδείξεις, που σαφώς έλκουν την καταγωγή από Νεοεποχίτικες ‘’μεταφυσικές’’ πλάνες. Εξάλλου κάποτε και ‘’Εαυτό’’ αποκαλούν αυτόν τον απρόσωπο ψεύτικο Θεό τους, οι ολιστικές θεωρήσεις.
«Άμωμον» καλούμε την νηστεία (Εις το Λυχνικόν της Α΄ Κυριακής των Νηστειών), την οποίαν εθέσπισε η Αγία μας Εκκλησία H εγωκεντρική ‘’εναλλακτική’’ όμως δίαιτα, τον μώμον φέρει της ΄΄εναλλακτικής μεταφυστικής πλάνης’’, από την οποία έλκει την καταγωγή της.
Η πλειοψηφία των ανθρώπων που ακολουθούν τις ‘’χορτοφαγικές εναλλακτικές δίαιτες’’, κατά κανόνα σχεδόν έχουν δηλητηριαστεί, μερικώς έστω και με την ΄΄εναλλακτική μεταφυστική’’ που κρύβεται πίσω από αυτές.
Όσοι δυστυχώς πιστεύουν στην «ολιστική θεώρηση» του κόσμου και την Νεοεποχίτικη πλάνη της πίστης σε ένα απρόσωπο Θεό, τον ποικιλονύμως και με βαβέλειο τρόπο, καλούν τον ψεύτικο Θεό τους ‘’Συμπαντική ενέργεια’’, ‘’Παγκόσμιο Συμπαντικό Πνεύμα’’, ‘’Κοσμική Υπερσυνειδητότητα’’, ‘’Εαυτό’’ κ.ά.
Είναι γνωστό ότι «η Θ΄ Συνδιάσκεψις Εντεταλμένων Ορθοδόξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων δια θέματα Αιρέσεων και Πανθρησκείας», που πραγματοποιήθηκε στον Άγιο Ιωάννη τον Ρώσσο στην Εύβοια, από 8 μέχρι 13 Οκτωβρίου του έτους 1997, καταδίκασε αυτές τις ‘’Ανορθόδοξες Θεραπευτικές Μεθόδους’’, καθότι όπως αναφέρθηκε «εμπλέκουν με ένα πολύ επικίνδυνο τρόπο μέσα στις διδασκαλίες τους τα θέματα αυτά της υγείας».
«Υποδεξώμεθα των Νηστειών το χάρισμα ως θεοδώρητον», ψάλλομε στον Όρθρο της Δευτέρας της Α΄ Εβδομάδος. Θεοδώρητον χάρισμα, καλείται ο της Νηστείας αγώνας, καταδεικνύοντας το κάλλος της νηστείας που έχει θεσπίσει η Αγία μας Εκκλησία.
Θα επαναλάβω τα λόγια του Αγίου Πορφυρίου : «Όλα να γίνονται με χαρά. Δεν είναι οι μετάνοιες που θα κάνομε, δεν είναι οι προσευχές, είναι το δόσιμο, ο έρωτας για τον Χριστό, για τα πνευματικά».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου