Σάββατο 15 Μαρτίου 2025

ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ πρώην ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΥΡΟΣ ΑΝΘΙΜΟΣ (+13.3.2025) ΤΑΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ 14.3.2025

 ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ πρώην ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΥΡΟΣ ΑΝΘΙΜΟΣ (+13.3.2025) ΤΑΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ                                                                                                 14.3.2025

  αναρτήθηκε σε: ΝεκρολογίαΠροσωπικότητες |  0

Ἕνας ἀκόμη θερμότατος ὑποστηρικτὴς τοῦ Τάματος τῶν Ἡρώων τοῦ 1821 μετέστη εἰς τὴν Αἰωνιότητα.

 

Γνωστὸς διὰ τὶς προσπάθειές του ὑπὲρ βωμῶν καὶ ἑστιῶν, πολυγραφώτατος, ἀναπτύξας μέγιστο φιλανθρωπικὸ ἔργον.

 

Παραθέτομε τὸ ὑπ’ἀριθμ. 461/15.07.2011 ἔγγραφόν του πρὸς τὴν Ἱερὰ Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος πρὸς μελέτην ὑπὸ πάντων, ὅπου ἀναπτύσει  τὶς θετικὲς ἀπόψεις του ἐπὶ ζωτικῆς σημασίας θρησκευτικῶν καὶ ἐθνικῶν προβλημάτων, τὰ ὁποῖα ἐπροβλημάτιζαν καὶ προβληματίζουν τὸ Γένος μας.

 

Εἰς τὸ δεκασέλιδον αὐτὸ ἄρθρον ἀναφέρεται ἐκτενῶς εἰς τὴν παράγραφο 8 εἰς τὴν ἀνάγκην πραγματοποιήσεως τοῦ Τάματος τοῦ Ἔθνους:

 

…………………………..

  1. Τ Τάμα το θνους. Σύλλογοι καὶ ὀργανώσεις θέτουν συνεχῶς τὴν ὑποχρέωσιν Κράτους καὶ κκλησίας διὰ τὴν ἐκπλήρωσιν τοῦ «Τάματος το θνους» ἤτοι τὴν ἀνέγερσιν ἑνὸς μεγάλου ἱεροῦ Ναο ἐπ’ ὀνόματι τοῦ Σωτρος Χριστο εἰς τὴν πρωτεύουσαν, ὡς ἔκφρασιν εὐγνωμοσύνης πρὸς τὸν γιον Θεν διὰ τὴν ἀπελευθέρωσιν τοῦ Γένους τν λλήνων καὶ τὴν ἵδρυσιν τοῦ νέου λληνικο Κράτους, ὅπως ἀπεφάσισαν καὶ ὑπεσχέθησαν οἱ πρόγονοί μας. Ἐφ’ ὅσον κατασιγάσουν αἱ κρίσιμοι οἰκονομικαὶ περιστάσεις, δύναται ἡ κκλησία, ἐν συνεργασίᾳ μετὰ τῆς Πολιτείας, νὰ θέσῃ τὰς βάσεις διὰ τὴν ἐκπλήρωσιν αὐτοῦ τοῦ πνευματικοῦ καὶ ἐθνικοῦ χρέους τῶν λλήνων.

…………………………..

 

Καὶ κατὰ τὴν ἐπίσκεψίν μας τὴν 24.7.2017 εἰς τὸ γραφεῖον του εἰς τὴν Ἱερὰ Μητρόπολιν Θεσσαλονίκης ἐπανέλαβε τὴν ἀμέριστον συμπαράστασίν του διὰ τὴν πραγματοποίησιν τοῦ Τάματος.

 

Τελευταία ἐπικοινωνία μας τὰ Χριστούγεννα τοῦ 2024 μὲ τὶς ἐπισυναπτόμενες εὐχὲς τῶν Σεβασμιωτάτων Θεσσαλονίκης πρώην κυροῦ Ἀνθίμου καὶ νῦν Φιλοθέου.

 

Subject:Re: Ευχές Διά τα Χριστούγεννα,,Και το Νέο Έτος 2025,, ,,Εκκλησιαστικό Εορτολόγιο Ινδίκτου 2024-2025,, ,,Ίδρυμα Προασπίσεως Ηθικών και Πνευματικών Αξιών
Date:Thu, 26 Dec 2024 17:34:03 +0000 (UTC)
From:ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ <gr_imth@yahoo.com>
Reply-To:ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ <gr_imth@yahoo.com>
To:IPHPA iphpa@fotinigrammi.cosmotemail.gr <iphpa@fotinigrammi.cosmotemail.gr>

 

Χριστούγεννα 2024

 

Μέ πολλή χαρά ἐλάβαμε,  Παναγιώτατος Προκάτοχός μου

Μητροπολίτης κ. Ἄνθιμος καί  ταπεινότης μου, τίς εὐγενικές εὐχές

σας γιά τό Ἅγιο Δωδεκαήμερο καί ἀπό καρδίας εὐχαριστοῦμε καί

εὐχόμαστε,  Ἐνανθρωπήσας Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός, νά Σᾶς

χαρίζει χρόνια πολλά καί εὐλογημένα καί τό νέο ἔτος ὑγιές καί

εἰρηνικό.

 

Εὐχέτης Σας πρός Κύριον

+ὁ Θεσσαλονίκης Φιλόθεος

Ἱερά Μητρόπολις Θεσσαλονίκης

Βογατσικοῦ 7 – 546 22 Θεσσαλονίκη

Νέος τηλεφωνικὸς ἀριθμὸς (τηλεφωνικὸ κέντρο): 2314-175.100

 

 

 

 

Αἰωνία ἡ μνήμη τοῦ Θεσσαλονίκης κυροῦ Ἀνθίμου.

 

Εὐχόμεθα ὁ Θεὸς νὰ ἀναδείξῃ μιμητάς του.

 

                                                ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ τηλ. 2103254321

 

 

Ομιλίες/Λόγοι/Επιστολές/Άρθρα

Έγγραφο μητροπολίτου κ. Ανθίμου προς την Δ.Ι.Σ.(10 ΣΕΛΙΔΕΣ) (27/8/2011)

 

 Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος απέστειλε προς την Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος
έγγραφο προς απάντηση του  υπ. αριθμ  3690/ 1684/ 17-6-2011
εγγράφου που απεστάλη προς τους Σεβασμιωτάτους  Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Η επιστολή κοινοποιήθηκε σε όλη την Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Καθώς το έγγραφο αυτό διέρρευσε στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο. Μετά από
παράκληση του  χριστεπωνύμου πληρώματος παρατίθεται ακολούθως ολόκληρο το  δεκασέλιδο αυτό κείμενο.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Βογατσικοῦ 7 – 546 22 Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310-227.677, καὶ τηλεομ. 2310-269.291.-

ἀριθμ. πρωτ. :461.-                                                                                                           Ἐν Θεσσαλονίκῃ τῇ 15.07.2011.-

 

 

Πρὸς τὴν

Διαρκ ερν Σύνοδον

τς κκλησίας τς λλάδος

ωάννου Γενναδίου 14 – 115 21 θήνας

 

 

Μακαριώτατε γιε Πρόεδρε,

Σεβασμιώτατοι γιοι δελφο ν Κυρί,

 

Ἐγενόμην ἀποδέκτης τοῦ ὑπ’ ἀριθμ. 3690/ 1684/ 17-6-2011 μετέρου ἐγ-γράφου, τὸ ὁποῖον ἀπηυθύνατε καὶ εἰς ἅπαντας τοὺς Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτας τῆς κκλησίας τς λλάδος. Ἡ ὑμετέρα αὕτη ἐνέργεια πιθανὸν νὰ ἐμπεριέχῃ ἀγαθὴν προαίρεσιν, ἀλλ’ ὁμολογῶ ὅτι μὲ ἐξέπληξε, μὲ ἐλύπησε καὶ ἀφῆκεν ἀπαθεῖς τοὺς πλείστους τῶν Σεβ. εραρχν, ἐνῷ οἱ ἁρμόδιοι σχολιασταὶ ἠγνόησαν τὸ μέτερον ἔγγραφον! Προσωπικῶς κατεχώρισα τὸ ἔγγραφον αὐτὸ εἰς τὰ ἀπόῤῥητα, οὔτε ἔδωκα ἀριθμὸν εἰσερχομένου ἐγγράφου, διὰ νὰ εἶμαι βέβαιος ὅτι δὲν διέῤῥευσεν εἰς τὸν τύπον ἐξ αἰτίας ἐμοῦ. Ἀλλὰ δυστυχῶς διέῤῥευσε προτοῦ νὰ τὸ λάβωμεν.

 

Μακαριώτατε κα Σεβασμιώτατοι,

 

Σᾶς ἐρωτῶ ἐν ἀγάπῃ καὶ ἀληθείᾳ : Δι ποον λόγον λήφθη  ς νω πόφασις κα ες ποίους φορ  προτρεπτικ ατη γκύκλιος; Οἱ πάντες συζητοῦν ὅτι ἀφορᾷ εἰς 3-4 ρχιερες οἱ ὁποῖοι ὁμιλοῦν ἢ γράφουν δημοσίως διὰ τὰ ἐκκρηκτικὰ προβλήματα τῆς κκλησίας καὶ τῆς πατρίδος μας, τῆς λλάδος. Εἰς αὐτούς, ἑπομένως, τοὺς ρχιερες ἔδει νὰ ἀπευθυνθῆτε δι’ ἐγγράφου ἢ καὶ νὰ τοὺς ἐγκαλέσητε ἐὰν σφάλλουν. Καὶ τὸ καταγράφω αὐτό, διότι ἡ κοινὴ ἐκκλησιαστικὴ γνώμη μὲ ἐντάσσει ὡς βέβαιον εἰς τοὺς τρεῖς ἢ τέσσαρας ὑπονοουμένους ἀδελφούς, δι’ ὅσα γράφω, δι’ ὅσα ὁμιλῶ καὶ δι’ ὅσα ὑπερασπίζομαι κκλησίαν καὶ λλάδα.

 

Τὸ σημαντικώτερον εἶναι ὅτι ἐξ ἐπόψεως ἐφαρμογῆς τῶν σχετικῶν δια-τάξεων τοῦ Νόμου 590/1977 «Περ Καταστατικο Χάρτου τς κκλησίας τς λλάδος» (ρθρον 4 περ. στ’, ρθρον 9 παρ. 1), καὶ βάσει τῶν ρχν τῆς διοικήσεως τοῦ Δημοσίου καὶ τῶν ΝΠΔΔ, τὸ ἔλασσον σῶμα δὲν δύναται νὰ ἐλέγχῃ τὸ μεῖζον συλλογικῶς. Ἑπομένως, ἡ Διαρκς ερ Σύνοδος δὲν δύναται νὰ ἐλέγξῃ συλλήβδην τὴν εραρχίαν, οὔτε νὰ ποδηγετήσῃ τοὺς 69 τὸν ἀριθμὸν Σεβασμιωτάτους ρχιερες. Οὕτως, τὰ περὶ «κκλησιαστικο θους» καὶ περὶ τοῦ «μ περβαίνειν τν κκλησίαν», ἀφορῶντα εἰς τοὺς εράρχας τῆς ἁγίας ἡμῶν κκλησίας, εἶναι ἀπαράδεκτα, ἀδόκιμα καὶ ἄγνωστα εἰς τὴν ὀρθόδοξον ἐκκλησιαστικὴν παράδοσιν καὶ εἰς τὴν κανονικὴν δεοντολογίαν.

 

Ὀφείλω νὰ διευκρινήσω ὅτι ὁ σεβασμὸς πρὸς τὴν Διαρκ ερν Σύνοδον, ὡς θεσμὸν τῆς ἁγίας ἡμῶν κκλησίας, εἶναι αὐτονόητος καὶ ἀναντίῤ-ῥητος, ἐφ’ ὅσον τηρεῖται ἡ νομοθετημένη καὶ κανονικὴ εὐταξία, ἡ δὲ ἀγάπη καὶ ἡ τιμή, πρὸς τὸν Μακαριώτατον Πρόεδρον καὶ τοὺς Σεβασμιωτάτους Συνοδικος ρχιερες, εἶναι αὐτονόητος, ἐπιβεβλημένη, καὶ τηρεῖται ἀπαρ-εγκλίτως. Βεβαίως, ἡ κρισιμότης τῶν συγχρόνων προβλημάτων, ὁδηγεῖ εἴς τινας παρεκκλίσεις, προσωρινῆς ἐντυπώσεως, ὡς συνέβη καὶ εἰς μς Μακαριώτατε, κατὰ τὴν Σύνοδον τς εραρχίας τὸν κτώβριον τοῦ 2010, ὅτε ἀπέφυγον ὑμετέραν προσωπικὴν πρόκλησιν, χάριν τῆς εἰρήνης, ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν ὁμιλίαν Σας, κατὰ τὴν θεμελίωσιν τοῦ Ξεννος τοῦ «Θεαγενείου Νοσοκομείου», καὶ ἐνῷ ἦσθε εἰς τὴν Θεσσαλονίκην καὶ ὡς φιλοξενούμενος.

 

Θὰ συμπληρώσω τὰς ἀπόψεις μου ἐπὶ τοῦ τεθειμένου ζητήματος, ἐπι-καλούμενος τὴν ἀπαράβατον ἰσχὺν τῶν πρεσβείων εἰς τὴν ἐκκλησιαστικὴν ζωὴν τῶν ὀρθοδόξων κληρικῶν, τὴν ὁποίαν οὐδόλως ὑπελογίσατε. Ἀναμφι-βόλως, προκειμένου εἰδικῶς περὶ τῶν ρχιερέων, οἱ Μητροπολται εἴμεθα ἅπαντες ἴσοι, μὲ ἐξαίρεσιν τὸν τίτλον τοῦ «πρώτου» διὰ τὸν ἑκάστοτε ρχι-επίσκοπον, τὸν καὶ Πρόεδρον τς Ι.Σ.Ι. κα τς Δ.Ι.Σ.. Συμβαίνει, ὅμως, εἰς τὴν ὑπὸ συζήτησιν συνοδικὴν ἐνέργειαν, ὁ ἀντιπρόεδρος τῆς Δ.Ι.Σ.Σεβ. Μητροπολίτης Σάμου κα καρίας κ. Εσέβιος, μετὰ τοῦ ὁποίου ἔχω ἀπὸ χρόνων ἱκανῶν ἀρίστας σχέσεις καὶ ἀμοιβαίαν ἐκτίμησιν, νὰ ὑπολείπεται τῆς ταπεινότητός μου, ὡς πρὸς τὰ πρεσβεῖα, κατὰ 21 ὁλόκληρα ἔτη. Ὑπολογίσατε καὶ τὴν διαφορὰν τοῦ νεωτέρου κατὰ τὰ πρεσβεῖα εἰς τὴν Δ.Ι.Σ., ἐξαιρέτου καὶ λίαν ἀγαπητοῦ ἀδελφοῦ Σεβ. Νέας Σμύρνης κ. Συμεών, ὁ ὁποῖος ὑπολείπεται κατὰ 28 ἔτη. Πρὸς τούτοις δέ, τρεῖς Συνοδικο ρχιερες ὑπῆρξαν οἰκότροφοι φοιτηταὶ τοῦ Οκοτροφείου τῆς «ποστολικς Διακονίας», τὸ ὁποῖον διηύθυνα ἐπὶ τῶν ἡμερῶν τῶν μακαριστῶν ρχιεπισκόπων κυροῦ ερωνύμου καὶ κυροῦ Σεραφείμ, παρασχὼν εἰς τούτους τοὺς οἰκοτρόφους τότε, πλουσίαν τὴν ἀγάπην τῆς ἁγίας ἡμῶν κκλησίας. Ἐξέχουσα δὲ περίπτωσις, ἐν προκειμένῳ, ὡς συνοδικὸς σύνεδρος, ὁ λίαν ἀγαπητός μου Σεβ. Μητροπολίτης Σιδηροκάστρου κ. Μακάριος, ὁ ὁποῖος πλὴν τῶν ἄλλων φροντίδων, κατὰ τὰς σπουδὰς καὶ τὴν σταδιοδρομίαν του, ἐδέχθη ἐκ τῶν χειρῶν μου, Χάριτι Θεί, καὶ τὰς τρεῖς αὐτοῦ ἱερὰς χειροτονίας! Κατὰ τὴν εἰς ἐπίσκοπον χειροτονίαν, προεξῆρχεν ὁ μακαριστὸς ἀρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, γνω-στῆς οὔσης τῆς ἀντιθέσεώς του εἰς τὴν ἐκλογὴν αὐτήν. Διευκρινίζω καὶ προσεπιδηλῶ. Τὸ ζήτημα δὲν εἶναι προσωπικόν, εἶναι καθαρῶς πνευματικὸν καὶ ὡς ἐκ τούτου ἐκκλησιαστικόν. Τὸ ἀγωνιῶδες καὶ ἀνησυχητικὸν ἐρώτημα εἶναι ὅτι, οὐδεὶς ἐκ τῶν δώδεκα ΣυνοδικνΜακαριώτατε, ἀντέστη εἰς τὴν ἔγκρισιν αὐτῆς τῆς γκυκλίου τῆς ἀποσταλείσης πρὸς ἅπαντα τὰ μέλη τῆς εραρχίας τς κκλησίας τς λλάδος.

 

Ἡ προσωπική Σας εὐθύνη, Μακαριώτατε, εἶναι λίαν προφανής. Ἡ κατὰ παλαιοτέραν παράδοσιν ἀποκαλουμένη πρεσβυτέρα εραρχία, διαθέτει εράρχας μὲ τεσσαρακονταετῆ καὶ πεντηκονταετῆ συνολικὴν διακονίαν εἰς τὴν ἱερωσύνην καὶ τὴν ἀρχιερωσύνην, εἰς πνευματικὸν καὶ ἠθικὸν μέγεθος δηλονότι, ὥστε νὰ ἀναδεικνύεται τοῦτο ἀποῤῥιπτικὸν τῶν αἰτιάσεων καὶ αὐτῆς εἰσέτι τῆς Διαρκος ερς Συνόδου, ἐναντίον ρχιερέων, ὑπερβάντων τὴν ὀγδόην ἢ τὴν ἐνάτην δεκαετηρίδα τῆς ζωῆς των.

 

Ἀφῆκα τελευταῖον τὸ ἐπίμαχον θέμα τῶν ὁμιλιῶν, τῶν συνεντεύξεων, τῶν κηρυγμάτων καὶ τῶν δημοσιευμάτων ἐλαχίστων Σεβασμιωτάτων εραρ-χν διὰ τὰ ἐκκλησιαστικὰ καὶ τὰ ἐθνικά μας θέματα. Εὐχαριστῶ καὶ εὐγνωμονῶ τὸν γιον Θεόν, διότι καὶ δι’ αὐτῶν τῶν πρωτοβουλιῶν «μν τν λαχίστων» ὁ λαὸς τοῦ Θεο παρηγορεῖται, ἐνισχύεται καὶ αἰσθάνεται τὴν παρουσίαν τῆς κκλησίας πλησίον του. Δὲν θὰ ἐπιχειρήσω νὰ δικαιολογήσω τὴν ἔντονον ἀνάμειξίν μου εἰς τὰ ἐκκλησιαστικά, τὰ κοινωνικὰ καὶ τὰ ἐθνικὰ προβλήματα τὰ ὁποῖα ταλανίζουν τὴν πατρίδα μας καὶ θέτουν ὑπὸ δεινὴν δοκιμασίαν τὸν ἑλληνικὸν λαόν, καὶ διὰ τὰ ὁποῖα ἡ ἁγία τοῦ Χριστο κ-κλησία ἔχει τεραστίαν εὐθύνην διὰ νὰ βοηθήσῃ. Ἡ παλαιοτέρα καὶ ἡ πρόσφατος παράδοσις τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ καὶ τοῦ ἐθνικοῦ μας βίου βοᾷ καὶ σεμνύνεται διὰ τὴν προσφορὰν τῶν ποιμένων τῆς κκλησίας εἰς ὅλους τοὺς ἀγῶνας τοῦ Κράτους καὶ τοῦ θνους τῶν λλήνων. Τὸ μεμονωμένον περιστατικὸν τῶν «βασιλικν» καὶ τῶν «βενιζελικν» ἀρχιερέων τῶν ἀρχῶν τοῦ προηγουμένου αἰῶνος ἔχει τεθῆ εἰς τὸ περιθώριον ἀπὸ τὴν ἱστορίαν, ἐνῷ μένει πάντοτε ἀξιομνημόνευτος ἡ σοφὴ καὶ συγκινητικὴ γκύκλιος τοῦ πολυκλαύστου κυβερνήτου τῆς λλάδος ωάννου Καποδίστρια, διὰ τῆς ὁποίας ἐζήτησε πρώτην τὴν συμβολὴν τοῦ ἱεροῦ Κλήρου διὰ τὴν διοργάνωσιν τοῦ νέου τότε λληνικο Κράτους.

 

Ἀλλὰ καὶ εἰς τοὺς συγχρόνους ἀμφισβητίας καὶ διώκτας τῆς κκλησίας εἶναι ἀπαραίτητον νὰ ὑπομιμνήσκωμεν ὅτι κατὰ τὴν διάρκειαν τῆς τε-τρακοσιετοῦς δουλείας οἱ Τορκοι ἀπεκεφάλισαν ἢ ἀπηγχόνισαν ἢ ἔπνιξαν εἰς τὴν θάλασσαν νδεκα (11) πατριάρχας, ἐθανάτωσαν κατν (100) πι-σκόπους, ἐνῷ εἰς ξ χιλιάδας (6.000) ὑπολογίζονται οἱ φονευθέντες ἱερεῖς κατὰ τὴν διάρκειαν τοῦ ἱεροῦ ἀγῶνος. Ὅλοι αὐτοὶ καὶ πλῆθος ἄλλων ἀγωνι-στῶν καὶ διδασκάλων ἐκράτησαν τὴν ἐλληνικὴν γλῶσσαν, ἐκαλλιέργησαν τὴν ὀρθόδοξον ἐκκλησιαστικὴν συνείδησιν καὶ παράδοσιν, καὶ ἐνίσχυσαν τὴν ἐπαφὴν μετὰ τοῦ ἀπὸ αἰώνων ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ.

 

Ἔχομεν ἑπομένως τὸ χρέος καὶ οἱ σύγχρονοι λληνες ποιμένες τῆς κκλησίας νὰ στηρίξωμεν τὸν λαόν μας, νὰ ἀντισταθῶμεν εἰς τὴν ἀπιστίαν, νὰ ἀντιδράσωμεν εἰς τὴν περιθωριοποίησιν τῆς κκλησίας, νὰ προστατεύσωμεν τὴν ἑλληνικὴν γλῶσσαν, νὰ ἀντισταθῶμεν εἰς τὰ διεθνιστικὰ κηρύγματα καὶ νὰ καλλιεργήσωμεν τὴν ἐθνικὴν συνείδησιν τοῦ ἑλληνικοῦ Λαο, ὥστε μὲ τὸ εὐνομούμενον Κράτος νὰ διασφαλίσωμεν τὴν ἐθνικήν μας ἀξιοπρέπειαν, τὴν ἑλληνοχριστιανικὴν μας συνείδησιν καὶ τὴν ἐδαφικὴν ἀκεραιότητα τῆς πατρίδος μας.

 

Ἐπιτρέψατέ μου νὰ Σς ὑπομνήσω ὅτι εἶχον τὸ προνόμιον καὶ τὴν τιμὴν νὰ ἀρχιερατεύσω ἐπὶ τριάντα (30) τη ὡς Μητροπολίτης λεξανδρου-πόλεως εἰς τὸν βρον καὶ τὴν Θράκην, καὶ ὅτι ὅσα μὲ ἠξίωσεν ὁ Θες μὲ τοὺς συνεργάτας μου καὶ τὸν πιστὸν λαὸν νὰ ἐπιτελέσωμεν, ἤλλαξαν τὸ το-πίον τοῦ βρου, δηλαδή, σὺν τῇ Σαμοθράκ, ὅλην τὴν γραμμὴν τῶν λληνοτουρκικν Συνόρων. Ὅταν τὸν Μάρτιον το 1977, μετὰ τὴν μεγαλειώδη καὶ παλλαϊκὴν συγκέντρωσιν καὶ πορείαν εἰς τὴν λεξανδρούπολιν, μὲ ἐπικεφαλῆς τὸν Μητροπολίτην, διὰ τὴν ἵδρυσιν τῆς ατρικς Σχολς, ἠρχίσαμεν τὴν ἑπομένην τὴν προετοιμασίαν ἀναλόγου παλλαϊκῆς συγκεντρώσεως εἰς τὴν κωμόπολιν τῶν Φεῤῥῶν, μοῦ ἐτηλεφώνησεν ἐξ θηνν ὁ μακα-ριστὸς ρχιεπίσκοπος Κυρς Σεραφεμ καὶ μοῦ εἶπεν: «νθιμε, κάμε πως νομίζεις. Σ πληροφορ μως τι μο τηλεφώνησεν  πουργς Παιδείας Γεώργιος άλλης κα μο επε. ‘ἐὰν συνεχίσ τσι  λεξανδρουπόλεως κα συμβ τ παραμικρ στς Φέῤῥες, θ το παγγείλωμε κατηγορίαν τι ποκινε τν λα σ στάση’». Ἐγὼ ἔκαμα τὸ χρέος μου μὲ τοὺς βρίτας καὶ μὲ ὅλας τὰς περαιτέρω ἐνεργείας καὶ τὴν σύμφωνον γνώμην τῶν ρχν καὶ τοῦ Λαο, ἡ λεξανδρούπολις ἔχει μίαν κατηξιωμένην ατρικν Σχολν καὶ ἕν πρότυπον Πανεπιστημιακν Νοσοκομεον. Ὁ βρος ὡς ἀπόρθητον ὀχυρὸν τῆς Θράκης ἀποκαλεῖται τῆς ρθοδοξίας κα το λληνισμο Παράδεισος.

 

Ἔχω εἰσέλθει ἤδη εἰς τὸ ὄγδοον ἔτος τῆς ἀρχιερατείας μου ὡς Μητρο-πολίτης Θεσσαλονίκης, καὶ μὲ τὴν παρέμβασίν μου, κατὰ τὰ γκαίνια τς Διεθνος κθέσεως Θεσσαλονίκης, τὴν 9ην Σεπτεμβρίου 2005 «νέστησα» καὶ διὰ τὴν λλάδα τὸ «Σκοπιανν Ζήτημα» ἐνώπιον ὅλης τῆς πολιτικῆς καὶ στρατιωτικῆς ἡγεσίας τῆς Χώρας καὶ τοῦ μακαριστοῦ ρχιεπισκόπου κυρο Χριστοδούλου. Ἔγινε πάταγος. Ἀλλ’ ἀπετράπη ὁ κίνδυνος νὰ προλά-βῃ τὴν ἐκπλήρωσιν τῶν ἐπιδιώξεών του τὸ κράτος τῶν Σκοπίων. Τὸ παρὸν θέμα εἶναι τεράστιον. Συνεχίζομεν ὅλοι μαζὺ τὸν ἀγῶνα διὰ τὴν ἐφαρμογὴν τῆς ἐδαφικῆς ἐξισώσεως :

 

 «που ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ = ΕΛΛΑΔΑ κα που ΕΛΛΑΔΑ = ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»,

μὲ τὴν ἑξῆς συμπλήρωσιν,

«που ΕΛΛΑΔΑ + ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ = ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΙΑ».

 

Μακαριώτατε,

Σεβασμιώτατοι,

 

Εὐγνωμονῶ τὸν ἐν Τριάδι γιον Θεν καὶ τὴν Παναγίαν Μητέρα τοῦ Κυρίου ησο Χριστο διὰ τὴν εὐλογίαν καὶ τὸν φωτισμὸν τὸν ὁποῖον παρ-έχουν εἰς τὴν ταπεινότητά μου, καὶ εὐχαριστῶ τὸν ὀρθόδοξον εὐσεβῆ λαόν μας δι’ ὅσα μοῦ ἔχουν χαρίσει, ἔτσι ὥστε νὰ συνεχίζω τὴν ἀποστολήν μου διὰ τὴν κκλησίαν καὶ τὴν εὐαίσθητον περιοχὴν τοῦ Βορειοελλαδικο χώ-ρου. Καὶ καθὼς « Μακεδονικς γν συνεχίζεται» φέρω πάντοτε εἰς τὸν νοῦν μου τοὺς νέους ρχιερες τῆς Μακεδονίας κατὰ τὴν περίοδον 1905-1909, οἱ ὁποῖοι μαζὺ μὲ γενναίους λαϊκοὺς ἀγωνιστὰς καὶ μὲ τὸ αἷμα τοῦ ἁ-γνοῦ λληνος ρωος ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ προητοίμασαν τὸν δρόμον διὰ τὴν ἀπελευθέρωσιν τῆς Μακεδονίας τὸ 1912-13. Εἰδικώτερον μνημονεύω τοῦ ἀοιδίμου Μητροπολίτου Καστορίας Γερμανο Καραβαγγέλη, ὁ ὁποῖος, προκειμένου νὰ τελέσῃ τὴν Θείαν Λειτουργίαν εἰς εὐαισθήτους περιοχάς, ἀφαι-ροῦσεν ἀπὸ τὴν ζώνην του τὸ περίστροφόν του, τὸ ἐτοποθετοῦσεν ἐκτὸς τῆς ἁγίας Τραπέζης καὶ μετὰ τὸ «δι’εχν» τῆς Λειτουργίας, τὸ ἐτοποθετοῦσε καὶ πάλιν εἰς τὴν μέσην του καὶ ἔφευγεν μὲ τοὺς συνοδούς του διὰ νὰ συναν-τήσῃ τοὺς ἀγωνιστάς.

 

γιοι δελφο κα Πατέρες,

 

Ἡ Πατρίδα μας, ἡ λλάδα, κλυδωνίζεται. Ἡ οἰκονομικὴ κρίσις συν-οδεύεται ἀπὸ τὴν κρίσιν τῶν ἀξιῶν καὶ τῶν θεσμῶν. Ἔχομεν ἀπολέσει μέρος τῆς πολιτικοοικονομικῆς κυριαρχίας μας καὶ διαβλέπομεν ὅλοι κινδύνους καὶ διὰ τὴν ἐδαφικὴν ἀκεραιότητά μας! Οἱ πολιτικοὶ ἄνδρες τῆς Χώρας μας θὰ πράξουν τὸ καθῆκον των μέσα εἰς τὰ πλαίσια τοῦ δημοκρατικοῦ μας πολιτεύματος, καὶ ὁ λαός μας θὰ ἐπιδείξῃ ὑπομονὴν καὶ φιλοπατρίαν. Τ χρέος μν τν πνευματικν ποιμένων τς ρθοδόξου κκλησίας τς λλάδος ποον εναι ; Ν μείνωμεν δρανες; Μ γένοιτο. Ὡς Διαρκς ερ Σύνοδος καὶ ὡς μεγάλη ερ Σύνοδος τς εραρχίας εἶναι ἀπόλυτος ἀνάγκη νὰ ἀνοίξωμεν φωτεινὰς διόδους εἰς τὰ δρώμενα τῆς ἐποχῆς μας διὰ τὸ γε-νικὸν συμφέρον τοῦ λαοῦ μας καὶ τὴν σωτηρίαν τῆς Πατρίδος μας. Ἡ λλάδα χωρὶς τὴν ρθόδοξον κκλησίαν δὲν δύναται νὰ ὀρθοποδήσῃ καὶ δὲν δύναται νὰ ὑπάρξῃ. Ὁ ὁδοστρωτὴρ ἐναντίον τῶν Χωρν μὲ ὀλιγαρίθμους πληθυσμούς, ἡ περιώνυμος «Παγκοσμιοποίησις» ἔχει ἤδη ἐπιτελέσει δυσμενὲς ἔργον. Παραλλήλως ἕνα νεοφανὲς ἀντιδραστικὸν κλῖμα λλήνων πολιτῶν ἐναντίον τῆς κκλησίας βαίνει αὐξανόμενον, ἀφοῦ τελεῖ κυρίως ὑπὸ τὴν ἐπίδρασιν κομματικῶν ἀντιλήψεων γνωστῶν διὰ τὴν ὑπ’ αὐτῶν ἄρνησιν τῆς χριστιανικῆς πίστεως καὶ τῆς κκλησίας εἰς τὴν ζωήν μας. Ὁ λαός μας ἀνησυχεῖ, ἀγωνιᾶ, κραυγάζει καὶ ζητεῖ τὴν συμπαράστασιν τῆς κκλησίας εἰς τοὺς προβληματισμούς του.

 

Πς εναι δυνατν ο πνευματικο ποιμένες τς κκλησίας ν μέ-νωμεν διάφοροι  σιωπηλοί, ταν ο πιστοί μας ρωτον :

 

·    Ποῦ εἶναι ἡ κκλησία; Γιατὶ δὲν ὁμιλεῖ; Γιατὶ δὲν μᾶς διαφωτίζει;

·    Γιατὶ δὲν μᾶς παρηγορεῖ; Γιατὶ ἡ Ἐκκλησία μας δὲν μᾶς δίδει κατευ-θύνσεις;

·    Γιατὶ δὲν κηρύσσει μὲ λόγους καὶ ἔργα «ησον Χριστν γηγερμένον κ νεκρν»(Β’ Τιμ. β’8) ;

·    Καλὰ εἶναι τὰ συσσίτια καὶ εὐχαριστοῦμεν, ἀλλ’ «οκ π’ ρτ μόν ζήσεται νθρωπος …» (Λκ.δ’4).

 

Καὶ ἐπὶ πρακτικοῦ ἐπιπέδου ἰδοὺ τὰ προβλήματα εἰς μίαν πρώτην συν-οπτικὴν περιγραφήν.

 

1. Πο βαδίζει σήμερα  ρθόδοξη χριστιανικ λλάδα, ἡ χώρα τῶν πολιτισμῶν, τῶν θυσιῶν καὶ τῶν ἀγαθῶν προθέσεών της πρὸς ὅλον τὸν κόσμον; Διατ ἤλλαξεν ἡ ψυχολογία τοῦ λαοῦ μας; Διατ ἐπλημμύρισεν ἡ ἑλληνικὴ κοινωνία ἀπὸ ἐγκλήματα, ληστείας καὶ ποικίλας καταχρήσεις καὶ σκάνδαλα; Τί σημαίνει ὅτι βαδίζομε διὰ μίαν παγκόσμιον οἰκονομικὴν διακυβέρνησιν, ὅπως ἤδη διαφαίνεται; Μήπως ὅλα δεικνύουν ὅτι θὰ ἀλεσθοῦμε ὡς λαὸς εἰς τὸν μύλον τῆς Παγκοσμιοποιήσεως; Καὶ ἐὰν εἶναι ἔτσι, πῶς θὰ διατηρήσωμεν τὴν ὀρθόδοξον πί-στιν μας, τὴν ἐθνικήν μας συνείδησιν, καὶ ποῦ θὰ κατευθυνθῇ ἡ φιλο-πατρία μας;

 

2.  λλαγ τν κατευθύνσεων εἰς τὸν σημαντικώτατον χῶρον τῆς πρωτοβαθμίου καὶ κυρίως τῆς δευτεροβαθμίου ἐκπαιδεύσεως μὲ τὴν ἀ-ποδυνάμωσιν τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικν καὶ τὰς καλλιερ-γουμένας ἀμφισβητήσεις περὶ τῶν δύο Πανεπιστημιακν Θεολογικν Σχολν θηνν καὶ Θεσσαλονίκης ὁδηγοῦν εἰς πλήρη ἀφαίμαξιν τῆς πνευματικῆς ἰκμάδος καὶ ἀφαίρεσιν τῶν προϋποθέσεων τῆς πατροπα-ραδότου ὀρθοδόξου χριστιανικῆς πίστεως. Εἰς τὸ ἴδιον κεφάλαιον ἀνήκει ἡ ἀναγκαιότης τῆς διατηρήσεως τῶν τεσσάρων (4) νωτάτων κ-κλησιαστικν καδημιν, τῶν ὁποίων ἡ κυρία ἀποστολὴ εἶναι ὁ κατ-αρτισμός, ἡ παιδεία καὶ τὸ φρόνημα τῶν σπουδαστῶν διὰ νὰ καταξιωθοῦν νὰ ἀναδειχθοῦν ἱερεῖς τῆς κκλησίας μας.

 

3.  νάγκη τς πλήρους, σαφος κα κριβος διαφωτίσεως τοῦ ἑλ-ληνικοῦ λαοῦ διὰ τὴν περιώνυμον ἐκκλησιαστικὴν περιουσίαν, εἶναι ἔργον πρώτης ἐπιλογῆς τῆς κκλησίας μας, ἐπειδὴ εἶναι τὸ ἰσχυρότερον ὅπλον τῶν κατηγόρων κατὰ τῆς κκλησίας, Μὲ τὴν μέθοδον τῶν γκυκλίων καὶ τῶν φυλλαδίων «Πρς τν Λαόν» δὲν λύεται τὸ ζήτημα. Εἶναι ἀνάγκη νὰ χρησιμοποιήσωμεν ὅλα τὰ μέσα ἐνημερώσεως, ἐν συνεργασίᾳ μὲ εἰδικοὺς ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι γνωρίζουν νὰ ἐπηρεά-ζουν τὴν κοινὴν γνώμην.

 

4.  ναστολ τν χειροτονιν διὰ τὴν ἀνάδειξιν τῶν νέων ἱερέων-στελεχῶν τῆς κκλησίας ἔχει λυπήσει ὅλην τὴν κοινωνίαν καὶ τὸν ἱερὸν κλῆρον. Εἰς τὸν Τύπον τς 20/7/2011 ἀνεγράφη τι δέκα(10) ερες-κα χι πέντε(5) θὰ συνταξιοδοτοῦνται καὶ ἕνας θὰ χειροτονῆται ! Δυστυχῶς οὐδεὶς ἐσκέφθη νὰ εἴπῃ εἰς τὴν Κυβέρνησιν ὅτι ἡ ἀνάδειξις τῶν νέων κληρικῶν διὰ τὴν κκλησίαν εἶναι ὅ,τι εἶναι κατ’ ἔτος τὸν ούνιον διὰ τὴν Πολιτείαν ἡ ὁρκωμοσία τῶν ἀποφοίτων ἀξιωματικῶν στρατοῦ, ναυτικοῦ καὶ ἀεροπορίας, οἱ ὁποῖοι ἀπεφοίτησαν ἐκ τῶν λεγομένων παραγωγικῶν Στρατιωτικν Σχολν. Προϋπόθεσις ὑπάρξεως τῆς ὀρθοδοξίας εἶναι ἡ ἱερωσύνη. Οὐδέποτε εἰς τοὺς παρελθόντας αἰῶνας ὑπῆρξεν τοιοῦτον μέτρον.

 

5.  ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΟΥ εἶναι ἓν ἐπίμαχον ζήτημα διὰ τοὺς λληνας Χριστιανούς. Ὑπὸ τῆς Διαρκος ερς Συνόδου ἐγένοντο καὶ ἐπιτροπαὶ καὶ συνεδρίαι. Τὸ ἀποτέλεσμα εἶναι ὅτι τὸ Νομοσχέδιον διὰ τὴν ΚΑΡΤΑΝ κατετέθη εἰς τὴν Βουλήν, χωρὶς νὰ ἔχῃ τεθῆ ὑπ’ ὄψιν τῆς κκλησίας. Τὸ θέμα αὐτὸ εἶναι καὶ ἐπεῖγον καὶ σοβαρότατον.

 

6.  Νεότης κα α εθναι τς κκλησίας, δηλαδὴ ὅλων ἡμῶν. Ἰδοὺ τὸ πρόβλημα. Εἶναι ἀνάγκη νὰ θέσωμεν τὰς βάσεις, ὑπὸ τὰ νέα σύγχρονα δεδομένα, διὰ μίαν οὐσιαστικὴν παρέμβασιν τῆς κκλησίας ὑπὲρ τῆς νεότητος μὲ ἔμπρακτον καὶ μόνιμον ἐνδιαφέρον ὑπὸ τῶν ποιμένων τῆς κκλησίας καὶ τῶν συνεργατῶν αὐτῶν. Τὰ μεγάλα κεφάλαια τοῦ θέ–ματος αὐτοῦ εἶναι : ἡ ἑδραίωσις τῆς πίστεως εἰς τὸν Χριστν εἰς τὰς συνειδήσεις τῶν νέων καὶ τῶν νεανίδων, ἡ ἀποφυγὴ τοῦ θανασίμου κινδύνου τῶν ναρκωτικῶν καὶ τοῦ ἀλκοολισμοῦ καὶ ὁ ὀρθὸς ἐπαγγελ-ματικὸς προσανατολισμὸς ἐπ’ ὠφελείᾳ τῶν ἰδίων τῶν νέων καὶ τῆς ἑλ-ληνικῆς κοινωνίας. Ἕν μέγα εἰσέτι θέμα διὰ τὴν νεότητα εἶναι ἡ γνῶσις καὶ ὁ σεβασμὸς τῶν μεγάλων ἀξιῶν τῆς ζωῆς.

 

7.  πολιτικ κηδεία κα  κασις τν νεκρν. Ὑπὸ τῶν μεγάλων Δή-μων τῆς Χώρας ἤδη ἀποφασίζεται ἡ παραγγελία ἀποτεφρωτήρων διὰ τὴν καῦσιν τῶν νεκρῶν. Ἀναγκαία ἡ σαφὴς θέσις τῆς κκλησίας ἐπὶ τοῦ θέματος αὐτοῦ καὶ ἡ πρόληψις τοῦ φαινομένου, ὡς ἀντικειμένου εἰς τὴν χριστιανικὴν πίστιν. Ἡ τέφρα ἀντὶ τῆς ταφῆς «ες τν γν ξ ς λήφθη» ὁ ἄνθρωπος, εἶναι πρᾶξις μηδενισμοῦ καὶ προσβολῆς τοῦ Δημιουργο, ὁ ὁποῖος ἔπλασεν τὸν ἄνθρωπον κατ’ εἰκόνα καὶ καθ’ ὁμοίωσίν του, καὶ ἐνέπνευσεν εἰς αὐτὸν πνοὴν ζωῆς, καὶ μετ’ αὐτὴν ὥρισεν τὴν προσδοκίαν τῆς ἀναστάσεως τῶν νεκρῶν κατὰ τὴν δευτέραν τοῦ Χριστο παρουσίαν, κατὰ τὸ Σύμβολον τῆς Πίστεως.

 

8. Τ Τάμα το θνους. Σύλλογοι καὶ ὀργανώσεις θέτουν συνεχῶς τὴν ὑ-ποχρέωσιν Κράτους καὶ κκλησίας διὰ τὴν ἐκπλήρωσιν τοῦ «Τάματος το θνους» ἤτοι τὴν ἀνέγερσιν ἑνὸς μεγάλου ἱεροῦ Ναο ἐπ’ ὀνόματι τοῦ Σωτρος Χριστο εἰς τὴν πρωτεύουσαν, ὡς ἔκφρασιν εὐγνωμοσύνης πρὸς τὸν γιον Θεν διὰ τὴν ἀπελευθέρωσιν τοῦ Γένους τν λλήνων καὶ τὴν ἵδρυσιν τοῦ νέου λληνικο Κράτους, ὅπως ἀπεφάσισαν καὶ ὑπεσχέθησαν οἱ πρόγονοί μας. Ἐφ’ ὅσον κατασιγάσουν αἱ κρίσιμοι οἰκονομικαὶ περιστάσεις, δύναται ἡ κκλησία, ἐν συνεργασίᾳ μετὰ τῆς Πολιτείας, νὰ θέσῃ τὰς βάσεις διὰ τὴν ἐκπλήρωσιν αὐτοῦ τοῦ πνευματικοῦ καὶ ἐθνικοῦ χρέους τῶν λλήνων.

 

9. Τ θνικ θέματα εἶναι πόθος, πόνος, καϋμὸς καὶ ἀγωνία ὅλων τῶν λλήνων καὶ πρὸ πάντων τῶν κατοίκων τῶν ἀκριτικῶν περιοχῶν Μα-κεδονίαςΘράκης καὶ τῶν Νήσων το Αγαίου. Πολλὰ σημεῖα, λόγοι καὶ ἐνέργειαι εἰς τὸν Βαλκανικν ὁρίζοντα, ἀλλὰ καὶ εἰς διεθνὲς ἐπίπεδον δικαιολογοῦν τὴν ἀνησυχίαν τοῦ λαοῦ μας διὰ τὴν διατήρησιν τῆς εἰρήνης εἰς τὴν περιοχὴν καὶ διὰ τὴν διασφάλισιν τῶν ἐθνικῶν μας συνόρων. Τὸ Κράτος μας ἐνεργεῖ δι’ ὅλα αὐτὰ διὰ τῆς διπλωματικῆς ὁδοῦ καὶ διὰ τῶν ἐθνικῶν διακηρύξεων. Ὁ λαὸς παρὰ ταῦτα θέλει τὴν κκλησίαν συμμέτοχον εἰς τοὺς προβληματισμούς του καὶ ἡγέτιδα εἰς τὴν καλλιέργειαν ἑνὸς γενναίου ἐθνικοῦ φρονήματος κατὰ τὴν παράδοσιν τῶν κληρικῶν ταγῶν καὶ ἡρώων τῆς πίστεως καὶ τῆς πατρίδος ἀπὸ αἰώνων. (Σχετικῶς διέλαβον καὶ εἰς τὴν σελ. 3 τῆς παρούσης μου). Ἀξιοσημείωτον εἶναι, διὰ τὰ ἐθνικὰ θέματα τῆς Πατρίδος, τὸ ἐνδιαφέρον τῶν λλήνων ἀδελφῶν μας εἰς τὴν μερικήν, Ερώπην, Καναδ, Αστραλίαν καὶ ὅπου γῆς κατοικοῦν λληνες. Εἰς τὰς αἰτιάσεις μερικῶν θηναίων ἢ πολιτευτῶν ἢ δημοσιογράφων, ἡ σταθερὰ ἀπάντησις εἶναι ὅτι ἐν οὐδεμιᾷ περιπτώσει ἀσκοῦμεν κομματικὴν ἢ πολιτικὴν παρέμβασιν, ἀφοῦ ἐπὶ ἔτη τώρα προσθέτομεν τὴν συμβολήν μας εἰς τὴν ἀναγκαίαν ἐθνικὴν τακτικὴν ὑπὲρ τοῦ λληνικο λαοῦ καὶ τῆς Πατρίδος, ὁ ὁποῖος λαὸς θέλει τὴν κκλησίαν, ἐπειδὴ καὶ τὴν ἐμπιστεύεται.

 

Καταγράφομεν τ σημαντικώτατα θνικ προβλήματα τς Πατρίδος μας τς λλάδος.

 

1. Τ Σκοπιανν ζήτημα, γνωστὸν εἰς ὅλους μς, τὸ ὁποῖον συντηρεῖ μὲ αὐξανόμενον φανατισμὸν ἡ κυβέρνησις τῶν Σκοπίων, διεκδικοῦσα τὴν λληνικωτάτην Μακεδονίαν, διὰ τῆς χρησιμοποιήσεως ἀνυπάρκτων καὶ φρικαλέων ἱστορικῶν ἐπιχειρημάτων, εἶναι μία λίαν ἐπικινδύνη ὑπόθεσις.

 

2.  Θράκη ( Δυτική), γεωγραφικόν, μόνιμον καὶ ἀναπόσπαστον ἔδα-φος τῆς λλάδος, ἀφοῦ ἡ νατολικ Θράκη περιῆλθεν εἰς τὴν Τουρκίαν, καὶ ἡ Βόρειος Θράκη  νατολικ ωμυλία περιῆλθεν εἰς τὴν Βουλγαρίαν. Σήμερον, μετὰ ἀπὸ τόσα ἔτη ἀπὸ τὴν Συνθήκην τς Λω-ζάννης, ἡ Τουρκία,ἐκμεταλλευομένη τὴν ὕπαρξιν τῶν μουσουλμάνων τῆς Θράκης, οἱ ὁποῖοι εἶναι λληνες πολται καὶ κατὰ συνέπειαν καὶ Ερωπαοι πολται, καλλιεργεῖ διὰ τῶν μουφτήδων φρόνημα ἐθνικῆς τουρκικῆς συνειδήσεως εἰς αὐτοὺς πρὸς τὸν σκοπὸν δημιουργίας εἰς τὸ μέλλον προϋποθέσεων ἀποσχίσεως ἀπὸ τὴν λλάδα. Κύριος ἄξων ἀνθελληνικῆς προπαγάνδας τὸ Τουρκικν Προξενεον Κομοτηνς μὲ ἑκατὸν ὑπαλλήλους καὶ τὸ πλῆθος τῶν Μουσουλμάνων ἐκπαιδευτικῶν. Ἀνάλογον πρόβλημα οἱ Πομάκοι τς Θράκης, γνήσιοι λληνες Θρα-κειτες ἐξισλαμισθέντες. Εἰς τὸ σύνολον τοῦ πληθυσμοῦ τῶν τριῶν Νομν, οἱ Χριστιανο εἶναι ἡ πλειονοψηφία καὶ οἱ Μουσουλμάνοι μειονοψηφία. Τὴν σοβαρότητα τοῦ προβλήματος ἐπικυρώνει τὸ γεγονὸς ὅτι ὁ Τορκος ὑπουργὸς τῶν ἐξωτερικῶν Νταβούντογλου κατὰ τὴν τε-λευταίαν ἐπίσκεψίν του εἰς τὴν θήνα ἐπεσκέφθη καὶ τὴν Θράκην, χάριν τῶν ἐκεῖ Μουσουλμάνων, τοὺς ὁποίους ἀπεκάλεσεν Τούρκους. Δύο ὑποκαταστήματα τουρκικῆς τραπέζης ἐγκατεστήθησαν ἀνὰ ἓν, εἰς Κομοτηνν καὶ Ξάνθην, καὶ ἤδη λειτουργοῦν. Πολυπλοκώτατον τὸ πρόβλημα τῆς παιδείας εἰς τὴν περιοχὴν καὶ πλεῖστα ἄλλα.

 

3. Ο κίνδυνοι τν Νήσων το Αγαίου ἐπικυρώνονται ὡς ὑπαρκτὰ προ-βλήματα μὲ τὴν ὑπόθεσιν τῶν μίων! Εἶναι νὰ θαυμάζωμε ὅλους τοὺς ἐκεῖ κατοικοῦντας λληνας μέχρι τὸ Καστελλόριζον καὶ τὰς λοιπὰς ἑλληνικὰς Νήσους ἀνατολικῶς τῆς όδου. Μέγα τὸ χρέος τῶν λλήνων ἔναντι τῶν θαλασσινῶν ἀκριτῶν τοῦ Αγαίου.

 

4. Τ Μεταναστευτικν Ζήτημα τς λλάδος εἶναι τὸ ὀξύτερον ἐν συγ-κρίσει πρὸς τὰ ἄλλα εὐρωπαϊκὰ κράτη τὰ ὁποῖα δέχονται μετανάστας. Τὸ Μεταναστευτικν τὸ ἔθεσα πρῶτος, ὡς ἐπικίνδυνον πρόβλημα διὰ τὴν λλάδα ἀπὸ τῆς τηλεοράσεως τῆς ΕΤ3 ἀπὸ τὴν Θεσσαλονίκην, μετὰ ἀπὸ ἐπιτόπιον ἔρευναν εἰς τὴν θήναν καὶ τὴν προηγηθεῖσαν ἐμπειρίαν μου εἰς τὸν βρον. Ἐπεσήμανα ὅτι ἡ θήνα καταστρέφεται καὶ ἡ λλς ἀλλοιώνεται. Καὶ τὶ δὲν ἤκουσα τὴν ἑπομένην ἀπὸ τοὺς ψευδοπροοδευτικοὺς τῶν θηνν, ὅτι δηλαδὴ εἶμαι ἐθνικιστής, «ῥατσι-στής», καὶ τὰ παρόμοια. Ἐκράτησα τὴν θέσιν μου καὶ ἔκαμα ἐπιτόπιον ἔρευναν ἀπὸ τὴν μόνοιαν μέχρι τοῦ τέρματος τῆς Πατησίων. Ἐπανῆλθα περιγράφων τὴν κραυγαλέαν ἀλλοίωσιν τῆς πολυανθρώπου συνοικίας τοῦ ἁγίου Παντελεήμονος χαρνν. Τὰ γεγονότα τὰ ὁποῖα ἠκολούθησαν εἶναι γνωστά. Ἐπὶ τέλους ἀνησύχησαν οἱ ἁρμόδιοι, ἐπανεστάτησαν οἱ ἰδιοκτῆται θηναοι κάτοικοι καὶ τὰ μέσα ἐνημερώσεως συμμετεῖχαν εἰς τὴν ἀξιολόγησιν τοῦ τρομακτικοῦ αὐτοῦ ἐγκλήματος εἰς βάρος τοῦ λαοῦ μας καὶ τῶν παιδιῶν μας ποὺ ἔρχονται νὰ μᾶς διαδεχθοῦν. Ὄχι ὅτι δὲν ἀγαπᾶμε αὐτοὺς τοὺς ἀνθρώπους, ἀλλ’ ὅτι δὲν χωρεῖ ἄλλους ἡ πατρίδα μας! Ἡ πολιτεία μας σχετικῶς ἀργά, λαμβάνει ἤδη μέτρα, τὰ ὁποῖα ἐνωρίτερον ἔλαβον αἱ εὐρωπαϊκαὶ κυβερνήσεις. Ἀνεγράφη εἰς τὸν τύπον ὅτι 800.000 μετανάσται θὰ ὑποχρεωθοῦν νὰ φύ-γουν ἀπὸ τὴν λλάδα. Διὰ τοὺς νομίμους προβλέπει ὁ σχετικὸς νόμος. Δὲν χρειάζονται ἐν προκειμένῳ αἱ θεωρητικαὶ ἀπόψεις. Νὰ φραγοῦν αἱ εἴσοδοι εἰς τὰ σύνορά μας καὶ νὰ προωθηθοῦν εἰς ἄλλους προορισμοὺς οἱ λαθρομετανάσται. Εἶναι δυνατὸν νὰ φεύγουν τὰ παιδιά μας εἰς ἄλλας ἠπείρους διὰ νὰ ἀνεύρουν ἐργασίαν καὶ νὰ διορίζωνται ἐδῶ οἱ παντὸς εἴδους μετανάσται; Ἰδοὺ τὸ ποιμαντικὸν πρόβλημα.

 

5. Ασθάνομαι τ χρέος νὰ θέσω καὶ ἓν ἐπὶ πλέον κεφάλαιον τῆς ἐσωτε-ρικῆς κεντρικῆς Διοικήσεως τῆς ἁγίας ἡμῶν κκλησίας, τὸ ὁποῖον ἀκούει εἰς τὸ πασίγνωστον ὄνομα «ποστολικ Διακονία τς κκλησίας τς λλάδος». Ἱδρυμένη ἀπὸ τὸ 1936 (Α.Ν. 41/1936), μὲ ἀνανεωτικὰς προσαρμογὰς διὰ τῶν Α.Ν. 2169/1940, 976/1946, 126/1969 καὶ τοῦ Κανονισμο 3/1969, ἡ Α.Δ. ἐπετέλεσεν, κατὰ περιόδους, σημαντικὸν ἔργον. Ἀναφορὰ εἰς τὴν «ποστολικν Διακονίαν», διὰ τῆς ὁποίας καθορίζονται οἱ ξ (6) βασικώτατοι τομεῖς τῆς εὐρείας ἀποστολῆς αὐτῆς, περιλαμβάνεται εἰς τὸν Ν. 590/1977 «περ το Καταστατικο Χάρτου τς κκλησίας τς λλάδος». Σήμερον ὁ σημαντικώτατος αὐτὸς ργανισμς εἶναι κυρίως εἷς κδοτικς ργανισμς ἐκτυπώσεως καὶ πωλήσεως βιβλίων, ὁ ὁποῖος καλύπτει τὰ οἰκονομικὰ ἐλλείμματά του ἐκ τῶν εἰσφορῶν τῶν ερν Μητροπόλεων. Ὑπάρχουν δυνατότητες ἀ-ναμορφώσεως καὶ ἐκσυγχρονισμοῦ τῆς «ποστολικς Διακονίας» διὰ τὸν ἀποδοτικώτερον καὶ εὐρύτερον εὐαγγελισμὸν του λαοῦ μας.

 

 

Μακαριώτατε,

Σεβασμιώτατοι,

 

Αἰτοῦμαι τὴν κατανόησίν Σας διὰ τὸν κόπον εἰς τὸν ὁποῖον Σς ὑπέβαλον, διὰ τὴν ἀνάγνωσιν, τὸν σχολιασμὸν καὶ τὴν ἐνδεχομένην ἀξιοποίησιν τῆς παρούσης ἀναφορᾶς μου. Βεβαιωθῆτε, παρακαλῶ, διὰ τὴν ἐκτίμησίν μου καὶ τὴν ἐν Χριστ ησο ἀγάπην πρὸς ἕνα ἕκαστον ἐξ μν.

 

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ Ο ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΘΙΜΟΣ


http://www.imth.gr/default.aspx?lang=el-GR&loc=1&&page=197&newsid=348

ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: