Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ἤ Ἐκκλησία τοῦ Κράτους;
Στοιχεῖα «Σεργιανισμοῦ» καί ἀκρίτου ἐκκοσμικεύσεως στήν στάση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου ἔναντι τῆς εὐκαιριακῆς καί ἰδιοτελοῦς προσεγγίσεως ἐκ μέρους τῆς ἀμετανοήτου Κυβερνήσεως
ὑπό Δημ. Κ. Ἀναγνώστου, Θεολόγου
Ὁ μακαριστός πρωτοπρεσβύτερος πατήρ Βασίλειος Βολουδάκης μέ ἔμφαση ὑπεστήριζε ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι τό περιέχον καί ὄχι τό περιεχόμενον. Ἡ Ἐκκλησία δέν ἀποτελεῖ φορέα, ἕναν μεταξύ τῶν ἄλλων κοινωνικῶν φορέων, τοῦ Κράτους. Καθώς ἐπίσης, δέν ἀποτελεῖ ἀποστολή της καί μάλιστα κύρια τό φιλανθρωπικό κοινωνικό ἔργο, ἀλλά ἡ ἐν Χριστῶ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων ὡς πιστῶν μελῶν Της.
Ἀτυχῶς, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν, μάλιστα πρό τῆς εἰσόδου τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Ἑβδομάδος, ὑπέκυψε στόν πειρασμό καί ἐμμέσως πλήν σαφῶς ἀποδέχθηκε τήν προφανέστατα σκόπιμη προσέγγιση, τήν ὁποία ἐπεχείρησε ὁ εἰσηγητής καί ἔνθερμος ὑποστηρικτής τοῦ διαβοήτου ψηφισθέντος Σοδομονόμου Πρωθυπουργός τῆς Ἑλλάδος κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, πρός τήν πλευρά τῆς Ἐκκλησίας.
Σέ πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξή του ὁ τελευταῖος, μέ τό γνωστό πλέον ὕφος του, εἰρωνικό καί «ἀπό καθέδρας», εἶχε ἀναφέρει ὅτι δέν ὑπάρχει «χριστιανόμετρο«, σχολιάζοντας μέ αὐτόν τόν τρόπο τίς διαμαρτυρίες τῶν πιστῶν γιά τήν παρουσία τῶν ἀμετανόητων ὑποστηρικτῶν τοῦ ἀντιθέου νόμου, περί τοῦ «γάμου» καί τῆς «τεκνοθεσίας» τῶν ὁμοφυλοφίλων, ὡς ἐπισήμων προσώπων, ὑπό τήν Βουλευτική τους ἰδιότητα, στούς Ναούς, πρός ἄγραν ψήφων.
Πρός μεγάλη ἀπογοήτευση τῶν πιστῶν ὁ κ. Ἱερώνυμος ὑποδεχόμενος τόν κ. Μητσοτάκη σέ ἐπίσκεψή του σέ Ἵδρυμα τῆς Ἐκκλησίας, παρουσίᾳ καί τοῦ Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών, καταδέχθηκε νά συναινέσει μετά προθυμίας στήν ἀγωνιώδη προσπάθεια τοῦ Πρωθυπουργοῦ νά ἀνατραπεῖ, ἐν ὄψει τῶν προσεχῶν Εὐρωεκλογῶν, τό ἀρνητικό κλίμα τουλάχιστον μεταξύ τῶν πιστῶν ἔναντι τῆς Κυβερνήσεως γιά τήν προώθηση καί ὑπερψήφιση τοῦ ἀντιθέου Νόμου περί τῶν ὁμοφυλοφίλων (ἀναγνωρίσεως δυνατότητος τελέσεως γάμου καί υἱοθετήσεως παιδιῶν), ἄνευ ὅμως διορθώσεως τῶν γενομένων.
Στό ἀνωτέρω πλαίσιο ἐλέχθησαν καί δημοσιοποιήθηκαν λόγοι ἀμφοτέρων πού ἐνῶ εἶναι ἀνέξοδοι, ἀναμενόμενοι λόγῳ σκοπιμότητος καί ὑποκριτικοί, ὅπως ἐπανειλημμένως ἔχει ἀποδειχθεῖ, ἐκ μέρους τοῦ Πρωθυπουργοῦ, χωρίς νά παύουν νά εἶναι καί ἀπαράδεκτοι, ὅμως γιά τόν Ἀρχιεπίσκοπο, ὡς ἐκπρόσωπο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἀποτελοῦν μελανή σελίδα στήν ἱστορία τῆς ἀσκήσεως τῶν καθηκόντων του καί τῆς παρούσης ἱστορικῆς συγκυρίας τῶν ἰταμῶν προκλήσεων ἐκ μέρους τῶν κυβερνώντων, πρός τήν κατεύθυνση τῆς ἀποχριστιανοποιήσεως τῆς Ἑλληνικῆς κοινωνίας καί ἀπαξιώσεως τῆς Πίστεως καί τῶν ἀρχῶν τῆς συντριπτικῆς πλειονοψηφίας τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ.
Εἰδικότερον, οἱ τοποθετήσεις τοῦ Πρωθυπουργοῦ, οἱ ὁποῖες κινοῦνται στά ὅρια τῆς προκλητικῆς διαστρεβλώσεως τῆς Πίστεως καί τῆς τάξεως τῆς Ἐκκλησίας διατυπωμένες σέ ἕνα λαϊκιστικό καί ἐπικοινωνιακό, δηλαδή παραπλανητικό, πλαίσιο, ἀναφέρονται σέ: «σεβασμό τοῦ ἑνός πρός τόν ἄλλον» ἀσχέτως τῶν διαφωνιῶν καί τῶν ἀντιχριστιανικῶν κυβερνητικῶν κοινοβουλευτικῶν ἐπιλογῶν, «ἀνάχωμα ἀπέναντι σέ αὐτούς πού πρόστυχα καπηλεύονται τήν χριστιανική πίστη» καί διαμαρτύρονται σέ ἀντίθετες πρός τίς θέσεις τῆς Ἐκκλησίας ἀποφάσεις καί νόμους, ἀπαράδεκτο «χριστιανόμετρο» πού μετράει τήν «ἔνταση τῆς πίστης» τοῦ καθενός καί θέτει ζήτημα γιά τήν προκλητική ἐπιδεικτική παρουσία στούς Ναούς τῶν ὑπερψηφισάντων τόν Σοδομονόμο, «ἀγάπη πρός ὅλους» καί «ἀποδοχή ὅλων» στόν χῶρο τῆς Ἐκκλησίας.
Καί ἐνῶ ἐξαιτίας πολιτικῶν εὐθυνῶν, ἐπιλογῶν καί σκανδάλων ἡ Κυβέρνηση βρίσκεται σέ δυσχερή θέση, δεδομένης καί τῆς ἐξαθλιωτικῆς τῶν λαϊκῶν στρωμάτων οἰκονομικῆς κρίσεως καί δυσπραγίας, ἦλθαν ἐνωρίτερον πάσης προσδοκίας οἱ δηλώσεις τοῦ Ἀρχιεπισκόπου νά ἀνταποκριθοῦν στίς ἐκλογικές ἐπιδιώξεις τοῦ κυβερνῶντος κόμματος προκειμένου νά ἀντιμετωπίσει τή δυσαρέσκεια τῶν πολιτῶν καί πολλῶν ἐκ τῶν ψηφοφόρων του καί τήν συνεπακόλουθα ἀναμενομένη διαρροή ψήφων πρός τούς ἐκ δεξιῶν αὐτοῦ κομματικούς σχηματισμούς.
Δηλώσεις ἐκ μέρους τοῦ Ἀρχιεπισκόπου οἱ ὁποῖες ἐξέπληξαν ἀκόμη καί τά δημοσιογραφικά φερέφωνα τῶν κυβερνώντων, ὥστε νά μεταδίδουν μέ ἀνακούφιση ὅτι ἐπῆλθε «ἀνακωχή» μεταξύ Πολιτείας καί Ἐκκλησίας καί πώς θά «πᾶμε σέ ἕνα ἥρεμο Πάσχα«! Βλέπετε εἶναι αὐτές οἱ ἅγιες ἡμέρες πού συγκεντρώνουν στούς Ναούς τούς περισσοτέρους πολίτες, θρησκεύοντες καί μή, καί κατά τοῦτο οἱ πλέον πρόσφορες γιά τήν παρουσία καί ἐπίδειξη τῆς δῆθεν θρησκευτικότητος τῶν πολιτικῶν καί πολιτευτῶν, ἐν ὄψει μάλιστα τῶν ἐπικειμένων Εὐρωεκλογῶν τοῦ προσεχοῦς Ἰουνίου.
Ἔχει δέ ἰδιαίτερη σημασία τό γεγονός ὅτι, βάσει τῶν δημοσιογραφικῶν σχολίων καί σχετικῶν ἀποκαλύψεων, ἡ μέν Πρωθυπουργική προσπάθεια ἐπαναπροσεγγίσεως τῆς Ἐκκλησίας ἐκδηλώθηκε στό τελευταίως διοργανωθέν Διεθνές Συνέδριο γιά τούς Ὠκεανούς, τό ὁποῖο διεξήχθη στό ἵδρυμα «Σταῦρος Νιάρχος», μέ ἐπίσημο προσκεκλημένο τόν Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο ἐκ μέρους τοῦ κ. Πρωθυπουργοῦ, κατά τήν ὁποία ὁ τελευταῖος ἐκδήλωσε πρός τόν ἐκεῖ ἐπίσης παρευρισκόμενο Ἀρχιεπίσκοπο κ. Ἱερώνυμο τήν ἐπιθυμία καί πρόθεσή του νά προβάλλει τό κοινωνικό ἔργο τῆς Ἐκκλησίας! Λέγεται δέ, ὅτι ἡ ἐν λόγῳ προσπάθεια εἶχε τήν ἄμεση ἀνταπόκριση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, ὁ ὁποῖος περιορίστηκε νά ζητήσει μόνον τόν σεβασμό τῶν κυβερνώντων. «Ἄς ψηφίζετε ὅ,τι θέλετε, ἀρκεῖ νά μᾶς σέβεστε καί νά τό δείχνετε«, λέγεται, ἀλλά καί ἀτυχῶς ἐπιβεβαιώνεται ἐκ τῶν ἐπακολουθησάντων, ὅτι ἦταν ἡ ἐκφρασθεῖσα θέση καί ἡ παράκληση τοῦ κ. Ἱερωνύμου.
Τό ἀπογοητευτικότερο ὅμως εἶναι τό γεγονός ὅτι ὁ κ. Ἱερώνυμος δέν περιορίστηκε στίς συνήθως παρασκηνιακές συνομιλίες, συνεννοήσεις καί συναλλαγές του μέ τόν κ. Πρωθυπουργό, ἀλλά ἔκρινε ἤ κρίθηκε σκόπιμο καί ἐπιβεβλημένο νά ἐκδηλώσει, πρός ἔκπληξη τῶν πιστῶν, τήν νέα στάση του (κατά τή γνώμη πολλῶν, μᾶλλον τήν ἐξ ἀρχῆς βαθυτέρα ἐπιθυμία καί ἐπιδίωξή του) νά ἐκτονωθεῖ ἐσπευσμένα ἡ σημειωθεῖσα κρίση στίς σχέσεις τῆς Ἐκκλησίας μέ τήν Πολιτεία, λόγῳ τοῦ ψηφισθέντος ἀντιχριστιανικοῦ νομοθετήματος.
Ἔτσι, κινούμενος καί ὁ Ἀρχιεπίσκοπος σέ ἕνα πλαίσιο ἐκκοσμικεύσεως καί ἐπικινδύνου «στρογγυλέματος» τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ λόγου, ἀναφέρθηκε σέ: «Ἀγάπη μόνο καί συγχώρεση» καί ὄχι σέ «χριστιανόμετρο», σέ «ἅγιες ἡμέρες (τοῦ Πάσχα) πού δέν ἐπιτρέπουν μικροπρέπειες«, καί ὅτι «δέν θά μᾶς πεῖ ὁ Βελόπουλος τί θά κάνουμε ἤ ὁ ὁποιοσδήποτε πολιτικός«! Φαίνεται ὅτι ἐκ τῶν πολιτικῶν ἐξαιρεῖται λόγῳ ἀξιώματος ὁ κ. Πρωθυπουργός, ὁ ὁποῖος ἔμεινε ὡς φαίνεται πλήρως ἱκανοποιημένος ἀπό τήν ὑποστήριξη τοῦ κ. Ἱερωνύμου, ἰδιαιτέρως ἔναντι τῶν ἐκ δεξιῶν τοῦ κυβερνῶντος κομμάτων, ὅπως τοῦ σύμφωνα μέ τίς δημοσκοπήσεις ἐνισχυμένου κόμματος «Ἑλληνική Λύση» ἤ τοῦ χαρακτηριζομένου ὑπό ὑπουργῶν τῆς Κυβερνήσεως ὡς δῆθεν σκοταδιστικοῦ κόμματος «ΝΙΚΗ», τά ὁποῖα κατηγοροῦνται ὅτι ἐργαλειοποιοῦν τήν Πίστη καί τή σχέση τους μέ τήν Ἐκκλησία. Ἐνῶ, ὡς φαίνεται, μόνον οἱ κυβερνῶντες διεκδικοῦν τήν εἰλικρίνεια καί τό ἀνιδιοτελές τῶν προθέσεων καί ἐνεργειῶν των!
Δέν εἴμαστε ἀφελεῖς νά παραθεωροῦμε τίς δύσκολες ἰσορροπίες πού ἀπαιτοῦνται στή συνεργασία τῆς Ἐκκλησίας μέ τήν Πολιτεία. Ὅπως δέν ἐπιτρέπεται νά παραθεωρήσουμε ὅτι καί ἡ Ἐκκλησία, ὅπως ἄλλωστε ἀνέφερε ὀρθῶς ἐν προκειμένῳ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, δέν μπορεῖ νά ἀλλάζει τίς θέσεις πού ὑπαγορεύει ἡ Πίστη καί ὁ νόμος τοῦ Θεοῦ. Καί μπορεῖ ἡ δημοσιογραφική ἀσχετοσύνη ἤ θρασύτητα, ἄν ὄχι σκοπιμότητα, νά αὐθαιρετεῖ ὑποστηρίζοντας ὅτι «δέν μπορεῖ νά ὑπάρχει «πόρτα» στήν Ἐκκλησία» (ὅπως χαρακτηριστικῶς ἀνέφερε ὁ κ. Εὐαγγελᾶτος στόν τηλεοπτικό σταθμό «Σκάϊ»), ὅμως οἱ πιστοί γνωρίζουν αὐτό πού ἐπί αἰῶνες ἐπαναλαμβάνει στή λατρευτική ζωή της ἡ Ἐκκλησία διά τῶν ἱερουργῶν της λέγουσα: «τάς θύρας, τάς θύρας ἐν σοφίᾳ πρόσχωμεν»!
Διότι, ναί μέν ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ τόν ἐρχόμενον πρός Αὐτήν δέν θά τόν ἐκβάλει ἔξω, ἀρκεῖ ὅμως αὐτός νά προσέρχεται ἀποδεχόμενος πλήρως τήν Πίστη καί διδασκαλία Της καί ὡς ἁμαρτωλός νά ἀποδέχεται ἐν μετανοία τήν προβλεπομένη διόρθωση γιά τήν θεραπεία καί σωτηρία του. Καί ναί μέν οἱ πολιτικοί ἡγέτες καί ἡγετίσκοι ἐνδέχεται νά εἶναι τυφλοί ὁδηγοί τυφλῶν, ὧν ἡ τύχη ἀναμενομένη κατά τό Γραφικόν «τυφλός δέ τυφλόν ἐάν ὁδηγῆ ἀμφότεροι εἰς βόθυνον πεσοῦνται» (Ματθ. ιε΄, 14), εἶναι ὅμως ἀποκαρδιωτικό καί οἱ Ποιμένες τῆς Ἐκκλησίας οἱ θεωρούμενοι ὡς «βλέποντες» νά ἀποδεικνύονται ἐπίσης τυφλοί, ὁμιλοῦντες ὅπως ἐκεῖνοι, ἐπιμένοντες δέ καί ἀπαιτοῦντες νά τούς ἀκολουθοῦν καί ὑπακούουν οἱ πιστοί στήν ἀδιέξοδη πορεία των.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου