Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2018

Ἀγάπη - Ὀρθοδοξία - Ἀλήθεια

πό τό βιβλίο το μακαριστο καθηγητο τς θεολογικς σχολς το ΑΠΘ Στέργιου Σάκκου ‘’ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ’’ (σελ. 30-32),
τν κδόσεων ‘’Χριστιανική λπίς’’.

Κάθε δύναμη, πού ντιστρατεύεται τήν ρθοδοξία, δέν προέρχεται πό τήν γάπη το Θεοπό τήν περιοχή τς γκάλης Του. Γι’ ατό  γάπη συνυπάρχει μόνο μέ τήν ρθοδοξία ρθόδοξη πίστη, τό ρθόδοξο δόγμα,  ρθόδοξη παραλαβή καί διατήρηση τς ν Χριστ λήθειας, εναι τό κλίμα πού διασφαλίζει τήν νάπτυξη τς ληθινς γάπης. ξω πό τ κλίμα ατό, , τι φαίνεται ς γάπη, εναι πάτη καί κακία. Μέσα στό κλίμα ατό , τι φαίνεται ς μσος εναι γάπη.
...................................................................
Πς τώρα  φαινομενική γάπη το τεροδόξου εναι κακία, καί πς ατό τό φαινομενικό μσος τν ποστόλων πρός τόν τερόδοξο ,  φανατισμός καί  μισαλοδοξία πως θά λεγόταν σήμερα, πς εναι γάπη, ατό κατανοεται ταν τενίσει κανείς γιά λλη μία φορά τήν περιοχή τς αώνιας γάπης.
Ο πόστολοι ατοί γωνίζονται νά συγκρατήσουν τούς πιστούς στήν περιοχή τς ρθοδοξίας, που πάρχει  ληθινή γάπη.
Ο τερόδοξοι νταγωνίζονται νά βγάλουν τούς πιστούς ξω πό τήν κοινή περιοχή τς ρθοδοξίας καί τς γάπης. Διότι φο “ Θεός γάπη στί’’ (Α’ω.4,8.16) καί ‘’λήθεια στί’’ (ω. 1,6), ποιος κπίπτει πό τήν λήθεια, κπίπτει καί πό τήν γάπη. Καί ‘’ Θεός τς γάπης’’ (Β΄ Κο 13,11), πού εναι ξ σου καί ‘’Πνεμα τς ληθείας’’ (ω 14,16-17), δέν εναι δυνατόν σέ λλους νά κατοικε ς γάπη μόνον καί σέ λλους ς λήθεια. κενος πού εναι στήν λήθεια, ατός εναι καί στήν γάπη.
Ο Πατέρες ποκάλεσαν τόν Θεό ‘’ατοαλήθεια’’, πως τόν ποκάλεσαν καί ‘’ατοαγάπη’’. Ατός πού στέκει ξω πό τήν λήθεια εναι  διάβολος καί ο πονηροί γγελοί του, καί γι’ ατό λέγεται ‘’ψεύστης’’ καί ‘’πατήρ το ψεύδους’’.
Ατιολογεται μάλιστα στήν Καινή Διαθήκη τι  διάβολος, πειδή εναι πηγή το ψεύδους καί βρίσκεται ξω πό τήν λήθεια, γι’ ατό εναι καί νθρωποκτόνος. χει, δηλαδή, μία διότητα, πού φανερώνει πουσία γάπης. ‘κενος νθρωποκτόνος ν π’ ρχς καί ν τ ληθεί οχ στηκεν, τι οκ στιν λήθεια ν ατταν λαλ τό ψεδος, κ τν δίων λαλετι ψεύστης στί καί  πατήρ ατο’’ (ω 8,44).

Δεν υπάρχουν σχόλια: