Posted on 20 Απριλίου, 2025

Κωφίδης Εὐάγγελος
«Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον πατήσας, καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος!»
Το Μυστήριο της Αναστάσεως: Η Ρήξη της Ιστορίας.
Η Ανάσταση του Χριστού δεν είναι απλώς ένα γεγονός της ιστορίας, αλλά η υπέρβαση της ίδιας της ιστορίας. Είναι η στιγμή που ο Αχώριστος Λόγος, που ενανθρωπήθηκε, πάσχει, και θνήσκει, διαπερνά την τελευταία τάφρο της φθορᾶς και εγείρεται ως «Πρωτότοκος των νεκρών» (Αποκ. 1:5). Ο τάφος, που φαινόταν ως η τελική ήττα, γίνεται ὁ θριαμβευτικὸς θρόνος τοῦ Ἀναστάντος. Η πέτρα που σφραγίζει τον νεκρό Κύριο (Μαρκ.16:3-4), τώρα αποκυλίεται από τη δύναμη της Θεότητος, και ο θάνατος καταδικάζεται σε αφανισμό.
Η Θεολογική Βάθυνση: Η Ενσάρκωση Φθάνει στην Πληρότητά της
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος δηλώνει: «Αὐτὸς ἔπαθεν, αὐτὸς καὶ ἀνέστη» — Αυτός υπέμεινε το Πάθος, και Αυτός ανέστη. Η Ανάσταση δεν είναι μια ξεχωριστή πράξη, αλλά η φυσική συνέχεια της Ενανθρώπησης. Ο Θεός Λόγος, που «εκένωσεν Εαυτόν» (Φιλ. 2:7), τώρα γεμίζει τη δημιουργία με τη δόξα Του. Η Ανάσταση είναι η επιβεβαίωση ότι η φύση μας, που Εκείνος ανέλαβε, δεν μπορεί να παραμείνει υπό τη δουλεία του θανάτου.
Η Παρέκβαση της Αγάπης: Ο Θάνατος Θανατώθηκε
Στον τάφο, ο Χριστός «κατέβη εἰς τὰ κατώτατα τῆς γῆς» (Εφεσ. 4:9), όχι ως ηττημένος, αλλά ως Νικητής. Όπως λέει ο Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος: «Ὁ ᾍδης ἐπικράτησε σαρκός, ἀλλὰ συνέλαβε Θεόν» — Ο ᾍδης κατάπιε σάρκα, αλλά βρήκε Θεό! Η Ανάσταση είναι η τελική αποκάλυψη ότι η αγάπη είναι δυνατότερη του θανάτου (Ασμα 8:6). Ο Σταυρός ήταν η θυσία, η Ανάσταση είναι η αιώνια επιβεβαίωση ότι η θυσία δεν ήταν μάταιη.
Η Πανηγυρική Χαρά: Το Πάσχα ως Προοίμιο της Βασιλείας
Στην Αναστάσιμη Ἔκφραση, η Εκκλησία ψάλλει: «Ἀναστάσεως ἡμέρα, λαμπρυνθῶμεν λαοί!» Η Ανάσταση δεν είναι μόνο παρελθόν, αλλά παρόν και μέλλον. Κάθε Θεία Λειτουργία είναι μια μικρο-Ανάσταση, όπου ο Χριστός εμφανίζεται στους μαθητές Του μέσα στο Κλάσμα του Άρτου. Κάθε Βαπτισμός είναι σύμβολο της συνανάστασης μας μαζί Του (Ρωμ. 6:4). Η ζωή μας, ως χριστιανοί, είναι μια συνεχής εορτή της νίκης επί της αμαρτίας και της φθοράς.
Η Πρόκληση για Εμάς: Ζωή Μετά την Ανάσταση
Ο Ἅγιος Παῦλος κραυγάζει: «Εἰ ὁ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, κενὸν τὸ κήρυγμα ἡμῶν» (Α’ Κορ. 15:14) Η πίστη μας στηρίζεται σε αυτό το γεγονός. Αλλά η Ανάσταση δεν είναι μόνο για να τη γιορτάζουμε μια φορά το χρόνο — πρέπει να τη ζούμε κάθε μέρα. Να θυμόμαστε ότι:
– Ο θάνατος δεν έχει τελευταίο λόγο.
– Η αμαρτία δεν μπορεί να μας καταδικάσει, αν μετανοούμε.
– Η ζωή μας έχει αιώνιο σκοπό, γιατί ο Χριστός άνοιξε τον Παράδεισο.
Το «Αληθῶς Ἀνέστη!» ως Βάπτισμα της Ελπίδας
Όταν οι χριστιανοί ανταλλάσσουν τον ασπασμό «Χριστὸς ἀνέστη!» — «Ἀληθῶς ἀνέστη!», δεν επαναλαμβάνουν μια παράδοση, αλλά ομολογούν μια πραγματικότητα που αλλάζει τα πάντα. Η Ανάσταση είναι η βεβαίωση ότι ο Θεός νίκησε. Και όπως έγραψε ο Ἅγιος Σεραφείμ του Σάρωφ: «Σκοπός της ζωής μας είναι η απόκτηση του Αγίου Πνεύματος» — αλλά αυτό γίνεται δυνατό μόνο επειδή ο Χριστός ανέστη.
Χριστός Ανέστη, αδελφοί μου!
Αληθώς ο Κύριος! Αληθώς Ανέστη!
«Χαίρετε πάντοτε· πάλιν ἐρῶ, χαίρετε! Ὁ Κύριος ἐγγύς!» (Φιλιπ. 4:4-5)
Ας μεταδώσουμε τη χαρμοσύνη της Αναστάσεως με την ίδια φλόγα που έκαψε τις καρδιές των μαθητών στην οδό προς Εμμαούς (Λουκ. 24:32). Ο Χριστός, με τη ζωή Του, θανάτο και Ανάσταση, έσπασε τα δεσμά της φθοράς και μας κάλεσε στη θεία κοινωνία Του!
Δόξα τῇ Τριημέρῳ Ἐγέρσει Του!
Χριστός Ανέστη ἐκ νεκρῶν – ζωὴν τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου