Θέματα προς συζήτηση και προσκεκλημένοι ομιλητές
- H διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ως ζωντανή γλώσσα.
- Juan Coderch - Πανεπιστήμιο του St. Andrews, Αγγλία
- Benjamin Kantor - Πανεπιστήμιο του Cambridge, Αγγλία
- Gerardo Guzmàn - Vivarium Novum Academy, Ιταλία
- Jenny Teichmann - Triodos Trivium, Γερμανία
- Angela Dix - Classics for All, Συντονίστρια East of England, Αγγλία
Αναρωτηθήκατε ποτέ για ποιο λόγο τα Αρχαία Ελληνικά θεωρούνται ένα από τα πιο σημαντικά μαθήματα στο σχολείο, ενώ οι περισσότεροι μαθητές δεν βλέπουν την ώρα να τα τελειώσουν; Δεν είναι περίεργο που, ενώ στο σχολείο τα παιδιά δυσκολεύονται να τα μάθουν, εντούτοις μεγαλώνοντας καταλαβαίνουν την αξία τους και καταλήγουν να εκτιμούν και να σέβονται τα Αρχαία Ελληνικά και την διαχρονικότητά τους, σε οποιονδήποτε κλάδο και εάν βρεθούν; Γιατί η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών σε όλον τον δυτικό κόσμο εξαπλώνεται αντί να συρρικνώνεται και πού εδράζεται το ενδιαφέρον των υποστηρικτών της; Πέντε κορυφαίοι καθηγητές Αρχαίων Ελληνικών συζητούν για τις νέες διδακτικές μεθόδους που διεισδύουν όλο και περισσότερο στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και προτείνουν τον τρόπο με τον οποίο μπορούν τα Αρχαία Ελληνικά να γίνουν ελκυστικά και φιλικά προς τον μαθητή, ήδη από την πρώτη ημέρα της διδασκαλίας τους.
- Επαναπροσδιορίζοντας τα Αρχαία Ελληνικά: η ανάγκη για μάθηση και πιστοποίηση
- Christophe Rico - Ινστιτούτο Polis, Ισραήλ
- Marco Romani – The Paideia Institute, NY, Η.Π.Α
- Steven Hunt - Πανεπιστήμιο του Cambridge, Αγγλία
- Αλέξης Φυλακτόπουλος - College Year in Athens, Ελλάδα
- Ignacio Armella Chavez - Vivarium Novum Academy, Ιταλία
Τα τελευταία χρόνια απασχόλησαν την επικαιρότητα απόψεις επικριτικές σχετικά με την εκμάθηση των Αρχαίων Ελληνικών. Αμφισβητήθηκε η διδασκαλία του Ομήρου, τα κείμενα του Ηροδότου, αμφισβητήθηκε ακόμη και αυτή η χρησιμότητα της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στα σχολεία και τα Πανεπιστήμια. Παρ᾽ όλ᾽ αυτά, η πλειοψηφία της ακαδημαϊκής κοινότητας επιμένει στα οφέλη και τη διαχρονικότητα της διδασκαλίας τόσο της γλώσσας, όσο και των κειμένων της κλασσικής γραμματείας. Πώς όμως δημιουργήθηκαν αυτές οι απόψεις και τί αντίκτυπο έχουν στην κοινωνία; Μήπως είναι απλώς μία ένδειξη για την αλλαγή της προσέγγισης στη γλώσσα και την ανάγκη να κατανοήσει η διεθνής κοινότητα την σημασία των Αρχαίων Ελληνικών σήμερα; Πέντε διευθυντές και υπεύθυνοι σπουδών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων κλασικών γλωσσών συζητούν πώς έχουν τα πράγματα στο δικό τους ακαδημαϊκό περιβάλλον και επαναπροσδιορίζουν την σχέση των Αρχαίων Ελληνικών με την σύγχρονη πραγματικότητα, φέρνοντας τη γλώσσα στις ανάγκες του σήμερα.
Η συζήτηση θα γίνει στα Αγγλικά με ταυτόχρονη μετάφραση στα Ελληνικά. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου