14χρονος αυτοκτόνησε. Άγνωστοι οι λόγοι. Κάποιοι μιλούν για μπούλινγκ και για απειλές για την ζωή του. Και, φυσικά, όπως συμβαίνει πάντα, μπήκε και το ερώτημα: τί έκαναν οι καθηγητές.
Ε, λοιπόν, νά τί κάνουν οι καθηγητές σε τέτοιες περιπτώσεις, αφού κάνουν παρατηρήσεις στα παιδιά και δούν ότι επαναλαμβάνεται το πρόβλημα.
Πρώτα καλούν τους μαθητές στο γραφείο του διευθυντή και τους κάνουν παρατηρήσεις. Βγαίνοντας από εκεί οι μαθητές λένε το γνωστό «ε, και τί μου έκανε;» και γίνεται ποιό επιθετικός στο «θύμα».
Μετά καλούν τους γονείς και τους αναφέρουν το πρόβλημα. Άν παρουσιαστεί κάποιος κηδεμόνας, δύο τινά μπορούν να συμβούν. Ή να πεί «παιδιά είναι, παίζουν» και έτσι λήγει το θέμα με μιά παράκληση (αν είναι δυνατόν) από το σχολείο να συμβουλέψουν το παιδί τους να μην πειράζει τα άλλα παιδιά ή να επιτεθεί ο κηδεμόνας στο σχολείο επειδή στερεί από το παιδί τα δικαιώματά του! Ναί γίνεται πολύ συχνά αυτό.
Αν κάποιος καθηγητής γίνει τσιμπούρι στα παιδιά – για να τα προστατέψει από την κακώς εννοούμενη μαγκιά, τότε μπορεί να δεχτεί επίπληξη από τον διευθυντή όπου τα παιδιά με μεγάλο θράσος θα τον κατηγορήσουν για μπούλινγκ, για δημιουργία ψυχολογικού προβλήματος και άλλα για τα οποία είναι δασκαλεμένα – μόνο για τα μαθήματά τους έχουν πρόβλημα.
Και μπορεί να έρθουν και αγανακτισμένοι κηδεμόνες να επιτεθούν φραστικά – και όχι μόνο - στους εκπαιδευτικούς για ψυχική κακοποίηση των παιδιών τους. Ποιός προστατεύει τους εκπαιδευτικούς; Κανείς.
Και όχι μόνο αυτό. Μπορεί να γίνουν και μηνύσεις κατά των κακών εκπαιδευτικών (θυμάται κάποιος την ταλαιπωρία εκπαιδευτικών για την υπόθεση παιδιού ΑΜΕΑ που ήθελε με κάθε μέσον η μητέρα να παρουσιάσει υψηλή βαθμολογία; Έφτασε στα δικαστήρια. Και ναι μεν οι εκπαιδευτικοί αθωώθηκαν, αλλά η μαμά, ανήκουσα σε ΜΚΟ, δεν διώχθηκε ποινικά. Γιατί;)
Τί έγινε με τον εκπαιδευτικό που μίλησε με την γλώσσα της αλήθειας για ανήλικο παιδί που πήγε ντυμένο γυναίκα στο σχολείο; Φυσικά απολύθηκε. Που πήγε ο κανονισμός λειτουργίας του σχολείου που μιλά για ευπρεπή ενδυμασία; Φυσικά στον κάλαθο των αχρήστων εγκεφάλων.
Και άν αποφασίσει ο σύλλογος καθηγητών για αποβολή του παραβατικού παιδιού από το σχολείο, σας πληροφορώ ότι το υπουργείο σαν αποβολή θεωρεί την ...παραμονή του παιδιού στο σχολείο με την επίβλεψη κάποιου εκπαιδευτικού. Αποβολή που να μην είναι αποβολή. Νέοι όροι από τους εκλεκτούς του λαού που φορτώνουν με ευθύνες τους άλλους αλλά οι ίδιοι είναι στο ακαταδίωκτο.
Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, θα πρέπει με το παραμικρό να καλείται η αστυνομία και να ιδρυθούν σχολεία – αναμορφωτήρια και να τοποθετηθούν στα σχολεία ραβδούχοι για την ασφάλεια όλων. Θα μας άρεσε αυτό; Μάλλον όχι.
Και για να τελειώνουμε, αν και είναι τόσα πολλά αυτά που απαξιώνουν την εκπαίδευση στην Ελλάδα. Ο εκπαιδευτικός έχει μιά δουλειά να κάνει. Να διδάξει το μάθημα στους μαθητές. Για την ανατροφή των παιδιών υπεύθυνοι είναι ΜΟΝΟ οι γονείς. ΟΙ εκπαιδευτικοί αν το παιδί έχει καλή ανατροφή μπορούν να την κάνουν καλύτερη. Αν όχι, δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Εφόσον δεν υπάρχει μέχρι σήμερα νομικό πλαίσιο προστασίας του εκπαιδευτικού λειτουργήματος, δεν μπορούν να τα βάλουν ούτε με τις κομματικές παρατάξεις, ούτε με το συμφέρον του κάθε προϊσταμένου, ούτε με το τί κουβαλά στο μυαλό του ο κάθε υπουργός, ούτε με την μόδα που ακολουθεί η κοινωνία και που είναι μόδα ατομισμού, διαστροφής, ασέβειας και απαξίας.
Η απαξίωση του εκπαιδευτικού λειτουργήματος έχει σαν συνέπεια την κατακόρυφη αύξηση της εγκληματικότητας. Επομένως, ή προστατεύουμε το λειτούργημα ή ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του και τις ποινές που του αντιστοιχούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου