ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ
ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΗΣ
38. ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΕΠΤΑΗΜΕΡΟ (17-23 ΝΟΕ. 2024)
ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ
π. Δημητρίου Μπόκου
Υπάρχει πλούτος κακός
που κάνει τον άνθρωπο ανόητο, σύμφωνα με την παραβολή του Χριστού για τον
άφρονα πλούσιο. Ο πλούσιος αυτός έκανε το λάθος να θεωρήσει τον πλούτο
αποκλειστικά δικό του κτήμα. Μα όταν επαναπαύτηκε στη σκέψη αυτή και νόμισε πως
έκανε την καλύτερη ασφάλεια ζωής, το έδαφος έφυγε κάτω από τα πόδια του. Ο Θεός
τού έστειλε ένα μήνυμα απροσδόκητο: «Άφρον», ανόητε άνθρωπε! Αυτή τη
νύχτα πεθαίνεις. Όσα μάζεψες σε ποιον θα μείνουν; Και καταλήγει ο Χριστός: Αυτά
παθαίνει όποιος θησαυρίζει για τον εαυτό του μόνο και δεν πλουτίζει «εις
Θεόν» (Κυριακή Ε΄ Λουκά).
Η τελευταία φράση
του Χριστού αφήνει να εννοηθεί ότι υπάρχει και ένας πλούτος καλός.
Που συσσωρεύεται κατά το θέλημα του Θεού. Που τον συνιστά, τον προτείνει και
τον ευλογεί ο Θεός. Που δεν οδηγεί τον άνθρωπο στην αφροσύνη, αλλά στη σωτηρία.
Ένας πλούτος στον οποίο αρέσκεται ο Θεός και δεν τον καταδικάζει, αλλά τον
επαινεί. Ποιος είναι ο πλούτος αυτός; Είναι ο πλούτος των καλών έργων.
Λέει αλλού ο Χριστός: «Μη θησαυρίζετε υμίν θησαυρούς επί της γης».
Καταστρέφονται εύκολα. Οι ληστές και οι κλέφτες τούς αρπάζουν. Οι πλημμύρες, οι
φωτιές, οι σεισμοί σε μια και μόνο στιγμή τούς αφανίζουν. Και ασφαλώς τούς
χάνουμε αμέσως με τον θάνατό μας. «Θησαυρίζετε θησαυρούς εν ουρανώ» (Ματθ.
6, 19-20).
Ώστε μπορούμε να
μεταβιβάσουμε τα κεφάλαιά μας στον ουρανό. Να τα αποταμιεύσουμε με απόλυτη
ασφάλεια, με τρόπο που δεν θα τα χάσουμε ποτέ. Αλλιώς τα βάζουμε σε λάθος
τράπεζα. Θα μας τα φάνε τελικά οι άλλες τράπεζες. Αν δεν τα καταθέσουμε στην
τράπεζα του Θεού, θα τα χάσουμε σίγουρα. Δικά μας έχουμε και θα μας μείνουν για
πάντα, μονάχα όσα δίνουμε
στα χέρια του Θεού διά μέσου των ελαχίστων αδελφών του. Είναι καλός τραπεζίτης
ο Θεός. Τα φυλάει καλά και μας τα ξαναδίνει με τεράστιο τόκο (100%). Το ένα
γίνεται εκατό.
Γράφει στο θαυμάσιο
Γεροντικό για δυο φημισμένους ασκητές, που πήραν μήνυμα από τον Θεό, ότι ένας απλός
χωρικός, ο κτηνοτρόφος Ευχάριστος, τους ξεπερνάει σε αγιότητα. Τα ’χασαν οι
άνθρωποι και πάνε να τον βρουν. Τον ρωτάνε τί πνευματική εργασία και άσκηση
κάνει, μα εκείνος δεν έλεγε τίποτε. Με τα πολλά τον κατάφεραν να τους φανερώσει
πως είναι ένας απλός ποιμένας και ό,τι βγάζει από τα πρόβατά του το χωρίζει στα
τρία. Ένα μέρος για τους φτωχούς, ένα για τη φιλοξενία των ξένων (πάνε κιόλας
τα 2/3) και κρατάει μόνο το ένα τρίτο για τον εαυτό του και τη σύζυγό του Μαρία,
με την οποία ζούσε με εγκράτεια. Οι δυο ασκητές θαύμασαν και έφυγαν δοξάζοντας
τον Θεό.
Ο Ευχάριστος, ένας απλός
Χριστιανός, αποταμίευε σταθερά στον ουρανό με την ελεημοσύνη και τη φιλανθρωπία
και αυτό λογαριαζόταν από τον Θεό μεγαλύτερη αρετή από τον αυστηρό ασκητισμό
των δυο μοναχών (αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς).
Να, πώς μαζεύεται
στο χρηματοκιβώτιο του Θεού ο καλός πλούτος που δεν χάνεται ποτέ.
Και αν κάποιος δεν
έχει χρήματα να δώσει στους φτωχούς;
Υπάρχουν πολλοί
τρόποι για να βοηθήσει κανείς, αν θέλει. Και πολλές φυσικά δικαιολογίες για το
αντίθετο, αν δεν θέλει.
Μπορούμε
να συνάξουμε καλό και κακό πλούτο λοιπόν. Τί διαλέγουμε;
Καλή ευλογημένη εβδομάδα! Καλό Σαρανταήμερο!
ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ (17-23 ΝΟΕ. 2024)
(για τους εντοπίους)
1.
Καθημερινά, 15
Νοε.-24 Δεκ., Ιερὸ Σαρανταλείτουργο, ώρα 6.30-9.00 π. μ. Κατά τις
μεγάλες εορτές, ώρα 7.00-9.30 π. μ.
2.
Την Κυριακή Θ΄ Λουκά, 17-11-2024, του αγίου Γρηγορίου
Νεοκαισαρείας του θαυματουργού, ώρα 7.00-10.00 π. μ.
3.
Την Πέμπτη,
21-11-2024, τα Εισόδια της Υπεραγίας Θεοτόκου, ώρα 7.00-9.45 π. μ. Κατάλυση ιχθύος.
4.
Την Πέμπτη βράδυ,
21 προς 22-11-2024, βραδινή Θεία Λειτουργία (Μικρή Αγρυπνία) προς τιμήν του νέου αγίου Ιακώβου του εν
Ευβοία, ώρα 9.30 μ. μ.-12.30 (μετά τα
μεσάνυχτα) περίπου.
5.
Καθημερινά, ώρα 5.15-6.30 μ.
μ., Θ΄ Ώρα-Εσπερινός-Μικρό Απόδειπνο-Χαιρετισμοί.
6.
Καθημερινά, 15 Νοε.-24 Δεκ. (πλην
Σαββάτου-Κυριακής), ώρα 5.30 μ. μ., Ιερὰ Εξομολόγηση. Άλλες ώρες με
ραντεβοὺ (τηλ. 6980 898 504).
«Αντιύλη». Ι.
Ν. Αγ. Βασιλείου, Πρέβεζα
Τηλ. 26820 25861/6980 898
504. E-mail: antiyli.gr@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου