Η κατά φύση, η παρά φύση και η υπέρ φύση κατάσταση στη χριστιανική Πατερική και Ασκητική Γραμματολογία σύμφωνα με το Νεομάρτυρα Μητροπολίτη Χαλεπίου Παύλο η Βιβλική Ανθρωπολογία και η απαρίθμηση των φύλων.
Ένα επίκαιρο απόσπασμα από πόνημα του πιο χαρακτηριστικού σύγχρονου εκφραστή της σύγχρονης ελληνοσυριακής Αντιοχιανής θεολογικής σχολής σκέψης του Νεομάρτυρα Μητροπολίτη Χαλεπίου Παύλου!
οι 3 καταστάσεις
”Η χριστιανική γραμματολογία και ιδιαιτέρως η ασκητική μιλά για 3 καταστάσεις:
- την κατά φύση κατάσταση, την παραδεισιακή.
- την παρά φύση κατάσταση, την μεταπτωτική.
- την υπέρ φύση κατάσταση, στην οποία καλείται ο άνθρωπος να τελειωθεί.
Σκοπός της Εκκλησίας είναι να καταργήσει την παρά φύση κατάσταση και να οδηγήσει τον άνθρωπο να ζήσει την υπέρ φύση κατάσταση”.
Βιβλική Ανθρωπολογία και η απαρίθμηση των φύλων..
Αναφερόμενος διεξοδικά στη Γένεση και μάλιστα στη δημιουργία του ανθρώπου πουθενά δεν εκφράζει ούτε καν υπονοεί ούτε τολμάει προφανώς να διανοηθεί την ύπαρξη περισσοτέρων από 2 φύλα ή ουδετερόφυλα ή διεμφυλικά κλπ Κάνει λόγο για την ενότητα των 2 φύλων και την κλήση τους. Την 6η ημέρα ανακεφαλαίωση Δημιουργίας με δημιουργία ανθρώπου. ”Αυτό ήταν το τελευταίο δημιουργικό έργο του Θεού. Τότε αυτό το έργο σφραγίζεται όταν ο Δημιουργός αναφωνεί το ”καλά λίαν” κάτι το οποίο αναφέρεται στον όλο άνθρωπο και καθόλου αποκλειστικά σε 1 από τα 2 φύλα. Επομένως το ”καλά λίαν” χαρακτηρίζει εξίσου τον άνδρα και τη γυναίκα.” Πουθενά το και 1 και 2 και 3 και 4 φύλα…..Αυτή είναι η Βιβλική αποτύπωση αυτό είναι το Πατερικό αφήγημα αυτή είναι η πίστη της Εκκλησίας και στην πιο σύγχρονη Ορθόδοξη θεολογική της αποδοχή ..
Μάλιστα το προχωράει και περισσότερο και δίνει και μια θαυμάσια γλωσσολογική ερμηνεία και με οντολογικές προεκτάσεις περί των 2 φύλων: γλωσσολογικά τα ονόματα ” άνδρας” και ”γυναίκα” προέρχονται από την ίδια ρίζα στη βιβλική εβραϊκή γλώσσα επειδή οι λέξεις ”γυνή” κι ”άνθρωπος” που δήλωναν αντίστοιχα τον Αδάμ και την Εύα προέρχονται στα εβραϊκά από την ίδια ρίζα is και issha. Εξάλλου το όνομα στην εβραϊκή αντίληψη είναι δηλωτικό μιας οντολογίας κι αναφέρεται επακριβώς στο πρόσωπο ( αυτό που κατήργησαν οι κοβιντιστές και η Κοβιντιστκή Εκκλησία)
Ακόμη και εδώ στην γλωσσολογική ερμηνεία μιλάει για 2 φύλα.
Τώρα το τριμερές σχήμα που αποδίδει μπορεί να επιτρέψει σύμφωνα με προσωπική μας εκτίμηση ( δεν αναφέρεται στο έργο του Νεομάρτυρα Παύλου) στην μεταπτωτική κατάσταση του ανθρώπου που είναι η οριζόμενη ως παρά φύση τον οντολογικό εκφυλισμό και να υπάρξουν ως παραφθορά του αρχετύπου, αλλοιώσεις.. Αυτή όμως είναι μια κατάσταση όπως και πολλές άλλες που καλούμαστε να υπερβούμε οδηγούμενοι στο υπέρ φύση στην οντολογική και υπαρξιακή τελείωση. Η Εκκλησία δεν είναι για να ευλογεί τη μεταπτωτική, τούτη δε θέλει ευθύς εξ αρχής ν΄αποβάλει δια του εισαγωγικού μυστηρίου του Βαπτίσματος πετυχαίνοντας τη νέκρωση του παλαιού πτωτικού ανθρώπου!
Aποσπάσματα από το βιβλίο του Νεομάρτυρα Μητροπολίτη Χαλεπίου Παύλου ”ΦΩΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΣΙΩΠΉ” από τις εκδ. ΙΝΔΙΚΤΟΣ 2021
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου