Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019

«ὅτε τοῦ πυρὸς τὰς γλώσσας διένειμε, εἰς ἑνότητα πάντας ἐκάλεσε· καὶ συμφώνως δοξάζομεν τὸ πανάγιον Πνεῦμα»


Αποτέλεσμα εικόνας για ὅτε τοῦ πυρὸς τὰς γλώσσας διένειμε
«ὅτε τοῦ πυρὸς τὰς γλώσσας διένειμε, εἰς ἑνότητα πάντας ἐκάλεσε· καὶ συμφώνως δοξάζομεν τὸ πανάγιον Πνεῦμα»[1]
Τί εἶναι αὐτὸ ποὺ  Θεὸς μᾶς δώρισε ἐν τῷ Θεανθρώπῳ καὶ διὰ τοῦΘεανθρώπουὍλα αὐτὰ μᾶς τὰ ἀποκαλύπτει τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιοντὸ«Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας». Μᾶς διδάσκει ὅλη τὴν Ἀλήθεια περὶ Αὐτοῦπερὶ τοῦΘεοῦ καὶ περὶ τοῦ ἀνθρώπου ἐν Αὐτῷκαὶ ,τι δι’ Αὐτοῦ μᾶς ἔχει δωρηθεῖΚαὶτί εἶναι αὐτόΤοῦτο ξεπερνᾶ ἀμέτρητες φορὲς ,τι ποτὲ ἀνθρώπινος«ὀφθαλμὸς εἶδε», ,τι ποτὲ «οὖς ἤκουσε» καὶ «ἐπὶ καρδίαν ἀνθρώπουἀνέβη»[2].
Μὲ τὸν ἐν σαρκὶ βίο Του ἐπὶ τῆς γῆς  Θεάνθρωπος ἵδρυσε τὸ Θεανθρώπινοσῶμα Τουτὴν Ἐκκλησίακαὶ μὲ αὐτὸ προετοίμασε τὸν γήινο κόσμο γιὰ τὴνἕλευσητὴν ζωὴ καὶ τὴν δράση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στὸ σῶμα τῆςἘκκλησίαςὡς ψυχῆς αὐτοῦ τοῦ σώματοςΤὴν ἡμέρα τῆς Ἁγίας Πεντηκοστῆς,τὸ ἅγιον Πνεῦμα κατῆλθε ἐξ οὐρανοῦ στὸ Θεανθρώπινο σῶμα τῆς Ἐκκλησίας,καὶ παρέμεινε γιὰ πάντα σὲ αὐτόὡς  παν-ζωοποιὸς ψυχή του[3]Τοῦτο τὸὁρατὸ Θεανθρώπινο σῶμα τῆς Ἐκκλησίας τὸ συναποτελοῦν οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι μὲ τὴν ἁγία τους πίστη στὸνΘεάνθρωπο Κύριο Ἰησοῦ Χριστὸ ὡς Σωτήρα τοῦ κόσμουὡς τέλειο Θεὸ καὶ τέλειο ἄνθρωπο.

 κάθοδος ἀλλὰ καὶ  ὅλη δράση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στὸ Θεανθρώπινο σῶμα τῆς Ἐκκλησίας συντελεῖται λόγῳτοῦ Θεανθρώπου καὶ χάριν τοῦ Θεανθρώπου[4] «χάριν αὐτοῦ τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον εἰσῆλθεν ἐν τῷ κόσμῳ»[5]Τὰπάντα στὴν Θεανθρώπινη οἰκονομία τῆς σωτηρίας ἔχουν ὡς προϋπόθεσή τους τὸ Θεανθρώπινο Πρόσωπο τοῦΚυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ· τὰ πάντα ὑπάρχουν καὶ τὰ πάντα συμβαίνουν στὴν διάσταση τῆς ΘεανθρωπότητοςἜτσικαὶ  δράση τοῦ Ἁγίου ΠνεύματοςὍλη  ἐπενέργεια τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στὸν κόσμο εἶναι ἄρρηκτασυνδεδεμένη μὲ τὸ θεανθρώπινο ἄθλο τῆς διὰ τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ σωτηρίας τοῦ κόσμου Πεντηκοστή,μὲ ὅλες τὶς ἀθάνατες δωρεὲς τῆς Τριαδικῆς Θεότητοςκαὶ μὲ τὸ Ἴδιο τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιονσυντελεῖται στὸ πλαίσιοτῆς Ἐκκλησίας τῶν ἁγίων Ἀποστόλωντῆς ἁγίας ἀποστολικῆς πίστεωςτῆς ἁγίας ἀποστολικῆς Παραδόσεωςτῆςἁγίας ἀποστολικῆς ἱεραρχίαςσὲ ,τι Ἀποστολικόσὲ ,τι Θεανθρώπινο.
 ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ὁποία ἄρχισε τὴν ἡμέρα τῆς ἁγίας Πεντηκοστῆςτελεῖται ἀκαταπαύστως στὴνἘκκλησία διὰ τῆς ἀφάτου πληρότητος ὅλων τῶν θείων δωρεῶν καὶ τῶν ζωοποιῶν δυνάμεων[6]Τὰ πάντα στὴνἘκκλησία συμβαίνουν Πνεύματι Ἁγίῳἀπὸ τὸ πιὸ μικρὸ ἕως τὸ πιὸ μεγάλο……” (Δογματικὴ  Ἰουστίνου Πόποβιτς, σελ. 361-362).
“ Ἐν τούτοις, ὁ ἐφευρέτης τῆς κακίας, ὁ πρωταίτιος ὄφις σηκώνει καὶ πάλι τὴν κεφαλὴ ἐναντίον μας καὶ σιγοψιθυρίζει τὰ ἀντίθετα πρὸς τὴν ἀλήθεια. Ἢ μᾶλλον, ἀφοῦ ἡ δική του κεφαλὴ συντρίφτηκε μὲ τὸ σταυρὸ τοῦ Χριστοῦ, κεφαλή του κάνει τὸν καθένα ἀπὸ ἐκείνους ποὺ μὲ τὸ πέρασμα τῶν γενεῶν πείθονται στὶς καταστρεπτικές του συστάσεις καὶ ἔτσι ἐμφανίζοντας ὅπως ἡ ὕδρα πολλὲς κεφαλὲς πρὸς τὰ ἐπάνω, δὲν σταματᾷ νὰ διαλαλῇ μὲ αὐτὲς στὰ ὕψη τὴν ἀδικία… Αὐτὸς λοιπὸν ὁ νοερὸς καὶ γι’ αὐτὸ περισσότερο καταραμένος ὄφις, τὸ πρῶτο καὶ μεσαῖο καὶ τελευταῖο κακό,… ὁ σὲ κάθε ἀσεβῇ δοξασία σοφιστής, καθόλου δὲν ἔχει ξεχάσει τὴν κακοτεχνία του. Τώρα λοιπὸν εἰσάγει μὲ τοὺς Λατίνους ποὺ τοῦ κάνουν ὑπακοὴ ἀπόλυτη νέους ὅρους γιὰ τὸ Θεό ” (Παλαμικὸ Ταμεῖο, σελ. 257). Βλέπε τὸν Ποντίφηκα τῆς Ρώμης ποὺ μὲ μπερδεμένες διδασκαλίες, τρέχει νὰ τυλίξει στὴν πλάνη του ὁλόκληρο τὸ κόσμο. Τελευταῖα, πέρασε καὶ ἀπὸ τὰ Σκόπια!!!
Ἔτσι λοιπόν, ἡ ἱσοπεδωτικὴ Νέα Ἐποχὴ, μετὰ μανίας σατανικῆς, σπρώχνει πρὸς τὴ δυσώδη λάσπη τοὺς θιασώτες της καὶ ὑπηκόους της. Λέει ὁ ψαλμωδός: «ἐνεπάγην εἰς ἰλὺν βυθοῦ, καὶ οὐκ ἔστιν ὑπόστασις· ἦλθον εἰς τὰ βάθη τῆς θαλάσσης καὶ καταιγὶς κατεπόντισέ με»[7] καὶ ἑρμηνεύει ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Σιναΐτης: «¨Λάσπη τοῦ βυθοῦ¨ νὰ θεωρεῖς τὴν κάθυγρη ἡδονή, ἢ τὸ βόρβορο τῆς πορνείας, ἢ ἀκόμη, τὸ βαρὺ φορτίο τῶν ὑλικῶν πραγμάτων, ἀπὸ τὰ ὁποῖα βαραίνει ὁ ἐμπαθὴς νοῦς καὶ βουλιάζει μὲ τοὺς λογισμούς του στὸ βυθὸ τῆς ἀπογνώσεως»[8]. Ἰδοὺ ποῦ ὁδηγεῖ ὁ Ἀντίχριστος καὶ οἱ πρόδρομοί του τὴν ἀνθρωπότητα. Στὴν ἀπόγνωση, στὴν ἀπελπισία, στὸν καταποντισμό, στὴν αὐτοκτονία, στὸν αἰώνιο θάνατο! Αὐτὸς εἶναι ὁ τελικὸς στόχος καὶ σκοπός του. ‘Εν τούτοις, ζεῖ Κύριος ὁ Θεός.
Βασιλεῦ Οὐράνιε Παράκλητε, τὸ Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας, σκέπε, φρούρει, φύλαττε τὴν Ὀρθόδοξη Ἑλλάδα μας καὶ φώτιζε τοὺς ἀπανταχοῦ ὀρθοδόξους. Γένοιτο Κύριε. Ἀμήν.


[1] Κοντάκιον Πεντηκοστῆς
[2] Βλ. Ἰω. 15, 26· 16, 13· Α΄ Κορ. 2, 4-16· Ἐφ. 3, 5
[3] Πράξ. 2, 1-47.
[4] Βλ. Ἰω. 14, 26· 15, 26· 16, 7-13.
[5] Σλαβονικὸν Κανονάριον, Εὐχὴ στὸ τέλος τοῦ Ἀκαθίστου στὸν Γλυκύτατο Ἰησοῦ.
[6] Βλ. Πράξ. 10, 44-48· 11, 15-16· 15, 8-9· 19, 6.
[7] Ψαλμ. 68, στ.3
[8] Φιλοκαλία, Δ΄ Τόμος, σελ.186.

Δεν υπάρχουν σχόλια: