Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Α΄ προς Κορινθίους Επιστολή 8, 8 -13 και 9,΄ 1 -2





Η΄/8 Αδελφοί, βρμα δ μς ο παρίστησι τ Θε· οτε γρ ἐὰν φάγωμεν περισσεύωμεν, οτε ἐὰν μ φάγωμεν στερούμεθα. 9 βλέπετε δ μήπως ξουσία μν ατη πρόσκομμα γένηται τος σθενοσιν.
10 ἐὰν γάρ τις δ σε, τν χοντα γνσιν, ν εδωλείῳ κατακείμενον, οχ συνείδησις ατο σθενος ντος οκοδομηθήσεται ες τ τ εδωλόθυτα σθίειν; 11 κα πολεται σθενν δελφς π τ σ γνώσει, δι᾿ ν Χριστς πέθανεν. 12 οτω δ μαρτάνοντες ες τος δελφος κα τύπτοντες ατν τν συνείδησιν σθενοσαν ες Χριστν μαρτάνετε. 13 διόπερ ε βρμα σκανδαλίζει τν δελφόν μου, ο μ φάγω κρέα ες τν αἰῶνα, να μ τν δελφόν μου σκανδαλίσω.
Θ´/Ουκ εμ πόστολος; οκ εμ λεύθερος; οχ ᾿Ιησον Χριστν τν Κύριον μν ἑώρακα; ο τ ργον μου μες στε ν Κυρίῳ; 2 ε λλοις οκ εμ πόστολος, λλά γε μν εμι· γρ σφραγς τς μς ποστολς μες στε ν Κυρίῳ.
ΑΠΟΔΟΣΗ
Αδελφοί, η τροφή δεν μας δίνει αξία μπροστά στον Θεό, γιατί ούτε αν φάμε γινόμαστε καλύτεροι, ούτε αν δεν φάμε είμαστε χειρότεροι. Όμως προσέχετε μήπως αυτό σας το δικαίωμα, να φάτε ή να μην φάτε, γίνει αφορμή να βλαφτούν εκείνοι πού έχουν αδύνατη συνείδηση. Γιατί αν σε δει ο άλλος, εσένα πού έχεις τη γνώση, να κάθεσαι και να τρώγεις μέσα σ' ένα ειδωλολατρικό ναό, η συνείδηση του, επειδή ακριβώς είναι άνθρωπος αδύνατος, δεν θα ξεθαρρέψει να τρώγει και αυτός τα κρέατα, πού θυσιάζονται στα είδωλα; Και θα πάει χαμένος ο αδύνατος αδελφός για τη δική σου τάχα γνώση, ο αδελφός, όπου γι' αυτόν πέθανε ο Χριστός.
Όμως έτσι, βλάπτοντας τους αδελφούς και πληγώνοντας τη συνείδηση τους, πού είναι αδύνατη, κάνετε αμαρτία στον Χριστό. Γι' αυτό ακριβώς, αν είναι και το φαγητό σκανδαλίζει τον αδελφό μου, εγώ λοιπόν δεν θα φάγω κρέας σ' όλη μου τη ζωή για να μη σκανδαλίσω τον αδελφό μου.
Δεν είμαι απόστολος; Δεν είμαι ελεύθερος; Μη και δεν είδα τον Ιησού Χριστό; τον Κύριον μας; Δεν είσαστε εσείς το έργο μου με τη δύναμη του Κυρίου. Αν για άλλους δεν είμαι απόστολος, αλλά για σας βέβαια είμαι, γιατί εσείς με τη δύναμη του Κυρίου είσαστε η σφραγίδα πού βεβαιώνει την αποστολή μου.

Σχόλιο
Η αγάπη προς τον συνάνθρωπό μας είναι ανώτερη από την ικανοποίησή μας. Ας προσέχουμε μην βλάψουμε τον ασθενή στην πίστη. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: