Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2009

"Τέξεται δε υιόν και καλέσεις το όνομα αυτού Ιησούν"

«Τέξεται δε υιόν και καλέσεις το όνομα αυτού Ιησούν∙ αυτός γαρ σώσει τον λαόν αυτού από των αμαρτιών αυτών».


ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ

Έχει ήδη ετοιμασθεί η Βηθλεέμ για να δεχτεί «εν σπηλαίω και εν φάτνη» το θείο βρέφος. Η αποκαλυπτική αναγγελία του Αγγέλου στον δίκαιο Ιωσήφ, έχει ήδη φανερώσει την θεία προέλευση του Ιησού. Προαναγγέλλει την θαυματουργική και μυστηριώδη γέννηση του θεανθρώπου και τον σκοπό της ενανθρώπισής Του, που δεν είναι άλλος από την σωτηρία του λαού Του από τις αμαρτίες. Με την γέννησή Του, εκπληρώνεται η υπόσχεση του Θεού στους αμαρτήσαντες πρωτόπλαστους και μέσω αυτών σε όλους εμάς. «Έρχει χαρίσασθαι την ελευθερίαν, την ζωήν και λύτρωσιν αγνώμοσιν οικέταις» σημειώνει ο υμνωδός.

Έρχεται για να χαρίσει στους αγνώμονες ανθρώπους την ελευθερία, την ζωή και την λύτρωση από τις αμαρτίες. Με την παράβαση των εντολών του Θεού, έχασαν την δυνατότητα να μείνουν αθάνατοι. Έχασαν και τον παράδεισον «της τρυφής». Θείο δώρο για την ανθρωπότητα είναι η έλευση του Σωτήρος Ιησού. Στο πρόσωπό Του, εκπληρώνεται ένα πλήθος προφητειών των θεόπνευστων Προφητών. Ύστερα λοιπόν από λίγες ημέρες θα επαναφέρουμε στη σκέψη μας και θα εορτάσουμε την θεία ενανθρώπιση με την αρμόζουσα λαμπρότητα στους ιερούς μας ναούς. Η ενανθρώπιση του Ιησού, αγαπητοί μου αδελφοί, έρχεται να επιβεβαιώσει την αγάπη του Θεού, που μας παραχωρεί μια ακόμη ευκαιρία για να αποδεχτούμε την προσφερόμενη σωτηρία από το βάρος των αμαρτιών μας.

Συνεπώς η ετήσια επανάληψη αυτού του λαμπρού εορτασμού, σταθμού στην ιστορία της ανθρωπότητας, δεν είναι ένας απλός χρονολογικός διαχωρισμός, της προ Χριστού και μετά Χριστόν εποχής μόνον, που οπωσδήποτε σημάδεψε την ιστορία μας. Αποκτά μια σπουδαία και ιδιαίτερη σημασία και προφανώς μοναδική για μας τους χριστιανούς, εφόσον μας υπενθυμίζει τον σκοπό της ενανθρώπισης, την απαλλαγή μας από την αμαρτία, την προσοικείωση της απολυτρώσεως.

Μακρά είναι η αναφορά στη σειρά των προπατόρων του Ιησού από τον ευαγγελιστή Ματθαίο. Σημαντικοί σταθμοί από τον Αβραάμ, τον βασιλέα Δαβίδ, την Βαβυλώνια αιχμαλωσία και την περίοδο μετά από αυτή, μέχρι και την γέννησή Του, τονίζουν την προέλευση του Ιωσήφ, πριν αρχίσει την εξιστόρηση της γέννησης του Ιησού, ο ευαγγελιστής. Χαρακτηριστικά περιγράφει με λιτότητα την προσωπικότητα του Ιωσήφ που ενώ είναι ιδιαίτερα αξιοπρεπής παράλληλα είναι και δίκαιος και δεν θέλει να εκθέσει την Παναγία. Γι αυτό έχει δεχθεί και την υπέρτατη ευλογία του Θεού.

Αλλά και η εμφάνιση και παρουσία του Αγγέλου ανταποκρίνεται στην τιμή της επιλογής του Θεού. Άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό του Ιωσήφ είναι η πίστη και η απόλυτη και χωρίς αντιρρήσεις υποταγή του στο θείο θέλημα, στην ολοκλήρωση του προαιωνίου σχεδίου του Θεού για την ενανθρώπιση του Υιού Του. Και δεν μπορούμε, φυσικά, θα παραβλέψουμε και την καταγωγή του, παρά το γεγονός ότι δεν έχει άμεση και ουσιαστική σχέση με τον χαρακτήρα του. Την πίστη και την υποταγή στο θέλημα του Θεού σημαντικών προσωπικοτήτων της Παλαιάς Διαθήκης, αναφέρει στο σημερινό αποστολικό ανάγνωσμα ο απόστολος Παύλος. Όλοι αυτοί πιστοί στην πρόσκλησή Του, υπάκουσαν στις εντολές του Θεού, έγιναν μέρος του σχεδίου της σωτηρίας.

Πέτυχαν να γνωρίσουν στον κόσμο το προαιώνιο σχέδιο απολύτρωσης του ανθρώπου από των αμαρτιών του. Πέτυχαν να προετοιμάσουν την πραγματοποίηση των επαγγελιών του Θεού για τη σωτηρία του γένους των ανθρώπων. Και ενώ με την θεόπνευστη πίστη τους πέτυχαν τόσο πολλά δεν είχαν την ευτυχία τη δική μας. Έφυγαν από τον κόσμο αυτό, πριν απολαύσουν την παρουσία του Θεανθρώπου. Έφυγαν χωρίς να ακούσουν τη θεία διδασκαλία του Ιησού, χωρίς να αντικρίσουν τα υπερφυή θαύματά Του. Αυτή την ευκαιρία, αυτή την ευλογία, την έχουμε εμείς, αγαπητοί μου αδελφοί, χωρίς να έχουμε πράξει κάτι ιδιαίτερο, ώστε να μας ανήκει και να την δικαιούμαστε. Ζούμε στην περίοδο της χάριτος του Κυρίου.

Ήρθε ο ίδιος, έζησε ανάμεσά μας, δίδαξε και θαυματούργησε για να πείσει και τους πλέον επιφυλακτικούς για τη σημασία της τήρησης των εντολών Του, για την ανάγκη αλλαγής τρόπου ζωής. Ο Ιησούς μας προσέφερε και τα μέσα της σωτηρίας, και τον τρόπο απαλλαγής από τις αμαρτίες, και την δυνατότητα να ζούμε μαζί Του αιώνια. Γιατί Αυτός θα σώσει τον λαόν Του από τις αμαρτίες του.

Ύστερα από λίγες ημέρες, αγαπητοί μου, θα γιορτάσουμε και πάλι τα Χριστούγεννα. Θα ετοιμάσουμε οικογενειακές γιορτές και φαγοπότια. Ίσως θα αγοράσουμε καινούργια ρούχα, θα ανταλλάξουμε δώρα. Είμαστε άνθρωποι και αναζητούμε τις υλικές απολαύσεις και ικανοποιήσεις. Αλλά έχουμε και ψυχή, είμαστε και πνευματικά όντα. Μήπως λοιπόν, λησμονήσαμε την προετοιμασία της ψυχής μας. Τί κάναμε για να απαλλαγούμε από τα λάθη, τις κακιές μας επιθυμίες και συνήθειες, τις αμαρτίες μας; Πόσο εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία της σωτηρίας που παρέχει ο Ιησούς; Φωνάζει ο υμνωδός «ετοιμάζου Βηθλεέμ…..ευτρεπίζου… ήνοικται πάσιν η Εδέμ». Έχει ανοιχτεί για όλους ο παράδεισος. Ετοιμάσαμε χώρο στην ψυχή μας για να γεννηθεί ο Χριστός; Θα προσφέρουμε όπως οι εξ ανατολής μάγοι κι εμείς τα δικά μας δώρα, την καθαρότητα της ψυχής μας; Αυτά και άλλα πολλά, είναι ερωτήματα που πρέπει να απαντήσουμε πριν την 25η Δεκεμβρίου, για να κατοικήσει η ειρήνη του Θεού μέσα μας. Να γιορτάσουμε πραγματικά. Η γιορτή των Χριστουγέννων μάς δείχνει το δρόμο της απολύτρωσης και σωτηρίας. Τον δρόμο της θέωσης. Ας κυριαρχήσει αυτό το νόημα στους επικείμενους γιορτασμούς. Γένοιτο.

Δ.Γ.Σ.

Πηγή:http://www.impaphou.org

Δεν υπάρχουν σχόλια: