Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2023

Πως δουλεύουν ένας ΟΥΚας, μια αλεξιπτωτίστρια και ένας ελεύθερος σκοπευτής; Με το ''στόμα ανοιχτό'' ακούσαμε τα όσα αποκάλυψαν στους ''Πρωταγωνιστές'' (βιντεο)


 Με τρία στελέχη των Ειδικών Δυνάμεων του Ελληνικού Στρατού συνομίλησε ο Σταύρος Θεοδωράκης στους «Πρωταγωνιστές»

Τέσσερις νύχτες, με τις γυναίκες και τους άντρες των Ενόπλων δυνάμεων, πέρασαν οι «Πρωταγωνιστές» και ο Σταύρος Θεοδωράκης. Ανάμεσα στις συνεντεύξεις που έκανε ο γνωστός δημοσιογράφος ήταν και αυτές ενός μέλος της Ομάδας Υποβρυχίων Καταστροφών και μιας αλεξιπτωτίστριας των Ειδικών Δυνάμεων.


«Είμαστε στο νερό για 60-65 λεπτά»


«Συνήθως μεταξύ μας δε χρησιμοποιούμε τον όρο ''βατράχι''» είπε στην αρχή ο ΟΥΚας και στη συνέχεια αναφέρθηκε στη δουλειά του. «Το πόση ώρα θα μείνουμε μέσα στο νερό εξαρτάται από την αποστολή και την απόσταση που έχουμε να διανύσουμε. Συνήθως είμαστε 60-65 λεπτά. Το βάθος κυμαίνεται από 1,5 μέτρο μέχρι 7 μέτρα επιχειρησιακά. Ο φόρτος είναι πλήρης, επιχειρησιακός έτσι ώστε όταν βγούμε στην ακτή, να είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε σε ότι απαιτηθεί. Το να υπηρετεί κάποιος σε αυτή τη μονάδα το μόνο που μπορεί να αισθανθεί κάποιος είναι τιμή και περηφάνια. Είναι η αιχμή του δόρατος. Είναι η πιο επιλεκτική μονάδα του Ελληνικού Στρατού. Το αριστούχος είναι κάτι που δεν το επιδιώκω. Έρχεται μόνο του. Εγώ προσπαθώ να δίνω πάντα τον καλύτερό μου εαυτό σε οτιδήποτε και αν κάνω.

» Ήμουν 16 χρονών όταν αποφάσισα να γίνω ''βατράχι''. Προέκυψε από πολεμικές ταινίες, από τις παρελάσεις που έβλεπα τα περίφημα ''βατράχια'' των ΟΥΚ που τα θαυμάζεις και θες να γίνεις ένας από αυτούς και πιστεύω πως αυτό είναι το όνειρο κάθε άνδρα που υπηρετεί στις Ειδικές Δυνάμεις. Είμαι παντρεμένος και έχω ένα αγοράκι έξι μηνών. Αν επιλέξει να υπηρετήσει στη Σχολή Ευελπίδων θα νιώθω μια επιπλέον περηφάνια ως στρατιωτικός. Αγαπάμε τη θάλασσα. Έχουμε μάθει να ζούμε μέσα σε αυτή» τόνισε στον Σταύρο Θεοδωράκη ο ΟΥΚας.

Η ζωή μιας υπολοχαγού καταδρομέα - αλεξιπτωτίστριας


Στη συνέχεια ο παρουσιαστής της εκπομπής «Πρωταγωνιστές» συνομίλησε μια γυναίκα των Ειδικών Δυνάμεων. «Είμαι υπολοχαγός και είμαι 27 ετών. Θεωρητικά μπορώ να φτάσω μέχρι και τον βαθμό του Στρατηγού. Πρακτικά θα το δείξει η ιστορία» είπε αρχικά και στη συνέχεια πρόσθεσε: «Γιατί όχι αλεξιπτωτίστρια; Είχα πει πως δε θα αρκεστώ σε ότι μου δίνεται και θα πρέπει να παλέψω για το κάτι παραπάνω. Γιατί όχι; Δε διαφέρουμε σε τίποτα. Τελείωσα το σχολείο με 19,5! Έδωσα για να μπω στη Σχολή Ευελπίδων χωρίς να είμαι από στρατιωτική οικογένεια. Καμία σχέση. Κανένας στην οικογένεια. Χωρίς κανένα ερέθισμα. Θέλω να πιστεύω πως θα καταφέρω να τα συνδυάσω όλα στη ζωή μου. Ο ρόλος της γυναίκας γίνεται όλο και πιο ενεργός τα τελευταία χρόνια στον Ελληνικό Στρατό, οπότε επειδή τα έχουν καταφέρει πολλές γυναίκες, πιστεύω πως θα μπορέσω και εγώ να τα καταφέρω.

» Ο καταδρομικός στόχος που έχω βάλει είναι να φέρω εις πέρας όσα περισσότερα σχολεία μπορέσω. Για παράδειγμα, θα ήθελα να βγάλω το ''Σχολείο Ταχείας Αντίδρασης'' γιατί πρώτα απ' όλα είμαστε μαχητές. Ο πραγματικός μου στόχος είναι να γίνω εκπαιδευτής των νέων καταδρομών. Έχω κάνει 30 πτώσεις. Σίγουρα φοβήθηκα την πρώτη φορά αλλά είναι τόσο ολοκληρωμένη η εκπαίδευση που σου δίνουν που ελαχιστοποιήσουν κάθε περίπτωση φόβου κινδύνου, δειλίας. Το ότι είμαι γυναίκα είναι και πλεονέκτημα και μειονέκτημα. Μειονέκτημα γιατί ξεχωρίζεις και είσαι συνέχεια στο επίκεντρο οπότε πρέπει να είσαι συνεχώς παράδειγμα προς μίμηση. Και πλεονέκτημα γιατί όταν βλέπουν μια γυναίκα να πηγαίνει πάντα πρώτη, θέλουν και οι υπόλοιποι να γίνονται καλύτεροι. Δεν έχω νιώσει αρνητικά βλέμματα, γιατί εγώ από μόνη μου αντιμετωπίζω τον αυτό μου ως άνδρα μεταξύ ανδρών».

«Τα μυστικά δεν τα λέμε»


Στη συνέχεια ένας από τους καλύτερους ελεύθερους σκοπευτές στην Ευρώπη μίλησε και αυτός στους «Πρωταγωνιστές». Αρχικά ο Σταύρος Θεοδωράκης του ζήτησε να πει κάποιο μυστικό για να λάβει την απάντηση πως «τα μυστικά δεν τα λέμε»! Στη συνέχεια ο ελεύθερος σκοπευτής αναφέρθηκε στο πως γίνεται μια καλή βολή. «Υπάρχει ένα μοτίβο για την αναπνοή σου. Μπορείς να κάνεις εύκολα βολή και στα 1500 μέτρα. Εξαρτάται πάντα από τις συνθήκες. Η νύχτα επηρεάζει. Μπορεί να σε ρίξει στα 800 με 1000 μέτρα αλλά και πάλι είναι μεγάλη απόσταση για να κάνεις τη δουλειά σου.

»Το αγαπάω το όπλο μου. Εννοείται. Θέλει μελέτη και προσοχή. Η υπομονή είναι αρετή για τον ελεύθερο σκοπευτή. Στην Ευρώπη φέραμε (σσ: εννοεί ως Έλληνες ελεύθεροι σκοπευτές) κάποια καλά αποτελέσματα την τελευταία διετία. Πάντα, όμως, υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Ένα άλλο στοιχείο που πρέπει να έχει ένας ελεύθερος σκοπέυτής είναι η προσαρμοστικότητα στα πάντα. Δεν είναι πάντα ο στόχος αυτό που κοιτάμε. Μπορεί να είναι και οι πληροφορίες. Κάποιος μπορεί να είναι ελεύθερος σκοπευτής όσο αντέχει. Δεν είναι τα μάτια που σε προδίδουν πρώτα. Το σώμα σου και η ψυχολογία σου θα σε εγκαταλείψουν πρώτα. Θέλει καλή φυσική κατάσταση οπότε θα αντέξεις στο πεδίο για 10-15 χρόνια». 

πενταποσταγμα

Δεν υπάρχουν σχόλια: