Δημοσιεύθηκε στην Εστία, 2 Ιουλίου 2019.
Είναι επείγον ο επόμενος πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης να απαντήσει ευθέως πριν τις εκλογές στην εμβριθέστατη επιστολή των 73 νομικών, καθηγητών πανεπιστημίου και άλλων επιστημόνων σχετικά με την ακύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών με βἀση τη Σύμβαση της Βιέννης του 1969. Δεν είναι δυνατόν ο δημόσιος διάλογος να αγνοεί τέτοιες παραμέτρους.
Από κει και πέρα, οι δύο πρώτες κινήσεις της επόμενης κυβέρνησης οφείλουν να είναι στους τομείς της εξωτερικής πολιτικής και της παιδείας.
Εξωτερική Πολιτική.
Να συσταθεί επιτέλους ένα Εθνικό Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής, στο οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των κοινοβουλευτικών κομμάτων Ελλάδας και Κύπρου, των μεγάλων ΑΕΙ των δύο χωρών, της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Κύπρου και του Οικουμενικού Πατριαρχείου, και εκπρόσωποι του παγκόσμιου ελληνισμού: εκεί που έχουν καταφύγει Έλληνες ως μετανάστες (Ευρώπη, Αμερική, Αυστραλία) και εκεί που υπάρχουν ελληνικοί πληθυσμοί ιστορικά (παρευξείνειες χώρες, Βόρειος Ήπειρος).
Η θητεία του θα υπερβαίνει την θητεία μίας κυβέρνησης, πχ θα είναι 6ετής. Πρώτος προεδρεύων θα μπορούσε να ήταν ο κ. Άγγελος Συρίγος, ο οποίος φαίνεται πως χαίρει της εκτίμησης όλων των τάσεων. Ο επόμενος θα οριστεί στα 5 και όχι 6 χρόνια, από το ίδιο το Συμβούλιο και όχι την τότε κυβέρνηση.
Θα δώσω ένα παράδειγμα των προβλημάτων από την απουσία ενός τέτοιου οργάνου. Την άνοιξη του 2018 ήταν γνωστό ότι η Τουρκία προσελάμβανε ειδικευμένο προσωπικό για να επανδρώσει σκάφος ειδικών σεισμικών ερευνών. Οι πληροφορίες έλεγαν ότι τον φθινόπωρο του 2018 θα ήταν έτοιμη να προβεί αυτόνομα σε γεωτρήσεις. Όχι για το θεαθήναι όπως την δεκαετία του 1970 και το 1987. Πραγματικές γεωτρήσεις. Κόκκινα καμπανάκια προετοιμασίας θα έπρεπε να είχαν χτυπήσει από τότε κι ας καθυστέρησε 9 μήνες.
Στην πρώτη σύνθεση του Συμβουλίου δεν θα συμμετάσχουν άνθρωποι του ΕΛΙΑΜΕΠ, το οποίο εκτός των άλλων απέτυχε σε όλες του τις προβλέψεις και απόψεις (Σχέδιο Ανάν, ΑΟΖ, διεθνής ρόλος της Τουρκίας, ενώ παιάνιζε την υποχωρητικότητα έναντι των Σκοπίων). Ο δεύτερος λόγος για την εξαίρεση αυτή είναι ότι ο κύριος στόχος του εν λόγω Εθνικού Συμβουλίου θα είναι να καταπολεμηθεί το φοβικό σύνδρομο και η έλλειψη φρονήματος που διαπερνά την ακαδημαϊκή και πολιτική ηγεσία του τόπου τις τελευταίες δεκαετίες.
Παιδεία.
Ο ίδιος στόχος πρέπει να εξυπηρετείται παράλληλα και από την παιδεία. Έτσι, θα πρέπει να συσταθεί και μία επιτροπή εξέτασης των σχολικών εγχειριδίων. Ο εθνομηδενισμός κάθε μορφής πρέπει να εξαλειφθεί. Το αλήστου μνήμης βιβλίο Ιστορίας αποσύρθηκε, όμως 150 περίπου σχολικά βιβλία παραμένουν στη θέση τους ποτίζοντας ή μάλλον διαβρώνοντας τις επόμενες γενιές με άνευρα, ασυνάρτητα κείμενα χαμηλού επιπέδου, έχοντας αποβάλλει το απαύγασμα των ελληνικών γραμμάτων, τα στοιχεία που συνθέτουν τη συλλογική μας ιδιοπροσωπεία, τα παραδείματα ηρωισμού και αυτοθυσίας, και τα φωτεινά παραδείγματα πατριωτισμού.
Μια που η Ιστορία της Μακεδονίας βγαίνει ξανά στα όρια της παρανομίας, ας αναρωτηθούν οι αρμόδιοι για την απουσία των ονομάτων του Τέλλου Άγρα, Αντώνη Μίγγα, Αικατερίνης Χατζηγεωργίου, της μάχης του Κιλκίς-Λαχανά κοκ.
Δημογραφικό
Πέραν αυτών των προτεραιοτήτων, ζωτικής σημασίας είναι και το δημογραφικό πρόβλημα το οποίο χρήζει άμεσης αντιμετώπισης πριν να είναι αργά. Το πρότυπο υπάρχει. Με μία απλή κίνηση ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος οκταπλασίασε τις τρίτεκνες οικογένειες στη Θράκη την περίοδο 1999-2004. Από 100 τις έκανε 800!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου