Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017

Ο μαθητής που έβαλε το Ευρωκοινοβούλιο στη θέση του – Τι δήλωσε για το συμβάν

Ο μαθητής που έβαλε το Ευρωκοινοβούλιο στη θέση του – Τι δήλωσε για το συμβάν
Του Σταύρου Αντωνίου
Με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τα έβαλε 17χρονος μαθητής της Γ’ Λυκείου, από την επαρχία Λεμεσού, ο οποίος αντίδρασε έντονα όταν αντιλήφθηκε ότι κατά την ομιλία του, στο Στρασβούργο, οι λειτουργοί του Ευρωκοινοβουλίου έπαιξαν τον εθνικό ύμνο της Τουρκίας και έδειξαν φωτογραφίες από τα κατεχόμενα. 
Ο 17χρονος Κύρος Καραγιάννης μιλά στο Tvonenews.com.cy για το περιστατικό στο Στρασβούργο, εξηγεί τους λόγους της αντίδρασης του και δηλώνει περήφανος για την εθνική του καταγωγή...
Γιατί πήγατε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τι έγινε που σας ενόχλησε;
Στα πλαίσια του προγράμματος EUROSCOLA, αντιπροσώπευσαν την Κύπρο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο Στρασβούργο, γύρω στους 32 μαθητές. Εγώ ο υποφαινόμενος Κύρος Καραγιάννης από την Επαρχία Λεμεσού και το Λύκειο Λινόπετρας έκανα το opening speech για την Κύπρο μαζί με ακόμη δύο παιδιά. Όταν λοιπόν σηκωθήκαμε να ξεκινήσουμε την ομιλία μας, αντί τον εθνικό μας ύμνο έπαιξαν τον ύμνο της Τουρκίας και πρόβαλαν φωτογραφίες από τα κατεχόμενα, με μισοφέγγαρο και μιναρέδες. Μόλις το αντιληφθήκαμε απαιτήσαμε να ξαναγίνει η διαδικασία με πολύ αυστηρό τόνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι καθηγήτριες μας προσπαθούσαν ώρες να πείσουν τα αρμόδια πρόσωπα ώστε να μας επιτρέψουν να ξανακάνουμε την ομιλία μας. Εγω δεν αποδεχθηκα την συγγνώμη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και μόλις ξαναπήγαμε να κάνουμε την ομιλία μας με τον σωστό εθνικό ύμνο, έλαβα την πρωτοβουλία και εξέφρασα την γνώμη μου για αυτό το αποτρόπαιο πράγμα που έγινε. Μόλις τελείωσα το κήρυγμα που τους έκανα πραγματοποιήσαμε την ομιλία και επιστρέψαμε στις θέσεις μας.
Θεωρείς ότι το λάθος αυτό έγινε σκόπιμα;
Δεν μπορώ να το γνωρίζω αυτό. Δεν ξέρω αν το έκαναν σκόπιμα. Μόλις έγινε το περιστατικό εγώ δεν κατάλαβα καν ότι έπαιξαν τον εθνικό ύμνο της Τουρκιάς. Μου έστειλε μήνυμα η καθηγήτρια μου για να μου το πει και μόλις το έμαθα έγινα έξω φρενών. Βέβαια οι καθηγήτριες μας έκαναν τα πάντα να ξαναγίνει η ομιλία. Και τα κατάφεραν. Και τότε πήρα την πρωτοβουλία και χωρίς να το ξέρει κανένας, έκανα ένα κήρυγμα στα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου γιατί έπρεπε επιτέλους να μπουν κάποιοι στην θέση τους. Έτσι βγήκαμε να ξανακάνουμε την ομιλία και ξεκίνησα να μιλώ για το κυπριακό πρόβλημα. Εκείνη την ώρα επικρατούσε απόλυτη ησυχία μέσα σε ολόκληρη την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Γιατί δεν αποδέχθηκες την απολογία τους; Αφού μπορεί να έγινε κάποιο λάθος και όπως λες δεν γνωρίζεις αν έγινε σκόπιμα;
Την σεβάστηκα αλλά δεν μπορούσα να αποδεχτώ το γεγονός αυτό. Ένιωσα τόση ντροπή που δεν ήξερα τι να πιστέψω. Αν προσέξετε καλά στην ομιλία μου λέω: Σέβομαι την απολογία σας αλλά...
Ανήκεις σε οργανωμένα σύνολα; Είσαι πολιτικοποιημένο άτομο;
Όχι δεν ανήκω πουθενά. Απλώς αγαπώ την χώρα μου και το έθνος μου. Οτιδήποτε στραφεί εναντίων αυτών των δυο ιερών για εμένα πραγμάτων είμαι έτοιμος να αντιδράσω.
Θεωρείς ότι η μαχητικότητα που επέδειξες στο Στρασβούργο βοηθά την υπόθεση μας;
Θέλω να πιστεύω ότι θα βοηθήσει και θεωρώ πως η μαχητικότητα που δείξαμε καθηγητές και μαθητές ήταν ένα παράδειγμα για όλους μας. Και δηλώνω περήφανος για την ελληνοκυπριακή προέλευση μου και έτσι πρέπει να είμαστε όλοι μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: