Ιεροδιακόνου Ι.Μ. Ταμασού και Ορεινής
Ραφαήλ Μισιαούλη
Χριστός Ανέστη!
Κύριοι Νίκο Φίλη, πρώην Υπουργέ Παιδείας της Ελλάδος, και Γιώργο Κύρτσο, ευρωβουλευτά της Νέας Δημοκρατίας
Δεν σας γνωρίζω προσωπικά, παρά μόνο από το διαδίκτυο. Παρακολούθησα τις τοποθετήσεις σας εναντίον της Θείας Μεταλήψεως από τους πιστούς, σε τηλεοπτικές εκπομπές, με αφορμή το άνοιγμα των Εκκλησιών, και για να είμαι ειλικρινής στεναχωρέθηκα πολύ.
Και αναρωτιέμαι: Γιατί τέτοια τοποθέτηση εναντίον της Θείας Μεταλήψεως, του Σώματος και Αίματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού; Περισσότερο με θλίβει το γεγονός ότι δεν είστε οι μόνοι με τέτοια τοποθέτηση προς τα Άχραντα Μυστήρια. Αρκετοί επώνυμοι τοποθετήθηκαν εναντίον της Εκκλησίας το διάστημα αυτό με την ενσκήψασα πανδημία, και πραγματικά αναρωτιέμαι ποιος ο λόγος; Πολλοί έβγαλαν τις μάσκες και έδειξαν το αληθινό τους πρόσωπο.
Έχετε το κάθε δικαίωμα ως πολίτες της Ελληνικής Δημοκρατίας να έχετε τις απόψεις και αντιλήψεις σας, όμως να τις λέτε τόσο προκλητικά και απειλητικά από τις τηλεοράσεις προς το λαό, και μάλιστα να λέτε ότι «αυτοί που θα πάνε να μεταλάβουν αναλαμβάνουν περιττό ρίσκο», δεν το θεωρώ καθόλου ορθό. Και συνεχίζετε λέγοντας «η Εκκλησία πρέπει να προστατεύσει τους πιστούς της».
H Eκκλησία εδώ και 2000 χρόνια προστατεύει τους πιστούς της, γι’ αυτό και παρά τις πολλαπλές δοκιμασίες που υπέστη, βγήκε αλώβητη, γιατί κεφαλή της είναι ο ίδιος ο Χριστός. Υπήρχε περίπτωση, εμείς οι κληρικοί, να μην θέλαμε να προστατεύσουμε το ποίμνιό μας, και μόνο οι πολιτικοί να ήθελαν να το προστατεύσουν; Εάν πιστεύετε κάτι τέτοιο, με συγχωρείτε, ψεύδεστε .
Με ποιο δικαίωμα να ορίζετε εσείς περιορισμούς στους πιστούς και τι σχετικά με την πνευματική τους ζωή θα έπρεπε να πράξουν; Ιδιαιτερα όταν οι πράξεις τους αυτές αποδεδειγμένα όχι μονο δεν βλάπτουν κανένα, αλλά και προστατεύουν και ωφελούν .
Διαβάστε, σας παρακαλώ την εκκλησιαστική ιστορία. Εδώ και 2000 χρόνια τόσες πανδημίες και ασθένειες βίωσε η ανθρωπότητα, πανώλη, χολέρα, λέπρα, και παρόλα αυτά η Θεία Λειτουργία ετελείτο κανονικά. Κοινωνούσε ο κόσμος και κανένα περιττό ρίσκο δεν έπαιρνε. Και ξέρετε γιατί; Διότι αυτός που πιστεύει, βιώνει, ζει, τα Άχραντα Μυστήρια, και μετέχει στην Θεία Κοινωνία, γίνεται Ναοφόρος, Χριστοφόρος και Θεοφόρος.
Μεταφέρει, δηλαδή, μέσα του, διαπερνά τις φλέβες του το Σώμα και το Αίμα του Χριστού και γίνεται ένα και το αυτό. Πιστεύετε ότι ο Ιησούς Χριστός θα επέτρεπε έστω και ένα άτομο να νοσήσει από το Σώμα και το Αίμα Του;
Διαβάστε περιστατικά κληρικών που διηκόνησαν και διακονούν σε διάφορα νοσοκομεία και πόσους ανθρώπους με λοιμώδεις νόσους κοινωνούν;
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πρόσφατες τοποθετήσεις του Πανιερωτάτου Μητροπολίτου Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαΐου, τις οποίες επανέλαβε κατά κόρον στα ΜΜΕ κατά τη διάρκεια της εν Κύπρω έξαρσης του ιού.
Δήλωσε, ο Πανιερώτατος, ότι πολλές φορές μέλη της επιστημονικής κοινότητος αγνοούν επίτηδες την εμπειρία 2000 χρόνων πρακτικής μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας της Εκκλησίας. Και όταν εννοούμε πρακτικής μετάδοσης εννοούμε ότι δεν είχαμε ούτε ένα περιστατικό μετάδοσης λοίμωξης.
Όλα αυτά υπογραμμίζονται αποδεδειγμένα με ατράνταχτες αποδείξεις και μαρτυρίες ασθενών, ιατρών, ιδρυμάτων και κλινικών. Σε όλες τις καταγεγραμμένες περιπτώσεις, ιεραπόστολοι ιερείς κοινώνησαν χιλιάδες ανθρώπους με άκρως μεταδοτικές λοιμώξεις, και στη συνέχεια κατέλυσαν με την ίδια λαβίδα όλο το υπόλοιπο του Αγίου Ποτηρίου χωρίς να έχουμε ούτε ένα περιστατικό μετάδοσης.
Άρα, εφόσον η αρχή κάθε εφαρμοσμένης επιστήμης είναι η παρατήρηση, η άσκηση, το πείραμα και το συμπέρασμα με την ανάλογη απόδειξη και μάλιστα σε βάθος χρόνου, τότε αυτό σημαίνει ένα και μοναδικό πράγμα.
Όσοι αμφισβητούν την μη μετάδοση λοιμώξεων από τη Θεία Κοινωνία, πάσχουν από μεροληψία, μη αντικειμενικότητα και αντιεπιστημονική αδιαφορία για πραγματικά και αποδεδειγμένα γεγονότα, και ταυτόχρονα εμπάθεια εναντίον της Εκκλησίας.
Οι πιστοί στο Ναό κινδυνεύουν από τον συγχροτισμό και όχι από τη μετάδοση της Θείας Κοινωνίας, η οποία είναι αμόλυντος και ως εκ τούτου αδυνατεί να μεταδώσει οτιδήποτε άλλο παρά μόνο την χάρη του Θεού στους επαξίως κοινωνούντες.
Το θέμα του συγχρωτισμού το λύσαμε με τα μέτρα ασφαλούς απόστασης και απολυμάνσεων που μας πρότεινε η πολιτεία. Άρα, εφόσον αυτά τηρούνται, ποιος ο λογος των αντιλήψεών σας αυτών; Μήπως υπάρχουν άλλες σκοπιμότητες πίσω από τις δηλώσεις σας αυτές;;;
Ενα άλλο παράδειγμα που και ο Μητροπολίτης Ταμασού ανέφερε ως απάντηση σε τέτοιου είδους ανεπίτρεπτες τοποθετήσεις, αλλά τελικά πέρασε στα ψηλά απο τα ΜΜΕ του τόπου είναι και το εξής: Στην Κύπρο, ανέφερε ο Πανιερώτατος, στις αρχές διάδοσης του ιού έγινε μεγάλος θόρυβος όταν ένας ιατρός που μόλις είχε επιστρέψει από χώρα υψηλού κινδύνου βρέθηκε μολυσμένος, ενώ προηγουμένως εξέταζε ασθενείς.
Στην ιχνηλάτηση που του έγινε, και αυτό δημοσιεύτηκε έντονα απο τα ΜΜΕ της νήσου μας, αποδείκτηκε οτι το πρώτο πράγμα που έκανε μόλις ήρθε στην Κύπρο από το εξωτερικό μολυσμένος και πριν να ξεκινήσει να εξετάζει ασθενείς ήταν να εξομολογηθεί, να λειτουργηθεί και να κοινωνήσει των Αχράντων Μυστηρίων.
Οι υπηρεσίες του κράτους με ιδιαίτερο ζήλο περιόρισαν ιερείς και πιστούς που ήρθαν σε επαφή μαζί του και ξεκίνησαν τους δειγματικούς ελέγχους. Αποτέλεσμα κανένας, ούτε ιερέας ούτε πιστός ούτε ασθενείς ούτε συγγενείς ούτε συνάδελφος του μολύνθηκαν.
Έγινε μεγάλος σάλος και τελικά ερωτήθηκε ο πρώτος τη Τάξη υπεύθυνος της επιστημονικής ομάδος, Καθηγητής επιδημιολογος, να σχολιάσει.
Απάντησε ότι είναι η πρώτη φορά που συναντά κάτι τετοιο και αδυνατεί να το εξηγήσει. Ισως, δήλωσε, έγινε κάποιο λάθος.
Παρόλο που οι δειγματικοί έλεγχοι του ιατρού είχαν πολλάκις επιβεβαιωθεί και ως προς τούτο δεν υπήρχε καμία αμφισβήτηση.
Αρα, αγαπητοί μου, αυτό και αν είναι απόδειξη της πλανεμένης σας τοποθέτησης, η οποία δεν έχει καμία αποδεικτική βάση. Μάλλον όπως βλέπουμε το αντίθετο.
Δυστυχώς, στην περίπτωσή σας θεωρώ ότι ίσως κάτι παρόμοιο συμβαίνει κρίνοντας από τις απειλητικές προς τους πιστούς και την Εκκλησία δηλώσεις σας.
Δεν αντιλαμβάνεστε ότι αρκετά ταλαιπωρήσατε την Εκκλησία; Γιατί μας προσβάλλετε με αυτό τον φρικτό τρόπο εκφράζοντας χωρίς αποδείξεις τέτοιες αντιλήψεις;
Δεν μπορούμε πλέον να μην απαντούμε σε τέτοιου είδους απαράδεκτες αντιλήψεις, ιδιαίτερα όταν αυτές εκφράζονται από δημόσια πρόσωπα και κοινοποιούνται με ιδιαίτερη ευκολία στα διάφορα ΜΜΕ.
Και επειδή ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει ότι τα δημοσίως λεγόμενα και πραττόμενα, δημοσίως να ελέγχονται, έτσι κι εγώ ως κληρικός της Ορθοδόξου Εκκλησίας, δημόσια κρίνω ως λανθασμένη την τοποθέτησή σας ότι ο κόσμος παίρνει περιττό ρίσκο με το να έρθει στην Εκκλησία.
Σας διαβεβαιώ πως η κριτική μου απέναντί σας δεν μεταβάλλει έναντί σας τον αυτονόητο σεβασμό, τόσο προς το πρόσωπό σας όσο και στο προσωπικό σας έργο.
Χριστός Ανέστη!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου