Ρώτησαν κάποτε τὸν ἀββᾶ Ἀγάθωνα:
- Ἐσὺ εἶσαι ὁ Ἀγάθων; Ἀκοῦμε γιὰ σένα ὅτι εἶσαι πόρνος καὶ ὑπερήφανος.
- Ναί, ἔτσι εἶναι, ἀπαντᾶ ὁ ἀσκητής.
- Ἐσὺ εἶσαι ὁ Ἀγάθων ποὺ φλυαρεῖς καὶ κατακρίνεις;
- Ἐγὼ εἶμαι.
- Ἐσὺ εἶσαι ὁ Ἀγάθων ὁ αἱρετικός;
- Δὲν εἶμαι αἱρετικός, ἀπαντᾶ ὁ Ἀγάθων.
- Πές μας, τὸν παρακάλεσαν τότε, γιατί τόσα σοῦ εἴπαμε καὶ τὰ δέχθηκες, ἀλλὰ τὸ τελευταῖο δὲν τὸ ἄντεξες;
- Τὰ πρῶτα ὠφελοῦν τὴν ψυχή μου, ἀλλὰ ἡ αἵρεση εἶναι χωρισμὸς ἀπ᾿ τὸν Θεό, καὶ δὲν θέλω νὰ χωρισθῶ ἀπ᾿ τὸν Θεὸ (ἀπ᾿ τὸ Γεροντικό).
Νὰ ἕνα θέμα ποὺ σήμερα ἔπαψε νὰ εἶναι οὐσιῶδες καὶ πέρασε σὲ δευτερεύουσα μοίρα. Δὲν θεωροῦμε ὅτι ἡ ὀρθὴ πίστη εἶναι ἀναγκαία προϋπόθεση γιὰ τὸν ὀρθὸ τρόπο ζωῆς. Νομίζουμε ὅτι στὸν Θεὸ καὶ στὴ σωτηρία μας (ζητήματα ζωῆς καὶ θανάτου) μποροῦμε νὰ φτάσουμε ἀπὸ χίλια-δυὸ δρομάκια. Δὲν ἔχει σημασία τελικὰ ποιὰ πίστη ἀκολουθεῖς, σὲ τί Θεὸ πιστεύεις.
Ρωτήθηκε κάποιος ποὺ στὸν καιρό μας ἀπὸ Χριστιανὸς ἔγινε Μουσουλμάνος:
- Πῶς τὸ ἀποφάσισες;
- Μόνος μου, ἀπάντησε. Ψάχνοντας σιγὰ-σιγὰ βρῆκα αὐτὸ ποὺ ἤθελα στὸ Ἰσλάμ.
- Ἔμαθα ὅτι παραλίγο νὰ γινόσουν μοναχὸς στὸ Ἅγιον Ὄρος!
- Ναί! Δὲν ἔχει καμμία διαφορά. Διαφορετικοὶ δρόμοι, ἴδιο τέλος.
- Δὲν ὑπάρχει ἀπόσταση ἀνάμεσα στὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ τὸ Ἰσλάμ;
- Ἀπολύτως καμμία. Ὅταν πᾶς στὸ Ἅγιον Ὄρος ἢ ἐπισκέπτεσαι κάποιον τεκὲ στὴν Αἴγυπτο (=κάτι σὰν μοναστήρι ἰσλαμικό), βλέπεις ὅτι δὲν ὑπάρχει ἀπολύτως καμμία διαφορὰ» (Στ. Θεοδωράκη, Οἱ ἄνθρωποί μου, σελ. 214).
Τί Μωάμεθ, τί Χριστός! Ἕνα καὶ τὸ αὐτὸ λοιπόν; Καμμιὰ διαφορά; Μέσα ἀπ᾿ τὸ κανάλι τοῦ παγκοσμίου κινήματος τῆς «Νέας Ἐποχῆς» περνάει τὸ καταστροφικὸ μήνυμα, ὅτι οἱ θρησκεῖες ὅλες εἶναι μία. Δὲν ἔχουν διαφορά. Σὲ ὅποια θέλεις, πηγαίνεις. Καὶ ὅποιον Θεὸ θέλεις, προσκυνᾶς. Αὐτὸς εἶναι ὁ λεγόμενος θρησκευτικὸς συγκρητισμός, ποὺ λέγεται καὶ ἐσωτερισμός.
Ὅμως ὁ ἕνας καὶ μοναδικὸς Θεός, ποὺ ποτὲ βέβαια δὲν εἶχε ἀφήσει ἀμάρτυρο (=χωρὶς μαρτυρίες, χωρὶς σημάδια) τὸν ἑαυτό του (Πράξ. 14, 17), φανερώθηκε ὁλοφάνερα στὸν κόσμο μὲ τὴν ἔνσαρκη παρουσία τοῦ μονογενοῦς του Υἱοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ μόνος ποὺ ἦρθε γιὰ νὰ σώσει τὸν κόσμο (Ιω. 3, 16-18). «Εὐαγγελίζομαι ὑμῖν χαρὰν μεγάλην», εἶπε ὁ ἄγγελος στοὺς ποιμένες,«ὅτι ἐτέχθη (=γεννήθηκε) «ὑμῖν Σωτὴρ» (Λουκ. 2, 10-11.)
Σωζόμαστε λοιπὸν μόνο διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Κανένας ἄλλος δὲν μπορεῖ, οὔτε ἄνθρωπος, οὔτε ἄγγελος, νὰ μᾶς σώσει. Μόνο ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός, ποὺ εἶπε: «Ἐγὼ (μόνο) εἶμαι ἡ ἀλήθεια» (Ἰω. 14, 6). «Καὶ δὲν εἶναι δυνατὸν διὰ κανενὸς ἄλλου νὰ σωθοῦμε. Διότι δὲν ὑπάρχει ἄλλο ὄνομα (πλὴν τοῦ ὀνόματος τοῦ Χριστοῦ) ποὺ νὰ δόθηκε κάτω ἀπὸ τὸν οὐρανὸ μεταξὺ τῶν ἀνθρώπων, μὲ τὸ ὁποῖο ὁρίσθηκε νὰ σωθοῦμε» (Πράξ. 4, 12).
Λόγω τῆς ἀπόλυτης, μέχρι σταυρικοῦ θανάτου, ὑπακοῆς Του στὸν Πατέρα Του, «ὁ Θεὸς τὸν ὑπερύψωσε καὶ τοῦ χάρισε ὄνομα, ποὺ εἶναι πάνω ἀπὸ κάθε ἄλλο ὄνομα. Ὥστε στὸ ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ νὰ καμφθεῖ κάθε γόνυ, ἀγγέλων, ἀνθρώπων καὶ δαιμόνων, καὶ νὰ ὁμολογήσει κάθε γλώσσα, ὅτι Κύριος (ὅλων εἶναι ὁ) Ἰησοῦς Χριστὸς (καὶ μόνο)» (Φιλ. 2, 9-10).
Νὰ γιατί ὁ ἀββᾶς Ἀγάθων νοιαζόταν τόσο πολὺ νὰ μὴν ξεφύγει ἀπὸ τὴν πίστη αὐτή. Ἐμεῖς σὲ ποιὸν Θεὸ κλίνουμε γόνυ; Ποιὸν ἀναγνωρίζουμε Κύριο καὶ Σωτήρα μας;
(ΛΥΧΝΙΑ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ, ἀρ. φ. 356, Μάρτιος 2013)
http://fdathanasiou.wordpress.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου