Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2010

Β προς Τιμόθεον γ 10-15 -Τελώνου και Φαρισαίου

Β προς Τιμόθεον γ 10-15

10 Συ δε παρηκολούθηκάς μου τη διδασκαλία, τη αγωγή, τη προθέσει, τη πίστει, τη μακροθυμία, τη αγάπη, τη υπομονή, 11 τοις διωγμοίς, τοις παθήμασιν, οια μοι εγένοντο εν Αντιοχεία, εν Ικονίω, εν Λυστροις, οίους διωγμούς υπήνεγκα! και εκ πάντων με ερρύσατο ο Κυριος. 12 και πάντες δε οι θέλοντες ευσεβώς ζην εν Χριστώ Ιησού διωχθήσονται• 13 πονηροί δε άνθρωποι και γόητες προκόψουσιν επί το χείρον, πλανώντες και πλανώμενοι. 14 συ δε μένε εν οις έμαθες και επιστώθης, ειδώς παρά τίνος έμαθες, 15 και ότι από βρέφους τα ιερά γράμματα οίδας, τα δυνάμενά σε σοφίσαι εις σωτηρίαν δια πίστεως της εν Χριστώ Ιησού.


Νεοελληνική απόδοσις

Παιδί μου, Τιμόθεε, ξέρεις από κοντά τη διδασκαλία μου, τη διαγωγή μου, την πρόθεσή μου, την πίστη μου, την μακροθυμία μου, την αγάπη μου, την υπομονή μου, τους διωγμούς μου, τα παθήματά μου, σαν εκείνα που έπαθα στην Αντιόχεια, στο Ικόνιο, στα Λύστρα.

Τι διωγμούς υπέφερα. Κι απ' όλους με εγλύτωσε ο Κύριος. Μα και όλοι που θέλουν να ζουν με ευσέβεια, σύμφωνα με τις εντολές του Ιησού Χριστού, θα διωχθούν, ενώ άνθρωποι πονηροί και απατεώνες θα προκόψουν στο χειρότερο ξεγελώντας τους άλλους και ξεγελώντας τον εαυτό τους.

Όμως εσύ να μένεις αμετακίνητος σ' εκείνα που έμαθες και για τα οποία βεβαιώθηκες από την πείρα σου πως είναι αληθινά, γνωρίζοντας καλά από ποιόν τα έμαθες και ότι από μικρό παιδί ξέρεις τα ιερά γράμματα, εκείνα που μπορούν να σε κάνουν σοφό για να σωθείς, με την πίστη σου στον Ιησού Χριστό. Όλη η Γραφή είναι θεόπνευστη και ωφέλιμη για να διδάσκει, για να ελέγχει, για να διορθώνει, για να παιδαγωγεί στην αρετή, ώστε να μη λείπει τίποτε από τον άνθρωπο του Θεού και να είναι καταρτισμένος για κάθε καλό έργο.

Σύντομο σχόλιο

Όσο διώκονται οι χριστιανοί, τόσο θα χειροτερεύει η κατάσταση των εχθρών τους. Όμως ο πιστός χριστιανός έχει εκτός της πίστεώς του και ένα εφόδιο που τον βοηθά να παραμένει στον δρόμο του Θεού. Την αγία Γραφή που παιδαγωγεί στην αρετή αποφεύγοντας τα έργα κακίας και ακολουθώντας το παράδειγμα της αρετής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: