****
Δελτίο τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ)
Την παραίτηση του Υπουργού Παιδείας ζητάει η ΠΕΘ,
για αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις που αφορούν στο
μάθημα των Θρησκευτικών
Ο Υπουργός Παιδείας κ. Κώστας Γαβρόγλου, με
προκλητικό τρόπο, συνεχίζοντας την τακτική του προηγούμενου Υπουργού Παιδείας
κ. Νίκου Φίλη, επιμένει στην επιβολή των νέων Προγραμμάτων για το μάθημα των
Θρησκευτικών, τα οποία αλλοιώνουν την ορθόδοξη πίστη, όπως αυτή εκφράζεται μέσα
από την παράδοση του τόπου μας και γι αυτό, όπως τα χαρακτήρισε και ο
Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, είναι απαράδεκτα και ακατάλληλα για το
ελληνικό σχολείο. Το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής
Πολιτικής (ΙΕΠ) δρομολόγησαν και ήδη πραγματοποιούν επιμόρφωση των Θεολόγων
καθηγητών στα νέα Προγράμματα, κατά παράβαση των δημόσιων συμφωνιών του
Αρχιεπισκόπου με τον Πρωθυπουργό και ενώ ακόμη εξελίσσεται ο διάλογος μεταξύ
του Υπουργείου και της Εκκλησίας. Η ενέργεια αυτή, εκτός από τον
αντιδημοκρατικό της χαρακτήρα, αποτελεί και μια έμπρακτη ασέβεια στην
αναμενόμενη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Η εσπευσμένη ανακοίνωση και διενέργεια των
επιμορφωτικών σεμιναρίων λειτουργεί εκβιαστικά προς την Εκκλησία της Ελλάδος,
ώστε να αποδεχθεί ως τετελεσμένο γεγονός τα νέα πολυθρησκειακά Προγράμματα, τα
οποία η πλευρά του Υπουργείου και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
επιχειρεί να τα περάσει ως «ορθόδοξα», παρά τις εκπεφρασμένες αρνητικές θέσεις
της Συνόδου της Ιεραρχίας και του Αρχιεπισκόπου. Μέσα από τα νέα Προγράμματα
επιδιώκεται ο θρησκευτικός συγκρητισμός και η διάδοση της ατομικής θρησκείας,
που σθεναρά αγωνίζονται να επιβάλουν στην ελληνική κοινωνία και παιδεία οι
παράγοντες του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ. Άλλωστε, η εμμονή τους να
αλλάξουν μέσω των Θρησκευτικών την πίστη και τον πολιτισμό της χώρας είναι
εμφανής, όπως εμφανής είναι και το βάρος που δίνουν στο σχέδιο «θρησκευτικής
αλλαγής» της ελληνικής κοινωνίας, μέσα από την παιδεία, με την πρωτοφανή επίσκεψη και την παρουσία
δύο Υπουργών στον χώρο της επιμόρφωσης των επιμορφωτών των Θεολόγων, του πρ.
Υπουργού Παιδείας κ. Ν. Φίλη στην έναρξη του σεμιναρίου και του νυν Υπουργού
Παιδείας κ. Γαβρόγλου στο τέλος του σεμιναρίου.
Η ΠΕΘ, κατόπιν αυτών των εξελίξεων, είναι
υποχρεωμένη να ζητήσει την άμεση παραίτηση του Υπουργού Παιδείας για όλες αυτές
τις μεθοδεύσεις, που τις θεωρούμε ως ασέβεια προς τις δημοκρατικές διαδικασίες
και τους δημοκρατικούς θεσμούς της ελληνικής πολιτείας. Η ΠΕΘ επίσης, αναγκάζεται
πλέον να δρομολογήσει νέες μορφές νόμιμης πάλης για να επιτύχει τη δικαίωση των
αγώνων της, πέρα από την προσφυγή της στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η απόφαση
του οποίου αναμένεται.
Η ΠΕΘ, ακόμη, θεωρεί ότι είναι επιβεβλημένη η
παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου και του συνόλου των μελών της Ιεραρχίας της
Εκκλησίας της Ελλάδος, εφόσον οι επιμορφώσεις ξεκίνησαν πριν τη λήξη του
διαλόγου, διότι αυτό μπορεί να σημαίνει πως ο διάλογος είναι προσχηματικός και
χρησιμοποιείται προς εξυπηρέτηση άλλων σκοπιμοτήτων ή μεθοδεύσεων.
Τέλος η ΠΕΘ, για το θέμα των επιμορφώσεων,
προστατεύοντας τα μέλη της, καλεί τους Θεολόγους να δηλώσουν:
α) ότι η εξαναγκαστική συμμετοχή τους στα εν λόγω
επίμαχα επιμορφωτικά σεμινάρια του Υπουργείου Παιδείας δεν συνεπάγεται και τη
συμφωνία τους στα νέα Προγράμματα και
β) ότι δεν πρόκειται οι Θεολόγοι, να υλοποιήσουν
προδήλως αντισυνταγματικές εντολές, όπως επιβάλλουν οι σχετικές διατάξεις του
δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα συντρεχούσης άμα και της αντίστοιχης πειθαρχικής
ευθύνης μη αποκλειομένης και της ποινικής τοιαύτης σύμφωνα, με τα άρθρα 95
& 5 του Συντάγματος, 50 & 4 του ΠΔ 18/1989, 1, 2, 3 και 5 του Νόμου 3008/2002, 23, 24, 25 & 1, 2
και 3 εδάφιον 1, 106, 107 και 110 & 1 του υπαλληλικού κώδικα (Νόμος
3528/2007), όσων θα επιχειρήσουν να τους εξαναγκάσουν, με οποιονδήποτε τρόπο,
σε ενέργειες προδήλως αντισυνταγματικές και παράνομες. Στην περίπτωση αυτή εννοούνται συγκεκριμένες
ενέργειες, που τυχόν θα πιεστούν υπηρεσιακά να διαπράξουν οι θεολόγοι, αντίθετες
τόσο στις διατάξεις των άρθρων 16 & 2, 3 & 1 και 2 και 13 & 2
εδάφιο γ, του Συντάγματος και σ΄ εκείνες των άρθρων 1 & 1α και 6 & 2
εδάφιο β, του Νόμου 1566/1985 και του άρθρου 4 του Α.Ν. 1363/1938, όσο και στη
σύμφωνη με τις διατάξεις αυτές σταθερή Νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας
και στην σχετικώς πρόσφατη 115/2012 Ακυρωτική απόφαση του Τριμελούς Διοικητικού
Εφετείου Χανίων.
Το ΔΣ της ΠΕΘ
****
Επιστολή προς τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο
Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο
Κοινοποίηση :
Άπαντες τους Ιεράρχες της Ιεραρχίας της Εκκλησίας
της Ελλάδος
Μακαριώτατε,
Πληροφορούμαστε ότι τις
τελευταίες ημέρες συντελείται από το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας &
Θρησκευμάτων μια «βιαστική» και κλιμακωτού χαρακτήρα διαδικασία επιμόρφωσης των
Θεολόγων εκπαιδευτικών, αλλά και των δασκάλων των Δημοτικών Σχολείων σχετικά με
το νέο πολυθρησκειακό Πρόγραμμα του μαθήματος των Θρησκευτικών, το οποίο, όμως,
είχε απορριφτεί από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας και ιδιαίτερα από Εσάς
προσωπικά, αλλά και από την Ένωσή μας.
Πληροφορούμαστε, επίσης ότι, από
εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας εκφράζονται απόψεις πως έχει «επέλθει
σύγκλιση και συναίνεση μεταξύ του Υπουργείου και της Εκκλησίας, σχετικά με το
Πρόγραμμα του μαθήματος των Θρησκευτικών, μέσω σχετικού διαλόγου».
Κατόπιν τούτων, σας ερωτούμε,
Μακαριώτατε και κρίνουμε ότι ως Θεολόγοι, αλλά και ως εκπαιδευτικοί,
δικαιούμαστε να γνωρίζουμε τις απαντήσεις Σας, τις οποίες και αναμένουμε άμεσα
-διότι σε άλλη περίπτωση μας δημιουργούνται σοβαρές και μεγάλες ανησυχίες και
αβεβαιότητες- από Εσάς, που αποτελείτε τον πνευματικό ηγήτορα της Εκκλησίας
μας, όσον αφορά τα ακόλουθα ερωτήματα:
-Έχει συναινέσει η Εκκλησία της
Ελλάδος με το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας & Θρησκευμάτων για το μάθημα των
Θρησκευτικών;
-Αν έχει υπάρξει συναίνεση, ποια
είναι η βάση της και ποια προοπτική έχει προσδιορισθεί;
-Η ανωτέρω προοπτική είναι
αποτέλεσμα του επιστημονικού και θεολογικού διαλόγου μεταξύ Εκκλησίας και
Υπουργείου;
-Αν έχουν υπάρξει αποτελέσματα
του διαλόγου αυτού, γιατί αυτά τα αποτελέσματα δεν έχουν δημοσιοποιηθεί;
-Τα αποτελέσματα αυτού του
διαλόγου έχουν γνωστοποιηθεί στους Ιεράρχες και ποια είναι η θέση τους;
Σε αυτά τα βασικά ερωτήματα, που
συνδέονται με μια σειρά άλλων σχετικών αλλά επιμέρους ερωτημάτων, αναμένουμε
τις απαντήσεις Σας.
Με σεβασμό ασπαζόμαστε
τη δεξιά Σας.
Για το ΔΣ της ΠΕΘ
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Κωνσταντίνος Σπαλιώρας Παναγιώτης Τσαγκάρης
Δρ Θεολογίας
Mr Θεολογίας
****
Δελτίο τύπου
της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ)
Διαμαρτυρία προς το Υπουργείο Παιδείας
και αίτημα αλλαγής της ημερομηνίας διεξαγωγής των
σεμιναρίων
επιμόρφωσης των Θεολόγων
Στις 8 & 9 Μαΐου 2017 αρχίζουν διήμερα
επιμορφωτικά σεμινάρια για τους καθηγητές Θεολόγους για τα νέα Προγράμματα Σπουδών
του μαθήματος των Θρησκευτικών. Τα σεμινάρια προβλέπεται να γίνονται
απογευματινές ώρες (2.30 μέχρι 8.30).
Μας προξενεί εντύπωση ότι το Υπουργείο και το ΙΕΠ
προγραμμάτισε αυτά τα σεμινάρια στις 9 Μαΐου 2017, ημέρα που διενεργούνται
εκλογικές διαδικασίες στις τοπικές ΕΛΜΕ της χώρας. Η διεξαγωγή σεμιναρίων την
ημέρα των εκλογών αποτελεί πράξη απαξίωσης του συνδικαλιστικού κινήματος και
πράξη υποτίμησης του δικαιώματος των συναδέλφων θεολόγων, οι οποίοι αντί να
έχουν την ελευθερία και τον χρόνο να συμμετάσχουν, όπως όλοι οι συνάδελφοί τους
στις εκλογικές διαδικασίες, ασκώντας το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι,
είναι αναγκασμένοι να παρακολουθήσουν σεμινάρια.
Ειδικά, λοιπόν,
για την Τρίτη 9 Μαΐου ημέρα διεξαγωγής εκλογών στις ΕΛΜΕ, απαιτούμε από
το Υπουργείο Παιδείας, το ΙΕΠ, τις Περιφερειακές Διευθύνσεις αλλά και τις
Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας να βρουν τρόπο να απαλλάξουν τους συναδέλφους από τα
σεμινάρια που οργάνωσαν, επιτρέποντάς τους ταυτόχρονα να κάνουν χρήση του
δικαιώματος της συνδικαλιστικής τους άδειας!
Το ΔΣ της ΠΕΘ
****
Δελτίο τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων(ΠΕΘ)
Το μάθημα των Θρησκευτικών και ο Προσηλυτισμός:
Σύντομη
απάντηση σε αβάσιμα επιχειρήματα του κ. Πάνου Νικολόπουλου
(που έχουν
αναρτηθεί στο διαδίκτυο) για το αδίκημα του προσηλυτισμού
Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων(ΠΕΘ) θεωρεί ότι τα
όσα ανέφερε για το μάθημα των Θρησκευτικών, ο κ. Πάνος
Νικολόπουλος σε ομιλία του στις 3 Απριλίου 2017 στην αίθουσα της «Στοάς του
Βιβλίου» στην Αθήνα, χρήζουν μιας σύντομης απάντησης η οποία θα ξεκαθαρίζει το
τοπίο σχετικά με το θέμα του προσηλυτισμού και συγκεκριμένα:
1.- Το Συμβούλιο Επικρατείας δεν είναι ποινικό
δικαστήριο, αλλά μόνον διοικητικό δικαστήριο, επομένως, δεν έχει αρμοδιότητα να
αποφαίνεται, εάν κάποια πράξη συνιστά ή όχι αξιόποινο προσηλυτισμό. Στην
προκειμένη περίπτωση ο κ. Νικολόπουλος ομολογεί
ρητά, ότι διεξάγεται προσηλυτισμός στα σχολεία με το νέο Πρόγραμμα και τη νέα ύλη του μαθήματος των Θρησκευτικών, απλώς
ισχυρίζεται ότι ο προσηλυτισμός αυτός δεν είναι αξιόποινος. Αυτός δεν είναι λόγος, να δεχθούμε Πρόγραμμα
και ύλη μαθήματος των Θρησκευτικών, μέσω των οποίων διεξάγεται προσηλυτισμός
και, μάλιστα, όπως ανερυθρίαστα, ρητά
και απερίφραστα ομολογείται, ασχέτως εάν είναι αξιόποινος ή όχι.
2.- Ο επίμαχος προσηλυτισμός (διεξαγόμενος μέσα στα
σχολεία) για να θεωρηθεί μη αξιόποινος, πρέπει, να συντρέχει κάποιος εκ των
λόγων άρσεως του αδίκου (Ποινικός Κώδιξ άρθρα
20 επ.) ή κάποιος εκ των λόγων άρσεως του καταλογισμού (Ποινικός Κώδιξ
άρθρα 26 επ.). Και δεν γίνεται καμία επίκληση τέτοιου λόγου.
3.- Είναι σαφές, ότι ο νόμος περί προσηλυτισμού,
αναφέροντας την έννοια «ετερόδοξος» εννοεί ετερόδοξος ως προς τη θρησκεία στην
οποίαν αποπειράται κάποιος να τον προσηλυτίσει και δεν είναι δυνατόν, ο νόμος
αυτός να τιμωρεί τον προσηλυτισμό εν μέρει και να επιτρέπει την διάπραξή του υπό
άλλην μορφή. Να αφήνει δηλαδή ατιμώρητη
ορισμένη μορφή προσηλυτισμού. Αν θέσπιζε τέτοια ευχέρεια, η διάταξη αυτή θα
ήταν αντισυνταγματική, καθ’ όσον το άρθρον 13 παρ. 2 του Συντάγματος απαγορεύει οποιαδήποτε μορφή προσηλυτισμού
και πουθενά δεν δέχεται ότι ορισμένη μορφή προσηλυτισμού μένει ατιμώρητη, εάν
διεξάγεται από ομόδοξο προς ομόδοξο, τον οποίον όμως επιδιώκει, να προσηλυτίσει
σε άλλη θρησκεία.
4.- Ο κ.
Νικολόπουλος προσπαθεί εδώ, να
χρησιμοποιήσει πρωτίστως τη
γραμματική ερμηνεία του νόμου, όπως γνωρίζει, όμως και όπως διδάσκεται σε όλες
τις νομικές σχολές του κόσμου, όταν ερμηνεύουμε έναν νόμο χρησιμοποιούμε πρωτίστως τη λογική και την τελεολογική
ερμηνεία του νόμου και τελευταία τη γραμματική και μόνον εφ’ όσον η λογική και η τελεολογική ερμηνεία του νόμου δεν
μας εξυπηρετεί.
Το ΔΣ της ΠΕΘ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου