Σάββατο 26 Μαΐου 2012

Να φυλάγεστε και να προσέχετε απ΄ την υποκρισία και την απιστία στην Ανάσταση



Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

       Σήμερα διάβασα στo Ευαγγέλιο και στον Απόστολο τα αποσπάσματα που παραθέτω εδώ στο πρωτότυπο και σε μετάφραση:

Α΄  Ευαγγέλιο:

       “Και ελθόντες οι μαθηταί αυτού εις το πέραν επελάθοντο άρτους λαβείν. Ο δε Ιησούς είπεν αυτοίς. Οράτε και προσέχετε από της ζύμης των Φαρισαίων και των Σαδδουκαίων.” (Ματθ. ιστ΄, 1-6)

      ( Όταν έφθασαν οι μαθητές του Ιησού στην άλλη όχθη είδαν ότι  ξέχασαν να πάρουν ψωμί. Ο  Ιησούς τους λέει, να φυλάγεστε και να προσέχετε από το προζύμι των Φαρισαίων και των Σαδουκαίων.)

B΄ Απόστολος:

       “Εάν γαρ ευαγγελίζωμαι, ουκ έστι μοι καύχημα. Ανάγκη γαρ μοι επίκειται. Ουαί δε μοι εστιν εάν μη ευαγγελίζωμαι. Ει γαρ εκών τούτο πράσσω, μισθόν έχω. Ει δε άκων, οικονομίαν πεπίστευμαι. Τις ουν ο μισθός; Ίνα ευαγγελιζόμενος αδάπανον θήσω το ευαγγέλιον του Χριστού, εις το μη καταχρήσασθαι τη εξουσία μου εν των ευαγγελίω.” (Α΄ Κορ. Θ΄13-18)

 (Aν κηρύττω το ευαγγέλιο, αυτό δεν αποτελεί για μένα αιτία για καύχηση, αλλά μου επιβάλλεται ως ανάγκη. Αλίμονό μου αν δεν κηρύττω το ευαγγέλιο. Αν έκανα αυτό το έργο με δική μου πρωτοβουλία, θα έπαιρνα μισθό.  Αφού όμως δεν το κάνω με δική μου πρωτοβουλία, πρόκειται για κάτι που μου ανέθεσε ο Θεός.  Ποια λοιπόν είναι η αμοιβή μου; Να κηρύττω το ευαγγέλιο δωρεάν, χωρίς να κάνω κατάχρηση του δικαιώματός μου να συντηρούμαι από το κήρυγμα του ευαγγελίου.)

     Τι επιπτώσεις θα μπορούσαν να έχουν τα λόγια αυτά στη ζωή μου;

 Να προσέχω την υποκρισία των Φαρισαίων και την απιστία στην Ανάσταση των Σαδδουκαίων. Ποιοι είναι ο σημερινοί Φαρισαίοι και Σαδδουκαίοι; Μήπως είμαι Φαρισαίος και Σαδδουκαίος και δεν το ξέρω;

Όταν π.χ. φοβάμαι το θάνατο  δεν είμαι Σαδδουκαίος που δεν πιστεύει στην Ανάσταση; Ή όταν φοβάμαι την πείνα δεν είμαι Φαρισαίος που υποκρίνεται ότι πιστεύει ενώ στην πραγματικότητα δεν θυμάται την ευσπλαχνία του Κυρίου και το θαύμα των άρτων;

Δεν είμαι υποκριτής ότι πιστεύω στον Ιησού και νιώθω ανία, ενώ πρέπει να δοξάζω το Θεό και να κάνω τα πάντα για την αγάπη του Ιησού και να μη νιώθω ανία και φόβο;

Τα λόγια του Κυρίου προς τους μαθητές του που ξέχασαν τους άρτους απευθύνονται και σε μένα. Να φυλάγεστε και να προσέχετε απ΄ το προζύμι των Φαρισαίων και των Σαδδουκαίων. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: