...
Το σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα περιλαμβάνει ένα τμήμα της λεγόμενης αρχιερατικής προσευχής του Ιησού Χριστού. Ο Ιησούς Χριστός είναι ο αιώνιος Αρχιερέας, ο οποίος «αϊδίως», δηλαδή χωρίς αρχή και τέλος, έλαβε την αρχιεροσύνη από τον Θεό Πατέρα. Η αρχιερατική αυτή προσευχή του Ιησού Χριστού χωρίζεται σε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος αναφέρεται στον σκοπό της αποστολής του Ιησού Χριστού στον κόσμο. Το δεύτερο μέρος αναφέρεται στη βεβαίωση του Ιησού Χριστού για την εκπλήρωση του έργου του μέσα στον κόσμο και το τρίτο μέρος αναφέρεται στην καθιέρωση των μαθητών ως συνεχιστών του έργου του Ιησού Χριστού.
Το σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα περιλαμβάνει ένα τμήμα της λεγόμενης αρχιερατικής προσευχής του Ιησού Χριστού. Ο Ιησούς Χριστός είναι ο αιώνιος Αρχιερέας, ο οποίος «αϊδίως», δηλαδή χωρίς αρχή και τέλος, έλαβε την αρχιεροσύνη από τον Θεό Πατέρα. Η αρχιερατική αυτή προσευχή του Ιησού Χριστού χωρίζεται σε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος αναφέρεται στον σκοπό της αποστολής του Ιησού Χριστού στον κόσμο. Το δεύτερο μέρος αναφέρεται στη βεβαίωση του Ιησού Χριστού για την εκπλήρωση του έργου του μέσα στον κόσμο και το τρίτο μέρος αναφέρεται στην καθιέρωση των μαθητών ως συνεχιστών του έργου του Ιησού Χριστού.
Ο σκοπός της παρουσίας του Ιησού Χριστού στον κόσμο είναι η σωτηρία του ανθρωπίνου γένους: «ίνα παν ο δέδωκας αυτώ δώση αυτοίς ζωήν αιώνιον». Αυτή η αιώνια ζωή είναι η αποκάλυψη του Θεού στον κόσμο, η γνώση του αληθινού Θεού, αλλά και η πίστη στον Ιησού Χριστό ως Υιό του Θεού και απεσταλμένο του Πατρός για την σωτηρία του κόσμου: «Αύτη δε εστίν η αιώνιος ζωή, ίνα γινώσκωσί σε τον μόνον αληθινόν Θεόν και ον απέστειλας Ιησούν Χριστόν». Ο Ιησούς Χριστός είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας, ο απεσταλμένος του Θεού Πατρός, ο Σωτήρας και Λυτρωτής του κόσμου.
Αναφερόμενος ο Ιησούς Χριστός στους μαθητές Του και κατεπέκταση σε όλους όσους πιστεύουν σ΄ αυτόν τονίζει: «ότι τα ρήματα α δέδωκάς μοι δέδωκα αυτοίς, και αυτοί έλαβον και έγνωσαν αληθώς ότι παρά σου εξήλθον, και επίστευσαν ότι συ με απέστειλας». Ο Ιησούς Χριστός ερχόμενος στον κόσμο έφερε «τα ρήματα του Θεού», το ευαγγέλιο της ελπίδας και της σωτηρίας των ανθρώπων. Το ευαγγέλιο δεν αποτελεί ανθρώπινο κατασκεύασμα, αλλά είναι η αποκάλυψη του Θεού στον κόσμο δια του Ιησού Χριστού.
Πρώτος κήρυκας του ευαγγελίου, υπήρξε ο Υιός του Θεού, ο Ιησούς Χριστός. Συνεχιστές του έργου του ευαγγελισμού των ανθρώπων είναι οι μαθητές και απόστολοι του Κυρίου και ακολούθως οι διάδοχοί τους, οι επίσκοποι και οι πρεσβύτεροι, ο ιερός κλήρος αλλά και ο κάθε πιστός άνθρωπος που ομολογεί την αλήθεια του ευαγγελίου. Η προτροπή του αναστημένου Χριστού προς τους μαθητές Του και σε όλους εμάς είναι: «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αυτούς τηρείν πάντα όσα ενετειλάμην υμίν» (Ματθ. 28,19-20). Αυτό ήταν και το έργο των Αγίων Πατέρων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, που τιμά σήμερα η Εκκλησία μας. Αγωνίστηκαν να διαφυλάξουν «τα ρήματα του Θεού» το ιερό ευαγγέλιο ανόθευτο, για να το μεταδώσουν στους δικούς τους διαδόχους και να παραλαμβάνεται και παραδίδεται από γενεά σε γενεά μέχρι και σήμερα και μέχρι της συντελείας του αιώνος.
Προϋπόθεση της ορθής επιτέλεσης του έργου του Ιησού Χριστού είναι η ενότητα της Εκκλησίας: «Πάτερ άγιε, τήρησον αυτούς εν τω ονόματι σου ω δέδωκάς μοι, ίνα ώσιν εν καθώς ημείς». Οι διαιρέσεις, τα σχίσματα, οι αιρέσεις αποτελούν ασθένειες μέσα στην Εκκλησία, γι΄ αυτό ο Κύριος αγωνιά για τους μαθητές του και την Εκκλησία του. Η προσευχή του στον Ουράνιο Πατέρα είναι να παραμείνουμε ενωμένοι στην πίστη προς τον Τριαδικό Θεό. Παράδειγμα και τύπος της σχέσης των χριστιανών μεταξύ μας είναι η σχέση του Ιησού Χριστού προς τον Θεό Πατέρα: «ίνα ώσιν εν καθώς ημείς».
Πρεσβυτέρου Σταύρου Σταύρου, θεολόγου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου