Κυριακή 8 Αυγούστου 2010

Ο Απόστολος Παύλος υπεραμύνεται του Αποστολικού αξιώματος (Κυριακή ΙΑ’ Ματθαίου)


λλοις οκ εμί πόστολος, λλά γε μν εμι· γάρ σφραγίς τς μς ποστολς μες στε ν Κυρί»

(Α΄ Κορ. θ΄2)

θεος Παλος, γαπητοί δελφοί, ταν δέχθηκε τήν κλήση πό τόν ορανό, πρόθυμα κατέστη πηρέτης το ργου το Θεο, διακονντας μέ παραδειγματική πιμέλεια καί αστηρή πιστότητα τή σωτηρία τν νθρώπωνΚαταπιάστηκε δέ ατός μέ τήν ποστολή του, διαθέτοντας σθένος κατάβλητο, πλισμένος μέ πομονή ώβειο, χοντας πίστη στό Χριστό κλόνητη καί γωνιζόμενος μέ φοσίωση πλήρη.

Μέσα δέ στή ροή το χρόνου Παλος μετέβαινε πό χώρα σέ χώρα, πό πόλη σέ πόλη καί πό χωριό σέ χωριό καί κήρυσσε τό λόγο το Θεο.  Κήρυσσε πρτον πρός τούς μοεθνες του ουδαίους καί πειτα πρός τούς εδωλολάτρες, τούς θνικούς.  Τούς μέν ουδαίους πενθύμιζε τι ρχομός το Σωτρα Χριστο παλήθευσε τίς προφητεες, κπλήρωσε τό Μωσαϊκό Νόμο καί παράλληλα φερε τή λήξη τς ποστολς του, δηγντας τσι στήν περίοδο τς χάριτος.  Ατή γένετο στό πρόσωπο το νανθρωπήσαντος Υο καί Λόγου το Θεο.  Στούς δέ θνικούς προέβαλλε τι ρχομός το Χριστο φερε τό φς    σ’ ατούς, ο ποοι ζοσαν μέχρι τώρα βυθισμένοι στό σκοτάδι καί τήν πλάνη, στό ψεδος καί τήν πάτη.

Παράλληλα πρός τή δράση καί τίς πισκέψεις το Παύλου στούς διάφορους χώρους, τό ουδαϊκό Συνέδριο εχε ργανώσει δικούς του νθρώπους, ο ποοι, μέ τή σειρά τους, μετέβαιναν μέσως στούς διους τόπους, που κενος προηγήθηκε.  Ατοί τόν κατηγοροσαν τι γκατέλειψε τά πατρα καί κολούθησε τούς Χριστιανούς.  Δηλαδή οτε λίγο οτε πολύ τόν θεωροσαν ναν προδότη το θνους τους.  Μέ τόν τρόπο ατό πιθυμοσαν νά χρηστέψουν τήν προσφορά, νά προσβάλουν τήν ποστολή καί νά μηδενίσουν τόν κόπο του γιά τό εαγγέλιο.

Νά μνημονεύσουμε δ τι καί μεταξύ τν μελν τς κκλησίας πρχαν κάποιοι, ο ποοι δέν ναγνώριζαν τόν Παλο ς κανονικόν πόστολο, γιατί δέν προερχόταν πό τόν κύκλο τν δώδεκα.  τσι σπερναν μφιβολίες μέσα στίς συνειδήσεις τν πιστν, ς πρός τήν γκυρότητα το ποστολικο του ξιώματος.  Γνωρίζουμε βέβαια τι κλήση το ποστόλου Παύλου πρξε κτακτη καί ξεχωριστή καί γένετο κατευθεαν πό τόν ησο Χριστό, γιατί Παλος ποτελοσε σκεος κλογς.

νώπιον ατν τν καταστάσεων, τίς ποες δημιουργοσαν κατά καιρούς ο διάφοροι χθροί το Παύλου, κενος περαμυνόταν το ποστολικο  του ξιώματος, καί πιεζόμενος φανέρωνε, μέ ταπείνωση καί πολλές πιφυλάξεις, κάποιες πό τίς ποκαλύψεις, τίς ποες Θεός τόν ξίωσε νά βιώσει προνομιακά.  Προχωρντας δέ στήν μυνά του, λέγει πρός τούς νεόφυτους χριστιανούς τς κκλησίας τς Κορίνθου, τι σες ποτελετε τή σφραγίδα καί τήν πόδειξη, τόν καρπό καί τό ποτέλεσμα το δικο μου εραποστολικο ργου στό χρο τς κκλησίας.

σφραγίδα, πως γνωρίζουμε, βεβαιώνει τό γνήσιο νός γγράφου, μαρτυρε τήν ατοτέλεια νός κειμένου, κατοχυρώνει τήν κυριότητα κάποιου προϊόντος, προστατεύει τήν αθεντία κάποιας μαρτυρίας καί ξασφαλίζει τό γκυρο μις διαθήκης.  πιπρόσθετα δέ  συνοδεύει τήν πογραφή κάποιου, γιά νά τονίσει τήν γκυρότητα νός γγράφου.  παρξη τν Κορινθίων ς μελν τς κκλησίας διδε στόν Παλο μιά πόδειξη καί ποτελοσε μιά βεβαιότητα γιά τή γνησιότητα τς ποστολς καί τό γκυρο το εραποστολικο ργου.

Στό χρο τς κκλησίας δρον, διακονον καί πηρετον μόνο κανονικοί κληρικοί, ο ποοι φέρουν ναν πό τούς τρες βαθμούς τς ερωσύνης, δηλαδή εναι διάκονοι, ερες καί πίσκοποι.  Ατοί τοποθετονται πίσημα πό τήν κκλησία, χουν ερωσύνη κανονική μέ ποστολική συνέχεια καί ερίσκονται σέ κανονική πικοινωνία καί τάξη μέ τόν τοπικό τους κανονικό πίσκοπο.  Εναι περιττό νά ναφέρουμε τι σοι λωνίζουν πό μόνοι τους τόν κόσμο χωρίς κανονική δεια, στω καί ν χουν κανονική χειροτονία, ερίσκονται σέ κκλησιαστική ταξία.

Ατό εναι κάτι τό ποο χρειάζεται νά γνωρίζουν τά μέλη τς κκλησίας στε νά μήν ξεγελιονται πό τούς διάφορους καιροσκόπους καί νά κινδυνεύουν τσι νά πέσουν σέ πλάνες καί νά κολουθήσουν πικίνδυνες αρέσεις, ο ποες τούς πομακρύνουν πό τήν γκάλη τς κκλησίας καί κατά συνέπεια καί μακράν τς σωτηρίας.  Το ησο Χριστο τιμή καί δόξα, τό λεος καί χάρη στούς αἰῶνες.  μήν!

Ελληνορθόδοξη Κοινότητα Απ. Βαρνάβα Wood Green
αντιγραφή από εδώ 

Δεν υπάρχουν σχόλια: