Μέσα στον θρίαμβο και την χαρά της αναστάσιμης θείας Λειτουργίας διαβάζουμε την ευαγγελική περικοπή του ευαγγελιστή Ιωάννη που διακηρύσσει εμφατικά την θεότητα του Χριστού. Περικλείει και συμπυκνώνει το μυστήριο του Θεού Λόγου μέσα σε ένα πυκνό και βαθύ θεολογικό κείμενο. Μέσα στην πασχαλινή ατμόσφαιρα της Εκκλησίας καλούμαστε να ζήσουμε την παρουσία του Αναστημένου Χριστού. Το αναστάσιμο φώς διαλύει τα σκοτάδια της ζωής και μας μεταγγίζει την «όντως ζωή» και το «περισσόν της ζωής». Το πλήρωμα και την αλήθεια μιας καινούριας ζωής που αρχίζει εδώ με την πνευματική αναγέννηση του ανθρώπου και συνεχίζεται στην αιωνιότητα του μυστηρίου του Θεού.
Το βράδυ της Ανάστασης η νύχτα γίνεται φωτεινότερη και λαμπρότερη από την οποιαδήποτε ημέρα, αφού είναι η ανατολή της μυστικής ημέρας της αφθαρσίας, «αύτη η σωτήριος νύξ και φωταυγής». Το φως της Ανάστασης του Χριστού γεμίζει και καταυγάζει τα πάντα. «Νύν πάντα πεπλήρωται φωτός ουρανός τε γή και τα καταχθόνια, εορταζέτω γουν πάσα κτίσις την έγερσιν Χριστού, εν ώ εστερέωται» ψάλλουμε στον θριαμβικό κανότα του Πάσχα με πίστη που μας ικανώνει να δούμε το φώς του Αναστημένου Χριστού. «Εν αυτώ ζωή ήν, και η ζωή ήν το φώς των ανθρώπων» τονίζει το ευαγγέλιο του Ιωάννη. Η ζωή του Θεού μας προσφέρεται πλέον ως δώρο μέσα από την Ανάσταση του Χριστού. Ανάσταση, φώς και ζωή γίνονται αλήθειες και πραγματικότητες αλληλένδετες. Η αναστάσιμη εμπειρία των πιστών δεν είναι μια ψευδαίσθηση και αυταπάτη. Η γιορτή που ήρθε και θα φύγει δεν είναι απλώς μια από τις πολλές ή, έστω, η μεγαλύτερη, όπως συνήθως λέμε.
Οι ύμνοι, οι ακολουθίες και οι τελετές, έστω και αν μας συγκινούν με την ομορφιά τους, πρέπει να μας οδηγούν πάντοτε στην ουσία της χριστιανικής πίστης και αποκάλυψης. Στην ανανέωσή της με την σκέψη και τον λόγο. Στην επιβεβαίωσή της με την συμπεριφορά και τις πράξεις. Αυτή η αποκάλυψη, που έγινε πίστη, μας λέει ότι το Πάσχα είναι μια εμπειρία για εμάς αλλά και μια μαρτυρία για τους γύρω μας ότι ο Αναστημένος Χριστός βρίσκεται ζωντανός ανάμεσά μας και εμείς παίρνουμε ζωή από την ζωή Του και φωτιζόμαστε από το φώς Του. Γιατί ο Χριστός είναι το αληθινό φώς «το φωτίζον και αγιάζον πάντα άνθρωπον ερχόμενος εις τον κόσμον». Αυτό μας καταθέτει η πείρα των αγίων της Εκκλησίας, αλλά και τα αποκαλυπτικά οράματα και εξαίσια βιώματα των ανθρώπων του Θεού.
Ως φως είδαν τον Θεό οι μαθητές στο όρος Θαβώρ κατά το γεγονός της Μεταμόρφωσης. Ως φώς είδε τον Θεό ο Μωυσής στην Θεοφάνεια του Σινά. Ως φως είδε ο απόστολος Παύλος τον Θεό στην Δαμασκό κατά το συγκλονιστικό γεγονός της μεταστροφής του. άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η βασιλεία του Θεού είναι βασιλεία φωτός και ατελείωτης ζωής, όπου πιστεύουμε και ψάλλουμε ότι οι δίκαιοι και οι άγιοι «εκλάψουσιν ως φωστήρες», ως φώτα ετερόφωτα, που φωτίζονται από το άκτιστο φώς του Χριστού.
Το φως του αναστημένου Χριστού δεν είναι μόνο μια υπερβατική πραγματικότητα που ζούν άνθρωποι με ανώτερες πνευματικές εμπειρίες και καταστάσεις. Από την πίστη στην αλήθεια της Ανάστασης του Χριστού πηγάζει ένας καινούργιος τρόπος ύπαρξης και ζωής. Καλούμαστε να δούμε την ζωή και τον κόσμο με πίστη, αγάπη και ελπίδα. Πίστη και βεβαιότητα στην αίσθηση της παρουσίας του Χριστού, που μας διαβεβαιώνει ότι δεν μας αφήνει ορφανούς. Δεν μας αφήνει μόνους και παραδομένους στις θλίψεις και τις δυσκολίες μας, στα προβλήματα και τα αδιέξοδά μας. «Έρχομαι προς υμάς», και «ιδού εγώ μεθ’ υμών ειμι πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος».
Αγαπητοί αδελφοί, το φώς της Ανάστασης του Χριστού δεν είναι απόδειξη της παντοδυναμίας του Θεού αλλά, κυρίως, της θεϊκής αγάπης Του. μιας ακατάλυτης αγάπης που, καθώς θυσιάζεται, ξεπερνά τον θάνατο και κατακτά την ζωή. Όμως το φώς της Ανάστασης μεταφράζεται και σε ελπίδα για κάθε καλό που περιμένουμε στην επίγεια διαδρομή μας αλλά και για τα αιώνια αγαθά που μας περιμένουν στην αιωνιότητα. Μέσα σ’ αυτό το πρίσμα το αναστάσιμο φώς μας αναγεννά πνευματικά και τότε τα πάντα μέσα μας και γύρω μας φωτίζονται και μεταμορφώνονται σε αστείρευτη δύναμη και εσωτερική χαρά. ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.
Αρχιμ. Ν.Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου