Όταν ο άνθρωπος συμμαζέψει το νου του και ταπεινωθεί ενώπιον του Κυρίου και δει το έργο της σωτηρίας, με το οποίο μας λύτρωσε ο Ιησούς Χριστός, τότε συγκλονίζεται. Και συγκλονίζεται διότι συνειδητοποιεί, όσο βέβαια είναι δυνατόν, τα μεγάλα και αιώνια αγαθά που μας εξασφάλισε η απολυτρωτική θυσία του Αρχηγού της πίστεώς μας.
Ακριβώς επάνω στο θέμα αυτό το Πνεύμα το Άγιο δια του Αποστόλου μας διδάσκει τις θείες αλήθειες......
Ας δούμε πρώτα σε μετάφραση το Ιερό κείμενο και κατόπιν θα εστιάσουμε την προσοχή μας στην μεγάλη αλήθεια που τονίζεται.
«11 Αντίθετα, ο Χριστός ήρθε ως αρχιερέας των αγαθών πραγμάτων που προσμένουμε. Η σκηνή στην οποία μπήκε είναι ανώτερη και τελειότερη. Δεν είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα, μέρος δηλαδή αυτής της δημιουργίας. 12 Ο Χριστός μπήκε μια για πάντα στα άγια των αγίων, για να προσφέρει αίμα όχι ταύρων και μοσχαριών, αλλά το δικό του αίμα, κι έτσι μας εξασφάλισε την αιώνια σωτηρία. 13 Το αίμα των ταύρων και των τράγων, και το ράντισμα με τη στάχτη του δαμαλιού, εξαγνίζουν τους θρησκευτικά ακάθαρτους, καθαρίζοντάς τους εξωτερικά. 14 Πόσο μάλλον το αίμα του Χριστού! Αυτός, έχοντας το Πνεύμα του Θεού, πρόσφερε τον εαυτό του άψογη θυσία στο Θεό, κι έτσι θα καθαρίσει τη συνείδησή μας από τα έργα που οδηγούν στο θάνατο, για να μπορούμε να λατρεύουμε τον αληθινό Θεό».
• Αυτά τα θαυμαστά γράφει ο θεόπνευστος Απόστολος, τονίζοντας ότι ο Χριστός ετέλεσε μια μοναδική και άνευ προηγουμένου Ιερουργία. Θυσίασε επάνω στον Σταυρό τον εαυτό Του, για την άφεση και σωτηρία όλων ημών των αμαρτωλών ανθρώπων. Ως αποτέλεσμα δε αυτής της προσφοράς Του, έλαβε για λογαριασμό μας, από τον Θεό Πατέρα, πολύτιμο αντάλλαγμα. Μας εξασφάλισε τα μέλλοντα αγαθά. Φυσικά η θυσία αυτή δεν έγινε μπροστά στην Σκηνή του Μαρτυρίου, την οποία είχαν κατασκευάσει χέρια ανθρώπων, στην Παλαιά Διαθήκη. Ούτε ο Κύριος πρόσφερε το αίμα τράγων και μόσχων, όπως δηλαδή έκαναν οι αρχιερείς του Μωσαϊκού Νόμου, για απλή εξωτερική κάθαρση.
Ο Κύριος Ιησούς, χρησιμοποίησε για την θυσία του κάτι απείρως ανώτερο και τελειότερο. Κάτι που δεν θα μπορούσε να το διανοηθεί κανένας από τους ανθρώπους και κανένας από τους Αγγέλους, και όλα τα ουράνια πνεύματα. Χρησιμοποίησε την «Σκηνή» του Σώματός Του.
Έδωσε ο Θεάνθρωπος αυτό το πανάγιο Σώμα Του και το εθυσίασε χάριν ημών. Και τώρα πλέον η απολύτρωση αυτή δεν είναι κάτι το μελλοντικό. Είναι και από τώρα κτήμα μας. Είναι μια μοναδική πραγματικότητα, την οποία προγεύονται όσοι αγωνίζονται μέσω της πίστεως να ζήσουν την ζωή των θείων Του εντολών. Είναι αυτή η ζωή την οποία βιώνουν όσοι πιστοί πλησιάζουν, με την άδεια βέβαια του πνευματικού τους και με συναίσθηση και συντριβή, και μεταλαμβάνουν αυτού του Δεσποτικού Του Σώματος και Αίματος.
Το Σώμα και το Αίμα Του Κυρίου Ιησού Χριστού!
• Όσο και να προσπαθήσει η πτωχή διάνοια του ανθρώπου, δε θα μπορέσει ποτέ μα ποτέ να εννοήσει την απολυτρωτική θυσία και την αξία αυτού του Αίματος του Χριστού! Κι από την άποψη αυτή, μπορούμε κάπως να αισθανθούμε το πόσο μεγάλο κακό είναι η αμαρτία, αφού, για να ξεπλυθεί από τον ρύπο της και να απελευθερωθεί από τα δεσμά της ο άνθρωπος, χρειάστηκε να πραγματοποιηθεί αυτή η μοναδική θυσία του Θεανθρώπου. Και αν έτσι έχουν τα πράγματα, και φυσικά έτσι έχουν (στον υπερθετικό, στον ουράνιο βαθμό), τότε θα πρέπει να πάρουμε στα σοβαρά την υπόθεση της σωτηρίας μας, αρχίζοντας από το μίσος της αμαρτίας και από την χαρά του ευλογημένου και σωστικού φόβου του Κυρίου μας. «Εύφρανον τας καρδίας ημών, εις το φοβείσθαι το όνομά σου το Άγιον...» (Α΄ Ευχή του Εσπερινού).
Όταν λοιπόν πλησιάζουμε, με τις προϋποθέσεις πάντα που πρέπει, το ποτήριον της ζωής, τότε με τη χάρη του Θεού αισθανόμαστε την συνείδησή μας να καθαρίζει από κάθε θανατηφόρο έργο αμαρτίας.
Τότε βιώνουμε την ευάρεστη και πνευματική λατρεία του ζώντος Θεού. Δηλαδή, το τίμιον Αίμα του Κυρίου μας, δεν μας προσφέρει μόνο υγεία και ενδυνάμωση του σώματός μας, αλλά ταυτοχρόνως απελευθερώνει την συνείδηση μας από κάθε ενοχή, τύψη και ταραχή , εξαγνίζοντας και εξαγιάζοντας όλα τα υποστρώματα της ανθρωπίνης ψυχής μας.
Ναι, το Αίμα του Υιού του Θεού έχει την δύναμη να καθαρίζει τα βουνά και τους όγκους των αμαρτιών της γης. Τις πληγές της ενοχής και των τύψεων της αμαρτίας που καταντούν τον άνθρωπο από την κορωνίδα της δημιουργίας που θα πρέπει να παραμένει, ένα ηθικό ράκος...
Τα αμέτρητα πλήθη των αδερφών μας που γεύτηκαν την απολυτρωτική θυσία του Κυρίου Ιησού, και το «νέφος των Αγίων» επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές.
Να δώσει ο Τριαδικός Θεός, όσοι δεν έζησαν ακόμα την ελευθερία της χάριτος, αυτής δηλαδή της καταστάσεως που πραγματοποιείται διά της απολυτρωτικής θυσίας του Κυρίου μας , να την βιώσουν μέσω της μετανοίας και της συνειδητής Ορθοδόξου Χριστιανικής ζωής. Να δε αξιωθούν να δεχθούν μέσα στην ύπαρξή τους αυτό το πανάχραντο Σώμα και το τίμιον Αίμα του Κυρίου μας «εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν την αιώνιον».
Αμήν.
Αρχιμ. Ιωήλ Κωνστάνταρος,Ιεροκήρυξ της Ι. Μητρ. Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης
Το email (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) του π. Ιωήλ είναι: p.ioil@freemail.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου