Γράφει ο Πρωτοπρεσβύτερος Διονύσιος Τάτσης
Συχνὰ οἱ ἄνθρωποι τοῦ κόσμου λένε ὅτι ἡ Ἐκκλησία ἔχει δύναμη καὶ ἐξουσία καὶ μπορεῖ νὰ ἐπηρεάζει τὶς ἑκάστοτε κυβερνήσεις. Ἡ ἀντίληψη αὐτὴ διαμορφώνεται, ὅταν τυχαίνει κάποιος Ἀρχιεπίσκοπος νὰ εἶναι πολυπράγμων καὶ νὰ θορυβεῖ προκειμένου νὰ ἱκανοποιεῖ τὸ φοβερὸ πάθος τῆς φιλοδοξίας του. Κατὰ περιόδους ὑπῆρξαν ἐκκλησιαστικοὶ ἡγέτες, ποὺ ἐπέλεξαν τὴν κοσμικὴ ἐξουσία καὶ πρωτοστάτησαν σὲ διάφορα πολιτικὰ γεγονότα. Οἱ περιπτώσεις αὐτὲς δὲν εἶναι παραδείγματα πρὸς μίμησιν.
Ὁ Χριστὸς στὸ Εὐαγγελικὸ ἀνάγνωσμα τῆς Κυριακῆς.....
μιλάει στοὺς μαθητές του γιὰ τὴ δική του ἐξουσία, ἡ ὁποία δὲν ἔχει καμιὰ ὁμοιότητα μὲ τὴν κοσμικὴ ἐξουσία. «Ξέρετε ὅτι αὐτοί, ποὺ θεωροῦνται ἡγέτες τῶν ἐθνῶν ἀσκοῦν ἀπόλυτη ἐξουσία πάνω τους, καὶ οἱ ἄρχοντές τους τὰ καταδυναστεύουν. Σ᾽ ἐσᾶς ὅμως δὲν πρέπει νὰ συμβαίνει αὐτό, ἀλλὰ ὅποιος θέλει νὰ γίνει μεγάλος ἀνάμεσά σας πρέπει νὰ γίνει ὑπηρέτης σας・ καὶ ὅποιος ἀπὸ σᾶς θέλει νὰ εἶναι πρῶτος πρέπει νὰ γίνει δοῦλος ὅλων. Γιατὶ καὶ ὁ Υἱὸς τοῦ Ἀνθρώπου δὲν ἦρθε γιὰ νὰ τὸν ὑπηρετήσουν, ἀλλὰ γιὰ νὰ ὑπηρετήσει καὶ νὰ προσφέρει τὴ ζωή του λύτρο γιὰ ὅλους».
Ὁ Χριστὸς δὲν εἶχε κοσμικὴ ἐξουσία, τὴν ἀρνήθηκε ἐπιμόνως. Μάλιστα πολλὲς φορὲς ἔκρινε μὲ αὐστηρὸ καὶ σκληρὸ τρόπο τοὺς ἄρχοντες τῆς ἐποχῆς του, ἰδίως ἐκείνους, ποὺ μὲ ὑποκριτικὸ τρόπο παραπλανοῦσαν τὸ λαὸ καὶ τὸν κρατοῦσαν ὑποτελή. Ἡ ἀγάπη του πρὸς τοὺς καλοπροαίρετους ἁπλοὺς ἀνθρώπους τοῦ λαοῦ ἦταν ἡ μεγάλη του δύναμη, ἡ ὁποία δὲν καταδυνάστευε κανέναν. Ὁ Χριστὸς θεωροῦσε μεγάλον αὐτόν, ποὺ ὑπηρετοῦσε τὸ λαό, χωρὶς νὰ ἀποβλέπει σὲ τίποτα ἰδιοτελές, χωρὶς νὰ θέλει νὰ γίνει ἄρχοντας γιὰ νὰ τὸν ὑπηρετοῦν οἱ ἄλλοι. Ἀντίθετα, νὰ εἶναι ὑπηρέτης ὅλων, δοῦλος ὅλων, ἄνθρωπος ἕτοιμος γιὰ κάθε θυσία. Ὅπως ὁ ἴδιος, ποὺ «οὐκ ἦλθε διακονηθῆναι, ἀλλὰ διακονῆσαι» κι ἔχυσε στὸ Σταυρὸ τὸ Αἷμα Του γιὰ τὴ σωτηρία ὅλων τῶν ἀνθρώπων.
πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 12/3/2010
http://thriskeftika.blogspot.com/2010/03/blog-post_6622.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου