Τρίτη 16 Μαρτίου 2010

Σημαντικές αλλαγές σε δημοτικά και γυμνάσια

Έξι σημαντικές αλλαγές που δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας σε δημοτικά και γυμνάσια από την επόμενη σχολική χρονιά.

Η φιλόδοξη απόπειρα εξοστρακισμού της παπαγαλίας θα επιχειρηθεί στα σχολεία, την ώρα που ομάδες εργασίας δουλεύουν πυρετωδώς για αφαίρεση, σύμπτυξη κεφαλαίων της ύλης,

Συνοπτικά οι πρώτες έξι αλλαγές:

- Μείωση της ύλης στις τάξεις από την Ε΄ Δημοτικού έως και τη Γ΄ Γυμνασίου: ομάδες εργασίας για κάθε βασικό μάθημα ήδη μελετούν βελτιωτικές παρεμβάσεις στην ύλη βασικών μαθημάτων. Οι παρεμβάσεις θα γίνουν συνδυαστικά στα συναφή μαθήματα (π. χ. τα Μαθηματικά με τη Φυσική) και θα περιλαμβάνουν αφαίρεση κεφαλαίων και αναδιάταξη άλλων κεφαλαίων. Οι ομάδες εργασίας θα παραδώσουν τα πορίσματά τους έως τον Μάιο.

- Αύξηση διδασκαλίας αγγλικών και πληροφορικής στα ολοήμερα σχολεία: στα μεγάλα ολοήμερα σχολεία (14θέσια και πάνω) στις ώρες του ολοήμερου σχολείου θα δοθεί βάρος στη διδασκαλία των αγγλικών και της πληροφορικής.

- Αγγλικά με πτυχίο: πιλοτικά, σε 60 δημοτικά και σε 30 γυμνάσια τα αγγλικά θα αρχίσουν να διδάσκονται με τρόπο ώστε οι μαθητές να πιστοποιήσουν τις γνώσεις που έλαβαν με ένα πτυχίο επιπέδου Lower στο τέλος του γυμνασίου.

- «Ψηφιακή τάξη»: στόχος είναι να εφοδιαστούν έως τον Δεκέμβριο όλα τα γυμνάσια με διαδραστικούς πίνακες.

- Αποσπάσεις με το... σταγονόμετρο: πρόθεση του υπουργείου είναι να γίνουν οι λιγότερες δυνατές αποσπάσεις σε θέσεις διοίκησης. Αυτό εξυπηρετείται και από το γεγονός ότι λόγω της δημοσιονομικής λιτότητας, οι προσλήψεις το 2010-2011 θα είναι περιορισμένες. Αρα, είναι αναγκαίο να γίνει η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του προσωπικού, ώστε να μην υπάρξουν λειτουργικά κενά στα σχολεία.

- Ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας: σε σχολεία τριών περιοχών της Αττικής (δύο στο κέντρο της Αθήνας και μία από τη Δυτική Αττική) με χαμηλό μέσο οικονομικό επίπεδο και χαμηλές εκπαιδευτικές επιδόσεις (μεγάλη μαθητική διαρροή και μικρή πρόσβαση στα ΑΕΙ) θα δοθούν περισσότεροι πόροι και θα εφαρμοσθούν καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές.

«Σε αυτές της περιοχές, θέλουμε το σχολείο να αποκτήσει κύρος. Θέλουμε να ανεβάσουμε το επίπεδο όλης της περιοχής», τονίζε η ειδική γραμματέας Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του υπ. Παιδείας κ. Θάλεια Δραγώνα. Και καταλήγει: «Θα πρέπει να μελετήσουμε τι μαθαίνουν τα παιδιά από το νηπιαγωγείο έως και το γυμνάσιο. Επιδιώκουμε να αλλάξει όλη η φιλοσοφία της σχολικής πράξης. Ο εκπαιδευτικός να αναλάβει πρωτοβουλία και πλέον ο στόχος να μην είναι απλώς η κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά η αποτελεσματικότητα της σχολικής διαδικασίας».

Καθημερινή



Σχόλιο


Τι είδους σχολείο, λοιπόν, οραματίζονται οι νέοι κυβερνήτες της Ελλάδος; Όχι βέβαια σχολείο που θα δημιουργεί ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες, με συνείδηση της θέσης τους στην ελληνική κοινωνία και πολιτεία, αλλά εργαλεία παραγωγής πλούτου για την παγκόσμια οικονομική ολιγαρχία. Διότι μη μου πείτε ότι προσδίδει κάποιο πολιτιστικό στοιχείο η εκμάθηση της … Αγγλικής και η χρήση του υπολογιστή – γραφομηχανής στον μαθητή.


Επαναφέρατε την υπακοή, την πειθαρχία και την πλούσια παράδοση του έθνους μας στα σχολεία, αρχίστε να διδάσκετε την ελληνική νομοθεσία, και τότε θα μπορούμε να μιλάμε για αναβάθμιση, εξανθρωπισμό και ωφελιμότητα του σχολείου. Ειδάλλως, το σχολείο θα μετατραπεί σε αποθήκη μαθητών και οι λειτουργοί του σε φύλακες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: