Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2009

Ο Πάπας, ο ελληνισμός και τα ορθόδοξα Βαλκάνια

Ο Παπισμός ανεμίχθη πολλές φορές στα εθνικά μας θέματα και στις γενικώτερες εξελίξεις των Βαλκανίων· και τούτο είχε πάντοτε αρνητικές συνέπειες για τον Ελληνισμό και τούς άλλους Ορ­θο­δό­ξους λαούς της περιοχής. Θα παραθέσουμε ορισμένα χαρακτηριστικά γεγονότα και στοιχεία, που μαρτυρούν την κακή προαίρεση και την επεκτατική συμπεριφορά του Παπισμού εις βάρος μας. Και πιστεύουμε ότι όλα αυτά, καθώς και πολλά άλλα παρεμφερή γεγονότα, πρέπει να λαμβάνωνται πάντοτε υπ΄ όψιν από τούς αρμοδίους για τον καθορισμό της στάσεώς των έναντι του Πάπα ως προσώπου και ως θεσμού.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ. Το Μακεδονικό πρώτα κατεσκευάσθη από την Παπική προπαγάνδα και αργότερα αξιοποιήθηκε από τον Πανσλαβισμό, την Κομμουνιστική Διεθνή και τον Τιτο. Ο­πως γράφει ο Γαλλος ιστορικός Ζωρζ Καστελλάν στο βιβλίο του « Ιστορία των Βαλκανίων» (ελλην. εκδ. Γκοβόστη), για πρώτη φορά η ιδέα ότι υπάρχει Μακεδονικό έθνος σλαβικής καταγωγής, δηλαδή ανεξάρτητο από τον Ελληνισμό, εμφανίσθηκε στο βιβλίο «Το βασίλειο των Σλάβων» του Παπικού μισσιοναρίου -προπαγανδιστού Μαουρο Ορμπίνι το 1601. Ο Ορμπίνι είχε την βάση του στην Ενετοκρατούμενη Δαλματία και προσπαθούσε να προσηλυτίσει στον Παπισμό τούς Ορθοδόξους Σλάβους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Στην εποχή μας το Βατικανό διεδραμάτισε καίριο ρόλο κατά την κρίσιμη περίοδο 1986-90, όταν δηλαδή εκυοφορείτο το ανεξάρτητο κράτος των Σκοπίων. Το 1986 οργανώθηκε σε αίθουσες του Βατικανού Εκθεση «Μακεδονικών Εικόνων», δηλαδή Ορθοδόξων ελληνικών εικόνων που βρίσκονται τώρα σε ναούς και μοναστήρια της περιοχής των Σκοπίων. Το Βατικανό δέχθηκε να συμπράξει στην ιστορική πλαστογραφία των Σκοπίων και της Σχισματικής Εκκλησίας τους. Την ίδια χρονική περίοδο το επίσημο πολύγλωσσο Τυπογραφείο του Βατικανού εξετύπωνε εγκυκλίους του Πάπα καθώς και άλλα κείμενα στην βουλγαρική διάλεκτο, την οποία τα Σκόπια χαρακτηρίζουν ως δήθεν «Μακεδονική γλώσσα». Μάλιστα, όταν κάποιοι Ελ­λη­νες πολιτικοί διαμαρτυρήθηκαν, επίσημες πηγές του Βατικανού εδήλωσαν ότι η διεύθυνση της Βατικανείου Τυπογραφίας εξαπατήθηκε και ότι ενήργησε... εν αγνοία του Πάπα. Πράγμα που αδυνατούμε να το πιστέψουμε δεδομένης της συγκεντρωτικής δομής του Παπικού κράτους και μηχανισμού.

Χαρακτηριστικό του κλίματος της εποχής είναι το ακόλουθο σχόλιο του μακαρίτη Σπύρου Αλεξίου, που αναδημοσιεύουμε από την «Καθημερινή» της 6-5-1990 με τίτλο «Το Βατικανό ξανακτύπησε»·

«Κάκιστη υπηρεσία» προσφέρουν οι σύμβολοι του Πάπα που τον ωθούν σε τέτοια τερατώδη λάθη, όπως αυτό που μάθαμε πως έγινε με την έκδοση εγκυκλίου που αναφέρεται στούς Ελληνες φωτιστές των Σλάβων Κύριλλο και Μεθόδιο στην «μακεδονική γλώσσα». Είναι το δεύτερο μεγάλο λάθος του Βατικανού στο ίδιο θέμα, μετά την έκφραση ευχών από τον εξώστη της πλατείας του Αγίου Πετρου και στην γλώσσα των Σκοπίων. Η είδηση ήλθε από το Βελιγράδι και φανερώνει πως η κορυφή της Καθολικής Εκκλησίας δεν το βάζει κάτω και για λόγους προφανώς επεκτατισμού, μέσω της Ουνίας, προσφέρει τέτοιου είδους εξυπηρετήσεις που ενισχύουν τις προθέσεις των Σκοπιανών περί «μακεδονικής εθνότητος» και άλλα αφελή και παιδαριώδη....».

Ενδιαφέρον, επίσης, παρουσιάζουν και οι καταγγελίες του Σέρβου Επισκόπου Βράνιε κ. Παχωμίου στο τεύχος Μαρτίου 1995 του περιοδικού ΓΚΛΑΣ (Φωνή) της Παγκοσμίου Ενώσεως Σερβων. Ο Σεβασμιώτατος Παχώμιος αναφέρεται στην υλική και ηθική υποστήριξη του Βατικανού προς τα Σκόπια με στόχο την ένταξη στην Ουνία της Σχισματικής «Μακεδονικής» Εκκλησίας, για την επάνοδο της οποίας υπό κανονικό καθεστώς πολλές προσπάθειες καταβάλλει στις ημέρες μας (2000-2001) ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος. Ο Σέρβος Ορθόδοξος Επίσκοπος καταγγέλλει, μάλιστα, ότι σε αντάλλαγμα της Παπικής υποστηρίξεως ήλθε και η ανακήρυξη του Πάπα Βοϊτύλα ως επιτίμου μέλους της Ενώσεως Συγγραφέων του κράτους των Σκοπίων.

2) Κωνσταντινούπολις - Βόρειος Ήπειρος· Ο ιστορικός Κώστας Σταματόπουλος (εφημ. «Επτάλοφος», Σεπτ. 1992) γράφει ότι τον Απρίλιο του 1919 οι Βρεταννοί συζητούσαν την απόδοση της Κωνσταντινουπόλεως στην Ελλάδα δεδομένου ότι η Οθωμανική Τουρκία είχε ηττηθή κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. «Τότε στις 24-4-1919 με τηλεγράφημά του προς τον Μεγάλο Βεζύρη ο παπικός Νούντσιος τον διαβεβαίωνε ότι το Βατικανό θα εξαντλούσε την επιρροή του προκειμένου η Αγία Σοφία, η ιστορική Ορθόδοξη Μητρόπολη, να παραμείνει τζαμί»!

Εξ άλλου, μόλις έπεσαν τα ηλεκτροφόρα σύρματα στην Αλβανία, η Ουνία κινήθηκε ιδιαιτέρως στον ευαίσθητο χώρο της Βορείου Ηπείρου, όπου κατοικεί πολυάριθμος πληθυσμός ελληνικής συνειδήσεως, ελληνόφωνος και βλαχόφωνος. Επικεφαλής των πρώτων αποστολών ετέθη ο Ουνίτης Επίσκοπος Ερκολε Λουπινάτσι, από τα αρβανιτόφωνα και πρώην Ορθόδοξα χωριά της Κατω Ιταλίας. Και σήμερα ρέει άφθονο χρήμα από Παπικές ιεραποστολές στην Νοτιο Αλβανία, αν και εκεί δεν υπάρχουν Καθολικοί.

3) Κατά των Σέρβων. Δεν γνωρίζουμε κατά πόσον μπορεί να αποδειχθή η φράση που απεδόθη στον Πάπα κατά την διάρκεια της βοσνιακής τραγωδίας, ότι δηλαδή είπε σε ξένους διπλωμάτες: «Αφοπλίστε τούς Σερβους και εξοπλίστε τούς Μουσουλμάνους». Γνωρίζουμε, πάντως, τα εξής λίαν διαφωτιστικά:

Την 1η Δεκεμβρίου 1992 ο τότε Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης και νυν Βουλευτής Αχαΐας κ. Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος κατήγγειλε ενώπιον της Δυτικοευρωπαϊκής Ενώσεως (ο αμυντικός βραχίων της Ενωμένης Ευρώπης) ότι από την Τράπεζα I.O.R. (Ινστιτούτο Θρησκευτικών Εργων) του Βατικανού χρηματοδοτούνται τα όπλα των Κροατών κατά των Σέρβων. Ο ίδιος πολιτικός δήλωσε στον ελληνικό Τυπο στις 9-5-1993 ότι από την ίδια Τράπεζα χρηματοδοτούνται και τα όπλα των Μουσουλμάνων της Βοσνίας.

Στα τέλη του 1998 ο Παπας «αγιοποίησε» τον Κροάτη Καρδινάλιο Αλοίσιο Στέπινατς, συνεργάτη των Ναζί κατά τον Β' Παγκόσμιο Πολεμο και πνευματικό καθοδηγητή των Κροατών φασιστών Ουστάσι. Πρόκειται για τον ηθικό αυτουργό της σφαγής άνω των 700.000 Ορθοδόξων Σερβων, κυρίως αμάχων, οι οποίοι αρνήθηκαν να γίνουν Παπικοί η Ουνίτες (1941-44).

Αυτή, δυστυχώς, είναι η ιστορική πραγματικότητα. Καλό είναι να μην λησμονούμε και τούτο όχι για να καλλιεργούμε φανατισμούς, που δεν ταιριάζουν στην Ορθοδοξία, αλλά για να προσέχουμε τα βήματά μας και για να αποφεύγουμε τις λυκοφιλίες με τούς αμετανόητους.

Κωνσταντίνος Χολέβας


Πολιτικός Επιστήμων

Πηγή:sites.google.com/site/epomenoipatrasi

αναδημοσίευση από: http://aktines.blogspot.com/2009/12/blog-post_2336.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: