Ζ΄\ Αδελφοί, 26 Τοιοῦτος γὰρ ἡμῖν ἔπρεπεν ἀρχιερεύς, ὅσιος, ἄκακος, ἀμίαντος, κεχωρισμένος ἀπὸ τῶν ἁμαρτωλῶν καὶ ὑψηλότερος τῶν οὐρανῶν γενόμενος, 27 ὃς οὐκ ἔχει καθ' ἡμέραν ἀνάγκην, ὥσπερ οἱ ἀρχιερεῖς, πρότερον ὑπὲρ τῶν ἰδίων ἁμαρτιῶν θυσίας ἀναφέρειν, ἔπειτα τῶν τοῦ λαοῦ· τοῦτο γὰρ ἐποίησεν ἐφάπαξ ἑαυτὸν ἀνενέγκας. 28 ὁ νόμος γὰρ ἀνθρώπους καθίστησιν ἀρχιερεῖς ἔχοντας ἀσθένειαν, ὁ λόγος δὲ τῆς ὁρκωμοσίας τῆς μετὰ τὸν νόμον υἱὸν εἰς τὸν αἰῶνα τετελειωμένον.
Η´\ Κεφάλαιον δὲ ἐπὶ τοῖς λεγομένοις, τοιοῦτον ἔχομεν ἀρχιερέα, ὃς ἐκάθισεν ἐν δεξιᾷ τοῦ θρόνου τῆς μεγαλωσύνης ἐν τοῖς οὐρανοῖς, 2 τῶν ῾Αγίων λειτουργὸς καὶ τῆς σκηνῆς τῆς ἀληθινῆς, ἣν ἔπηξεν ὁ Κύριος, καὶ οὐκ ἄνθρωπος.
Νεοελληνική απόδοσις
Αδελφοί, τέτοιος έπρεπε σε μας αρχιερεύς να είναι όσιος, άκακος, ολοκάθαρος, έξω από τους αμαρτωλούς και πιο πάνω από τους ουρανούς. Αυτός δεν έχει ανάγκη, όπως οι αρχιερείς της Παλαιάς Διαθήκης να προσφέρει θυσίες πρώτα για τις δικές του αμαρτίες κι ύστερα για τις αμαρτίες του λάου.
Γιατί αυτό, το έκαμε μια για πάντα, όταν πρόσφερε θυσία τον ίδιο Του τον Εαυτό.
Γιατί ο νόμος της Παλαιάς Διαθήκης, βάζει ανάμεσα στο λαό αρχιερείς, πού έχουν τις ανθρώπινες ατέλειες, όμως ο λόγος και ο όρκος του Θεού υστέρα από το νόμο, δηλ. την Καινή Διαθήκη, βάζει αρχιερέα τον Υιό Του, πού είναι τέλειος για πάντα.
Και μ' ένα λόγο, έχουμε τέτοιο Αρχιερέα, πού κάθισε στα δεξιά του θρόνου της θείας μεγαλωσύνης στους ουρανούς και είναι λειτουργός των Αγίων και της αληθινής σκηνής, πού την έχτισε ο Κύριος κι όχι άνθρωπος.
Σύντομο σχόλιο
Μόνο ο Ιησούς Χριστός είναι ο τέλειος Αρχιερέας, διότι αυτός πρόσφερε τον Εαυτό του θυσία για την λύτρωσή μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου