ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΥΜΕΩΝΙΔΟΥ-ΑΛ ΜΑΝΤΙΛ ΠΟΥ ΑΝΤΙ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΤΙΣ «ΧΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΝΥΧΤΕΣ» ΜΕ ΤΟΝ ΣΑΟΥΔΑΡΑΒΑ ΕΥΓΕΝΗ, ΕΖΗΣΕ…
Παντρεύτηκε έναν Σαουδάραβα ευγενή και κοντά του νόμιζε ότι θα βρει την ευτυχία. Όμως, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως περίμενε, καθώς οι οδυνηρές εκπλήξεις, ήταν πολλές...
Ο κόσμος του Ισλάμ, δεν είναι ό,τι ιδανικότερο για μια μορφωμένη Ευρωπαία, η οποία βρέθηκε εγκλωβισμένη σε έναν πολύ αφιλόξενο κόσμο. Τα βιβλία της κ. Αλεξάνδρας Συμεωνίδου-Αλ Μαντίλ, είναι όλα ευπώλητα.
4 Ποιους κινδύνους κρύβει ο κόσμος της Ανατολής για μια χριστιανή Ευρωπαία; Πόσο ρίσκο έχει σε γενικές γραμμές, ένας γάμος με αλλόθρησκο;
Οι κίνδυνοι είναι εμφανείς και αφανείς. Ο κόσμος της Ανατολής για μια Ευρωπαία δεν είναι ο ιδανικός. Οι άνθρωποι λόγω θρησκείας έχουν παρωπίδες και αδυνατούν να αντιληφθούν αυτά τα οποία συντελούνται στις σύγχρονες κοινωνίες.
Είναι γαλουχημένοι και εμποτισμένοι από την έξη μιας θρησκείας που χειραγωγεί μέσα από το φόβο της τιμωρίας, τις πράξεις τους, είναι βαθειά νυχτωμένοι, περιρρέει ένας αιώνιος σκοταδισμός που παρά την εξέλιξη του ανθρώπου, δεν του δίνει καμμία ευκαιρία προς αναπροσαρμογή του σε αυτή.
Η γυναίκα λοιπόν παραμένει όπως ακριβώς περιγράφεται στο ιερό τους βιβλίο, ήτοι όχι μόνο υποτακτική, αλλά ενέχει θέση «έμψυχου αντικειμένου». Το ίδιο ακριβώς ισχύει και ακόμη σε μεγαλύτερο βαθμό σε οποιαδήποτε Ευρωπαία ή δυτική εμπλακεί σε αυτές τις κοινωνίες που μυρίζουν άρωμα Ισλάμ.
Ο γάμος δεν συνίσταται, όσο και να θελήσεις να κάνεις την υπέρβαση, διότι το Ισλάμ είναι μια δυνατή θρησκεία, που αποθεώνει ένα φαλλοκρατικό σύστημα, ενώ καταβαραθρώνει τη γυναίκα. Τα ανόμοια στοιχεία που υπάρχουν μεταξύ μιας Ευρωπαίας και ενός μουσουλμάνου, οδηγούν σε καταστάσεις αβάστακτες που συμβαίνει ακόμη και στις καλύτερες οικογένειες.
Το συμπέρασμα επομένως που συνάγεται, είναι αρνητικό και αντενδείκνυται ένας τέτοιος γάμος ο οποίος εκ προοιμίου θεωρείται αποτυχημένος αλλά και μ’ενα αθεράπευτο ψυχικό τραυματισμό που θα υποστεί η άλλη πλευρά. Ο σεβασμός προς τη γυναίκα και οι βασικές αξίες εκλείπουν και όλα βασίζονται στο χειρισμό του άντρα.
4Βιώσατε μια οδυνηρή περιπέτεια στη διάρκεια του γάμου σας με Σαουδάραβα εμίρη και της ζωής σας σε μια αραβική κοινωνία, την οποία περιγράψατε στα βιβλία σας. Πώς μπορεί μια γυναίκα, σε μια μουσουλμανική χώρα, να διεκδικήσει το αυτονόητο, την αξιοπρέπειά της;
Μα δεν μπορεί! Δεν της δίνεται το δικαίωμα μέσα από τους νόμους της Σαρία και του Κορανίου αλλά και μέσα από το οικογενειακό κύταρρο που λειτουργεί σαν πρωτοπυρήνας αυτής της θεωρίας, να διεκδικήσει το αυτονόητο, είναι υποτακτική, πειθήνιο όργανο και μια ζωή αγορασμένη από τον σύζυγο δυνάστη για να υπακούει και να τεκνοποιεί. Αυτός είναι ο ρόλος της γυναίκας εν ολίγοις, χωρίς δικαιώματα, με τη μόνη χαρά ότι νωρίς θα αποχωρισθεί την οικογένεια για να γίνει κτήμα ενός συζύγου.
4Οι εξεγέρσεις που εξελίσσονται τον τελευταίο καιρό, πιστεύετε ότι θα αλλάξουν το κοινωνικό τοπίο στις αραβικές χώρες;
Θεωρώ ότι είναι άκαρπες ενέργειες μερικών που ίσως έχουν αφυπνισθεί και έχουν συνειδητοποιήσει σε ποιον αιώνα ζουν. Αλλά προσωπικά πιστεύω ότι τίποτα δεν θα αλλάξει από ένα τοπίο με βαθειά ακλόνητες ρίζες, επομένως αυτές οι εξεγέρσεις θα μείνουν πάντα μικρού βεληνεκούς.
4Το Ισλάμ, έχει καταλυτική επίδραση στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του ανθρώπου. Πώς μπορεί μια κοινωνία, εμποτισμένη από τις αρχές του, να αλλάξει; Το θεωρείτε δυνατό;
Το θεωρώ πρακτικά αδύνατον. Διότι για να αλλάξουν, πρέπει να αλλάξουν και πολλά στοιχεία μέσα από την θρησκεία τους, δηλ μια τέτοια αναπαλαίωση είναι πρακτικώς αδύνατη, διότι θα πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγμα εκ θεμελίων, όπερ άτοπο. Σε μερικές χώρες που η πολιτεία έχει διαχωρίσει την θρησκεία, ίσως εκεί είναι καλύτερα τα πράγματα, πάντα με επιφύλαξη.
4Οι μουσουλμανικές κοινωνίες, ελάχιστα επηρεάστηκαν από τα δυτικά πρότυπα, αναδεικνύοντας τις πολιτισμικές αντοχές τους, αλλά και την ισχύ του Ισλάμ. Μήπως αντίθετα, η έλευση εδώ μεγάλου αριθμού μουσουλμάνων μεταναστών, θα θέσει σε κίνδυνο τις δικές μας αρχές και αξίες;
Πολλά πράγματα τείνουν να αλλάξουν μπροστά σε αυτή την σχεδιασμένη επέλαση των μουσουλμάνων, οι οποίοι δεν αλλάζουν με τίποτα αλλά τουναντίον, η ανοχή της πολιτείας, εις το όνομα της παγκοσμιοποίησης, ενδέχεται ν’ αλλάξει εις βάρος της δικής μας κληρονομιάς. Οι αξίες μας, πιστεύω με την παρουσία τόσων μεταναστών σε μια τόσο μικρή χώρα, απειλούνται κατάφωρα, το Ισλάμ είναι και παραμένει ένας ανοικτός κίνδυνος.
4Πολλοί μιλούν εύκολα για «πολυπολιτισμικότητα» και «ανοχή». Πρέπει όσοι έρχονται στον τόπο μας, να αφήνουν πίσω τους τα ήθη και τα έθιμά τους, που δεν συνάδουν με τα δικά μας και αποτελούν κατάφωρες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, βάσει του πολιτισμού και της νομοθεσίας μας;
Κατ’ αρχάς, ας δώσουμε μια έμφαση στον όρο «πολυπολυτισμικό». Τι εννοείτε με τον όρο αυτό; Είναι πολύ σημαντικό κανείς να κατανοήσει το βάθος των μακροχρονίων αποτελεσμάτων από την επέλαση των διαφόρων λαών-φορέων διαφορετικών θρησκειών και πολιτισμών εις βάρος άλλων. Και απαντώ ότι και φυσικά και όχι δεν θα έπρεπε να γίνεται κάτι τέτοιο, όμως η πραγματικότητα μας οδηγεί ανησυχητικά αλλού, διότι μεθοδευμένη ως τοιαύτη, γίνεται προσπάθεια παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με απώτερους σκοπούς.
Νίκος Χιδίρογλου
Σχόλιο
Για τους προγόνους μας η "σύζευξη" με αλλοεθνείς και αλλόθρησκους συνιστούσε προδοσία και αποκοπή από το γένος. Είναι επιεικώς απαράδεκτο να φτύνουμε τις παραδόσεις μας, παραδόσεις ελευθερίας και ανθρωπιάς, χάριν των γεννητικών μας ορέξεων. Τα παθήματα της συγγραφέως ας γίνουν μαθήματα στις ελληνίδες που τις πιάνει ο... ερωτικός πόνος για κάθε αλλοδαπό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου