Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Οι Τούρκοι επαληθεύουν την έναρξη της Επανάστασης του 1821 από τα Καλάβρυτα.


Και νέα συγκλονιστικά στοιχεία για το 1821 (!!)

Και νέα συγκλονιστικά στοιχεία για το 1821 (!!)

Διαβάστε ένα εκπληκτικό κείμενο του γνωστού Δρα κοινωνιολογίας της ιστορίας της οθωμανικής περιόδου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, διακεκριμένου δικηγόρου και καταξιωμένου ιστορικού ερευνητή κ. Δημήτρη Σταθακόπουλου, ο οποίος εντόπισε και άλλη σύγχρονη τουρκική ιστορική πηγή περί της «Σημασίας» των Καλαβρύτων στον Αγώνα της Ανεξαρτησίας του 1821!..
Του
Δημ. Σταθακόπουλου
Δρα κοινωνιολογίας της ιστορίας / οθωμανικής περιόδου ( Πάντειο πανεπιστήμιο )
Δικηγόρου παρ’ Αρείω Πάγω / Μουσικολόγου
…. ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΗΓΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ «ΣΗΜΑΣΙΑΣ» ΤΩΝ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΤΟΥ 1821 

Τον Μάρτιο του 2011, με αφορμή την εκπομπή του ΣΚΑΙ για το 1821 και την αμφισβήτηση ( !!! ) του ρόλου της Αγ. Λαύρας και κατ’ επέκταση των Καλαβρύτων στον αγώνα, - μέσω του ΑΝΤΙΒΑΡΟΥ - , είχα αναφερθεί στην επίσημη οθωμανική ιστοριογραφία και ειδικά στον Αχμέτ Δεβζέτ Πασά, όπως το έργο του είχε παρουσιάσει στα ελληνικά ο Νικηφ. Μοσχόπουλος , τη δεκαετία του ’60, στο οποίο έργο καταφανώς επαληθεύεται η ιστορική αλήθεια περί Αγ. Λαύρας και Καλαβρύτων.
Και ενώ οι οψιμαθείς έλληνες «αυτόκλητοι ιστοριοδίφες», που δεν έχουν στοιχειώδη γνώση οθωμανικής ή τουρκικής γλώσσας και δεν ξέρουν καν που είναι τα οθωμανικά αρχεία, αμφισβητούν Αγ. Λαύρα και Καλάβρυτα, έρχεται άλλος ένας σύγχρονος ( αυτή την φορά ) Τούρκος ιστορικός καθηγητής, ο Δρ Ali Fuat ORENC με το βιβλίο του: « Unuttuğumuz Mora Türkleri Balkanlarda İlk Dram ve Eyaletten Bağımsızlığa Yunanistan / Οι ξεχασμένοι Τούρκοι του Μοριά. Το πρώτο βαλκανικό δράμα και η κατάσταση ανεξαρτησίας της Ελλάδας» ( ISBN: 978 – 9944-118-37-8 ), το οποίο έχει ήδη δύο εκδόσεις, να κάνει 10 αναφορές στα Καλάβρυτα και στον ηγετικό ρόλο της περιοχής στην επανάσταση του ’21, στηριζόμενος στα οθωμανικά αρχεία και την επίσημη ιστοριογραφία του Ahmet Cevdet Pasa , του Esad Efendi κ.ά
Πλέον συγκεκριμένα στη σελ. 22, κάνει αναφορά στα Καλάβρυτα και τα Ορλωφικά.
Στη σελ. 29: αναφέρεται στην κατάσταση των μουσουλμάνων της περιοχής Καλαβρύτων και τις φρουρές τους.
Στις σελ. 33 -35 και σελ. 38: Η επανάσταση άρχισε στα Καλάβρυτα στις 21 Μαρτίου 1821 ( παλαιό ημερολόγιο ). Σφαγιάστηκαν 200 Τούρκοι ( βιβλιογ.: Esad Tarih σελ..144-159, Cevdet Tarih IX, σελ.50-55 ).
Στη σελ. 39: … Μετά την σφαγή των Καλαβρύτων, ακολούθησε η ακόμα μεγαλύτερη της Τριπολιτσάς .
Σελ. 53: …. Οι ειδήσεις της σφαγής ( επανάστασης ) των Καλαβρύτων έφτασαν στην Πόλη και άρχισαν οι εκτελέσεις ( Πατριάρχη κ.λ.π ).
Σελ.: 54 Ο Πατριάρχης γνώριζε τι θα γινόταν στην ιδιαίτερη πατρίδα του, Μοριά , και ειδικά στα Καλάβρυτα, γι αυτό εκτελέστηκε …
Σελ. 112: Στις 21 Μαρτίου 1821 σφαγιάστηκαν περίπου 200 Τούρκοι, κάηκαν 100 σπίτια και 2 τεμένη στα Καλάβρυτα.
Σελ. 138: Ο Ιμπραήμ ζήτησε από τα Καλαβρυτοχώρια να προσκυνήσουν ( af ) , αλλά αυτά αρνήθηκαν. Αναφορά σε μάχες και στο Μ. Σπήλαιο .
Το ότι τα Καλάβρυτα και τα Καλαβρυτοχώρια πρωτοστάτησαν στον αγώνα της ανεξαρτησίας («πρώτοι μεταξύ ίσων»), επ’ ουδενί μειώνει τον ρόλο, την σπουδαιότητα και την σημασία των υπολοίπων αγωνιστών ( στεριανών και θαλασσινών), καθώς και της απελευθερώσεως των πόλεων, χωριών και νησιών τους, μιας και το κίνημα/ αγώνας ήταν μαζικός και όχι αγώνας δρόμου για το ποιος θα βγει πρώτος !!!
Θερμή παράκληση λοιπόν στους ερευνητές των ιστορικών πηγών, πριν αβασάνιστα υιοθετήσουν νέες όψιμες «ανατρεπτικές» απόψεις, να έχουν πρόσβαση στα οθωμανικά αρχεία και Τούρκικες πηγές/ ιστοριογραφία και σε συνδυασμό με μια καλόπιστη ματιά στα ελληνικά αρχεία και πηγές να επαναπαρουσιάζουν μεν τα γεγονότα, με σύγχρονη ματιά, αλλά χωρίς εμπάθεια και τοπικισμό …!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: