ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 867
10 Ιουλίου 2006
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. 61539/Γ2
Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της Τουρ−
κικής Γλώσσας στην Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη του Γυμνασίου .
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
΄Εχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του εδαφ. γ. της παραγράφου 11 του
άρθρου 5 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α΄/23.9.1985, όπως
τροποποιήθηκε και ισχύει με τις διατάξεις 1 και 2 του
άρθρου 7 του ν. 2525/1997 «Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των
αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση
του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ
188 Α΄/23.9.1997).
2. Του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την
Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε
με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 98), και το
γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται
δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
3. Την υπ’ αριθμ. 37876/ΣΤ5 (ΦΕΚ 608 τ.Β΄/26.4.2004)
απόφαση με θέμα «Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υφυ−
πουργών του Υ.ΠΕ.Π.Θ.».
4. Την εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, όπως
αυτή διατυπώθηκε στην υπ’ αριθμ. 7/2006 πράξη του Τμή−
ματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποφασίζουμε:
Καθορίζουμε το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για
τη διδασκαλία Τουρκικής Γλώσσας στην Α΄, Β΄ και Γ΄
τάξη του Γυμνασίου ως εξής:
ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΡΧΑΡΙΩΝ
1. Ειδικοί Σκοποί
Με τη διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στο Γυμνά−
σιο επιδιώκεται οι μαθητές να αναπτύξουν την επικοι−
νωνιακή ικανότητα προκειμένου να έρθουν σε επαφή
με την επίσημη γλώσσα μιας γειτονικής χώρας, της
Τουρκίας. Συγκεκριμένα:
• Να κατανοούν και να παράγουν προφορικό και γρα−
πτό λόγο.
• Να αναπτύσσουν γλωσσολογική και κοινωνιογλωσσική
ικανότητα. Η εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας θα συμ−
βάλλει στην ενεργό συμμετοχή σε μια πολυπολιτισμική
κοινωνία και την κατανόηση της διαφορετικότητας.
• Να εξοικειώνονται με διαφορετικά επίπεδα και είδη
λόγου.
• Να αναπτύσσουν πραγματολογική ικανότητα, δηλα−
δή να αναπτύσσουν λειτουργικές δεξιότητες λόγου.
• Να χρησιμοποιούν την τουρκική γλώσσα ως μέσο
απόκτησης νέων γνώσεων και πολιτισμικών εμπειριών.
2. Στόχοι, Θεματικές ενότητες, Ενδεικτικές δραστη−
ριότητες
Ορίζονται μόνο θεματικές περιοχές μέσα από τις
οποίες πραγματώνονται οι γλωσσικές πράξεις και η
κοινωνιογλωσσική διάσταση της γλώσσας.
Σχόλιο
Χαιρόμαστε "τα μάλα" για την φιλογειτονική πολιτική των κυβερνήσεών μας. Άλλο αν δεν διδάσκονται σωστά τα ελληνικά στα σχολεία μας.
"Άσπρα σκυλιά, μαύρα σκυλιά
όλοι οι σκύλοι μιά γενιά". (άσχετο;)
Άραγε, το ίδιο σκεπτικό έχουν οι τούρκοι για τα δικά τους σχολεία και διδάσκουν ελληνικά; Γιατί απ' ό,τι ξέρουμε κάτι για νεοοθωμανισμούς συζητάνε. Μπάς και αρέσει ο ... Οθωμανισμός στα κόμματά μας; Λές;
1 σχόλιο:
Ας μάθουν καλύτερα εκείνοι τα ελληνικά. Τους συμφέρει. Αλλιώς ας συννενοούμαστε στα Αγγλικά όπως με άλλους γείτονες.
Δημοσίευση σχολίου