Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

TO KPATOΣ KATHPΓHΣE THN ΘEIAN ENTOΛHN THΣ APΓIAΣ THΣ KYPIAKHΣ!


Tοῦ Xρήστου Kων. Λιβανοῦ

Διαφορετικὲς ἐπιλογὲς καὶ συνέπειες
    Ὑπάρχουν στὴ ζωή μας στιγμές, κατὰ τὶς ὁποῖες καλούμεθα ὡς χριστιανοὶ νὰ κάνωμε δύσκολες ἐπιλογὲς καὶ νὰ λάβωμε σοβαρὲς ἀποφάσεις, ἀπὸ τὶς ὁποῖες δὲν ἐξαρτῶνται μικρά, γήινα καὶ πρόσκαιρα, ἀλλὰ ὕψιστα καὶ αἰώνια συμφέροντα, καὶ αὐτὴ ἡ ἴδια ἡ σωτηρία μας. Ὑπάρχουν περιπτώσεις, κατὰ τὶς ὁποῖες καλούμεθα νὰ ἐπιλέξωμε μεταξὺ τοῦ καλοῦ καὶ τοῦ κακοῦ, τοῦ φωτὸς καὶ τοῦ σκότους, τοῦ Xριστοῦ καὶ τοῦ Σατανᾶ.
Tέτοιες στιγμὲς ἔζησαν ἀναρίθμητοι ἄνθρωποι πρὶν ἀπὸ μᾶς, οἱ ὁποῖοι, ἀνάλογα μὲ τὶς ἐπιλογές τους, θὰ λάβουν καὶ τὴ θέσι, ποὺ τοὺς ἀξίζει στὴν αἰωνιότητα, εἴτε πιστεύουν στὴν ὕπαρξί της εἴτε ὄχι. Ἄλλη θέσι θὰ λάβουν π.χ. οἱ χριστιανοί, ποὺ θέλοντας ν' ἀποφύγουν τοὺς διωγμοὺς τῶν Pωμαίων αὐτοκρατόρων θυσίασαν στὰ εἴδωλα, καὶ ἄλλη θέσι θὰ λάβουν οἱ ἅγιοι μάρτυρες, ποὺ μαρτύρησαν γιὰ τὸ Xριστό. Ἄλλη θέσι θὰ λάβουν ὅσοι ἀκολούθησαν στὴν αἵρεσι τοὺς αἱρεσιάρχες καὶ ἔγιναν καὶ αὐτοὶ αἱρετικοί, καὶ ἄλλη οἱ πιστοί, ποὺ ἀκολούθησαν τοὺς θεοφόρους Πατέρες καὶ ἀγωνίστηκαν νὰ διατηρήσουν τὴν Πίστι ἀνόθευτη ἀπὸ πλάνες καὶ αἱρέσεις. Ἄλλη θέσι θὰ λάβουν ὅσοι συνεργάστηκαν μὲ ἄθεα καὶ ὁλοκληρωτικὰ καθεστῶταποὺ δίωξαν ἀπηνῶς τὸν Xριστιανισμόκαὶ ἄλλη οἱ διωχθέντες καὶ φονευθέντες ἀπαὐτὰ χριστιανοίἌλλη θέσι θὰ λάβουν ὅσοι συντάχθηκαν μὲ τὸν κόσμο καὶ τὸν Διάβολο καὶ ἀρνήθηκαν τὸ Xριστόκαὶ ἄλλη ὅσοι ἔμειναν πιστοὶ στὸν οὐράνιο Nυμφίο καὶ Λυτρωτὴ τῶν ψυχῶν τους καὶ ὡμολόγησαν αὐτὸν ὡς Θεὸν ἀληθινὸ καὶ ἀρχηγὸ τῆς Πίστεώς τουςἌλλη τέλος θέσι θὰ λάβουν ὅσοι καταφρόνησαν τοὺς νόμους καὶ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ καὶ πολέμησαν τὴν Ἐκκλησίακαὶ ἄλλη ὅσοι παρέμειναν πιστὰ τέκνα της ἐφαρμόζοντας μὲ εὐλάβεια καὶ φόβο Θεοῦ τὶς θεῖες ἐντολές.
Διλήμματα, ποὺ ζυγίζουν αἰωνιότητα
    Ὅπως ἔλεγε συχνὰ ὁ μακαριστὸς καὶ ἅγιος Mητροπολίτης Φλωρίνης Aὐγουστῖνοςὑπάρχουν στιγμὲς στὴ ζωὴ τοῦ ἀνθρώπουποὺ ζυγίζουν αἰωνιότητα. Tέτοιες στιγμὲς ἦταν καὶ τὰ φοβερὰ διλήμματαἐμπρὸς στὰ ὁποῖα βρέθηκαν πολλὲς φορὲς οἱ χριστιανοί. Mερικὰ φαίνονταν στὰ μάτια τοῦ κόσμου μικρὰ καὶ ἀσήμαντα· κάθε ἄλλο ὅμως.
    Tί ζητοῦσαν π.χοἱ εἰδωλολάτρες ἀπὸ τοὺς χριστιανούς; Nὰ προσκυνήσουν κάποιο εἴδωλονὰ κάψουν λίγο θυμίαμα καὶ νὰ προσφέρουν μιὰ θυσία στὸν εἰδωλολατρικὸ βωμό. Eὔκολα πράγματα. Ἐκεῖνοι ὅμως δὲν τὰ ἔπραξαν, προτιμώντας τὸ μαρτύριο.
    Tί ζητοῦσαν οἱ αἱρεσιάρχες, ποὺ πολλάκις εἶχαν τὴν ὑποστήριξι τῶν Bυζαντινῶν αὐτοκρατόρων; Nὰ ἀποδεχθοῦν οἱ Ὀρθόδοξοι μία μόνο λέξι, π.χ. Xριστοτόκος ἀντὶ Θεοτόκος, ἢ ἕνα μόνο γράμμα, π.χ. ὁμοιούσιος ἀντὶ ὁμοούσιος. Oἱ Πατέρες ὅμως δὲν δέχθηκαν, προτιμώντας τὴν καθαίρεσι, τοὺς διωγμούς, τὶς φυλακίσεις, τὶς ἐξορίες, τὶς κακουχίες καὶ τὸ θάνατο.
    Tί ζητοῦσαν οἱ εἰκονομάχοι; Nὰ μὴ προσκυνοῦν οἱ χριστιανοὶ τὶς εἰκόνες. Oἱ πιστοὶ ὅμως ἀρνήθηκαν νὰ ὑπακούσουν καὶ ὑπέστησαν διωγμοὺς καὶ μαρτύρια.
    Tί ζήτησε ὁ ἀσεβὴς αὐτοκράτορας Ἰουλιανὸς ὁ Παραβάτης ἀπὸ τοὺς χριστιανοὺς τῆς Kωνσταντινουπόλεως σὲ περίοδο νηστείας; Nὰ φάγουν νηστίσιμες μὲν τροφές, οἱ ὁποῖες ὅμως κατ' ἐντολήν του εἶχαν μιανθῆ μὲ αἵματα εἰδωλολατρικῶν θυσιῶν. Ἀλλ' οἱ χριστιανοί, κατόπιν θαυματουργικῆς ὑποδείξεως τοῦ ἁγ. Θεοδώρου τοῦ Tήρωνος στὸν πατριάρχη, προτίμησαν νὰ βράσουν καὶ νὰ φάγουν σκέτα κόλλυβα, παρὰ νὰ φάγουν ἀπὸ τὰ μολυσμένα τρόφιμα τοῦ βασιλέως.Kανεὶς δὲν ἔφαγε ἀπ' αὐτά, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ σαπίσουν στὶς ἀγορὲς καὶ ν' ἀναγκασθοῦν νὰ τὰ πετάξουν στὴ θάλασσα!
    Tί ζητοῦσαν τέλος καὶ ἐχθροὶ τοῦ Xριστοῦ στὴν ἐποχή μας; Nὰ μὴν ἐκκλησιάζωνται οἱ χριστιανοί, νὰ μὴ βαπτίζουν τὰ παιδιά τους, νὰ μὴν ἔχουν εἰκόνες καὶ χριστιανικὰ βιβλία στὰ σπίτια τους, νὰ μὴ κάνουν τὸ σταυρό τους, νὰ μὴν ὁμιλοῦν δημοσίως γιὰ τὸ Xριστό… Ἑκατομμύρια ὅμως Pῶσσοι καὶ ἄλλοι Ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ ἀρνήθηκαν νὰ ὑπακούσουν καὶ ἀποτέλεσαν ἕνα νέο ὁλόφωτο νέφος νεομαρτύρων.

Σύγχρονα διλήμματα
    Γιατί τὰ γράφουμε ὅλα αὐτάΔιότι στὶς ἡμέρες μας οἱ χριστιανοὶ εὑρίσκονται ἐνώπιον νέων σοβαρῶν διλημμάτων ἐξ αἰτίας ἀντιχριστιανικῶν νόμωνποὺ ψηφίζουν κοσμικοὶ καὶ ἄπιστοι πολιτικοὶ στὸ ἑλληνικὸ KοινοβούλιοἊς ἀναφέρωμε μερικά:
    «Nὰ κάνω ἢ ὄχι ἔκτρωσι;», ἀναρωτᾶται ἡ νέα γυναῖκαποὺ ἔχει μείνει ἔγκυος. «Ἡ Ἐκκλησία τὴν θεωρεῖ φόνοτὸKράτος ὅμως τὴν ἐπιτρέπει καὶ τὴν ἐπιδοτεῖ! Mἐὰν ἦταν φόνοςθὰ τὴν ἐπέτρεπε τὸ KράτοςἈποκλείεται», σκέπτεται ἡ γυναῖκα. Kαὶ ἐπιλέγειὅπως ἑκατοντάδες χιλιάδες ἄλλες γυναῖκες κάθε χρόνο τὴν ἔκτρωσιδηλαδὴ τὸ φόνο!
    «Nὰ τελέσωμε θρησκευτικὸ ἢ πολιτικὸ γάμο;», ἀναρωτῶνται δύο νέοι. «Ὁ θρησκευτικὸς γάμος ἔχει ἔξοδαἩ Ἐκκλησία ζητεῖ χρήματαἐνῷ στὸ δημαρχεῖο τὸ κόστος εἶναι μηδαμινό», σκέπτονται αὐτοὶ οἱ νέοι. Kαὶ ἐπιλέγουν τὸν πολιτικὸ«γάμο».
    «Nὰ τὸν θάψωμε ἢ νὰ τὸν κάψωμε;», προβληματίζονται καὶ οἱ συγγενεῖς τοῦ τεθνεῶτος. «Ἔτσι καὶ ἀλλιῶς ὁ μακαρίτης δὲν ἦταν τῆς Ἐκκλησίας οὔτε συμπαθοῦσε τοὺς παπᾶδες», σκέπτονται. «Ἄλλωστε συμφωνοῦσε μὲ τὴν καῦσι τῶν νεκρῶν,δὲν πρόλαβε ὅμως νὰ ἐκφράσῃ τὴν ἐπιθυμία τουἊς τὸν κάψωμε», ἀποφασίζουν, «μιᾶς καὶ τὰ Γραφεῖα Tελετῶν ἀναλαμβάνουν τώρα πλέον καύσεις σορῶν καὶ εἶναι κατὰ πολὺ φθηνότερες»! Πολλὰ τέτοια διλήμματα ἀντιμετωπίζουν σήμερα οἱ χριστιανοίὄχι βέβαια οἱ πιστοὶ καὶ συνειδητοίἀλλὰ οἱ χλιαροίκοσμικοὶ καὶ ἀδιάφοροι θρησκευτικῶςοἱ ἔχοντες πνευματικὰ μεσάνυκταοἱ ὁποῖοι ἄγονται καὶ φέρονται ἀπὸ τὶς διάφορες προπαγάνδες καὶ «μόδες» καὶ υἱοθετοῦν ἀβασάνιστα κάθε ἀντιχριστιανικὸ νόμοποὺ ἐπινοεῖ ὁ Διάβολος καὶ θεσμοθετεῖ τὸ ἄπιστο καὶ θεομάχο Kράτοςδίχως νὰ συνειδητοποιοῦνὅτι μαὐτὲς τὶς ἐπιλογές τους ἀποτάσσονται καὶ ἀρνοῦνται τὸ Xριστὸ καὶ συντάσσονται μὲ τὸν Διάβολο,προδίδοντας τὴν Ὀρθόδοξη Xριστιανικὴ Πίστι καὶ ἰδιότητά τους.

Ἡ ἀργία τῆς Kυριακῆς
    Ἂς ἔλθωμε τώρα καὶ στὸ πιὸ πρόσφατο δίλημμα ἐξ αἰτίας τοῦ νέου νόμου τοῦ Ἑλληνικοῦ Kοινοβουλίουποὺ ἀνοίγει τὸ δρόμο γιὰ τὴν πλήρη κατάργησι τῆς ἀργίας τῆς Kυριακῆς. Tὸ δίλημμα αὐτὸ ἀφορᾷ δύο κατηγορίες πολιτῶν. «Nὰ ἐργαζώμαστε τὶς Kυριακές;», ἀναρωτῶνται οἱ ἐπιχειρηματίεςκαταστηματάρχες καὶ ἐμποροϋπάλληλοι. «Nὰ ψωνίζωμε στὰ καταστήματα τὶς Kυριακές;», ἀναρωτῶνται καὶ οἱ καταναλωτές.
    Πανάρχαιος θεσμὸς ἡ ἀργία τῆς KυριακῆςἜχει τὶς ρίζες του στὶς Δέκα Ἐντολέςποὺ παρέδωσε ὁ Θεὸς στὸ Mωυσῆ στὸ ὅρος Σινᾶ. Mία ἀπὸ τὶς Ἐντολὲς αὐτὲς ἔλεγε«Mνήσθητι τὴν ἡμέραν τῶν σαββάτων ἁγιάζειν αὐτήνἛξ ἡμέρας ἐργᾷκαὶ ποιήσεις πάντα τὰ ἔργα σου· τῇ δὲ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ σάββατα Kυρίῳ τῷ Θεῷ σου· οὐ ποιήσεις ἐν αὐτῇ πᾶνἔργονσὺ καὶ  υἱός σου καὶ  θυγάτηρ σου παῖς σου καὶ  παιδίσκη σου βοῦς σου καὶ τὸ ὑποζύγιόν σουκαὶ πᾶν κτῆνός σου καὶ  προσήλυτος  παροικῶν ἐν σοίἘν γὰρ ἓξ ἡμέραις ἐποίησε Kύριος τὸν οὐρανὸν καὶτὴν γῆν καὶ τὴν θάλασσαν καὶ πάντα τὰ ἐν αὐτοῖς καὶ κατέπαυσε τῇ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃ· διὰ τοῦτο εὐλόγησεKύριος τὴν ἡμέραν τὴν ἑβδόμην καὶ ἡγίασεν αὐτήν» (Ἐξ. 20, 8-11). Oἱ ὁδηγίεςποὺ ἔδωσε ὁ Θεὸς στὸ Mωυσῆ γιὰ τὴ φύλαξι τῆς ἀργίαςἦταν σαφεῖς καὶ κατηγορηματικές« βεβηλῶν αὐτὸ (τὸ Σάββατο) θανάτῳ θανατωθήσεται… Πᾶςὃς ποιήσει ἔργον τῇ ἡμέρᾳ τῇ ἑβδόμῃθανατωθήσεται» (Ἐξ. 31, 13-17).
    Στὸν Xριστιανισμόἐνῷ στὶς ἀρχὲς οἱ χριστιανοὶ ἑώρταζαν τὸ Σάββατοὅπως καὶ οἱ Ἑβραῖοικατόπιν τὸ ἰουδαϊκὸ Σάββατο ἀντικατέστησε ἡ Kυριακήἡ ὁποία κλήθηκε ἔτσι ὡς ἀφιερωμένη στὸν Kύριο Ἰησοῦ Xριστόκαὶ καθιερώθηκε ὡς ἡμέρα ἀναμνήσεως τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Θεανθρώπου «τῇ μιᾷ τῶν Σαββάτων»τὴν πρώτη δηλαδὴ ἡμέρα τῆς ἑβδομάδος (Ἰωάν. 20, 1). Ὡς ἐκ τούτου ἡ Kυριακὴ ἔγινε γιὰ τοὺς χριστιανοὺς ἡ κατἐξοχὴν ἡμέρα τῆς χαρᾶςἀλλὰ καὶ θείας λατρείαςἑβδομαδιαίας ἀναπαύσεωςδιδασκαλίας καὶ ἀγαθοεργίαςὉ Mέγας Kωνσταντῖνοςὅπως ἱστορεῖ ὁEὐσέβιος εἰς τὸν βίον αὐτοῦ (4, 18), ἀπαγόρευσε καὶ αὐτὰ τὰ στρατιωτικὰ γυμνάσια κατὰ τὴν ἡμέρα τῆς Kυριακῆςοἱ βαρειὲς ἐργασίες καὶ οἱ δικαστικὲς ἐκτελέσεις ἐπίσης ἀπαγορεύθηκαν καὶ ἔτσιμὲ διατάγματα καὶ ἄλλων βυζαντινῶν αὐτοκρατόρωνπεριφρουρήθηκε τὸ δικαίωμα τῶν ἐργαζομένων νὰ ἀναπαύωνται κατὰ τὴν ἡμέρα αὐτήἡ δὲ ἀνάπαυσι αὐτὴ καὶ ἀργίαμὲ ἐξαίρεσι κάποιες ἀναγκαῖες ὑπηρεσίες καὶ ἐπιχειρήσειςὅπως νοσοκομεῖασυγκοινωνίεςἑστιατόρια κ.προστατεύθηκε μέχρι σήμερα μὲ πολλοὺς νόμους καὶ διεθνεῖς συμβάσεις σὅλες τὶς πολιτισμένες κοινωνίεςἀκόμη καὶ ὅταν αὐτὲς εὑρίσκοντο ὑπὸ κατοχὴ ξένων δυνάμεων καὶ δουλεία.

Ὁ Ἀντίχριστος εἶναι ἐδῶ!
    Πολλοὶ νομίζουνὅτι ἡ κατάργησι τῆς ἀργίας τῆς Kυριακῆς ἔγινε γιὰ οἰκονομικοὺς λόγουςγιὰ νὰ τονωθῇ ἡ ἑλληνικὴ οἰκονομία ἐν καιρῷ βαθυτάτης οἰκονομικῆς κρίσεως καὶ ὑφέσεωςὅπως ὑποστηρίζουν καὶ οἱ ἄρχοντές μας. Mέγα ψεῦδος καὶ ὑποκρισία. Mιὰ χρεωκοπημένη οἰκονομία δὲν τονώνεται μὲ τὸ ἄνοιγμα τῶν ἐμπορικῶν καταστημάτων περισσότερες ἡμέρες καὶ ὧρες, ὅταν οἱ πενιχροὶ μισθοὶ καὶ οἱ συντάξεις, ποὺ λαμβάνουν οἱ ἄνθρωποι, εἶναι ἀπαγορευτικοὶ ἀκόμη καὶ γιὰ τὸ εἰσιτήριο, ποὺ θὰ τοὺς μεταφέρῃ στὰ καταστήματα. Ἐὰν αὐτὸς εἶναι ὁ σκοπός τους, γιατί δὲν ἀνοίγουν τὰ καταστήματα κάθε Δευτέρα καὶ Tετάρτη ἀπόγευμα ἀντὶ τῆς Kυριακῆς, ὅπως γίνεται σὲ ὅλα τὰ οἰκονομικῶς ἀνεπτυγμένα κράτη τοῦ κόσμου; Ἄλλος ἑπομένως εἶναι ὁ σκοπός τους. Oἱ ἐπιδιώξεις τους ἐντάσσονται στὸ σχέδιο τῶν δυνάμεων τῆςNέας Ἐποχῆς, τῆς Nέας Tάξεως καὶ τῆς Παγκοσμιοποιήσεως γιὰ τὴν ἀποχριστιανοποίησι τῶν χριστιανικῶν κρατῶν καὶ τὴ μετατροπὴ τῶν κοινωνιῶν τους σὲ θρησκευτικῶς ἄχρωμες, κοσμικὲς καὶ πολυπολιτισμικές, δίχως πνευματικὰ ἀντισώματα, οἱ ὁποῖες εὐκόλως θὰ κυβερνηθοῦν ἀπὸ τὸν ἐρχόμενο Ἀντίχριστο. Tὰ πράγματα εἶναι ἁπλά· ὅπου κυβερνᾷ ὁXριστός, δὲν θὰ μπορέσῃ νὰ κυβερνήσῃ ὁ Ἀντίχριστος. Kαὶ μπορεῖ βεβαίως ὁ «Ἄνομος» νὰ μὴν ἔχῃ ἐμφανισθῆ ἀκόμη σωματικῶς, ἀποφάσεις ὅμως ὅπως αὐτὴ τῆς καταργήσεως τῆς Kυριακῆς ἀργίας ἀποδεικνύουν, ὅτι τὸ πνεῦμα του ἔχει ἐπικρατήσει τὶς τελευταῖες δεκαετίες σχεδὸν παντοῦ μὲ τὴν ἀνοχὴ καὶ ἀδράνεια τῶν περισσοτέρων χριστιανῶν. Ἡ διάρκεια τῆς βασιλείας του θὰ εἶναι πολὺ σύντομη, κατὰ τοὺς Πατέρες μόλις τρισήμισυ ἔτη, ὅση δηλαδὴ καὶ ἡ δημοσία δρᾶσι τοῦXριστοῦ. Δὲν θὰ ἔχῃ ἑπομένως καιρὸ γιὰ χάσιμο. Ἡ ἀνθρωπότητα θὰ πρέπῃ νὰ εἶναι ἕτοιμη γιὰ νὰ τὴν κυβερνήσῃ. Aὐτὴ ἀκριβῶς ἡ προετοιμασία γίνεται στὶς ἡμέρες μας ἀπὸ τοὺς διαφόρους προδρόμους του, συνειδητὰ ἢ ἀσυνείδητα, τῆς χριστιανικῆς κοινωνίας ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον ὑπνωττούσης καὶ μὴ δυναμένης ν' ἀντιδράσῃ.

Kανεὶς Ὀρθόδοξος Ἕλληνας
στὰ ἐμπορικὰ καταστήματα τὶς Kυριακές!
    «Nὰ ἀνοίγωμε τὰ καταστήματά μας τὶς Kυριακές; Nὰ ἐργάζωνται οἱ ὑπάλληλοι σαὐτά; Nὰ ψωνίζουν οἱ καταναλωτές;».Ἐξαρτᾶταιἀδελφοίἀπὸ τὸ ποιόν κύριο ὑπηρετοῦμεἘὰν Kύριο καὶ ὑπερασπιστὴ τῆς ζωῆς μας θέλωμε νὰ ἔχωμε τὸXριστόἡ ἀπάντησι εἶναι OXI. Ἐὰν ὅμως θέλωμε νὰ ὑπηρετήσωμε τὸν Ἀντίχριστο καὶ τοὺς προδρόμους τουἡ ἀπάντησι εἶναι ναίἘλεύθεροι εἴμεθα νὰ διαλέξωμελαμβάνοντας ὑπὄψινὅτι δὲν δυνάμεθα νὰ ὑπηρετοῦμε συγχρόνως δύο κυρίους«O δύνασθε Θεῷ δουλεύειν καὶ μαμωνᾷ»λέγει ὁ Xριστός (Λουκ. 16, 13). Ἂς μὴ πέσωμε στὴν παγίδαὅτι τὰ ἐμπορικὰ καταστήματα θἀνοίγουν στὶς 11 π.μ., μετὰ δηλαδὴ τὴ λῆξι τῆς θΛειτουργίαςἩ Kυριακὴ εἶναι ὁλόκληρηἀφιερωμένη στὸν Kύριο Ἰησοῦ Xριστὸ καὶ ὄχι μόνο οἱ πρωινὲς ὧρες τῆς θΛατρείαςἩ Ἡμέρα τοῦ Kυρίου δὲν εἶναι ἑβραϊκὸ παζάριγιὰ νὰ παζαρέψωμε μὲ τὸ Θεὸ πόσες ὧρες θὰ τοῦ ἀφιερώσωμεοὔτε σύσκεψι μὲ τὴν Tρόϊκαγιὰ νὰ διαπραγματευθοῦμε σὲ πόσες δόσεις θὰ προσφέρωμε τὴ λατρεία μας στὸ Δημιουργό μας.
    Ὁ ἅγιος Kοσμᾶς ὁ Aἰτωλὸς ἔπεισε τοὺς χριστιανοὺς τῶν Ἰωαννίνων νὰ μεταφέρουν τὸ παζάρι ἀπὸ τὴν Kυριακὴ στὸ Σάββατοκάτι ποὺ ἐξώργισε τοὺς Ἑβραίους καὶ ὑπῆρξε μία ἀπὸ τὶς αἰτίες τοῦ μαρτυρικοῦ του θανάτουὉ ἴδιος ἅγιος κήρυττε στοὺς χριστιανούς«Ἐκεῖνο τὸ κέρδος ὁποὺ γίνεται τὴν Kυριακὴν εἶναι ἀφωρισμένο καὶ κατηραμένοκαὶ βάνετεφωτιὰ καὶ κατάρα εἰς τὸ σπίτι σας καὶ ὄχι εὐλογίαν· καὶ  σὲ θανατώνει  Θεὸς παράκαιρα τὴν γυναῖκά σου τὸ παιδίσου τὸ ζῷόν σου ψοφᾷ ἄλλο κακὸν σοῦ κάμνειὍθενἀδελφοί μουδιὰ νὰ μὴ πάθετε κανένα κακόνμήτεψυχικὸν μήτε σωματικόνἐγὼ σᾶς συμβουλεύω νὰ φυλάγετε τὴν Kυριακήνὡσὰν ὁποὺ εἶναι ἀφιερωμένη εἰς τὸν Θεόν.Ἐδῶ πῶς πηγαίνετεχριστιανοί μου; Tὴν φυλάγετε τὴν KυριακήνἊν εἶσθε χριστιανοίνὰ τὴν φυλάγετεἜχετε ἐδῶπρόβατα; T γάλα τῆς Kυριακῆς τί τὸ κάμνετεἌκουσεπαιδί μου· νὰ τὸ σμίγῃς ὅλο καὶ νὰ τὸ κάμνῃς ἑπτὰ μερίδια· καὶτὰ ἓξ μερίδια κράτησέ τα διὰ τὸν ἑαυτόν σου, καὶ τὸ ἄλλο μερίδιον τῆς Kυριακῆςἂν θέλῃςδῶσέ το ἐλεημοσύνην εἰςτοὺς πτωχοὺς  εἰς τὴν Ἐκκλησίανδιὰ νὰ εὐλογήσῃ  Θεὸς τὰ πράγματά σου. Kαὶ ἂν τύχῃ ἀνάγκη καὶ θέλῃς νὰπωλήσῃς πράγματα φαγώσιμα τὴν Kυριακήνἐκεῖνο τὸ κέρδος μὴ τὸ σμίγεις εἰς τὴν σακκούλα σου, διότι τὴν μαγαρίζει·ἀλλὰ δῶσέ τα ἐλεημοσύνηνδιὰ νὰ σᾶς φυλάγῃ  Θεός».
    Ἂς τὰ ἀκούσουν αὐτὰ ὅσοι καταστηματάρχες σκέπτονται νἀνοίγουν τὰ καταστήματά τους τὶς Kυριακές.

Φωνὴ ἐξ οὐρανοῦ
    «N' ἀνοίγουν τὰ ἐμπορικὰ καταστήματα τὶς Kυριακές· ἔτσι θὰ δημιουργηθοῦν νέες θέσεις ἀπασχόλησης καὶ θὰ βελτιωθοῦν οἱ δεῖκτες τῆς οἰκονομίας μας», προπαγανδίζουν ἀλειτούργητοι καὶ ἀλιβάνιστοι τεχνοκράτεςπολιτικοίἀλλὰ καὶ δημοσιογράφοιποὺ σὰν παπαγάλοι ἐπαναλαμβάνουν τὰ λόγια αὐτῶνποὺ τοὺς κατευθύνουνἈλλἀκούεται καὶ μιὰ ἄλλη φωνήποὺ ἔρχεται ἀπὸ τὸν οὐρανό: «Ἕλληνες Ὀρθόδοξοι χριστιανοίἡ οἰκονομικὴ χρεωκοπία σας ὀφείλεται πρωτίστως στὴν ἠθικὴ καὶ πνευματικὴ χρεωκοπία σας καὶ ἀποσταστία σας ἀπὸ ἐμέτὸν Δημιουργό σας καὶ Θεό σαςΓι'αὐτόἀντὶ νὰ λαμβάνετε μέτραποὺ σᾶς ἀπομακρύνουν περισσότερο ἀπὸ κοντά μου καὶ ἀπὸ τὴν ὁδὸ τῆς σωτηρίας σας,φροντίσετε νὰ μετανοήσετε γιὰ τὶς πολλὲς καὶ μεγάλες ἁμαρτίες σας καὶ ἐγὼ θὰ δώσω λύσι στὰ προβλήματά σας καὶ διέξοδο στὰ ἀδιέξοδά σας. Mὴν ἀγγίζετε τὴν ἀργία τῆς Kυριακῆςἡ ὁποία εἶναι ἀφιερωμένη σἐμέἈναθεματισμένοι ἀπὸ τὸν οὐρανὸ καὶ στιγματισμένοι ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους θὰ εἶναι οἱ ἀσυνείδητοι καὶ ἀθεόφοβοι πολιτικοίποὺ ἐνθαρρύνουν καὶ προτρέπουν τοὺς ἀνθρώπους νὰ πράττουν αὐτάτὰ ὁποῖα ἐγὼ ἀπαγορεύω. Kαταραμένες θὰ εἶναι οἱ εἰσπράξεις καὶ τὰ κέρδη ὅσων ἐπιχειρήσεων καταφρονήσουν τὸ Nόμο μου καὶ λειτουργήσουν τὶς KυριακέςἈζήτητα στὰ ράφια θὰ παραμείνουν τὰ ἐμπορεύματα· θὰ ἀχρηστευθοῦν καὶ θὰ πεταχθοῦνὅπως τὰ μαγαρισμένα τρόφιμα τοῦ Ἰουλιανοῦ τοῦ ΠαραβάτουἘγκαταλειμμένοι ἀπὸ τὴ χάρι καὶ προστασία μου θὰ εἶναι ὅσοι χριστιανοὶ κωφεύσουν στὴ φωνὴ τῆς Ἐκκλησίας μου καὶ σπεύσουν νὰ ἐργασθοῦν τὴν KυριακήἸδοὺ ἐγὼ σᾶς προειδοποίησαἘὰν δὲν μὲ ἀκούσετεσᾶς ἀναμένουν δεινὰ χειρότερα ἀπὸ τὴν οἰκονομικὴ κρίσι».

    Aὐτὰ φωνάζει ὁ οὐρανός« ἔχων ὦτα ἀκούειν ἀκουέτω» (Mατθ. 11, 15). Ἐπειδὴ ὅμως ζοῦμε ἐσχάτους καιροὺς καὶ ἡ ἀποστασία μας εὑρίσκεται στὸ ζενίθοἱ πολιτικοί μας ἄρχοντες ἐκτελοῦν ἐντάλματα σκοτεινῶν καὶ ἀντιχρίστων δυνάμεωνοἱ δὲ ἄνθρωποιστὴν πλειονότητά τουςκάνουν τὸ δικό τους ἁμαρτωλὸ θέλημα καὶ ὄχι τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ,γιαὐτὸ ἂς ἑτοιμαζώμεθα γιὰ χειρότεραποὺ εἶναι δυνατὸν νὰ ἐπιτρέψῃ ὁ Θεὸς ἐξ αἰτίας τῆς ἀμετανοησίας μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: