Το τέλος
και επιστέγασμα όλων των κινητών και ακινήτων εορτών της Εκκλησίας μας είναι η
εορτή των Αγίων Πάντων. Αν ο Χριστός έγινε άνθρωπος, σταυρώθηκε, αναλήφθηκε και
έστειλε σε μας το Άγιο Πνεύμα, όλα τα έκανε αποβλέποντας στον αγιασμό και την
θέωση των ανθρώπων. Την πραγματικότητα αυτήν διακηρύσσει η Εκκλησία μας με την
σημερινή εορτή και σεμνύνεται με το νέφος των αναρίθμητων Αγίων της μέσα στην
ιστορία της ανθρωπότητας. Θέλοντας μάλιστα να οδηγήσει όλους μας στον αγιασμό,
παρουσιάζει μέσα από τα λόγια του Χριστού, που ακούσαμε σήμερα στο Ευαγγέλιο,
τα βασικά γνωρίσματα που συνθέτουν τον άγιο του Θεού άνθρωπο. Αυτά είναι η σταθερή
ομολογία του ονόματος του Κυρίου Ιησού, η μετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας, η
αυταπάρνηση, η σταυρική ζωή της τηρήσεως των εντολών και το να μη βάζει ο
άνθρωπος τίποτε πιο πάνω από το πρόσωπο του Ιησού Χριστού.
Βασικό γνώρισμα
του ανθρώπου του Θεού είναι το να ομολογεί στην ζωή του τον Κύριο Ιησού Χριστό.
Ο Κύριος είπε συγκεκριμένα: «όποιος με ομολογήσει ‘εν εμοί’ μπροστά στους ανθρώπους,
θα τον ομολογήσω και εγώ ‘εν αυτώ’ μπροστά στον Πατέρα μου που βρίσκεται στους ουρανούς.
Όποιος όμως με αρνηθεί ενώπιον των ανθρώπων, θα τον αρνηθώ και εγώ ενώπιον του
Πατέρα μου που βρίσκεται στους ουρανούς». Οι εκφράσεις ‘εν εμοί’ και ‘εν αυτώ’,
δείχνουν πώς ακριβώς ο πιστός ομολογεί τον Χριστό, και πώς ο Χριστός ομολογεί
εκείνον ως δικό του. Συγκεκριμένα ομολογούμε τον Χριστό όταν βρισκόμαστε μέσα
του, και αυτός μας ομολογεί βρισκόμενος μέσα μας.
Πώς όμως
κάποιος ενώνεται με τον Χριστό; Την απάντηση μας την δίνει η Γραφή. Ενωνόμαστε με
τον Χριστό, όταν μετέχουμε στα μυστήρια της Εκκλησίας και τηρούμε τις εντολές
του. ο απόστολος Παύλος διακηρύττει ότι όσοι βαπτίζονται στο όνομα του Χριστού
ενδύονται τον Χριστό. Επίσης, ο Κύριος διακηρύσσει ότι είναι ο ζωντανός Άρτος
που κατέβηκε από τον ουρανό, ώστε όποιος τον φάει να έχει ζωή μέσα του. και
εξηγώντας λέγει ότι το σώμα και το αίμα Του είναι ο άρτος που δίνει στους ανθρώπους.
Όποιος τρώει το σώμα Του και πίνει το αίμα Του μένει μέσα στον Χριστό και ο
Χριστός μένει μέσα του. Αυτός ο άνθρωπος έχει μέσα του την ζωή την αιώνια. Με τα
λόγια αυτά ο Κύριος αναφέρεται στο μυστήριο της θείας Ευχαριστίας, δια του
οποίου οι πιστοί κοινωνούμε το σώμα και το αίμα του και ενωνόμαστε μαζί του.
Ακόμη, στον Μυστικό Δείπνο δίδαξε στους μαθητές του ότι όποιος τηρεί τις εντολές
του, αυτόν θα τον αγαπήσει ο Πατέρας Του, και θα έλθουν μέσα του ο Πατήρ και ο
Υιός και θα κάνουν την ύπαρξή του κατοικία τους. Την δύναμη να τηρούμε τις εντολές
την λαμβάνουμε εξ ύψους, από το Άγιο Πνεύμα, το οποίο λαμβάνουμε στο βάπτισμα
και στο Χρίσμα.
Όταν λοιπόν
οι πιστοί μετέχουμε στα μυστήρια της Εκκλησίας και τηρούμε τις εντολές, έχουμε
μέσα μας τον Χριστό και τον ομολογούμε εμπράκτως ως Θεό και Σωτήρα μας. Το φώς
του Θεού ενσκηνώνει μέσα μας και εμείς γινόμαστε τέκνα του φωτός. Γι αυτόν τον
λόγο, όταν θα έλθει ο Κύριος στην Δευτέρα παρουσία του, για να αποκαλύψει τα
κρυπτά των καρδιών των ανθρώπων, οι δίκαιοι θα λάμψουν ως ο ήλιος. Το φώς με το
οποίο θα λάμπουν είναι ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός, ο οποίος βρισκόμενος μέσα τους
και περιλούζοντάς τους με θεϊκή δόξα, θα τους ομολογεί και αποδεικνύει ως γνήσια
τέκνα του ενώπιον του Πατέρα του και όλων των επουρανίων δυνάμεων.
Αντίθετα,
όσοι δεν πιστεύουν στον Ιησού Χριστό, όσοι δεν μετέχουν στα μυστήρια της Εκκλησίας
και όσοι δεν τηρούν τις εντολές του, δεν έχουν τον Χριστό μέσα τους. Αρνούνται τον
Χριστό, γι αυτό και την φοβερή εκείνη ημέρα της Κρίσεως, θα τους αρνηθεί ο
Χριστός. Δεν θα λάμπουν, αλλά θα είναι σκοτεινοί, αφού θα λείπει από μέσα τους το
«Φώς το αληθινόν, ό φωτίζει πάντα άνθρωπον», δηλαδή ο Υιός του Θεού.
Επομένως,
δεν έχουμε μέσα μας ζωή ως απλοί και σκέτοι άνθρωποι. Η ζωή μας είναι ο Θεός μας,
ο Ιησούς Χριστός. Την αιώνια ζωή δεν την βρίσκουμε απλώς στην βιολογική ύπαρξή μας
πάνω στην γή, αλλά στην ένωσή μας με τον Θεό μας. Άνθρωποι δεν θα μπουν στην
Βασιλεία του Θεού. Μόνον οι θεάνθρωποι ζουν αιώνια. Εμείς που είμαστε από την
φύση μας άνθρωποι, ας γίνουμε κατά χάριν θεάνθρωποι μετέχοντας στα μυστήρια της
Εκκλησίας και τηρώντας τις εντολές του Θεού, οι οποίες δεν είναι τίποτε άλλο
παρά η αποκάλυψη της θείας ζωής. Η αμαρτία, ως σκέψη, λόγος ή πράξη, δεν είναι μια
απλή ηθική παρεκτροπή, αλλά είναι η ενέργεια εκείνη που μας χωρίζει από τον
Χριστό, την αιώνια ζωή μας. Γι αυτό ας επικεντρώσουμε όλην την ζωή μας στο πώς
να είμαστε σταθερά και μόνιμα ενωμένοι
με τον Ιησού Χριστό, διότι σε αυτήν την ενότητα κρύβεται όλο το νόημα
και ο σκοπός της υπάρξεώς μας.
Αρχιμ. Π.Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου