Βρήκα στο ωραίο περιοδικό της Ι. Μονής Μεταμορφώσεως Παραβόλας Αγρινίου «Ο Στύλος της Ορθοδοξίας» ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Φθιώτιδας κ. Νικολάου. Ο τίτλος του άρθρου είναι «ποιος θα μας απαντήσει»; Και τα ερωτήματα που θέτει είναι σχετικά με την πολύπλευρη κρίση που μαστίζει τον τόπο μας τα τελευταία χρόνια και «τα «γιατί» φτάσαμε σ’ αυτή: «Γιατί, ρωτάει ο Σεβασμιώτατος, απ’ την ευημερία και την ευτυχία φτάσαμε στη φτώχεια και τη δυστυχία; Γιατί η ένδοξη κοιτίδα της δημοκρατίας και του πολιτισμού κατάντησε χώρα ασυδοσίας και διαφθοράς; Γιατί η γενοκτονία των εκτρώσεων; Γιατί ο καλπασμός της εγκληματικότητας; Γιατί η μεταναστευτική αιμορραγία; Γιατί ο παραγκωνισμός της Εκκλησίας και ο αποχριστιανισμός της παιδείας; Γιατί η αβάσταχτη φορολογία και η συνακόλουθη απελπισία με την πλημμυρίδα των αυτοκτονιών; Γιατί το χαμόγελο και την ελπίδα αντικατέστησε η θλίψη και η μελαγχολία; Γιατί τόσο μένος κατά της πατρίδας μας και τόση δυσφήμηση σε βάρος του λαού μας; Γιατί τόση υποκρισία»!
Και το δικό μας ερώτημα είναι: Από ποιους άραγε περιμένει ο Σεβασμιώτατος τις απαντήσεις; Μήπως απ’ αυτούς, που μας έφεραν σ’ αυτό το κατάντημα; Αυτοί, όχι μόνο αποφεύγουν, αλλά καταδικάζουν αυστηρά τις σωστές απαντήσεις στις τέτοιου είδους «άσεμνες» ερωτήσεις. Κι όχι μόνο αυτοί αλλά και κάποιοι συνάδελφοί του. Ιδιαίτερα όταν ασκούν την εξουσία αγαπημένα τους κόμματα και κομματάρχες. Γιατί ακριβώς η στενοκεφαλιά και η μικροψυχία δεν τους αφήνει να καταλάβουν ότι πάνω από τα οποιαδήποτε κόμματα βρίσκεται η πατρίδα που καταστρέφεται και ο λαός που δεινοπαθεί.
Και φτάσαμε στις μέρες μας στο κατάντημα κάποιοι να ταυτίζουν το χριστιανισμό με τον καπιταλισμό και να θεωρούν τη δικαιοσύνη «αίρεση» κι όποιον μιλάει για αυτήν κομμουνιστή. Λες και η δικαιοσύνη δεν συνιστά πρωταρχικό στοιχείο της ευαγγελικής διδασκαλίας και οι πρώτοι χριστιανοί να ήταν κομμουνιστές.Και να είχαν εφαρμόσει το κομμουνιστικό μανιφέστο, που ύστερα από δεκαοχτώ αιώνες(1848), έγραψε ο Μαρξ! Δεδομένου ότι κανένας μεταξύ των χριστιανών «δεν έλεγε για τίποτε ότι ήταν δικό του αλλά ήταν όλα για όλους κοινά. Αφού ο καθένας πρόσφερε ανάλογα γα με τις δυνάμεις του και έπαιρνε ανάλογα με τις ανάγκες του. Με αποτέλεσμα να μην υπάρχει κανένας φτωχός ανάμεσά τους (Πράξεων Δ: 32-34).Ή μήπως οι προφήτες οχτακόσια χρόνια προ Χριστού δεν είχαν στραφεί εναντίον της αδικίας και των υπηρετών της (βασιλιάδων, αρχόντων, δικαστών και λοιπών χρυσοκάνθαρων); Και όμως ποιος παπάς σήμερα θα τολμούσε να πει όσα έλεγαν οι προφήτες πριν από τρεις περίπου χιλιάδες χρόνια, χωρίς να κινδυνεύσει να χαρακτηριστεί «αιρετικός» και να του απαγορευτεί το κήρυγμα;
Και στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθούμε και στην επίσκεψη του παναγιότατου και «αλάθητου» Πάπα, την οποία τόσο εξύμνησαν τα σιωνοκίνητα ΜΜΕ. Τα οποία με τη γνωστή δουλοπρέπειά τους σχολίαζαν τις οποιεσδήποτε κινήσεις και λέξεις που ψέλλιζε με τη νιαουριστή φωνούλα του ως πράξεις υψίστου συμβολισμού. Παρότι, σύμφωνα με τους βάσιμους ισχυρισμούς πολλών, είναι, ως θεσμός, συνυπεύθυνος για πολλές απ’ τις τραγωδίες, που διαδραματίζονται στην περιοχή μας. Ισχυρισμοί, που ενισχύονται και απ’ το γεγονός πως, αν ο Πάπας στεκόταν στο ύψος των περιστάσεων, πολλά απ’ αυτά, που συμβαίνουν δεν θα συνέβαιναν. Πράγμα, που κατόρθωναν οι μεσαιωνικοί προκάτοχοί του, όταν δεν ήταν συμμέτοχοι σε ιερούς πολέμους και σταυροφορίες και διάφορες ιεραποστολικές εκκαθαρίσεις. Οι οποίοι, κάνοντας συχνά χρήση της πνευματικής δύναμής τους, τιθάσευαν τους υπερφίαλους βασιλιάδες και αναχαίτιζαν τις ληστρικές ορδές.
Βέβαια θα πουν κάποιοι ότι οι σημερινές συνθήκες δεν επιτρέπουν να επαναληφθούν τα όσα γίνονταν στο μεσαίωνα. Και όμως οι άξιοι του ονόματός τους ηγέτες της Εκκλησίας έκαναν πολύ περισσότερα και μάλιστα σε πολύ δυσκολότερες εποχές. Όπως, για παράδειγμα ο αρχιεπίσκοπος Μιλάνου Αμβρόσιος, ο οποίος απαγόρευσε την είσοδο στο ναό του παντοδύναμου την εποχή εκείνη αυτοκράτορα Θεοδόσιου και του επέβαλε οχτάμηνο εκκλησιαστικό επιτίμιο για το μακελειό, που είχε διαπράξει στη Θεσσαλονίκη. Που σημαίνει ότι ο Πάπας με την τεράστια δύναμη, που διαθέτει, θα μπορούσε, όχι μόνο να θεραπεύει αλλά και να προλαμβάνει τις τραγωδίες, που σκηνοθετεί και πραγματοποιεί σήμερα η σατανική μαφία του νατοϊκού σιωνοναζισμού. Γιατί βέβαια το ότι πήρε μαζί του στο Βατικανό δώδεκα πρόσφυγες δεν έχει καμιά απολύτως σημασία για τα εκατομμύρια των υπόλοιπων. Που συνεχίζουν να υφίστανται τις συνέπειες της δυτικής βαρβαρότηταςκαι να θαλασσοπνίγονται κατά εκατοντάδες.
Συνεπώς, αν ο Σεβασμιώτατος Φθιώτιδας έθετε τα ερωτήματά του στον ίδιο το Χριστό θα του απαντούσε-νομίζω- πως οι κληρικοί και ιδιαίτερα η Ιεραρχία οφείλει περισσότερο απ’ οποιονδήποτε άλλο να δώσει,με βάση το Ευαγγέλιο, τις δέουσες απαντήσεις. Κι όχι μόνο θεωρητικά αλλά και έμπρακτα. Όπως έκαμε κιο Χριστός εκεί στην ερημιά, όταν οι μαθητές του, βλέποντας να πλησιάζει η νύχτα, του είπαν ότι πρέπει να σταματήσει το κήρυγμα, για να πάνε οι άνθρωποι ν’ αγοράσουν τροφές. Οπότε τους αποκρίθηκε πως«δεν χρειάζεται να πάνε πουθενά, αλλά εσείς οφείλετε να τους δώσετε να φάνε» (Ματθαίου ΙΔ: 15-17).
Πράγμα που ισχύει και στις μέρες μας. Και σχετικά με την πατρίδα μας και σχετικά με τους πρόσφυγες. Αρκεί ν’ ακολουθήσουν οι κληρικοί παντός βαθμού και δόγματος, δύσης και ανατολής τη διδασκαλία του Ευαγγελίου και το παράδειγμα του Χριστού. Όχι μόνο προσφέροντας κούφια λόγια και ψίχουλα φιλανθρωπίας, για κάποιους αναξιοπαθούντες αλλά προτάσσοντας την πρωταρχική, για τη λύση των πανανθρώπινων προβλημάτων πανάκεια της δικαιοσύνης (Ματθαίου ΣΤ:33)!….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου