Πολλές φορές ο Ιησούς κατά τον τριετή δημόσιο βίο του ερχόταν σε οικογένειες, για διδασκαλία και με την επίσκεψή Του και παρουσία Του ενισχύσει και τονώσει το δύσκολο αγώνα του οικογενειακού βίου. Τον βλέπουμε να εισέρχεται στην οικία του Πέτρου, για να θεραπεύσει την πεθερά του. Βλέπουμε ότι σπεύδει στην οικία του εκατόνταρχου, το οποίου ο δούλος έμελλε να πεθάνει. Τον βλέπουμε σε γαμήλιο τραπέζι να κάθεται με τους νεονύμφους και συνδαιτημόνες. Τον βλέπουμε στον οίκο του Ιαείρου να ανασταίνει τη θυγατέρα αυτού. Βλέπουμε να έρχεται στον οίκο του Φαρισσαίου Σίμωνος, όπου δέχθηκε τη μετάνοια της πόρνης.
Τέλος, βλέπουμε Αυτόν σήμερον αντιπαρερχώμενος τα σπίτια και τη φιλοξενία των ευλαβεστάτων Φαρισσαίων, να κατευθύνεται στον οίκο του αμαρτωλού και μισητού από όλους Ζακχαίου του αρχιτελώνου, για να χαρίσει σε αυτόν τη σωτηρία. Εισήλθε ο Ιησούς στον οίκο του αμαρτωλού Ζακχαίου και ο οίκος αυτού σώθηκε. Διότι ο Ιησούς εισερχόμενος στην οικογένεια δεν διαλύει ή τη καταστρέφει, αλλά την αγιάζει και την καθιστά παράγοντα χαράς και ευτυχίας, πηγή ηθικής τελειότητος. Ο Ιησούς και η διάδοχος Αυτού Εκκλησία εισερχόμενοι στον οικογενειακό, χριστιανικό οίκο, τον σώζουν, τον εξυψώνουν, τον αγιάζουν. Για να δούμε το πώς, ας πάρουμε παράδειγμα τους δύο συζύγους, άνδρα και γυναίκα, που με τις ευχές των γονέων τους και τις ευλογίες της Εκκλησίας, ίδρυσαν μια μικρή εκκλησία, προορισμένη να γίνει απαρχή και φυτώριο νέας πατριάς και οικογενειακού δένδρου, από τα φυλλώματα του οποίου θα βρουν την φυσική και κανονική ανάπτυξη τα παιδιά. Εκκλησία και Ναός είναι ο οικογενειακός χριστιανικός οίκος! Διότι εκεί στο σπίτι αυτό θα βλέπουμε την ευκληματούσα άμπελο, τη Μητέρα, ανάμεσα στα παιδιά της και με τα παιδιά της προσευχόμενη προς τον ουράνιο πατέρα όλων μας. Εκεί θα δούμε τα μικρά παιδιά κάθε πρωί μπροστά στην εικόνα του Ιησού και κάθε απόγευμα να επικαλούνται με το ιδιαίτερο γλωσσικό τους ιδίωμα και λεκτικό τον Σωτήρα τους και να ζητούν την προστασία και φύλαξή τους. Τέλος, θα δούμε την καλή μητέρα και το χριστιανό πατέρα να προσπαθούν να ενσταλαξουν στις απαλές καρδιές των μικρών τους ότι υψηλό, ευγενές και άγιον μπορεί να τα αναδείξει τέκνα της Βασιλείας του Θεού, αλλά και παιδιά της πατρίδας μας και μέλη χρήσιμα της κοινωνίας. Διότι ο Χριστός κατευθύνει τις σκέψεις τους , θερμαίνει τους πόθους τους και τους οδηγεί και είναι μαζί τους. Όταν ο Χριστός εισέρχεται, δεν είναι λοιπόν, ο οικογενειακός, χριστιανικός οίκος Εκκλησία ,όπου οι ψυχές εξαϋλώνονται και διαπλάσσονται οι καρδιές και οι άνθρωποι σώζονται σε αιώνια σωτηρία και ουράνια ευλογία;;;
Έλληνες οικογενειάρχες! όσοι από εσάς ήλθατε σε γάμο είτε κατά συνθήκη, είτε με τους νόμους της πολιτείας γνωρίστε και μάθετε: στη θέση που βρίσκεστε βρισκόταν και ο Ζακχαίος του Ευαγγελίου και επιπλέον ήταν και αρχιτελώνης και πλούσιος ,είχε μέγαρα, κατείχε μεγάλη κοινωνική θέση στην πολιτεία. Και όμως, ούτε αναπαυόταν, ούτε ησύχαζε, ζητούσε κατι το νομιμότερο, το πνευματικότερο, το ανώτερο. Tο ζητούσε στα πλούτη του και στα μέγαρά του και δεν το έβρισκε, το ζητούσε στις ανέσεις του, στις διασκεδάσεις του και δεν ικανοποιούνταν. Το ζητούσε παντού αλλά πουθενά δεν το συναντούσε. Τέλος, το ζήτησε πάνω εις τη συκομωρέαν και το βρήκε μέσα στο λαό που τον περιφρονούσε και τον απηχθάνετο. Ποιος θα το πίστευε; Και αυτός ήταν ο Ιησούς, ο απλός ραββίνος απο τη Ναζαρέτ, ο οποίος έκρινε ότι πρέπει να καταλύσει “εν τω οίκω” του Ζακχαίου “και υπεδέξατο Αυτόν χαίρων”, για να ακούσει μετά από λίγο : “Σήμερον, σωτηρία τω οικω τουτω εγένετο, καθότι και αυτός υιος Αβραάμ εστίν, ήλθε γαρ ο Υιός του ανθρώπου ζητήσαι και σώσαι το απολωλός”…
Έλληνες οικογενειάρχες! όσοι από εσάς ήλθατε σε γάμο είτε κατά συνθήκη, είτε με τους νόμους της πολιτείας γνωρίστε και μάθετε: στη θέση που βρίσκεστε βρισκόταν και ο Ζακχαίος του Ευαγγελίου και επιπλέον ήταν και αρχιτελώνης και πλούσιος ,είχε μέγαρα, κατείχε μεγάλη κοινωνική θέση στην πολιτεία. Και όμως, ούτε αναπαυόταν, ούτε ησύχαζε, ζητούσε κατι το νομιμότερο, το πνευματικότερο, το ανώτερο. Tο ζητούσε στα πλούτη του και στα μέγαρά του και δεν το έβρισκε, το ζητούσε στις ανέσεις του, στις διασκεδάσεις του και δεν ικανοποιούνταν. Το ζητούσε παντού αλλά πουθενά δεν το συναντούσε. Τέλος, το ζήτησε πάνω εις τη συκομωρέαν και το βρήκε μέσα στο λαό που τον περιφρονούσε και τον απηχθάνετο. Ποιος θα το πίστευε; Και αυτός ήταν ο Ιησούς, ο απλός ραββίνος απο τη Ναζαρέτ, ο οποίος έκρινε ότι πρέπει να καταλύσει “εν τω οίκω” του Ζακχαίου “και υπεδέξατο Αυτόν χαίρων”, για να ακούσει μετά από λίγο : “Σήμερον, σωτηρία τω οικω τουτω εγένετο, καθότι και αυτός υιος Αβραάμ εστίν, ήλθε γαρ ο Υιός του ανθρώπου ζητήσαι και σώσαι το απολωλός”…
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ : “ΕΥΣΕΒΕΙΣ ΜΕΛΕΤΑΙ…” Αρχ. Γερβασίου Παρασκευοπουλου
Απόδοση στη νεοελληνική: Χάδλα Παναγιώτα, Μορ Βιολόγος, MSc
Iδιαίτερες ευχαριστίες στον πνευματικό μου πατέρα Πρωτ. Παναγιώτη Δ. Ρούβαλη για τη δωρεά του ψυχωφελούς αυτού βιβλιου
http://www.pentapostagma.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου