Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011

Γέροντας Παϊσιος : « Τό Βυζάντιο γεννήθηκε ἀπό το Ἅγιο Ὄρος, καί ἐάν το θελήσει (τό Ἅγιο Ὄρος) πάλι μπορεῖ νά τό ἀναγεννήσει»


ΜΑΘΗΜΑ :« ΝΕΑ ΞΕΧΑΣΜΕΝΑ ΝΟΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ »
Κείμενο γιά τό μάθημα «ΝΕΑ ΞΕΧΑΣΜΕΝΑ ΝΟΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ» ( ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ: ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΤΕ: ΒΥΖΑΝΤΙΟ-agiasofia)
Σημείωση 1η : Τό προαναφερθέν μάθημα εναι δημιούργημα το συγγραφέα Λάζαρου ραβαν (πό τήν Λευκάδα) ς να μάθημα που θά μποροσε νά εσέλθει στήν λληνική Παιδεία μας.
KEIMENO
Μέγας Κωνσταντνος ( μετέπειτα γιος) γκαινιάζει στς 11 Μαΐου το τους 330 τν νέα Ρώμη, πρωτεύουσα το Ρωμαϊκο κράτους. Σύμφωνα μ τν Κωνσταντνο Παπαρρηγόπουλο Ρωμαϊκ κυριαρχία διήρκησε μέχρι τν 5ο αώνα, κα μοίως συμφωνε στορικς λένη Γλυκατζ ρβελέρ, ποία ναφέρει: "Κατ τν διάρκεια τς περίοδου (379-641), τ Βυζάντιο θ ποκτήσει τ χαρακτηριστικά, πο θ τ καταστήσουν ργότερα ς λληνικ Ατοκρατορία τς χριστιανικς νατολς." O Finlay θεωρε τι: "π τ 716 στορία τν λλήνων τοσούτον στενς συμπλέκεται μετ τν χρονικν της κραταις δη ργανωθείσης ατοκρατορικς κυβερνήσεως, στε στορία το νατολικο κράτους ποτελε κτοτε ν λον μετ τς το λληνικο θνους στορίας." λληνικ ατοκρατορία ταν προμαχώνας τς χριστιανικς Ερώπης γι χίλια κα πλέον τη, προστατεύοντας τν π πιδρομς βαρβάρων, πιδρομς ο ποες ταν κανς ν διαγράψουν τελείως τν πολιτιστικ ταυτότητα τς Ερώπης πο γνωρίζουμε σήμερα. ν ο Πέρσες ο ραβες ο θωμανο εχαν κατακλύσει τν Ερώπη, σίγουρα Ερωπαϊκ στορία θ ταν πολ διαφορετικ σήμερα. πίσης τ κράτος το Βυζαντίου ταν θεματοφύλακας τς λληνικς γλώσσας κα τς πνευματικς κληρονομις τν ρχαίων λλήνων. ν δν εχαν ντιγραφε τ χιλιάδες ργα τν ρχαίων σοφν κα εχαν παραδοθε στ λεος τν σιατν εσβολέων, λάχιστα θ γνωρίζαμε γι τς ρχαες πιστμες κα τν ρχαία φιλοσοφία.
Ο ρχαοι λληνες νέπτυξαν λες τς πιστμες, λλ παρέλειψαν ν κάνουν κάτι ξίσου σημαντικό. Δν δημιούργησαν λληνικ κράτος μ ποτέλεσμα ν γίνουν πόδουλοι τν ρχαίων Ρωμαίων χωρς ν ργανώσουν οτε τν ποτυπώδη ντίσταση. Ο μεσαιωνικο λληνες δημιούργησαν κα ργάνωσαν τ πρτο λληνικ κράτος, τ ποο ταν τ σχυρότερό του τότε γνωστο κόσμου. λοι ο πόλοιποι λαο σέβονταν τν λληνα ατοκράτορα κα φθονοσαν τν πλοτο κα τν αγλη τς Κωνσταντινουπόλεως. λληνικ γλώσσα κούγονταν π τν Σικελία μέχρι τν Καππαδοκία κα τν Πόντο, κα π τν Μακεδονία μέχρι τν Κρήτη κα τν Κύπρο. Ο λληνες, γι πρώτη φορ ταν νωμένοι κα δν μάχονταν νας τν λλον. 
Ο ρχαοι λληνες νέπτυξαν τν ατρική, λλ ο Βυζαντινο δημιούργησαν νοσοκομεα κα ατροφαρμακευτικ περίθαλψη, ο ρχαοι λληνες επαν: "πρ πάντων Πατρίς", λλ ο Βυζαντινο κτισαν τ δυνατότερα τείχη κα ργάνωσαν τν σχυρότερο στρατ κα στόλο τς ποχς, ο ρχαοι λληνες μίλησαν πρτοι γι δικαιοσύνη κα σότητα, λλ ο Βυζαντινο νέπτυξαν τ καλύτερο νομοθετικ κα διοικητικ σύστημα γι ν διοικήσουν τ χανς κράτος τους, ο ρχαοι λληνες ταν ο καλύτεροι μαθηματικο κα φυσικοί, λλ ο Βυζαντινο κτισαν τ μεγαλύτερο κτίριό του τότε γνωστο κόσμου μέσα σ πέντε χρόνια, τν το Θεο γία Σοφία. Ο μεσαιωνικο λληνες Ρωμιοί, πως ποκαλοσαν τος αυτούς τους, ταν ξίσου κανο μ τος προγόνους τους στν τέχνη. Σύμφωνα μ τν στορικ Steven Runciman: " βυζαντιν τέχνη ταν π τς μεγαλύτερες σχολς τέχνης παγκοσμίως. Κανένας ρχαος λληνας δ θ μποροσε ν χτίσει τν γία Σοφία, ατ παιτοσε πολ βαθι τεχνικ γνώση".
Ο Βυζαντινο πο συνέχισαν μ φανατισμ ν μιλον τν ρχαία λληνικ γλώσσα κα ν ξελληνίζουν τ ξένα νόματα θεωροσαν τιμή τους τι ταν πόγονοι τν ρχαίων λλήνων. Τ πρτα βιβλία πο μάθαιναν τ παιδι ταν λιάδα κα δύσσεια το μήρου κα ο γαπημένοι τος ρωες ταν μεταξ λλων, Λεωνίδας κα Μέγας λέξανδρος. O Παναγιώτης Κανελλόπουλος ριστος μελετητς τς λληνικς στορίας μς παραθέτει στ βιβλίο του, Γεννήθηκα στ 1402: "Ο πατέρες τς κκλησίας πραν π τν ρχαία θήνα τ φτα τους, ν ο ριστα μορφωμένοι Πατριάρχες, Φώτιος κα ρέθας, εχαν γκαλιάσει τν Πλάτωνα. ταν δ ο Φράγκοι κατέλαβαν τν Βασιλεύουσα, ξύπνησε ντονα λληνικ συνείδηση τν λλήνων κα ασθάνθηκαν σοι ποσύρθηκαν στν Μικρ σία, ντικρύζοντας τν Σμύρνη, τν φεσσο κα τ Μίλητο, τ λληνικ αμα ν ρέει στς φλέβες τους. άλω μν πατρίς, λλ' νδρ σοφ πς τόπος λλάς". H λένη Γλύκατζη - ρβελέρ, στ ργο της: L'idelogie politique de l' empire byzantin ποστηρίζει τι: "Τ βασικ χαρακτηριστικό της πνευματικς ζως το Βυζαντίου κατ τος αἰῶνες το μεγαλείου του, παραμένει νανέωση το νδιαφέροντος γι τν λληνικ ρχαιότητα κα τς πιτεύξεις της. Εναι πράγματι σημαντικ τι σ'ατ τν περίοδο ο ναφορς στν κλασσικ κόσμο κα στς ξίες το πολλαπλασιάζονται, ν μελέτη τς κλασσικς λογοτεχνίας κατακτ λο κα περισσότερο, χι μόνο τς σχολς τς Κωνσταντινουπόλεως, λλ πίσης κα τ νημερωμένο κοινό. Ο βυζαντινο συνειδητοποιον λο κα περισσότερο, τος προνομιακος δεσμούς τους μ τν λληνικ ρχαιότητα ξαιτίας τς λληνοφωνίας τους. Ατ τος διαφοροποιε π τν λατινικ κόσμο, ν στς στιγμς κρίσης μεταξύ της χριστιανικς Δύσης κα το Βυζαντίου, ναφορ στν λληνισμ βεβαιώνει τν περοχ τς βυζαντινς παιδείας ναντι τν Δυτικν τους ποίους τος συγχέουν σκόπιμα μ τν βαρβαρικ κόσμο." O ρχαος λληνισμς κα μεσαιωνικ λληνικότητα ποτελον δύο σταθμος τς στορίας κα το πολιτισμο τς λλάδος κα εναι λάθος ν παραμερίζουμε τν δεύτερο, διότι τσι ποκόβουμε τος αυτούς μας π τν πρτο σταθμό. Κα ο δύο ντιμετώπισαν ποτελεσματικ τς φόδους το βαρβαρικο κόσμου γι τν τιμ κα τν σωτηρία το πολιτισμένου κόσμου. πλ πειδ ο σύγχρονοι λληνες, εμαστε μιμητς τν Δυτικν φιερώνουμε λη μας τν προσοχ στν ρχαιότητα πως κάνουν κα κενοι, πο θεωρον τος αυτος τος κληρονόμους τς ρχαίας λληνικς Παιδείας, φο ο πρόγονοί τους κείνη τν ποχ δν εχαν ναπτύξει στοιχειώδη πολιτισμό. Στν Μεσαίωνα Δύση ρχισε ν ναπτύσει τν πολιτισμ κα τν ταυτότητά της, ποτε θ ταν μειωτικ γι'ατος ν σχολονται μ τν δικό μας μεσαιωνικ πολιτισμ ποος ταν πολ νώτερός τους.
ν ο νιστόρητοι πολίτες τς Δύσης ξέχασαν κα γνοον τ λληνικ κράτος το Μεσαίωνα, ο στορικοί της Δύσης μλλον εναι ατο πο μς δίδαξαν γι ατ τ κράτος. Δν πάρχει οτε μία ταινεία στν μερικανικ κινηματογράφο πο ν ναφέρει στω τν λέξη Κωνσταντινούπολη. πλ ναφέρω τι μία μερικανικ ταινεία πο εχε σν θέμα τς τ ζω το Μεγάλου Κωνσταντίνου, τελείωσε μ τν τελευταία του μάχη πο τν καθιέρωσε μόνο κα πανίσχυρο ατοκράτορα, γνοώντας παντελς τ δρυση τς Νέας Ρώμης, κα τν μεταφορ τς πρωτεύουσας στν ρχαία πόλη το Βυζαντίου. Ετυχς μως ξένη βιβλιογραφία γι τ Βυζάντιο εναι πέραντη.
O στορικς Norman H. Baynes ποστηρίζει μέσα π τ βιβλίο το BYZANTIUM, INTRODUCTION TO EAST ROMAN CIVILIZATION, Oxford University Press: Μέσα στν ατοκρατορία, παιδεία το λληνιστικο κόσμου, πο ναπτύχθηκε στ βασίλεια τν διαδόχων του Μεγάλου λεξάνδρου, συνεχίζεται κα πηρεάζει βαθι τ πιτεύγματα το Βυζαντίου. Γιατί ο Βυζαντινο εναι χριστιανο λεξανδρινοί. Στν τέχνη κόμα κολουθον τ λληνιστικ πρότυπα, κληρονομον τ ρητορικ παράδοση, τν φιλομάθεια, τ θαυμασμ γι τ μεγάλο αώνα τς κλασσικς λλάδος. Εναι τιμή του πο βυζαντινς κόσμος κανε συνείδησή του κα ζήτησε ν λαφρώσει τ βάρη τς ζως, θεμελιώνοντας νοσοκομεα γι τος σθενες, τος λεπρος κα τος δύνατους, κτίζοντας ξενοδοχεα γι τος δοιπόρους κα τος ξένους, γηροκομεα γι τος γέρους, οκους μητρότητος γι τς γυνακες, καταφύγια γι τ γκαταλελειμμένα παιδι κα τος πτωχος κα φιλανθρωπικ δρύματα. 


ΝΕΑ ΝΟΗΜΑΤΑ (ΛΑΖΑΡΟΥ ΑΡΑΒΑΝΗ)
Εναι πράγματι ληθινή τιμή , καί ληθινή αἰώνια δόξα γιά τόν βυζαντινό πολιτισμό, που κατάφερε νά κάνει πράξη τό ζητούμενο που ρθε στόν κόσμο νθρωπος. ληθινή τιμή καί αἰώνια δόξα, που βεβαίως ατές δύναται νά δίδει μέ λο τό μεγαλεο τους μόνον Θεός, καί δευτερευούσης σειρς κόσμος ( που φυσικά πάρχει τό φιλότιμο) . Καί τό ζητούμενο που ρθε στόν κόσμο νθρωπος ταν καί εναι, καί θά συνεχίζει νά εναι μέχρι τήν συντέλεια το κόσμου: ΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΠΟ ΤΑ ΔΕΣΜΑ ΤΗΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ ΤΟΥ, ΝΑ ΕΠΟΥΛΩΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΕΙ ΤΙΣ ΠΛΗΓΕΣ ΤΟΥ, ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΙ ΤΟΝ ΦΤΩΧΟ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ, ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, ΥΓΕΙΑ, ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΟΤΙ ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.
νας Βυζαντινός πολιτισμός που 1) γεννήθηκε μέσα πό τίς νθερμες προσευχές τς ερς κοινοπολιτείας το γίου ρους γιά τό πς θά πρέπει νά βιώνουν ς δελφωμένες κοινοπολιτεες (χρες νά τήν φήλιο) ν θε σέ λόκληρο τόν κόσμο. γίου ρους που πρξε θεματοφύλακας το λληνικο θνους, καί το ρχαίου (ν θε) λληνικο Πνεύματος , που ς ρχαος λληνικός πολιτισμός γεννήθηκε χάριν το Χριστιανισμο ς μετέπειτα διδάσκαλος τς νθρωπότητας. γίου ρους που 2) μεταλαμπάδευσε μέσω τν πίσης νθερμων καί ελαβν ρθόδοξων Χριστιανν καί πνευματικν διδασκάλων το ρχαίου λληνικο πολιτισμο (ξουσία) τίς πανανθρώπινες ρχές καί τήν ληθινή πιστήμη καί πρόοδο.
λλά πς θά μποροσε λήθεια νά κυριαρχήσουν ο φωτισμένοι  διδάσκαλοι, ς ξουσία καί ο δηγοί στόν λαό, χωρίς τήν πνευματική μαγιά (συγκατάθεση) που πηγάζει πό : α) τήν καλοπροαίρετη διάκριση β) κ τν παθν το βασανισμένου λαο ; (ρρώστειες, βάσανα κλπ που πέφεραν πό τούς χθρούς τους). Διότι : Θεός πό τι διδασκόμεθα φαίνεται νά δίδει όποιο καλό μόνο ταν τό πιζητήσει καρδιά μας νωθεσα μέ τήν καρδίαν το Θεο, καί ατή νωση πιτυγχάνεται ετε κ τς καλοπροαίρετης διάκρισης μας ( βασιλική δός) ετε κ τς μετανοίας μας, κατόπιν τν βασάνων μας. Διαβάζουμε στήν Παλαιά Διαθήκη: ερ. 3,15 «καί δώσω μν ποιμένας κατά τν καρδίαν μου, καί ποιμανοσιν μς ποιμαίνοντες μετ᾿ πιστήμης.» Μετάφραση: «ερ. 3,15. θά σς δώσω ποιμένας καλούς σύμφωνα μέ τήν καρδίαν μου, ο ποοι θά σς ποιμαίνουν (θά σς δώσουν Παιδεία καί φροντίδα) μέ γνσιν καί σύνεσιν.»
Βυζαντινός πολιτισμός προπαρασκευάσθηκε ς τό ξυγόνο, ς τίς μικρές κενες δροσερές σταγόνες ζως, σταγόνες ζως κ τν προσευχν, σταγόνες-δρώτα κ τν γίων μοναχν καί ερομονάχων. Προσευχές στόν Θεό, καί νουθεσίες (Προπαιδεία) στόν λαό, που μέ ταπείνωση, κόπο καί γάπη προσφέρθηκαν ες δόξαν Θεο. Δροσοσταλίδες μικρές στίς καρδιές το λαο πότισαν τόν σπόρο τόν καλοπροαίρετο, γιά νά τόν δε Θεός νά ξεπετιέται ς τό πρτο βλαστάρι. Καί τά μικρά, καθότι θώα κι προστάτευτα, συγκινον τόν Θεό, καί δέν τά φήνει νά τά ξηράνει δαιμονισμένη κι μαρτωλή λάβα το ξηρο νέμου, θά τά προστατεύσει, ρκε που τό ζητήσαμε μέ τό σημεον τς καλοπροαίρετης θέλησης μας που ξεπετάχτηκε ς τό βλαστάρι στήν ρημιά μας.
Βυζαντινός πολιτισμός !!! Ω !!! τί πέροχοι δημιουργοί !!! (ξουσία καί λαός) ν ντιθέσει μέ τήν σημερινή πραγματικότητα (ξουσία που ναπήδησε πό τόν λαό). σες λοιπόν μοναχοί μας, ΕΣΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΜΑΣ !!! ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΠΑΛΙ ΕΑΝ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΤΟ ΑΝΑΓΕΝΝΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΒΥΖΑΝΤΙΟ !!! Τό επε Γέροντας Παϊσιος : « Τό Βυζάντιο γεννήθηκε πό το γιο ρος, καί ἐάν το θελήσει (τό γιο ρος) πάλι μπορε νά τό ναγεννήσει» .
Βυζαντινός πολιτισμός ! νας κόσμος που σφυρηλατήθηκε συνείδηση του ς τό σίδερο στήν φωτιά το ληθινο πολιτισμο , κι φησε τήν σφραγίδα του στήν στορία τς νθρωπότητας ς πράξη νώτερου νθρωπισμο. Νοσοκομεα γιά τούς σθενες, τούς λεπρούς καί τούς δύνατους, ξενοδοχεα γιά τούς δοιπόρους καί τούς ξένους, γηροκομεα γιά τούς γέρους, οκους μητρότητος γιά τίς γυνακες, καταφύγια γιά τά γκαταλελειμμένα παιδιά καί τούς πτωχούς , φιλανθρωπικά δρύματα, βιομηχανίες καί βιοτεχνίες μις οκονομικά σχυρς ατοκρατορίας που δίνει ργασία καί ξιοπρέπεια στόν λαό της, λαό της που δέν γίνονται ποχείρια καί σιχαμεροί δολοι πιστων καί βλάσφημων θνν καί δυνάμεων. Ατό ταν τό πίτευγμα τς βυζαντινς ατοκρατορίας, ατός ταν λαμπρός βυζαντινός πολιτισμός, σο εχαν σύμμαχο τους (διά τν πράξεων τους) τόν ληθινό Θεό τν ρθοδόξων Χριστιανν, ατοί ταν ο καταπληκτικοί δημιουργοί του: λαός κι ξουσία.- ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΣΘΟΥΝ ΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΜΑΣ, ΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΣΘΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ, ΚΑΙ ΑΣ ΣΠΕΥΣΟΥΝ ΝΑ ΜΟΡΦΩΘΟΥΝ , ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΟΒΕΡΗ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΜΑΣ (ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ). ΕΙΘΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΣΥΛΛΕΓΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΑ ΠΕΡΙΤΡΕΧΑΜΕΝΑ ΞΟΑΝΑ (θεους καί εδωλολάτρες πολιτικούς μας) ΩΣ ΤΑ ΖΩΝΤΑΝΑ ΕΝΟΣ ΓΕΛΩΤΟΠΟΙΟΥ ΤΣΙΡΚΟΥ (πίθηκοι, γραβατωμένοι καί γραβάτωτοι ψιττακοί, πολύχρωμοι στρουθοκάμηλοι μέ νδυμασίες, καμλες κδικητικές (γύναια) που σαλιαρίζουν ς κακομαθημένες περόπτριες τόν γραπτό λόγο τν κρυμμένων πισθεν νδρείκελων τους, μέ ποτέλεσμα: ΝΑ ΓΙΝΩΜΕΘΑ ΤΟ ΡΕΖΙΛΗ καί τό γελωτοποιό θέατρο ΤΩΝ ΥΠΑΝΘΡΩΠΩΝ ΟΠΟΥ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ. –

ΛΑΖΑΡΟΣ ΑΡΑΒΑΝΗΣ – ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: