Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

Β΄ Κορ. ια΄ 31-33 & ιβ΄ 1 - 9



31.
Θες κα πατρ το Κυρίου μν ησο Χριστο οδεν, ν ελογητς ες τος αἰῶνας, τι ο ψεύδομαι.
32.
ν Δαμασκ θνάρχης ρέτα το βασιλέως φρούρει τν Δαμασκηνν πόλιν πιάσαι με θέλων,
33.
κα δι θυρίδος ν σαργάν χαλάσθην δι το τείχους κα ξέφυγον τς χερας ατο.

1.
Καυχσθαι δ ο συμφέρει μοι· λεύσομαι γρ ες πτασίας κα ποκαλύψεις Κυρίου.
2.
οδα νθρωπον ν Χριστ πρ τν δεκατεσσάρων· ετε ν σώματι οκ οδα, ετε κτς το σώματος οκ οδα, Θες οδεν· ρπαγέντα τν τοιοτον ως τρίτου ορανο.
3.
κα οδα τν τοιοτον νθρωπον· ετε ν σώματι ετε κτς το σώματος οκ οδα, Θες οδεν·
4.
τι ρπάγη ες τν παράδεισον κα κουσεν ρρητα ρήματα, οκ ξν νθρώπ λαλσαι.
5.
πρ το τοιούτου καυχήσομαι, πρ δ μαυτο ο καυχήσομαι ε μ ν τας σθενείαις μου.
6.
ἐὰν γρ θελήσω καυχήσασθαι, οκ σομαι φρων· λήθειαν γρ ρ· φείδομαι δ μή τις ες μ λογίσηται πρ βλέπει με κούει τι ξ μο.
7.
Κα τ περβολ τν ποκαλύψεων να μ περαίρωμαι, δόθη μοι σκόλοψ τ σαρκί, γγελος σατν, να με κολαφίζ να μ περαίρωμαι.
8.
πρ τούτου τρς τν Κύριον παρεκάλεσα να ποστ π΄ μο·
9.
κα ερηκέ μοι· ρκε σοι χάρις μου· γρ δύναμίς μου ν σθενείᾳ τελειοται. διστα ον μλλον καυχήσομαι ν τας σθενείαις μου, να πισκηνώσ π΄ μ δύναμις το Χριστο.


Νεοελληνική απόδοσις

δελφοί, Θες κα Πατέρας το Κυρίου μας ησο Χριστο, πο εναι ελογητς αωνίως, ξέρει τι δν ψεύδομαι. Ες τν Δαμασκν θνάρχης το βασιλέως ρέτα φρουροσε τν πόλιν τς Δαμασκο, πειδ θελε ν μ πιάσ, λλ μ κατέβασαν π να παράθυρο μέσα σ καλάθι, π τ τεχος, κα ξέφυγα π τ χέρια του.
Τ
ν καυχμαι λοιπν δν εναι συμφέρον μου, λλ θ λθω ες πτασίας κα ποκαλύψεις το Κυρίου.
Ξέρω
να νθρωπον χριστιανν ποος πρ δεκατεσσάρων τν – ετε μ τ σμα, δν ξέρω, ετε κτς το σώματος, δν ξέρω, Θες ξέρει – ρπάχθηκε ως τν τρίτον ορανόν. Κα ξέρω τι νθρωπος κενος – ετε μ τ σμα ετε κτς το σώματος δν ξέρω, Θες ξέρει – ρπάχθηκε ες τν παράδεισον κα κουσε νέκφραστα λόγια τ ποα δν πιτρέπεται ν παναλάβ νθρωπος.
Δι’
να τέτοιον νθρωπον θ καυχηθ, δι τν αυτόν μου μως δν θ καυχηθ, παρ μόνον δι τς δυναμίας μου. λλ κα ἐὰν θελήσω ν καυχηθ, δν θ εμαι νόητος, διότι θ π τν λήθειαν, τ ποφεύγω μως μήπως μ θεωρήσ κανες νώτερον π ,τι βλέπει σ’ μ κούει π μέ.
Κα
δι ν μ περηφανεύομαι δι τς πολλς ποκαλύψεις, μο δόθηκε να γκάθι ες τ σμα, νας γγελος το Σαταν, διὰ νὰ μὲ ραπίζῃ, διὰ νὰ μὴ ὑπερηφανεύομαι. Τρεῖς φορὲς παρεκάλεσα τὸν Κύριον γι’ αὐτό, διὰ νὰ φύγῃ ἀπὸ ἐμέ. Καὶ μοῦ εἶπε, «Σοῦ εἶναι ἀρκετὴ ἡ χάρις μου, διότι ἡ δύναμίς μου φανερώνεται τελεία ἐκεῖ ποὺ ὑπάρχει ἀδυναμία». Πολὺ εὐχαρίστως λοιπὸν θὰ καυχηθῶ μᾶλλον διὰ τὰς ἀδυναμίας μου, διὰ νὰ κατασκηνώσῃ εἰς ἐμὲ ἡ δύναμις τοῦ Χριστοῦ

Σύντομο σχόλιο
Για να μην κινδυνεύσουν από την υπερηφάνεια και την αλαζονεία οι άνθρωποι του Θεού ταλαιπωρούνται ώστε να φαίνεται πως ό,τι κάνουν το κάνουν με την δύναμη του Θεού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: