Σάββατο 16 Μαρτίου 2019

Επιστολή προς τους γονείς: τα παιδιά μας κινδυνεύουν από τα νέα «Θρησκευτικά»!


Των Λυκούργου Νάνη και Βασίλη Κερμενιώτη

1. ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Αγαπητοί Ορθόδοξοι γονείς, αυτή η σύντομη επιστολή μας είναι μία κραυγή πόνου και αγωνίας για το πνευματικό «έγκλημα» που συντελείται εις βάρος των παιδιών μας και συνεπώς εναντίον της ίδιας της Ελλάδας, αφού η νέα γενιά είναι το μέλλον της πατρίδας μας.
Διανύουμε τη δεύτερη σχολική χρονιά που διδάσκεται στα δημοτικά, στα γυμνάσια και στα λύκεια το νέο αντίχριστο μάθημα των «Θρησκευτικών», το οποίο επέβαλε η εκκλησιομάχος Κυβέρνηση, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις των θεολόγων, του Αγίου Όρους και της Εκκλησίας. Η πρώτη φορά που η Κυβέρνηση επιχείρησε να φέρει τα μεταλλαγμένα «Θρησκευτικά» στα σχολεία ήταν το 2016. Βλέποντας όμως την σθεναρή και ανυποχώρητη αντίσταση της Ιεραρχίας προέβη σε έναν παμπόνηρο πολιτικό ελιγμό: Απέπεμψε τον τότε Υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη και έδωσε την ψευδαίσθηση στον Ορθόδοξο λαό ότι ικανοποιήθηκε το αίτημά του. Ωστόσο, ο νέος Υπουργός, ο κ. Γαβρόγλου, συνέχισε, χωρίς δισταγμό, τα σχέδια του προκατόχου του και για να αποφύγει τις συνέπειες της προσφυγής που είχε ήδη κατατεθεί επί υπουργίας Φίλη στο «Συμβούλιο της Επικρατείας» (στο εξής Σ.τ.Ε.), έκανε κάποιες ψευτοαλλαγές, άλλαξε και τον αριθμό του ΦΕΚ, έβαλε την υπογραφή του και τώρα συμπεριφέρεται …σαν να είναι άλλα τα «προγράμματα των Θρησκευτικών» που ακύρωσε το Σ.τ.Ε. στις πρόσφατες απόφασεις του!1 (Μάρτιο του 2018)
Πριν λίγες μέρες, πάλι, ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε ότι το Υπουργείο θα προκηρύξει τη συγγραφή των οριστικών βιβλίων των Θρησκευτικών και είπε ότι «κάνουμε διάλογο με την Εκκλησία και οι διαφορές που έχουμε είναι ελάχιστες»!2 Τί είναι αυτά που λέει ο κ. Γαβρόγλου, από τη στιγμή που η Ιεραρχία έχει πλήρη άγνοια;
Αμέσως μετά τις δηλώσεις αυτές, βουλευτές κατέθεσαν επερωτήσεις στην Βουλή ρωτώντας τον Υπουργό αν τα νέα βιβλία θα συμμορφωθούν με τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε.
Ο κ. Γαβρόγλου δεν έδωσε καμία απολύτως απάντηση! 3
2. ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ, ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ, ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΜΑΘΗΜΑ
Από τον περασμένο Νοέμβριο περιμένουμε, από μέρα σε μέρα, νέα απόφαση του Σ.τ.Ε. που αναμένεται να ακυρώσει και τα τρέχοντα «προγράμματα των Θρησκευτικών» του κ. Γαβρόγλου (που είναι 99% ίδια με τα προηγούμενα!). Ωστόσο, ο χρόνος κυλάει. Έχει ήδη περάσει η μισή χρονιά και τα παιδιά μας διδάσκονται ένα μάθημα που κάνει μεγάλο κακό στην ψυχή τους. Γι’ αυτό, ως γονείς, κι εμείς, μαθητών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, νιώθουμε το χρέος και την ανάγκη να απευθυνθούμε σε ’σάς, τους Ορθόδοξους γονείς, και να σας επιστήσουμε την προσοχή: Είναι απόλυτη ανάγκη να μιλήσετε στα παιδιά σας και να τους εξηγήσετε ότι το μάθημα αυτό όχι μόνο δεν έχει καμία σχέση με την Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά προσπαθεί ύπουλα και έντεχνα να περάσει στις «φλέβες» τους το δηλητήριο μιάς αίρεσης, για την οποία θα μιλήσουμε παρακάτω. Πρέπει τα παιδιά να μάθουν την αλήθεια, ώστε να αποκτήσουν πνευματικά «αντισώματα» απέναντι στην προπαγάνδα αυτών των επικίνδυνων «φακέλων»-βιβλίων. Ήδη από πέρυσι, τόσο το Άγιο Όρος, όσο και δεκάδες Μητροπόλεις εξέδωσαν εγκυκλίους4 καλώντας τους γονείς να επιστρέψουν ως «απαράδεκτους» τους «φακέλους» των νέων «Θρησκευτικών»!
3. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ»
Αγαπητοί γονείς, δεν θα σας μεταφέρουμε δικές μας απόψεις, αλλά τις εκτιμήσεις της «Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων» (στο εξής Π.Ε.Θ.), του Αγίου Όρους και πολλών μητροπολιτών της Εκκλησίας μας. Θα γράφουμε αυτούσια τα λόγια τους, γι’ αυτό και θα τα έχουμε μέσα σε εισαγωγικά (« ») και με τις σχετικές παραπομπές.
Κατ’ αρχάς, αρκετοί μητροπολίτες αποκάλεσαν τα νέα “Θρησκευτικά” «απαράδεκτα»5, «επικίνδυνα»6, «αντιπαιδαγωγικά»7, «αντιχριστιανικά»8 και τελείως «ακατάλληλα»9 για τα παιδιά μας! Μάλιστα, ορισμένοι απ’ αυτούς προχώρησαν ακόμη περισσότερο, αποκαλώντας τα «εκτρώματα»10 και «παλιοφυλλάδες»!11
4. ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΤΗΝΤΗΣΕ ΕΝΑ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΚΟ ΜΙΓΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΣΥΓΧΥΣΗ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.
Κάποιοι είπαν ότι τα Θρησκευτικά μετατράπηκαν σε «θρησκειολογία», δηλαδή σε ένα μάθημα που παρουσιάζει στα παιδιά τις διάφορες θρησκείες. Αυτό είναι ψέμα. Μακάρι να ήταν έτσι. Όπως βεβαίωσε και ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος «το μάθημα των θρησκευτικών δεν μετατράπηκε σε θρησκειολογία διότι και η θρησκειολογία είναι κλάδος της θεολογικής επιστήμης. Απλώς, το μάθημα καταργήθηκε και πρόκειται πλέον για ένα μη θεολογικό μάθημα».12 Άλλοι Ιεράρχες επισημαίνουν ότι «τα παιδιά, πριν γνωρίσουν τις αρχές της Πίστεώς μας, καλούνται να μάθουν απ’ τους νέους “Φακέλους” των θρησκευτικών ετερόκλητα στοιχεία για διάφορες Θρησκείες χωρίς να γίνεται καμιά διάκριση, γεγονός που επιτείνει τη σύγχυση σε έναν σημαντικό τομέα της ζωής και της προσωπικότητάς τους και ιδιαιτέρως σε μία κρίσιμη ηλικία· την εφηβική και τη νεανική».13 Έτσι, το νέο μάθημα «δημιουργεί σύγχυση μεταξύ αλήθειας και ψεύδους με τον τρόπο που παρουσιάζονται οι αλλόδοξες και ετερόδοξες διδασκαλίες, ιδιαιτέρως τους μικρούς ηλικιακά μαθητές».14 «Το μάθημα γίνεται μία “σούπα” πανθρησκειακή και άντε τώρα το παιδί να ξεχωρίσει το δικό του “πιστεύω”».15 Το εξοργιστικό είναι ότι αυτό το «αλαλούμ»16 ξεκινάει από την τρυφερή ηλικία των 8 ετών· από την τρίτη του Δημοτικού! «Δεν μπορεί ένα παιδί να πηγαίνει στο σπίτι και να μπερδεύεται μεταξύ προσευχής ορθόδοξης και μουσουλμανικής!».17 «Το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία παραδίδεται στα νύχια της Πανθρησκείας και οδηγείται σε θάνατο».18 Αξίζει να σημειωθεί ότι 2007 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδίκασε την Νορβηγία διότι εισήγαγε στα σχολεία μάθημα πολυθρησκευτικό, αντίστοιχο με αυτό που εφαρμόζει η παρούσα Κυβέρνηση!19

5. ΕΛΛΙΠΗΣ, ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΜΕΝΗ ΚΑΙ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΜΕΝΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΤΑ ΝΕΑ «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ».
«Τα νέα βιβλία δεν παρέχουν ούτε τα στοιχειώδη που χρειάζονται για να γνωρίσει επαρκώς την πίστη του ένας Ορθόδοξος Χριστιανός. Οι θεματικές ενότητες υποστηρίζονται με κοσμικά τραγούδια, ταινίες και λογοτεχνικά κείμενα, άσχετα με την Ορθόδοξη Πίστη και τα βιώματα των Αγίων».20 Το νέο μάθημα «προσπαθεί, υποσυνείδητα, να περάσει στο μαθητή ότι δεν έχει και τρομερή διαφορά ένας Ψαλμός του Δαβίδ από …ένα τραγούδι του Bob Dylan! Ότι κατά βάθος η Εκκλησία είναι κοινωνικό – ανθρώπινο γεγονός, μη αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στο ότι την έχει ιδρύσει ο Χριστός».21 «Το πρόβλημα δεν είναι ότι υπάρχει αναφορά σε άλλες Θρησκείες. Το πρόβλημα είναι ότι αυτά που εμφανίζονται ως Ορθόδοξα δεν είναι Ορθόδοξα! Δεν μπορεί τις βλασφημίες να τις δεχτούμε ως μεθόδους προσεγγίσεως!» 22
Εν ολίγοις, με το «θολό τους περιεχόμενο»23 τα νέα «Θρησκευτικά» «παραλείπουν βασικές αλήθειες της Ορθόδοξης Πίστης, διαστρεβλώνουν και παραπλανούν»24 τους μαθητές. «Απουσιάζει το Αληθινό Πρόσωπο του Χριστού και παρουσιάζεται ένας “Χριστός” παραμορφωμένος κατά τα πρότυπα της Νέας Τάξης Πραγμάτων».25 «Ο Χριστός λέει: αγαπάτε αλλήλους. Δεν μισούμε κανέναν. Αλλά είναι άλλο πράγμα να μαθαίνει κανείς όλες τις θρησκείες, και άλλο να μην ξέρει ο ίδιος ποια είναι η δική του η θρησκεία. Δεν θέλουμε να διαλύσουμε την δική μας Εκκλησία!».26
Και πώς εξηγούνται όλ’ αυτά; Απάντηση προσπαθεί να δώσει ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος που, πρόσφατα, ως μέλος της αρμόδιας τριμελούς επιτροπής της Εκκλησίας της Ελλάδος μελέτησε σε βάθος τα νέα «προγράμματα των Θρησκευτικών»: «Είναι ένα μάθημα με “θερμίδες” που αρρωσταίνουν. Σχεδιάσθηκε όχι για να εμπνεύσει στην Πίστη και να αναδείξει τη δύναμη της Εκκλησίας, αλλά για να είναι συμβατό με τον σύγχρονο ορθολογισμό και ανεκτό από τις σύγχρονες αθεϊστικές αντιλήψεις»!27
Για αυτούς και για άλλους λόγους, σύσσωμο το Άγιο Όρος αποδοκιμάζει τα νέα «Θρησκευτικά»: «Πώς είναι δυνατόν να μη σταθούμε στο πλευρό των γονέων οι οποίοι συναισθανόμενοι τον κίνδυνο για την μόλυνση της ψυχής των τέκνων τους αναγκάζονται να επιστρέψουν ως “απαράδεκτους” τους “φακέλους” του μαθήματος των θρησκευτικών; Παρακαλούμε να αποσύρετε τους ανωτέρω φακέλους. Άπαντες οι Αντιπρόσωποι των είκοσι Ιερών Μονών του Αγίου Όρους Άθω».28
6. ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΑΠ’ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΝΕΑ «ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ» ΠΡΟΣΗΛΥΤΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΙΡΕΣΗ!
Αγαπητοί γονείς, η Ορθοδοξία έχει, εδώ και 2.000 χρόνια, την αυτοσυνειδησία ότι είναι η μόνη αληθινή θρησκεία του Θεού, μεταξύ των άλλων θρησκειών, αλλά και η μόνη αληθινή Εκκλησία του Χριστού, μεταξύ των άλλων χριστιανικών Ομολογιών, τις οποίες, πάντοτε, τοποθετούσε στο χώρο της αίρεσης. Τα νέα μεταλλαγμένα «Θρησκευτικά» προσβάλλουν βάναυσα την Ορθόδοξη Πίστη, γιατί την ισοπεδώνουν και την εξισώνουν τόσο με τις ετερόδοξες Ομολογίες όσο και με τις άλλες Θρησκείες! Το δηλητηριώδες και πνευματοκτόνο μήνυμα που περνάει στις αθώες και ανυποψίαστες παιδικές ψυχές το νέο μάθημα των «Θρησκευτικών» είναι ότι η Ορθοδοξία δεν είναι η μόνη αλήθεια· και οι άλλες θρησκείες και αιρέσεις είναι από το Θεό! Αυτό καταγγέλλει και το Άγιο Όρος στην ανακοίνωσή του: «Οι ορθόδοξοι μαθητές θα διδάσκονται ένα πανθρησκειακό μάθημα, το οποίο εντέχνως θα ενσταλάζει στις ψυχές τους ότι “όλες οι θρησκείες είναι λίγο πολύ το ίδιο”».29
Γκρεμίζεται, συθέμελα, η βασική Αλήθεια και το Δόγμα του Χριστιανισμού ότι ο Χριστός είναι ο μοναδικός Σωτήρας του κόσμου, καθώς και το Σύμβολο της Πίστεως στο οποίο ομολογούμε την πίστη μας «…εις Μίαν, Αγίαν Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν» που είναι η Ορθόδοξη. Δεν έχει πλέον νόημα η ιεραποστολή, προσβάλλεται η Ενανθρώπηση του Κυρίου, τα πάθη και η Ανάστασή Του. Όλα αυτά είναι «περιττά» από τη στιγμή που θα αποδεχτούμε ότι και οι άλλες Θρησκείες είναι από το Θεό! Επίσης, ατιμάζονται όλοι οι Άγιοι, οι Ομολογητές και οι Μάρτυρες που, κατά τη διάρκεια της εκκλησιαστικής Ιστορίας, έχυσαν το αίμα τους αγωνιζόμενοι όχι μόνο εναντίον του εξισλαμισμού, αλλά και εναντίον όλων των αιρέσεων που, για την Ορθοδοξία, δεν είναι παρά διαστροφές του Χριστιανισμού, γι’ αυτό και συνήλθαν Οικουμενικές Σύνοδοι για να τις καταδικάσουν.
Εμμέσως πλην σαφώς, αυτά τα αντίχριστα μηνύματα περνάνε στα παιδιά μας με τα «νέα προγράμματα» και μάλιστα με τρόπο πανούργο: Με το χρυσό περιτύλιγμα της «αγάπης», της «ειρήνης», της «ανεκτικότητας» κ.ά. Όμως, για την Ορθόδοξη Εκκλησία, αυτό το πνεύμα όχι μόνο δεν είναι ορθόδοξο αλλά είναι πλανεμένο και αιρετικό. Είναι μία αίρεση που ονομάζεται «θρησκευτικός συγκρητισμός»30 ή με μία λέξη: «Οικουμενισμός» και είναι καταδικασμένη από Συνόδους και μεγάλους σύγχρονους Αγίους της Εκκλησίας μας.31
Τις παραπάνω εκτιμήσεις επιβεβαιώνουν και οι μητροπολίτες μας: «Ως βαθύτερο κίνητρο για το πανθρησκειακό αυτό μάθημα βλέπουμε τον Όφι του Οικουμενισμού, που θέλει να ενοποιήσει τα Θρησκεύματα και να αλλοιώσει την Ορθόδοξη Πίστη μας».32 «Η Εκκλησία ουδέποτε διαφώνησε με την θρησκειολογική διάσταση της διδασκαλίας, αλλά με την έντεχνη εξομοίωση του Χριστιανισμού με άλλες θρησκείες, όπως το Ισλάμ και τον Βουδισμό. Μας βάζουν το Χριστό μαζί με το Μωάμεθ και το Βούδα ότι είναι “δάσκαλοι της ανθρωπότητας”, κάτι που εμείς δεν δεχόμαστε».33 «Βλασφημείται και ακυρώνεται η Θεότητα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, εξισώνοντάς τον με τον Μωάμεθ, τον Κομφούκιο και τον Βούδα! Όμως, όλοι αυτοί ήταν άνθρωποι με πάθη και αδυναμίες που επινόησαν και δημιούργησαν ψευτοθρησκείες. Δεν είναι ο Ένας και αληθινός Θεός, το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος».34
7. ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΔΟΓΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ.
Αφού το Υπουργείο Παιδείας έκρινε τόσο πολύ απαραίτητο οι ορθόδοξοι μαθητές μαζί με τα δόγματα της Πίστης τους να διδάσκονται και ένα συνονθύλευμα από άλλα δόγματα και θρησκεύματα, τουλάχιστον θα έπρεπε η παρουσίαση αυτή να είναι ειλικρινής και αληθής. Κι όμως, δεν είναι! Αντιθέτως, είναι ψευδής και παραπλανητική! «Τα “πιστεύω” και οι αντιλήψεις των άλλων θρησκειών προβάλλονται μονόπλευρα και ωραιοποιημένα, αποκρύπτοντας επιμελώς διδασκαλίες τους που περιέχουν φανατισμό, ρατσισμό και μίσος».35
Τα παιδιά από την τρίτη δημοτικού έως την τρίτη λυκείου θα διδάσκονται «Θρησκευτικά», υποτίθεται, αλλά δεν πρόκειται να μάθουν την αλήθεια. Δεν πρόκειται να μάθουν ότι το Ιουδαϊκό Ταλμούδ υβρίζει τον Χριστό και την Παναγία· επίσης, δεν θα συνειδητοποιήσουν ότι η ουσία του Ισλάμ συμπυκνώνεται στη λέξη: «τζιχάντ» (جهاد) δηλαδή «ιερός πόλεμος» μέχρι την τελική επικράτηση του Μουσουλμανισμού σ’ όλο τον πλανήτη· ότι ο Ινδουισμός είναι, στην ουσία, πολυθεϊσμός, ειδωλολατρία και δαιμονολατρία· ότι ο Βουδισμός είναι ένας θρησκευτικός «μηδενισμός». Επίσης, δεν θα μάθουν ότι οι Μονοφυσίτες είναι εκτός Εκκλησίας, αφού έχουν καταδικαστεί από την Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο· ότι ο Ρωμαιοκαθολικισμός έχει εισαγάγει, αυθαίρετα, περισσότερες από είκοσι (20) αιρετικές κακοδοξίες κι ότι ο Προτεσταντισμός έχει ξεφύγει ακόμη περισσότερο. Για τα μεταλλαγμένα «θρησκευτικά» όλες αυτές οι αιρέσεις είναι …“Εκκλησίες του Χριστού”! Η λέξη «αίρεση» είναι «απαγορευμένη» και υφίσταται «λογοκρισία».
Επίσης, έχει πέσει λογοκρισία και στο κομμάτι το απολογητικό, το οποίο είναι σχεδόν …εξαφανισμένο! Σε κανένα «φάκελο» των θρησκευτικών δεν ενημερώνονται σωστά τα παιδιά για το ποια είναι, στ’ αλήθεια, η διαχρονική στάση της Ορθόδοξης Εκκλησίας απέναντι στις ετερόδοξες Ομολογίες και τις άλλες θρησκείες! (Μέσα από αποφάσεις Συνόδων και λόγους Αγίων που είναι «καταπέλτες» εναντίον τους). Φυσικά αυτή η «παράλειψη» διευκολύνει αφάνταστα το δηλητήριο της αίρεσης του Οικουμενισμού να κυλήσει στις «φλέβες» των παιδιών μας. Οι μαθητές στερούνται γνώσεων και εμπειρίας. Δεν διαθέτουν την ωριμότητα για να κρίνουν αντικειμενικά και έτσι νομίζουν ότι όλες οι θρησκευτικές πεποιθήσεις είναι, λίγο-πολύ, ισάξιες με την Ορθοδοξία. Έτσι, μετά από δέκα συναπτά έτη εντατικής πλύσης εγκεφάλου, οι ορθόδοξοι μαθητές θα εμπεδώσουν ότι η αίρεση του Οικουμενισμού είναι η «ορθοδοξία», ενώ η αληθινή Ορθοδοξία δεν είναι παρά «φανατισμός», «μισαλλοδοξία», «οπισθοδρόμηση» και «φονταμενταλισμός»!
8. ΕΠΙΛΟΓΟΣ. ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ! ΔΕΝ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΝΕΟ «ΠΑΙΔΟΜΑΖΩΜΑ»! ΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΣΕ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ.
Αγαπητοί Ορθόδοξοι γονείς, η «Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου» ορίζει ρητά ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε γονέα να διδάσκεται το παιδί του το μάθημα των Θρησκευτικών σύμφωνα με τα θρησκευτικά του “πιστεύω”.36 Ωστόσο «τα παιδιά των ορθοδόξων γονέων, στην πιο τρυφερή τους ηλικία, υφίστανται την ψυχική ταλαιπωρία ενός εξαναγκασμού της συνειδήσεώς τους και διδάσκονται όχι την δική τους Πίστη, αλλά ένα συνονθύλευμα θρησκειών. Το γεγονός αυτό εκτός του ότι αποτελεί μια ολοκληρωτική επέμβαση της Πολιτείας σε θέματα Πίστεως και διδασκαλίας της Εκκλησίας, συνιστά και μια μεγάλη αδικία και ανισότητα που υφίστανται τα μικρά ορθόδοξα μέλη της, έναντι των παιδιών των Εβραίων, των Μουσουλμάνων και των Ρωμαιοκαθολικών Ελλήνων, τα οποία, πολύ σωστά, με απόφαση του ίδιου Υπουργείου απολαμβάνουν το δικαίωμα της διδασκαλίας της αμιγώς δικής τους πίστεως. Αυτό συνιστά απροκάλυπτα ρατσισμό εις βάρος των Ορθοδόξων Ελλήνων»!37 Αυτοί είναι δύο λόγοι για τους οποίους κατέπεσαν στο ΣτΕ τα νέα «Θρησκευτικά» κι όχι μόνο επειδή το πνεύμα τους είναι αντίθετο με το άρθρο 16§2 του Συντάγματος.38
Αγαπητοί γονείς, θα δεχτούμε τα παιδιά μας να διδάσκονται αυτό το αντιχριστιανικό συνονθύλευμα; Ως πότε θα ανέχεται η συνείδησή μας να γίνεται προσηλυτισμός39 στα παιδιά μας; (Αυτό δεν είναι μια προσωπική μας υποκειμενική εκτίμηση, αλλά το αναφέρουν ρητά οι αποφάσεις του ΣτΕ, 660/2018 και 926/2018).40 Με το στανιό προσπαθούν να επιβάλουν ένα νέο πνευματικό «παιδομάζωμα» που θυμίζει αλήστου μνήμης εποχές όπου οι εχθροί εισέβαλλαν στα σπίτια και άρπαζαν τα παιδιά από τα χέρια των μανάδων τους! Τολμούμε να πούμε ότι θα ήταν λιγότερο κακό όχι μόνο αν καταργούσαν τελείως το μάθημα και το μετέτρεπαν σε θρησκειολογία, αλλά και αν το αντικαθιστούσαν με άλλο μάθημα που θα προπαγάνδιζε την αθεΐα, παρά αυτό που έχουν κάνει! Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό. Πιστεύουμε ότι, αν για ένα εθνικό θέμα ήταν ανάγκη να γίνουν 20 συλλαλητήρια, για το ζήτημα του μαθήματος Θρησκευτικών έπρεπε να έχουν γίνει μέχρι τώρα 120! Να σειστεί όλη η Ελλάδα!
Υπ’ όψιν ότι ο Υπουργός Παιδείας έχει ήδη απειλήσει με πειθαρχικές διώξεις τους εκπαιδευτικούς που θα αρνηθούν να διδάξουν τα νέα «Θρησκευτικά»!41 Η Π.Ε.Θ κατήγγειλε την Κυβέρνηση ότι επέδειξε «φασιστική ασέβεια προς τους γονείς»42 και ότι «επιμένει ο Υπουργός Παιδείας στην αλλαξοπιστία των Ελλήνων Ορθοδόξων μαθητών!».43 Αυτό το προσπάθησαν οι Τούρκοι κατακτητές, αλλά ο Ελληνισμός αντιστάθηκε και βάφτηκαν οι δρόμοι και τα καλντερίμια με το αίμα των Αγίων Νεομαρτύρων. Αυτό, λοιπόν, που δεν αποδεχτήκαμε στους τέσσερις αιώνες της φρικτής τουρκικής σκλαβιάς, θα το δεχτούμε και θα το υποστούμε τώρα σε καιρό ειρήνης; Ασφαλώς όχι! Αν δεν αντιδράσουμε σήμερα, αύριο θα είναι πολύ αργά για τα παιδιά μας. Ένας τρόπος διαμαρτυρίας είναι και η επιστροφή των βιβλίων στα σχολεία ως «απαράδεκτων». (Μπορείτε να εκτυπώσετε το σχετικό έντυπο από την ιστοσελίδα kermeniotis.blogspot.com χωρίς www μπροστά. Εκεί θα βρείτε και την επιστολή αυτή εμπλουτισμένη με φωτογραφίες).
Μας συγχωρείτε αν σας κουράσαμε.
Με τιμή,
Λυκούργος Νάνης, Φλώρινα
Βασίλης Κερμενιώτης, Πτολεμαΐδα
14 Μαρτίου 2019
ΑΔΟΛΦΟΣ ΧΙΤΛΕΡ: «Όταν ο αντίπαλός μας διατείνεται: “Εγώ ποτέ δεν θα ακολουθήσω την ιδεολογία και τα πρότυπά σας”, τού απαντούμε ήρεμα: “Το παιδί σου ανήκει ήδη σ’ εμάς. Εσύ τι είσαι; Σύντομα θα φύγεις, οι απόγονοί σου όμως θα ανήκουν στο Νέο Σύστημα. Όταν περάσουν λίγα χρόνια, δεν θα ξέρουν τίποτα άλλο παρά αυτή την νέα κατάσταση”» Adolf Hitler, May Day 1933.
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
1. Πρόκειται για τις υπ’ αριθ. 660/2018 και 926/2018 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας. (Ολόκληρες οι αποφάσεις του ΣτΕ υπάρχουν στις ιστοσελίδες: http://aktines.blogspot.gr/2018/03/6602018.html και http://thriskeftika.blogspot.com/2018/05/9262018.html αντίστοιχα).
Σε ανακοίνωσή της, η «Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων» κατήγγειλε τον «απαράδεκτο εμπαιγμό της Εκκλησίας» από τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, υποστηρίζοντας ότι «μόνον τον αριθμό ΦΕΚ άλλαξε ο κ. Γαβρόγλου στα Προγράμματα του κ. Φίλη, προφανώς για να προλάβει τυχόν αρνητικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας!» και πρόσθεσε με έμφαση: «Τα “ΦΕΚ του Γαβρόγλου” είναι τα “ΦΕΚ του Φίλη”, με άλλο όνομα! Άλλαξε δηλαδή, ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς!» Και ο πιο δύσπιστος άνθρωπος που διαθέτει στοιχειώδη νοημοσύνη μπορεί να δει τον συγκριτικό πίνακα των δύο ΦΕΚ ώστε να διαπιστώσει ότι είναι παρόμοια.
(- Π.Ε.Θ.: «Απαράδεκτος εμπαιγμός της Εκκλησίας από τον κ. Γαβρόγλου» http://www.petheol.gr/nea/deltiotypoutespeth-synkritikospinakastonallagonstadyophek-scholiastousphakelousmathete
– Παρακάτω μπορείτε να δείτε:
α) τον συγκριτικό πίνακα των δύο ΦΕΚ: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxwZXRoZW9sb2dvbnxneDoxMDE4YTE5NWNlNjFjZmFh , καθώς και
β) «Συγκριτική μελέτη: Η απόφαση ΣτΕ 660/2018, η Υ.Α. Φίλη και η Υ.Α. Γαβρόγλου για τα Θρησκευτικά»: http://aktines.blogspot.gr/2018/03/6602018_30.html )
2. «Απόσπασμα συνέντευξης του Υπουργού Κ. Γαβρόγλου στον ρ/σ REAL FM», 6/3/2019 https://www.youtube.com/watch?v=Txd2p77Ogd4
3. «Δεν απαντά στις Ερωτήσεις βουλευτών για τα Θρησκευτικά ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου» http://thriskeftika.blogspot.com/2019/03/blog-post_27.html
4. Εγκύκλιοι-ανακοινώσεις που έχουν εκδώσει διάφορες μητροπόλεις, αποδοκιμάζοντας το νέο μάθημα των θρησκευτικών ως αντίχριστο και επικίνδυνο για τα παιδιά μας http://kermeniotis.blogspot.com/2018/10/blog-post.html
5. Μητροπολίτες †Σύμης, †Γλυφάδας και Διδυμοτείχου, καθώς και η Π.Ε.Θ.
(- «Σύμης Χρυσόστομος: »Αντισυνταγματικά και παράνομα τα βιβλία των Θρησκευτικών»» http://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/17950-sumis-xrusostomos-antisuntagmatika-kai-paranoma-ta-biblia-ton-thriskeutikon
– «Εγκύκλιος της Ιεράς μητροπόλεως Γλυφάδας, για τα νέα βιβλία των θρησκευτικών» http://www.imglyfadas.gr/portal/gr/details.asp?cdPro=%7B8D617315-5475-44CD-937E-E26FA5BBC340%7D
– Ιερά Μητρόπολη Διδυμοτείχου: «Οι φάκελοι του μαθήματος των θρησκευτικών που διανεμήθηκαν στους μαθητές, κρίνονται απαράδεκτοι, ακατάλληλοι και επικίνδυνοι….» http://aktines.blogspot.gr/2017/12/blog-post_507.html
– «Π.Ε.Θ.: Επιμένει ο Υπουργός Παιδείας στην αλλαξοπιστία των Ελλήνων Ορθοδόξων μαθητών!» http://www.petheol.gr/nea/epimeneioypourgospaideiasstenallaxopistiatonellenonorthodoxonmatheton )
6. Μητροπολίτες Ναυπάκτου, Βεροίας, †Σύμης, Διδυμοτείχου καθώς και η Π.Ε.Θ.
(- Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου, τα Νέα προγράμματα των Θρησκευτικών. Παρέμβαση στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, την 27-6-2017
http://www.parembasis.gr/index.php/el/menu-teyxos-251/4908-2017-06-29
– Βέροια – Εκδήλωση: Τα Νέα Θρησκευτικά στο Νέο Σχολείο 14/1/2018 https://www.youtube.com/watch?time_continue=607&v=aazKwsBCA8E
– Όσον αφορά τις μητροπόλεις Σύμης, Διδυμοτείχου καθώς και την Π.Ε.Θ., βλέπε την παραπομπή 5)
7. Μητροπολίτες Αιτωλοακαρνανίας και †Γλυφάδας, καθώς και η Π.Ε.Θ.
(- Ιερά Μητρόπολις Αιτωλίας και Ακαρνανίας, Ψήφισμα 28/9/2017 Μητροπολίτου και κληρικών http://www.parembasis.gr/files/Tsakoumis-March-2018.pdf
– «Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) χαιρετίζει την πρωτοβουλία των γονέων που επιστρέφουν στα σχολεία τα «βιβλία» των Θρησκευτικών» https://www.esos.gr/arthra/52891/i-panellinia-enosi-theologon-peth-hairetizei-tin-protovoylia-ton-goneon-poy-epistrefoyn
– Όσον αφορά τη μητρόπολη Γλυφάδας, βλέπε την παραπομπή 5)
8. Μητροπολίτες Ξάνθης, Φθιώτιδος, Αιτωλοακαρνανίας και †Γλυφάδας, καθώς και η Π.Ε.Θ..
(- «Παντιέρα και από την Μητρόπολη Ξάνθης για τα Θρησκευτικά» https://www.pentapostagma.gr/2017/12/παντιέρα-και-από-την-μητρόπολη-ξάνθης.html
– «Ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος Νικόλαος για τη στάση της Συνόδου απέναντι στο μάθημα των Θρησκευτικών https://www.impantokratoros.gr/FBD471FF.el.aspx
– «Καταγγελία της ΠΕΘ: Το Υπουργείο Παιδείας εκφοβίζει και εκβιάζει τους γονείς που επιστρέφουν τα αντιχριστιανικά βιβλία των νέων Θρησκευτικών!» http://www.petheol.gr/nea/katangeliatespethtoypourgeiopaideiasekphobizeikaiekbiazeitousgoneispouepistrephountaantichristianikabibliatonneonthreskeutikon
Όσον αφορά τη μητρόπολη Αιτωλοακαρνανίας βλ. την παραπομπή 7 και της Γλυφάδας την παραπομπή 5)
9. Μητροπολίτες Βεροίας και Διδυμοτείχου καθώς και η Π.Ε.Θ.
– Όσον αφορά τη μητρόπολη Βεροίας βλ. παραπομπή 6, ενώ για την Διδυμοτείχου την παραπομπή 5. Για την Π.Ε.Θ. βλέπε παραπομπή 8).
10. Μητροπολίτης Κερκύρας.
(Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος: Η νέα γενιά των Ορθοδόξων Ελλήνων μυείται στον θρησκευτικό συγκρητισμό, μέσα από τα νέα βιβλία των θρησκευτικών (23/4/2018) http://aktines.blogspot.gr/2018/04/blog-post_335.html )
11. Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως.
(- «Μητροπολίτης Γόρτυνος κ. Ἰερεμίας, Τί βιβλία Θρησκευτικών μαθημάτων είναι αυτές οι παλιοφυλλάδες των Δημοτικών Σχολείων;» https://www.impantokratoros.gr/FB7AEA8A.el.aspx)
12. Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. «Με μία συγκλονιστική επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και τους Αρχηγούς των κομμάτων, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αποδομεί τις δόλιες πράξεις Φίλη στην Παιδεία» https://www.exapsalmos.gr/2016/09/28/mia-sygklonistiki-epistoli-pros-ton-prothypourgo-ke-tous-archigous-ton-kommaton-o-archiepiskopos-ieronymos-apodomi-tis-dolies-praxis-fili-stin-pedia/
13. Μητροπολίτης Βεροίας. Βλέπε την παραπομπή 6
14. Ιερά Μητρόπολη Πατρών. «Μητρόπoλη Πατρών: «Oι λεγόμενοι «φάκελοι» του μαθήματος δεν ανταποκρίνονται στα βασικά χαρακτηριστικά της πίστεως και της ιστορικής πορείας της Πατρίδος μας”» http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2017/11/o-o.html
15. Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως. Βλέπε την παραπομπή 11.
16. Μητροπολίτης Λαγκαδά Ιωάννης. «Συνέντευξη Μητροπολίτη Λαγκαδά Ιωάννη στο Amen.gr μέρος 1ο» https://www.youtube.com/watch?time_continue=290&v=3d9l2K63mCw
17. Μητροπολίτης Σιδηροκάστρου Μακάριος. «Τι λέει η Μητρόπολη Σιδηροκάστρου και η α’ βάθμια Σερρών για την επιστροφή των Θρησκευτικών» https://www.youtube.com/watch?time_continue=48&v=V_yBfbRS35s
18. Μητροπολίτης Κονίτσης Ανδρέας. «Σε «πανστρατιά» καλεί ο Κονίτσης Ανδρέας για το μάθημα των Θρησκευτικών» https://www.ekklisiaonline.gr/nea/se-%CE%84%CE%84panstratia%CE%84%CE%84-kali-o-konitsis-andreas-gia-mathima-ton-thriskeftikon/
19. Αυτήν την καταδίκη της Νορβηγίας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων την έλαβε υπ’ όψη του το ΣτΕ στις αποφάσεις που εξέδωσε. Υπόθεση Folgero κατά Νορβηγίας, Προσφυγή Νο 15472, δημοσιευμένη, σε ελληνική μετάφραση, στο νομικό περιοδικό «Επιθεώρησις Δημοσίου και Διοικητικού Δικαίου» έτος 2009, σελ. 257.
20. †Μητροπολίτης Σύμης Χρυσόστομος. Βλέπε την παραπομπή 5.
21. Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. Βλέπε την παραπομπή 12.
22. Μητροπολίτης Λαγκαδά Ιωάννης. Βλέπε την παραπομπή 16.
23. Ιερά Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας. «Ψήφισμα Κληρικών Ι.Μ. Θηβών και Λεβαδείας για τα νέα βιβλία – φακέλους των Θρησκευτικών και το νέο νόµο για την αλλαγή φύλου» http://aktines.blogspot.gr/2017/11/blog-post_74.html
24. Ιερά Μητρόπολη Διδυμοτείχου. Βλέπε την παραπομπή 5.
25. Μητροπολίτης Λέρου, Καλύμνου και Αστυπάλαιας Παΐσιος: Παραμορφωμένος «Χριστός», κατά τα πρότυπα της Νέας Τάξης Πραγμάτων, στα σχολικά βιβλία http://verena.gr/content/μητροπολίτης-λέρου-καλύμνου-και-αστυπάλαιας-παΐσιος-παραμορφωμένος-«χριστός»-κατά-τα-πρότυπα
26. Αρχιεπίσκοπος Κρήτης Ειρηναίος, για τις αλλαγές στο Μάθημα των Θρησκευτικών http://thriskeftika.blogspot.gr/2018/03/blog-post_18.html
27. Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος, Αποτίμηση του έργου της Επιτροπής γιὰ το ΜτΘ www.romfea.gr/images/article-images/2017/06/ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ_ΝΙΚΟΛΑΟΣ.pdf
28. «’Όχι” από το Άγιο Όρος στα νέα Θρησκευτικά!» http://www.news247.gr/koinonia/ochi-apo-to-agio-oros-sta-nea-thriskeytika.6520793.html
29. Βλέπε την παραπομπή 28.
30. Σύμφωνα με την Wikipedia, «Ο συγκρητισμός είναι ο συνδυασμός διαφορετικών πίστεων, συνήθως αναμειγνύοντας πρακτικές ποικίλων σχολών σκέψης. Ο συγκρητισμός μπορεί να περιλαμβάνει τη μείξη και αναλογία αρκετών αυθεντικά ξεχωριστών Παραδόσεων, ειδικά στη θεολογία, επιβάλλοντας έτσι μια υποκείμενη ενότητα και επιτρέποντας μια περιεκτική προσέγγιση άλλων δογμάτων».
Πολλοί μητροπολίτες κατηγόρησαν για «Συγκρητισμό» τα νέα προγράμματα των θρησκευτικών, όπως π.χ. οι μητροπολίτες Γόρτυνος, Κέρκυρας, Σύμης, Μεσογαίας, Χίου, Ηλείας, και η επαρχιακή Σύνοδος της Κρήτης. Βλέπε την παραπομπή 4.
31. • Κατ’ αρχάς, την αίρεση του Οικουμενισμού την καταδίκασε το 1983 η Ιερά Σύνόδος των Ρώσων της Διασποράς στο Quebec του Καναδά. Ιδού η σχετική απόφαση: «Σ ̓ αὐτοὺς ποὺ προσβάλλουν τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ διδάσκοντας, πὼς ἡ Ἐκκλησία εἶναι διῃρημένη στοὺς λεγόμενους “Κλάδους”, ποὺ διαφέρουν σὲ δόγματα καὶ τρόπο ζωῆς, ἢ ὅτι “ἡ Ἐκκλησία δὲν ὑπάρχει ὁρατῶς ἀλλὰ θὰ δημιουργηθῇ στὸ μέλλον” ὅταν ὅλοι οἱ “Κλάδοι” ἢ σχισματικὲς ὁμάδες ἢ Ὁμολογίες, ἀκόμη καί οἱ Θρησκεῖες, “θὰ ἑνωθοῦν σέ ἕνα σῶμα” καὶ σ ̓ αὐτοὺς ποὺ δὲν διακρίνουν τὴν [Ὀρθόδοξη] ἱερωσύνη καὶ τὰ Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ ἐκεῖνα τῶν αἱρετικῶν, ἀλλὰ λένε ὅτι τὸ Βάπτισμα καὶ ἡ Θεία Εὐχαριστία/Κοινωνία τῶν αἱρετικῶν εἶναι σωτήρια ἑπομένως σ ̓ ὅλους αὐτοὺς ποὺ συνειδητὰ ἔχουν κοινωνία μὲ τοὺς προαναφερθέντες αἱρετικοὺς ἢ πού ὑποστηρίζουν, διαδίδουν ἤ ὑπερασπίζονται τὴν νέα αἵρεση, τὴν κοινῶς ἀποκαλουμένη “Οἰκουμενισμός”, ὑπὸ τό πρόσχημά τῆς “ἀδελφικὴς ἀγάπης” ἢ της ὑποτιθέμενης “Ἓνωσης τῶν διῃρημένων Χριστιανῶν”, Ἀνάθεμα!»
The Anathema of the Russian Orthodox Church Abroad Against Ecumenism 1983 from Spyridon Voykalis
Επίσης είναι κατεγνωσμένη από δύο μεγάλους σύγχρονους Αγίους της Ορθοδοξίας: τον μεγάλο Σέρβο Δογματολόγο Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς και τον θεοφόρο αγιορείτη Γέροντα Άγιο Παΐσιο.
• Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς (†1979)
(Διετέλεσε Καθηγητής Δογματικής στο Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου)
«Ο Οικουμενισμός είναι κοινό όνομα για τους ψευτοχριστιανισμούς και τις ψευτοεκκλη-
σίες της Δυτικής Ευρώπης. Μέσα του βρίσκεται η καρδιά όλων των ευρωπαϊκών ουμανισμών, με επί κεφαλής τον Παπισμό. Όλοι δε αυτοί οι ψευτοχριστιανισμοί, όλες οι ψευτοεκκλησίες, δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία αιρέση παραπλεύρως στην άλλη αίρεση. Το κοινό ευαγγελικό όνομά τους είναι “παναίρεση”. Γιατί; Διότι στο διάστημα της ιστορίας οι διάφορες αιρέσεις αρνούνταν ή παραμόρφωναν κάποια ιδιώματα, μόνο, του Θεανθρώπου και Κυρίου Ιησού. Αυτές όμως οι ευρωπαϊκές αιρέσεις απομακρύνουν ολόκληρο τον Θεάνθρωπο και στην θέση του τοποθετούν τον Ευρωπαίο άνθρωπο. Εδώ δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά μεταξύ του Παπισμού, του Προτεσταντισμού, του Οικουμενισμού και άλλων αιρέσεων, που το όνομά τους είναι: “λεγεών”».
Ιουστίνου Πόποβιτς, Ορθόδοξος Εκκλησία και Οικουμενισμός, Θεσσαλονίκη 1974, σελ. 224.
(Ο Άγιος χρησιμοποιεί το όνομα «λεγεών», επειδή έτσι ονομάζονταν τα δαιμόνια που βγήκαν από τον δαιμονισμένο των Γαδαρηνών και μπήκαν στα γουρούνια! (Μάρκ. 5:9))
• Άγιος Παΐσιος ο αγιορείτης (†1994)
«Οικουμενισμός, και Κοινή Αγορά [εννοεί την τότε «Ε.Ο.Κ” και τώρα «Ευρωπαϊκή Ένωση”], ένα κράτος μεγάλο, μια θρησκεία στα μέτρα τους. Αυτά είναι σχέδια διαβόλων. Οι Σιωνιστές ετοιμάζουν κάποιον για Μεσσία. Γι’ αυτούς ό Μεσσίας είναι βασιλιάς, δηλαδή θα κυβερνήσει εδώ στην γη. Οι Ιεχωβάδες και αυτοί αποβλέπουν σε έναν βασιλιά επίγειο. Θα παρουσιάσουν οι Σιωνιστές έναν, και οι Ιεχωβάδες θα τον δεχθούν. Θα πουν “αυτός είναι”. Θα γίνει μεγάλη σύγχυση. Μέσα στην σύγχυση αυτή όλοι θα ζητούν έναν Μεσσία, για να τους σώσει. Καί τότε θα παρουσιάσουν κάποιον πού θα πή: “Εγώ είμαι ο Ιμάμης, εγώ είμαι ο πέμπτος Βούδδας, εγώ είμαι ο Χριστός πού περιμένουν οι Χριστιανοί, εγώ είμαι αυτός πού περιμένουν οι Ιεχωβάδες, εγώ είμαι ο Μεσσίας των Εβραίων”. Πέντε “εγώ” θα έχη!…» Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι, τ. Β ́- Πνευματική αφύπνιση, Ι. Ησυχαστήριον «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος», Σουρωτή Θεσ/νίκης 1999, σ. 176. http://www.impantokratoros.gr/33DC5EAF.el.aspx
Επίσης, μνημονεύουμε και τον παρακάτω λόγο του Αγίου Παϊσίου: «Ο διάβολος έχει τρία πλοκάμια. Για τους φτωχούς τον κουμμουνισμό, για τους πιστούς τον Οικουμενισμό και για τους πλουσίους την μασσωνία». († Μακαρίου Ιερομονάχου, Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι σοφίας και χάριτος, Άγιον Όρος, σελ. 73)
32. Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως. Βλέπε την παραπομπή 11.
33. Μητροπολίτης Ηλείας Γερμανός: «Τα θρησκευτικά σε λίγο θα είναι για τους άθεους» http://thriskeftika.blogspot.com/2017/11/blog-post_81.html
34. Μητροπολίτης Αιτωλοακαρνανίας. Βλέπε την παραπομπή 7.
35. †Μητροπολίτης Σύμης. Βλέπε την παραπομπή 5.
36. Διάταξη του άρθρου 2 του “Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου” (ΠΠΠ) της «Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου» (ΕΣΔΑ). Και αυτήν την διάταξη της ΕΣΔΑ επικαλούνται οι δύο αποφάσεις του ΣτΕ, 660/2018 και 926/2018 (τις οποίες μπορείτε να διαβάσετε στην παραπομπή 1): «Εξ άλλου, το άρθρο 2 του Πρώτου Προσθέτου
Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ κατοχυρώνει το δικαίωμα στην εκπαίδευση, ορίζει δε ειδικότερα ότι: “Ουδείς δύναται να στερηθή του δικαιώματος όπως εκπαιδευθή. Πάν Κράτος εν τη ασκήσει των αναλαμβανομένων υπ αυτού καθηκόντων επί του πεδίου της μορφώσεως και της εκπαιδεύσεως θα σέβεται το δικαίωμα των γονέων όπως εξασφαλίζωσι την μόρφωσιν και την εκπαίδευσιν ταύτην συμφώνως προς τας ιδίας αυτών θρησκευτικάς και φιλοσοφικάς πεποιθήσεις”».
37. †Μητροπολίτης Σύμης. Βλέπε την παραπομπή 5.
38. Τον ένα λόγο για τον οποίο κατέπεσαν στο Σ.τ.Ε. τα νέα «Θρησκευτικά» τον είδαμε στην παραπομπή 36. Έναν άλλο τον διαβάζουμε την απόφαση 926/2018 του ΣτΕ: «Σύμφωνα με την συνταγματική αρχή της ισότητος (άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος) και τις διατάξεις των άρθρων 9 και 14 της ΕΣΔΑ [«[«Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου»]ι της παρ. 1 του ΠΠΠ αυτής, το Κράτος δεν μπορεί ρυθμίζοντας το περιεχόμενο του μαθήματος των θρησκευτικών, να στερήσει από τους μαθητές που ασπάζονται ορισμένη θρησκεία το δικαίωμα, το οποίο αναγνωρίζει σε μαθητές που ανήκουν σε άλλες θρησκείες, να διδάσκονται αποκλειστικά τα δόγματα της πίστεώς τους (όχι δε και τα δόγματα άλλων θρησκειών)». (Την εν λόγω απόφαση του ΣτΕ μπορείτε να τη βρείτε στην παραπομπή 1).
Εξ άλλου, η απόφαση 660/2018 του ΣτΕ γράφει: «Για ετεροδόξους ή αλλοθρήσκους μαθητές ―ιδίως τους μαθητές του καθολικού δόγματος ή της εβραϊκής θρησκείας ή της μουσουλμανικής μειονότητος της Δυτικής Θράκης― ο νομοθέτης έχει ρητώς προβλέψει δυνατότητα διδασκαλίας του οικείου δόγματος ή θρησκείας από πρόσωπα προτεινόμενα από την οικεία θρησκευτική κοινότητα, προκειμένου δε περί της μουσουλμανικής μειονότητος από μουσουλμάνο θρησκευτικό λειτουργό (βλ. άρθρα 19 παρ. 1 του ν. 3379/1955, 85 παρ. 4 του ν. 1566/1985, 55 παρ. 5 του ν. 4386/2016 και 7 παρ. 1 του ν. 694/1977)». (Και αυτή την απόφαση του ΣτΕ μπορείτε να τη δείτε στην παραπομπή 1).
Τέλος, ένας τρίτος λόγος για τον οποίο το ΣτΕ ακύρωσε τα νέα «Θρησκευτικά» είναι διότι πλήττουν το άρθρο 16§2 του Συντάγματος, που ορίζει ότι: «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες». Διαβάζουμε στην απόφαση 660/2018 του ΣτΕ: «από τη διάταξη του άρθρου 16 παρ. 2 του Σ/τος σε συνδυασμό με τις διατάξεις των παρ.1 και 2 του άρθρου 13 αυτού και με τη διάταξη του άρθρου 2 του ΠΠΠ της ΕΣΔΑ συνάγεται ότι ως “ανάπτυξη” της κατά τα ανωτέρω ορθόδοξης χριστιανικής θρησκευτικής συνειδήσεως νοείται η, δια της διδασκαλίας των δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού, εμπέδωση και ενίσχυση της συγκεκριμένης αυτής θρησκευτικής συνειδήσεως των μαθητών και, ως εκ τούτου, αφορά αποκλειστικώς στους μαθητές, οι οποίοι ανήκοντες στην κατά τα άνω πλειοψηφία του ελληνικού λαού, ασπάζονται το ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα, το κυριότερο δε μέσον, δια του οποίου -εκτός άλλων (προσευχή, εκκλησιασμός)-υπηρετείται ο ανωτέρω συνταγματικός σκοπός είναι η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών. Συνεπώς, στις ανωτέρω υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις αντίκεινται ρυθμίσεις νόμων ή κανονιστικών διοικητικών πράξεων, με τις οποίες, μέσω, κυρίως, των προγραμμάτων διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών, για τους αποτελούντες την κατά τα άνω πλειοψηφία του ελληνικού λαού μαθητάς δεν υπηρετείται ο ως άνω συνταγματικός σκοπός, η ανάπτυξη δηλαδή της ορθόδοξης χριστιανικής συνειδήσεως, αλλά επιχειρείται ο κλονισμός ή και η μεταβολή αυτής». Επίσης, δεν πρέπει «να καλλιεργεί αμφιβολίες ως προς τα εν λόγω στοιχεία που συγκροτούν την ορθόδοξη χριστιανική πίστη, ούτε να προκαλεί σύγχυση με τη διδασκαλία άλλων δογμάτων και θρησκειών».
39. Ο προσηλυτισμός είναι ποινικό αδίκημα και είναι αξιόποινη ακόμη και η απόπειρα προσηλυτισμού! Δύο επιστήμονες του Δικαίου, o επ. Πρόεδρος Εφετών Απόστολος Βλάχος και ο Δρ Συνταγματικού Δικαίου Γεώργιος Κρίππας αποφάνθηκαν, με γνωμοδοτήσεις τους, ότι διαπράττουν ποινικό αδίκημα οι εκπαιδευτικοί που θα εφαρμόσουν στα σχολεία τα νέα Προγράμματα Σπουδών για το μάθημα των «Θρησκευτικών»! Μάλιστα, το εν λόγω ποινικό αδίκημα είναι ακόμη πιο επιβαρυντικό διότι τελείται στα σχολεία!
(- Γνωμοδότηση Αποστόλου Φ. Βλάχου, Επιτίμου Προέδρου Εφετών, Χαλάνδρι, 26/9/2016 http://thriskeftika.blogspot.gr/2016/09/blog-post_672.html , καθώς και Γνωμοδότηση Γεωργίου Η. Κρίππα, Δρ Συνταγματικού Δικαίου, Αθήνα 12/10/2016 https://thriskeftika.blogspot.gr/2016/10/blog-post_409.html
– Άρθρο 4 του Αναγκαστικού νόμου 1363/38, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 του α.ν. 1672/39)
40. «Ειδικότερα, σχολική διδασκαλία που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τη μεταβολή ή την αλλοίωση της θρησκευτικής αυτής συνειδήσεως των μαθητών, όπως αυτή διαμορφώνεται στο πλαίσιο της οικογενείας, θα συνιστούσε μορφή ομαδικού προσηλυτισμού ιδιαιτέρως σοβαρή, ως επέμβαση στον ευαίσθητο ψυχικό κόσμο των μαθητών που δεν διαθέτουν την κριτική αντίληψη και ωριμότητα των ενηλίκων κατά παράβαση των παρ. 1 και 2 του άρθρου 13 του Σ/τος». (Τις αποφάσεις του ΣτΕ 660/2018 και 926/2018 μπορείτε να τις βρείτε στην παραπομπή 1).
41. Σε ανακοίνωσή του, το Υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι «δεν πρόκειται να ανεχθεί παράνομες ενέργειες που επισείουν πειθαρχικές ευθύνες»!
(Ανακοίνωση του ΥΠΠΕΘ της 2-10-2018: https://www.minedu.gov.gr/news/37465-02-10-18-yppeth-aparadekti-praktiki-apo-tin-panellinia-enosi-theologon-eis-varos-ton-ekpaideftikon)
42. Βλέπε την ανακοίνωση της Π.Ε.Θ.: «Επιμένει ο Υπουργός Παιδείας στην αλλαξοπιστία των Ελλήνων Ορθοδόξων μαθητών!» στην παραπομπή 5.
43. Βλέπε παραπομπή 42.

Δεν υπάρχουν σχόλια: