Σάββατο 24 Αυγούστου 2013

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ , ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ...




Ὅταν διώχνεις τὸν Θεὸ ἀπό τὴν Ἐκπαίδευση πρέπει νὰ περιμένεις ὅτι αὐτὴ θὰ πάει «κατὰ διαβόλου»...

Δὲν ἰσχύει ἡ ἀνόητη καὶ ἀφελὴς κατηγορία πὼς ἡ Θρησκεία ἀναχαιτίζει τὴν πρόοδο. Ὄχι ἁπλὰ δὲν τὴν ἀναχαιτίζει, ἀλλὰ ἀντίθετα τὴν γεννᾶ καὶ τὴν προάγει.
ΝΑΙ, σὰν κοινωνία ΤΑ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
Πρόσφα τα, ἡ λλάδα «κατέκτησε» λλη μία ξιοθρήνητη πρωτιά. Μετ π κάποιες πρωτιές μας στ τροχαα τυχήματα, τς κτρώσεις κα τ χρήσηλκολ κα καπνο π νήλικους κα γυνακες, «κατακτήσαμε» κα τν πρωτι στ διαφθορά.
νακοινώθηκε πς  λλάδα εναι πρώτη σ διαφθορ σ λόκληρη τν Ερώπη. Πραγματικ νειδος.
Ράπισμα στὴν εἰκόνα μας στὸ ἐξωτερικό. Πλγμα στ κρος κα τν ξιοπιστία μας. 
Κα ρωτ. Πς θ καταπολεμήσουμε τ διαφθορά;
Μὲ τ μαθηματικά, τ Φυσικ κα τ Χημεία; λοι γνωρίζουν πς ο θετικς πιστμες κονίζουν μν τ μυαλλλ δν διαπλάθουν χαρακτήρα, δν χτίζουν προσωπικότητες. Εἶναι σὰν τὸ μαχαίρι ποὺ χρησιμοποιεῖται εἴτε γιὰ ἀγαθ ετε γι πονηρ σκοπό. Μάλιστα, σο πι μορφωμένος εναι κάποιος, τόσο μεγαλύτερο κακὸ μπορεῖ νὰ προκαλέσει.
Γι΄ αὐτὸ κα λεγαν ο ρχαοι μας πρόγονοι πς «πσα τε πιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης κα τς λλης ρετς, πανουργία οὐ σοφία φαίνεται».
θος, ξιοπρέπεια, γάπη, τιμ δν χαρίζουν τ μαθηματικλλ ο θεωρητικς πιστμες καί, μάλιστα,  Θεολογία, τ Θρησκευτικά. ΤΘρησκευτικ εναι τ πρτο μάθημα, πο ξασφαλίζει τν καλλιέργεια κα νάπτυξη θικς κα θρησκευτικς συνείδησης στος πολίτες τς αριανς κοινωνίας.
Ποιὸς δὲν γνωρίζει τὸν χρυσοῦν κανόνα τοῦ Εὐαγγελίου, ποὺ ὑπαγορεύει:
«Πάντα οὖν ὅσα ἐὰν θέλητε να ποισιν μν ο νθρωποι οτω κα μες ποιετε ατος»;  
( Ότι δεν θέλετε δηλαδή κακό να σάς κάνουν οί άλλοι, να μή το κάνετε κι΄ εσείς σ΄ αυτούς...)
 ἐφαρμογή του θ μετέτρεπε τν κοινωνία σ παράδεισο. Γνωρίζω πς δν πρέπει ν συγκρίνουμε νόμοια πράγματα, λλά, δεδομένων τν συνθηκν, κα πειδ εδα ν γίνεται σ τηλεοπτικ παράθυρα ατ  σύγκριση π συναδέλφους καθηγητς φυσικν πιστημν ες βάρος τομαθήματος τν Θρησκευτικν, θ κάνω μία ξαίρεση.
Καὶ θὰ ἐρωτήσω.
Τί συμβάλλει, ἆραγε, περισσότερο στὴν εὐδαιμονία τοῦ ἀνθρώπου; Τ «Ε=mc2»  τὸ «γαπτε λλήλους»;
Τὸ ν φορτώνουμε μ γνώσεις κα δεξιότητες τος μαθητς κα ν παραγνωρίζουμε τν νάπτυξη κα καλλιέργεια χριστιανικο χαρακτήρα εναι σν νδίνουμε σ να παιδ να μαχαίρι  να πλο, λλ ν μ το λέμε πς κα σ ποις περιπτώσεις θ πρέπει ν τ χρησιμοποιήσει.
Εἶναι σχεδν βέβαιο πς κάποιος θ πληρώσει ατ τν περισκεψία.
Ναί, εἶναι ἀλήθεια, χει κα  κπαιδευτικ κοινότητα τς εθύνες της. Τ μάθημα τν Θρησκευτικν περιορίστηκε στς μία μ δύο ρες κα χλευάστηκε εκαίρως καίρως.
Πρακτικά, ἀκυρώθηκε καὶ ὁ κκλησιασμός, πού, κα ταν γίνεται, γίνεται χωρς τν κατάλληλη προετοιμασία, πρόχειρα, ἔτσι γιὰ νὰ γίνει . Συνάδελφοιἄλλων εἰδικοτήτων μίλησαν ὑποτιμητικὰ γιὰ τὸν Θεολόγο καὶ τὰ θρησκευτικὰ θέματα στοὺς μαθητές τους.
ς μ πορον, λοιπόν, ταν βλέπουν ατος τος διους μαθητς ν κάθονται σταυροπόδι κα ν τος μιλον μ περιφρόνηση κα ναίδεια, σχεδν ν βρίζουν ατος τος καθηγητές τους.
ς μ ξοργίζονται, ταν κον πς στς κδρομς  κα στς τουαλέτες - νίοτε προβάλλονται καὶ στὴν τηλεόραση - γίνονται βιασμο καὶ ὄργια μσυνεπακόλουθες κτρώσεις. ς μ γανακτον, ταν βλέπουν τ μπόριο τν ναρκωτικν ν γίνεται στς αὐλς τν σχολείων κα κανες ν μντιδρ.
ς μ χύνουν κροκοδείλια δάκρυα, ἂς μὴ κλαυθμυρίζουν ὑποκριτικά. Σπείρανε ἀνέμους καὶ θερίζουν θύελλες. Ὅταν διώχνεις τὸν Θεὸ ἀπό τν κπαίδευση, πρέπει νπεριμένεις τι ατ θ πάει - κυριολεκτικ κα μεταφορικ - «κατ διαβόλου».
Διώξανε τὸν Θεὸ ἀπ τν κπαίδευση κα τώρα παραπονιονται.
Τί παραπονιοῦνται;
Αὐτ θελαν, ατ λαμβάνουν. ς χαίρονται τν κπαίδευση, πως τν κατήντησαν...
 λαός, ταν θέλει ν χαρακτηρίσει κάποιον μ τν χειρότερο τρόπο, τν χαρακτηρίζει «θεόφοβο» κα «ντίχριστο»,  λέει πς «ατς δν χει τν Θεό του».
Τὸ ρώτημα εναι: Τέτοιους μαθητς θέλουν ν χουν σήμερα; Κα τέτοιους πολίτες αριο;
λλωστε, γι ν πανέλθουμε κα στ ζήτημα τς σχέσης τς Θεολογίας μ τς φυσικς πιστμες, εναι γνωστ τι  καλλιέργεια χριστιανικν συναισθημάτων κα δανικν προάγει τ ρευνητικ πνεμα κα τν πιστήμη.
Οἱ μεγαλύτεροι πρωτοπόροι τν πιστημν ταν βαθύτατα θρησκευόμενοι Χριστιανοί. Ὁ Ἰσακ Νεύτωνας εχε χι μία κα δύο, λλ τριάντα Βίβλους, τς ποες μελετοσε πισταμένα. 
Μάλιστα, τὰ ἔργα του, πο ναφέρονται σ θρησκευτικ θέματα, περτερον σ ριθμ σελίδων ναντι τν ντίστοιχων, πο ναφέρονται σ θέματα φυσικν πιστημν.
 Γαλιλαος, ταν κρατονταν π τν ερ ξέταση, παραπονιόταν γιατί δὲν μποροῦσε
νὰ πάει στν κκλησία. 
Ο στοχασμο το Πασκλ εναι θάνατο μνημεο Χριστιανικο πνεύματος.
 Κοπέρνικος ταν παπάς.
 Μέντελ,  πατέρας τς Βιολογίας, ήταν καλόγερος.
Θὰ μπορούσαμε ν ναφέρουμε πληθώρα λλων τέτοιων παραδειγμάτων. Ὅλοι αὐτοὶ οἱ γίγαντες, ποὺ δημιούργησαν τὸ θαῦμα τῆς σύγχρονηςἐπιστήμης ἦταν πιστοὶ Χριστιανοί. Δὲν ἰσχύει ἡ ἀνόητη κα φελς κατηγορία πς  Θρησκεία ναχαιτίζει τν πρόοδο. χι πλ δν τν ναχαιτίζει,λλά, ντίθετα, τν γενν κα τν προάγει !

Ἐπιμέλεια κ.Ἠλία Δ. Μπάκου, Δρος Θεολόγου–Φιλολόγου
Ορθ.Τύπος- φ.1986   

Δεν υπάρχουν σχόλια: