Ὅταν διώχνεις τὸν Θεὸ ἀπό τὴν Ἐκπαίδευση πρέπει νὰ περιμένεις ὅτι αὐτὴ θὰ πάει «κατὰ διαβόλου»...
Δὲν ἰσχύει ἡ ἀνόητη καὶ ἀφελὴς κατηγορία πὼς ἡ Θρησκεία ἀναχαιτίζει τὴν πρόοδο. Ὄχι ἁπλὰ δὲν τὴν ἀναχαιτίζει, ἀλλὰ ἀντίθετα τὴν γεννᾶ καὶ τὴν προάγει.
ΝΑΙ, σὰν κοινωνία ΤΑ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
Ἀνακοινώθηκε πὼς ἡ Ἑλλάδα εἶναι πρώτη σὲ διαφθορὰ σὲ ὁλόκληρη τὴν Εὐρώπη. Πραγματικὸ ὄνειδος.
Ράπισμα στὴν εἰκόνα μας στὸ ἐξωτερικό. Πλῆγμα στὸ κῦρος καὶ τὴν ἀξιοπιστία μας.
Καὶ ἐρωτῶ. Πῶς θὰ καταπολεμήσουμε τὴ διαφθορά;
Μὲ τὰ μαθηματικά, τὴ Φυσικὴ καὶ τὴ Χημεία; Ὅλοι γνωρίζουν πὼς οἱ θετικὲς ἐπιστῆμες ἀκονίζουν μὲν τὸ μυαλὸ, ἀλλὰ δὲν διαπλάθουν χαρακτήρα, δὲν χτίζουν προσωπικότητες. Εἶναι σὰν τὸ μαχαίρι ποὺ χρησιμοποιεῖται εἴτε γιὰ ἀγαθὸ εἴτε γιὰ πονηρὸ σκοπό. Μάλιστα, ὅσο πιὸ μορφωμένος εἶναι κάποιος, τόσο μεγαλύτερο κακὸ μπορεῖ νὰ προκαλέσει.
Γι΄ αὐτὸ καὶ ἔλεγαν οἱ ἀρχαῖοι μας πρόγονοι πὼς «πᾶσα τε ἐπιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης καὶ τῆς ἄλλης ἀρετῆς, πανουργία οὐ σοφία φαίνεται».
Ἦθος, ἀξιοπρέπεια, ἀγάπη, τιμὴ δὲν χαρίζουν τὰ μαθηματικὰ, ἀλλὰ οἱ θεωρητικὲς ἐπιστῆμες καί, μάλιστα, ἡ Θεολογία, τὰ Θρησκευτικά. ΤὰΘρησκευτικὰ εἶναι τὸ πρῶτο μάθημα, ποὺ ἐξασφαλίζει τὴν καλλιέργεια καὶ ἀνάπτυξη ἠθικῆς καὶ θρησκευτικῆς συνείδησης στοὺς πολίτες τῆς αὐριανῆς κοινωνίας.
Ποιὸς δὲν γνωρίζει τὸν χρυσοῦν κανόνα τοῦ Εὐαγγελίου, ποὺ ὑπαγορεύει:
«Πάντα οὖν ὅσα ἐὰν θέλητε ἵνα ποιῶσιν ἡμῖν οἱ ἄνθρωποι οὕτω καὶ ὑμεῖς ποιεῖτε αὐτοῖς»;
( Ότι δεν θέλετε δηλαδή κακό να σάς κάνουν οί άλλοι, να μή το κάνετε κι΄ εσείς σ΄ αυτούς...)
Καὶ θὰ ἐρωτήσω.
Τί συμβάλλει, ἆραγε, περισσότερο στὴν εὐδαιμονία τοῦ ἀνθρώπου; Τὸ «Ε=mc2» ἢ τὸ «ἀγαπᾶτε ἀλλήλους»;
Ναί, εἶναι ἀλήθεια, ἔχει καὶ ἡ ἐκπαιδευτικὴ κοινότητα τὶς εὐθύνες της. Τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν περιορίστηκε στὶς μία μὲ δύο ὧρες καὶ χλευάστηκε εὐκαίρως ἀκαίρως.
Πρακτικά, ἀκυρώθηκε καὶ ὁ ἐκκλησιασμός, πού, καὶ ὅταν γίνεται, γίνεται χωρὶς τὴν κατάλληλη προετοιμασία, πρόχειρα, ἔτσι γιὰ νὰ γίνει . Συνάδελφοιἄλλων εἰδικοτήτων μίλησαν ὑποτιμητικὰ γιὰ τὸν Θεολόγο καὶ τὰ θρησκευτικὰ θέματα στοὺς μαθητές τους.
Ὁ λαός, ὅταν θέλει νὰ χαρακτηρίσει κάποιον μὲ τὸν χειρότερο τρόπο, τὸν χαρακτηρίζει «ἀθεόφοβο» καὶ «ἀντίχριστο», ἢ λέει πὼς «αὐτὸς δὲν ἔχει τὸν Θεό του».
Ἄλλωστε, γιὰ νὰ ἐπανέλθουμε καὶ στὸ ζήτημα τῆς σχέσης τῆς Θεολογίας μὲ τὶς φυσικὲς ἐπιστῆμες, εἶναι γνωστὸ ὅτι ἡ καλλιέργεια χριστιανικῶν συναισθημάτων καὶ ἰδανικῶν προάγει τὸ ἐρευνητικὸ πνεῦμα καὶ τὴν ἐπιστήμη.
Μάλιστα, τὰ ἔργα του, ποὺ ἀναφέρονται σὲ θρησκευτικὰ θέματα, ὑπερτεροῦν σὲ ἀριθμὸ σελίδων ἔναντι τῶν ἀντίστοιχων, ποὺ ἀναφέρονται σὲ θέματα φυσικῶν ἐπιστημῶν.
Ὁ Γαλιλαῖος, ὅταν κρατοῦνταν ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Ἐξέταση, παραπονιόταν γιατί δὲν μποροῦσε
νὰ πάει στὴν Ἐκκλησία.
Οἱ στοχασμοὶ τοῦ Πασκὰλ εἶναι ἀθάνατο μνημεῖο Χριστιανικοῦ πνεύματος.
Ὁ Κοπέρνικος ἦταν παπάς.
Ὁ Μέντελ, ὁ πατέρας τῆς Βιολογίας, ήταν καλόγερος.
Θὰ μπορούσαμε νὰ ἀναφέρουμε πληθώρα ἄλλων τέτοιων παραδειγμάτων. Ὅλοι αὐτοὶ οἱ γίγαντες, ποὺ δημιούργησαν τὸ θαῦμα τῆς σύγχρονηςἐπιστήμης ἦταν πιστοὶ Χριστιανοί. Δὲν ἰσχύει ἡ ἀνόητη καὶ ἀφελὴς κατηγορία πὼς ἡ Θρησκεία ἀναχαιτίζει τὴν πρόοδο. Ὄχι ἁπλὰ δὲν τὴν ἀναχαιτίζει,ἀλλά, ἀντίθετα, τὴν γεννᾶ καὶ τὴν προάγει !
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου