Δεν θα ήταν δύσκολο να γίνει αποδεκτό απ όλον τον κόσμο το αποκαλυπτικό περιεχόμενο του ευαγγελικού κηρύγματος της Εκκλησίας, αν δεν διεκδικούσαν και άλλα θρησκεύματα, κυρίως ανατολικά, την δήθεν εξ αποκαλύψεως προέλευσή του. Η μαρτυρία όμως του απ. Παύλου και τα θεολογικά νοήματα των επιστολών του αποτελούν το συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στα πιστεύω και τα σεβάσματα των άλλων λαών.
«Πρέπει να γνωρίζετε πως το Ευαγγέλιο… εγώ το παρέλαβα, ούτε το διδάχθηκα από άνθρωπο, αλλά μου το αποκάλυψε ο Ιησούς Χριστός», λέει στη επιστολή του προς Γαλάτας. Δεν είναι εύκολο ο κοινός νους να εξηγήσει το πως αποκαλύφθηκε σ’ έναν πρώην διώκτη της Εκκλησίας η σοφία της χριστιανικής πίστεως. Είναι όμως άξιο θαυμασμού το πως ο ίδιος εξηγεί την απρόσμενη αυτή εξέλιξη στην προσωπική του ζωή. Η διάθεσή του απέναντι στην πρώτη Εκκλησία, όσο ακόμα πίστευε στην ιουδαϊκή θρησκεία, ήταν εμφανώς εχθρική και την εκδήλωνε με πράξεις διωγμού έναντι των χριστιανών. «καταδίωκα με πάθος την εκκλησία του Θεού», αναφέρει ο ίδιος στην επιστολή του.
Δεν είναι εύκολο ένας ιουδαίος ζηλωτής των παραδόσεων της εβραϊκή συναγωγής και του ιουδαϊκού εθνικισμού, από την μια στιγμή στην άλλη, να κάνει πλήρη στροφή και να πηγαίνει στην απέναντι όχθη του ποταμού, δηλαδή να ασπάζεται το ευαγγέλιο του Θεανθρώπου. Και γίνεται πιο απίστευτο, όταν ο ίδιος μαρτυρεί με έμφαση ότι «επόρθουν αυτήν (την Εκκλησίας)’, δηλαδή προσπαθούσε να εξαφανίσει την Εκκλησία. Για τον λόγο αυτόν η διαβεβαίωσή του, ότι η διδασκαλία του ευαγγελικού κηρύγματός του είναι εξ αποκαλύψεως Θεού, αποκτά πολύ μεγάλη βαρύτητα. Γιατί ο διώκτης έγινε Απόστολος και η απειλή να αφανίσει την Εκκλησία μετατράπηκε σε εξάπλωσή της «εις πάντα τα έθνη». Τέτοιες θαυμαστές αλλοιώσεις και αλλαγές μόνο η δύναμη της χάριτος του Θεού μπορεί να πραγματοποιήσει. Όπως ο Χριστός μετέτρεψε τους απλούς ψαράδες της Γαλιλαίας σε «αλιείς ανθρώπων», έτσι και τον διώκτη Σαούλ τον μετέτρεψε σε μέγα απόστολο των εθνών.
Η φράση του απ. Παύλου ότι «όταν ο Θεός ευδόκησε να μου αποκαλύψει τον Υιό του για να τον ευαγγελίζομαι, δηλ. να τον κηρύττω και να διδάσκω στα έθνη», είναι αρκετή για να προκαλέσει τον θεολογικό σεισμό τόσο στην θεολογία των προγόνων του, όσο και στις περί Θεού δοξασίες της εποχής του και πέρα απ αυτή.
Η θεολογία του απ. Παύλου, εναρμονισμένη στην θεολογία της Εκκλησίας, στέκεται στο μέσο μεταξύ των μονοθεϊστών και των πολυθεϊστών και το καλύπτει με την αποκαλυπτική γνώση και σοφία του υιού του Θεού που έγινε άνθρωπος. Δεν αφήνει πλέον χώρο να καλυφθεί από την αθεΐα.
Είναι σημαντικό ότι ο αόρατος και απρόσιτος Θεός γίνεται κατά χάριν ορατός και κατανοητός μέσω του Υιού του, ο οποίος είναι «εικόνα του αόρατου Θεού… αιώνια γεννημένος, άκτιστος, πριν από την κτίση, γιατί τα πάντα τα ορατά και τα αόρατα ήλθαν στην ζωή, στην ύπαρξη δι αυτού». Ο Ιησούς Χριστός είναι εκείνος που εξήγησε, αποκάλυψε, φανέρωσε στους ανθρώπους τον αληθινό θεό. Και η μαρτυρία Του είναι τόσο αληθινή και αυθεντική, γιατί είναι αυτός που, ως μονογενής Υιός, βρίσκεται στους κόλπους του Θεού Πατέρα, είναι ένα μαζί του, και έχει την πλήρη γνώση για να τον αποκαλύψει και να τον γνωρίσει στους ανθρώπους.
Μετά την απομυθοποίηση των πάντων, ο σύγχρονος άνθρωπος έχασε την νοσταλγία του αιώνιου, του αληθινού. Και δυστυχώς το κενό που δημιουργήθηκε δεν μπόρεσε ούτε η σύγχρονη επιστήμη, ούτε ο σύγχρονος τρόπος ζωής να το καλύψει. Και στην προσπάθειά του να το βρει παρασύρθηκε σε ουτοπικές φαντασιώσεις και ηθικές παρεκκλίσεις. Και έγινε περισσότερο αιχμάλωτος στην απογοήτευση της φθοράς του κόσμου.
Αγαπητοί αδελφοί, η Εκκλησία παρόλα αυτά διατηρεί την γεύση του αιώνιου, διατηρεί την χάρη του Παρακλήτου, κρατά ζωντανή την θεία γνώση, όπως την αποκάλυψε ο Χριστός και την διέδωσαν οι Απόστολοι και οι Πατέρες. Και καλεί τον σύγχρονο άνθρωπο κάθε ηλικίας και κοινωνικής ομάδας να αφήσει τον μύθο της απελευθέρωσης από την ζεστασιά της θείας αγάπης. Να έλθει να ξανανιώσει την χάρη του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, να ζωογονηθεί από την αγάπη του Θεού και Πατρός, να συμμετάσχει και πάλι στην κοινωνία του Αγίου Πνεύματος. Να ξαναβρεί την φωλιά του, την πνευματική σιγουριά του, τον Θεό του.
Αμήν
Αρχιμ. Χ. Ν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου