Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024

Το άρθρο 11 της 9/2024 Πυροσβεστικής Διάταξης και Μελισσοκομία

 

 on 18/07/2024

Ηλίας Καπράλος,
Δασολόγος

Στο άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α΄ 27) «Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων… και άλλες διατάξεις» που αφορά το θέμα «Πυροσβεστικές διατάξεις – Πυροπροστασία» αναφέρεται:

«1. Με απόφαση του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος εκδίδονται πυροσβεστικές διατάξεις ή κανονιστικές πράξεις με τις οποίες θεσπίζονται:

α. Προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα και μέσα παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας για την πρόληψη….

β. Προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα και μέσα πυροπροστασίας σε οικοπεδικούς και λοιπούς ακάλυπτους χώρους, στις δασικές, αγροτικές και συναφείς εκτάσεις.

γ. …

2. Οι πυροσβεστικές διατάξεις εγκρίνονται από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.».

Σε εφαρμογή, λοιπόν, των ανωτέρω διατάξεων συντάχθηκε η 9/2024 Πυροσβεστική Διάταξη του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος η οποία εγκρίθηκε με την αριθμό 21545 οικ.Φ.700.9/2024/19-4-2024 απόφαση του Υφυπουργού κ. Ευάγγελου Τουρνά και δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 2387/22-4-2024 τεύχος Β.

Το άρθρο 11 της 9/2024 Πυροσβεστικής Διάταξης (ΠΔ) αναφέρεται στο κάπνισμα των μελισσών. Δηλαδή στην αναντικατάστατη χρήση καπνού με ειδικό εργαλείο (καπνιστήρι) κατά τον χειρισμό από τον μελισσοκόμο των μελισσοσμηνών .

Σε πρώτη προσέγγιση το εν λόγω άρθρο περιέχει ανεδαφικά και μη εφαρμόσιμα στοιχεία γι’ αυτό πρέπει να ανασυνταχθεί το συντομότερο δυνατό σε συνεργασία με τους μελισσοκόμους με στόχο την προστασία των δασών, γενικά της υπαίθρου και της ίδιας της μελισσοκομίας. Με την ανασύνταξη του άρθρου επιβάλλεται να ληφθούν υποχρεωτικά εφαρμόσιμα στη πράξη προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα και μέσα παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας αφού θα συμμετέχουν στην απόφαση λήψης των και οι μελισσοκόμοι. Σε πολλά από τα θέματα που αναφέρονται στις διατάξεις του άρθρου 11 της 9/2024 ΠΔ έχουμε διαφορετική άποψη. Έτσι εκτιμούμε ότι τα μέτρα πυροπροστασίας πρέπει να είναι διαφορετικά για τις περιοχές των Περιφερειακών Ενοτήτων π.χ. Δράμας και Ηλείας ή Εύβοιας και διαφορετικά των περιοχών των δασών Ελάτης ή οξιάς και των ξηροθερμικών πευκών (Χαλέπιος – Τραχεία) και όχι οριζόντια.

Η κατωτέρω ανάλυση επικεντρώνεται μόνο σε ένα θέμα το οποίο θεωρούμε πολύ σπουδαίο και σοβαρό για την μελισσοκομία.Αναφέρεται λοιπόν στο άρθρο 11 και στην παράγραφο «1.2.2. Προληπτικά και λοιπά μέτρα πυροπροστασίας»:

«2. Ελάχιστη απόσταση του χώρου εγκατάστασης των κυψελών από τα δένδρα και θάμνους τουλάχιστον δέκα (10) μέτρων».

Από την εν λόγω διατύπωση σαφώς προκύπτει ότι γίνεται παρέμβαση στο θέμα τοποθέτησης των κυψελών το οποίο ρυθμίζεται από άλλες διατάξεις και συγκεκριμένα :

Για την τοποθέτηση των μελισσοσμηνών γενικά και εντός δασών και δασικών εκτάσεων στη παράγραφο 13 του άρθρου 19 του ν. 3208/2003 αναφέρονται «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας κ.λπ. καθορίζονται οι περιοχές τοποθέτησης μελισσοσμηνών οι αποστάσεις από Εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους κατοικημένες περιοχές και κατοικημένες οικίες καθώς και οι κυρώσεις για τις παραβάσεις των εν λόγω διατάξεων, τα όργανα επιβολής και η σχετική διαδικασία. Με την έναρξη ισχύος της παραπάνω απόφασης καταργούνται οι διατάξεις του άρθρου 7 του 6238/1934 (ΦΕΚ 25Α) και Ν. 4856/1930 (ΦΕΚ 316 Α).».

Μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί η εν λόγω απόφαση με συνέπεια για την τοποθέτηση των μελισσοσμηνών να ισχύουν οι διατάξεις των Νόμων της 10ετίας του 1930. Προφανώς ο Νομοθέτης είχε αντιληφθεί, εδώ και 20 χρόνια, την ανάγκη άλλης πιο σύγχρονης ρύθμισης της τοποθέτησης των μελισσοσμηνών και εξουσιοδότησε τους ανωτέρω Υπουργούς για την έκδοση οικείας απόφασης.

Σαφώς δεν εξουσιοδότησε τον Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος ή τους Δασάρχες κάθε περιοχής για την ρύθμιση του θέματος και να εκδίδουν Απαγορευτικές Διατάξεις. Και από όσα γνωρίζουμε δεν υπάρχει άλλη μεταγενέστερη εξουσιοδότηση.

Σύμφωνα δε με την διατύπωση της παραγράφου 1α του άρθρου 167 του ν. 4662/2020 (Α΄ 27) δεν παρέχεται, κατά την άποψή μας, εξουσιοδότηση στον Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος να καθορίζει τρόπο και τόπο τοποθέτησης κυψελών αλλά μόνο προληπτικά και κατασταλτικά μέτρα και μέσα παθητικής και ενεργητικής πυροπροστασίας της εγκατάστασης του μελισσοκομείου. Συνεπώς και κατά την άποψή μας ο καθορισμός της απόστασης των 10 μέτρων γίνεται χωρίς εξουσιοδότηση Νόμου να είναι παράνομος και δεν δημιουργεί έννομες συνέπειες.

Αλλά ας υποθέσουμε ότι ο ανωτέρω συλλογισμός είναι λάθος άρα πρέπει η ανωτέρω διάταξη να εφαρμοσθεί. Εκτιμούμε με την εφαρμογή θα έχουμε τα ακόλουθα αποτελέσματα:

Α. Την απαγόρευση της τοποθέτησης των κυψελών στα δάση και δασικές εκτάσεις αφού αυτά συγκροτούνται από δένδρα και θάμνους άρα τα μελίσσια έξω από αυτά και σε απόσταση τουλάχιστον 10 μέτρων από το όριο τους. Αυτό όμως δεν είναι δυνατόν αφού είναι γνωστό ότι η μελισσσοκομία ασκείται σχεδόν αποκλειστικά εντός των δασών και δασικών εκτάσεων αφού το 80% του μελιού που παράγεται στη χώρα περίπου 15.000 τόνοι είναι δασόμελα και είναι το αποτέλεσμα της αξιοποίησης από την μέλισσα των μελισσοκομικών πόρων των δασικών οικοσυστημάτων .

Αφού οι μελισσοκόμοι αξιοποιούν τους μελισσοκομικούς πόρους των δασικών οικοσυστημάτων κάλλιστα μπορεί να χαρακτηρισθούν δασεργάτες και προστάτες των δασών αφού εκεί εργάζονται και τρόπο τινά το δάσος είναι το «σπίτι» τους. Αρκεί κατάλληλα να οργανωθούν και ενημερωθούν από την Δασική και Πυροσβεστική Υπηρεσία. Οι πυρκαγιές των πευκοδασών (χαλεπίου, τραχείας) είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της μελισσοκομίας γιατί έχουμε καταστροφή κυψελών – ζωικού κεφαλαίου αφ’ ενός και αφ’ ετέρου των δασών όπου εργάζεται και παράγει η μέλισσα. Και δυστυχώς κάθε χρόνο έχουμε τεράστιες και αδικαιολόγητες σε έκταση πυρκαγιές (Εύβοια, Ρόδος, κλπ). Για το μέγεθος της ζημιάς αρκεί να αναφερθεί μόνο ένα παράδειγμα αυτό της Βορείου Ευβοίας όπου με την καταστροφή των δασών καταστράφηκαν περίπου 4000 τόνοι πευκόμελου που συλλεγόταν ετησίως.

Η μελισσοκομία ασκείται στα δασικά οικοσυστήματα χωρίς επέμβαση δηλαδή για την παραγωγή μελιού δεν χρειάζεται να υλοτομηθούν δένδρα και το αντίθετο γίνεται για την παραγωγή καυσόξυλων. Απεναντίας η μέλισσα ως επικοντιστής συμβάλλει θετικά στην βελτίωση της βιοποικιλότητας των δασικών οικοσυστημάτων.

Χρειάζεται λοιπόν οι δασολόγοι και η Δασική Υπηρεσία να ασχοληθούν εντατικά με την προστασία, βελτίωση και διαχείριση των μελισσοκομικών πόρων των δασικών οικοσυστημάτων. Ταυτόχρονα με έργα υποδομής (δρόμοι, χώροι μελισσοκομείων, ποτίστρες εντόμων και αγρίων ζώων, φυτεύσεις μελισσοκομικών δένδρων, κλπ) να βελτιώσουν τις συνθήκες άσκησης της μελισσοκομίας και διευκόλυνσης των μελισσοκόμων. Παράλληλα με τις άλλες πολλαπλές χρήσεις των δασών (υλοτομία, βοσκή, νερό, προστασία εδαφών, ψυχαγωγία, μελισσοκομία, κλπ) πρέπει να εφαρμόζεται το δόγμα της Δασοπονίας δηλαδή της κατά χώρο και χρόνο τάξης κάθε δραστηριότητας που πιθανώς ασκείται εντός των δασών και δασικών εκτάσεων.

Ενδεχομένως σε κάποια δάση να τεθεί ως κυρίαρχος δασοπονικός σκοπός η άσκηση της μελισσοκομίας, π.χ. το πευκοδάσος της Θάσου για παραγωγή πευκόμελου ή τμήμα του ελατοδάσους του Μαινάλου όπου παράγεται το μέλι ΠΟΠ τύπου βανίλιας ελάτης.

Τουλάχιστον ας μιμηθούμε τους γείτονες μας Τούρκους που έχουν οριοθετήσει τουλάχιστον 500 μελισσοκομικά δάση προς εξυπηρέτηση της μελισσοκομίας.

Χρειάζεται λοιπόν να συνταχθούν ειδικές δασοτεχνικές μελέτες για την προστασία, διαχείριση και βελτίωση των μελισσοκομικών πόρων των δασικών οικοσυστημάτων με παράλληλη βελτίωση των συνθηκών άσκησης της μελισσοκομίας με στόχο την αύξηση παραγωγής των μοναδικών Ελληνικών μελισσοκομικών προϊόντων προς όφελος της Εθνικής οικονομίας και να σταματήσει η εισαγωγή μελιού αμφιβόλου ποιότητας να «βαφτίζεται» ως εγχώριο με τις γνωστές δυσάρεστες συνέπειες για των παραγωγό μελισσοκόμο και καταναλωτή. Και αυτό σίγουρα δεν επιτυγχάνεται με την έκδοση από τους Δασάρχες Δασικών Απαγορευτικών Διατάξεων με το απαράδεκτο περιεχόμενό τους και της εξεταζόμενης 9/2024 Πυροσβεστικής Διάταξης.

Β. Την απαγόρευση και τοποθέτηση κυψελών σε αγροτικές δενδροκομικές καλλιέργειες αφού κυψέλες πρέπει να απέχουν 10 μέτρα από τα δένδρα. Δηλαδή σε ένα καθαρό από χόρτα ή οργωμένο ελαιώνα ή άλλη δενδροκομική καλλιέργεια μηλιάς, καστανιάς, κ.λπ., δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση κυψελών. Και αυτό το μέτρο άραγε εξυπηρετεί την πυρόσβεση; Με βεβαιότητα αναφέρουμε όχι, δεν εξυπηρετεί την πυρόσβεση αλλά προφανώς σκοπό έχει την δίωξη της μελισσοκομίας και να προκαλέσει ζημιά στις δενδροκομικές καλλιέργειες με μείωση της παραγωγής καρπών λόγω της ατελούς επικονίασης αφού θα λείπει η μέλισσα που είναι ο κύριος επικονιαστής των εν λόγω καλλιεργειών. Είναι γνωστό ότι οι καλλιεργητές αμυγδαλιάς, και όχι μόνο, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ ενοικιάζουν μελίσσια για την καλή καρπόδεση των καλλιεργειών τους και βελτίωση της ποιότητας και αύξηση της παραγωγής αμύγδαλου. Άρα τεράστια ζημιά στους παραγωγούς των δενδροκομικών εκμεταλλεύσεων, στέρηση τροφής στους καταναλωτές και ζημιά στην Εθνική Οικονομία (συνάλλαγμα, απασχόληση. κ.λπ.).

Γ. Και αφού θα εκδιώξουμε την τοποθέτηση των κυψελών από τα δάση και δασικές εκτάσεις και τις δενδροκομικές καλλιέργειες, οι χώροι που απομένουν είναι οι γυμνές αγροτικές εκτάσεις και πιθανά προσβάσιμα από φορτηγά αυτοκίνητα δασικά διάκενα (γυμνά δασικής βλάστησης) που μπορεί να υπάρχουν εντός δασών και δασικών εκτάσεων. Οι γυμνές δασικής βλάστησης αλπικές ζώνες συνήθως δεν χρησιμοποιούνται από τους μελισσοκόμους. Γεγονός είναι ότι δυστυχώς σε πολλά δασικά συμπλέγματα, όπως του όρους Καντήλι και Δίρφυς Εύβοιας όπου υπάρχουν τα λίγα εναπομείναντα από τις πυρκαγιές πευκοδάση στα οποία συλλέγεται από τους μελισσοκόμους πευκόμελο, δεν υπάρχουν πολλά κατάλληλα διάκενα και ούτε είναι εύκολο και σκόπιμο να δημιουργηθούν .

Για να γίνει αυτό εύκολα αντιληπτό αναφέρουμε το εξής παράδειγμα. Έστω ένας μελισσοκόμος από την Καλαμάτα θέλει να μεταφέρει 50 κυψέλες στα ανωτέρω πευκοδάση και επειδή θέλει να είναι συνεπής με την ΠΔ πρέπει να βρει τον κατάλληλο χώρο τοποθέτησης. Ο χώρος αυτός σύμφωνα με τον περιορισμό των 10 μέτρων πρέπει να έχει εμβαδόν τουλάχιστον 1,5 με 3 στρέμματα. Δηλαδή διαστάσεων 15×100 ή 60×50 μέτρων. Εδώ μπαίνει και ο περιορισμός ότι μελιτοέκκριση μπορεί να έχουμε στην βορεινή πλευρά του βουνού και όχι στην νότια. Ακόμη ένας περιορισμός φυσιολογικός θα λέγαμε για τον μελισσοκόμο. Χρειάζεται να έλθει ο μελισσοκόμος από την Καλαμάτα να περιπλανηθεί για δύο μέρες στην περιοχή και στα πιθανά σημεία μελιτοέκκρισης για να εντοπίσει τον κατάλληλο χώρο. Μετά βεβαιότητας αναφέρουμε ότι δεν θα εντοπίσει κατάλληλο χώρο με αυτές τις προδιαγραφές αφού γνωρίζουμε πολύ καλά την περιοχή και την κατάσταση των δασών της. Κατά συνέπεια ο εν λόγω μελισσοκόμος δεν μπορεί να μεταφέρει τα μελίσσια του για συλλογή πευκόμελου άρα δεν θα έχει παραγωγή και εισόδημα και ενδεχομένως να εγκαταλείψει και την απασχόλησή του με την μελισσοκομία. Ούτε να τα μεταφέρει στα ελατοδάση Ταϋγέτου, Πάρνωνα, Μαινάλου, κ.λπ., για συλλογή μελιού ελάτης γιατί και εκεί επικρατούν παρόμοιες συνθήκες εδαφοκάλυψης. Για την συλλογή πευκόμελου ή μελιού ελάτης εξυπακούεται ότι τα μελίσσια πρέπει να τοποθετηθούν εντός των δασών για να έχουμε καλή απόδοση και συλλογή από τις μέλισσες.

Αν κάποιος ειδικός (Δασολόγος, Τοπογράφος, κ.λπ.) μελετήσει το δασικό χάρτη της περιοχής Παγώντα, Μαρκάτες, Πήλι, κ.λπ., περιοχής Εύβοιας που καλύπτεται από πευκοδάση εύκολα θα διαπιστώσει τα αναφερόμενα ανωτέρω. Το πρόβλημα τοποθέτησης των κυψελών στα εναπομείναντα πευκοδάση της Εύβοιας είναι τεράστιο γιατί λόγω της καταστροφής των πευκοδασών στην Βόρεια Εύβοια όλοι οι ενδιαφερόμενοι μελισσοκόμοι, κυρίως της Νοτίου Ελλάδος, θα πρέπει να «στριμωχθούν’» στα μη καέντα. Η έκταση των δασών είναι περιορισμένη με ελάχιστα διάκενα και ο αριθμός των κυψελών που πρέπει να εξυπηρετηθεί εκτιμάται στο ύψος των 15.000 έως 20.000. Τραγική η κατάσταση και γίνεται χειρότερη με την εφαρμογή της εν λόγω ΠΔ.

Δ. Προφανώς η θέσπιση των 10 μέτρων έγινε για λόγους πυρασφάλειας. Εμείς πάντως δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε και να φαντασθούμε λόγους πυρασφάλειαςκαι της απόστασης των 10 μέτρων τους μήνες Ιανουάριο ή Δεκέμβριο που προβλέπει η παρ. 2 του άρθρου 11 της εν λόγω ΠΔ. Αντίθετα τους χειμερινούς μήνες οι κυψέλες πρέπει να τοποθετούνται πλησίον θάμνων και δένδρων τα οποία επιβάλλεται να υπάρχουν στις βόρειες και βορειοδυτικές πλευρές των μελισσοκομείων διαχείμασης γιατί ανακόπτουν την σφοδρότητα των βόρειων ψυχρών ανέμων. Αλλά η κυψέλη και το σμήνος των μελισσών δεν έχουν πρόβλημα πυρασφάλειας με τους θάμνους και τα δένδρα. Εκατομμύρια χρόνια, και πριν την έλευση του ανθρώπου, δένδρα, θάμνοι, φυτά, ζώα, έντομα, συμβιώνουν στον ίδιο χώρο. Οι μέλισσες μάλιστα έβρισκαν φωλιά στις κουφάλες των δένδρων. Οι μέλισσες μαζί με άλλα έντομα με την επικονίαση βοηθούσαν στην βιοποικιλότητα των οικοσυστημάτων. Πρόβλημα πυρασφάλειας μπορεί να υπάρχει με τους απρόσεκτους μελισσοκόμους και για το λόγο αυτό πρέπει να λαμβάνονται προληπτικά και προκατασταλτικά μέτρα πυρασφάλειας. Και δεν είναι δυνατόν με την πρόφαση αυτή και με έμμεσο τρόπο να απαγορεύουμε την άσκηση της μελισσοκομίας στα δάση και δασικές εκτάσεις ακόμη και στις δενδρώδης αγροτικές καλλιέργειες.

Συμπέρασμα

Από την ανωτέρω ανάλυση προκύπτουν τα ακόλουθα:

1. Κατά την άποψή μας δεν υπάρχει σαφής εξουσιοδοτική διάταξη Νόμου που να παρέχει το δικαίωμα στον Αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος να καθορίζει χώρο τοποθέτησης των κυψελών και σε απόσταση μεγαλύτερη των 10 μέτρων από δένδρα και θάμνους με συνέπεια η εν λόγω διάταξη του άρθρου 11 της 9/2024 Πυροσβεστικής Διάταξης να είναι άκυρη και μη εφαρμόσιμη.

2. Σε αντίθετη περίπτωση του ως άνω σκεπτικού και με την εφαρμογή της εν λόγω διάταξης στην πράξη θα έχουμε τα ακόλουθα δυσμενή αποτελέσματα:

Α. Την σχεδόν πλήρη απαγόρευση της άσκησης της μελισσοκομίας στα δάση και δασικές εκτάσεις καθώς και στις δενδροκομικές αγροτικές εκτάσεις με συνέπεια:

  • Την μη αξιοποίηση των ανανεώσιμων μελισσοκομικών πόρων ( νέκταρ-μελιτώματα, γύρη, πρόπολη κλπ) που παράγονται στα δασικά και αγροτικά οικοσυστήματα. Συγκεκριμένα από τα δασικά οικοσυστήματα έχουμε απεριόριστη ετήσια αειφορική παραγωγή μελισσοκομικών πόρων και με την συλλογή των από τους μελισσοκόμους και αξιοποίηση επιτυγχάνεται σε άριστο βαθμό σε πολλές περιοχές της χώρας βιώσιμη ανάπτυξη.
  • Την ελλιπή επικονίαση των φυτών των δασικών οικοσυστημάτων άρα διαταραχή της βιοποικιλότητας αφού θα λείπει ο βασικός επικοντιστής που είναι η μέλισσα. Η μη επικονίαση στις δενδρώδης καλλιέργειες θα έχει ως αποτέλεσμα κυρίως την ελλειπή καρπόδεση άρα μείωση της ποιότητας και ποσότητας παραγωγής καρπών .
  • Την μείωση παραγωγής μελισσοκομικών προϊόντων (μέλι, γύρη, πρόπολη, κ.λπ.) άρα ζημιά στην Εθνική Οικονομία αφού η έλλειψη θα πρέπει να καλυφθεί με εισαγωγές και την σπατάλη συναλλάγματος .
  • Εγκατάλειψη της απασχόλησης των κατοίκων κυρίως της υπαίθρου με την μελισσοκομία άρα εγκατάλειψη των χωριών και ερήμωση της υπαίθρου.
  • Την στέρηση από τους κατοίκους της χώρας των εξαιρετικής ποιότητας τροφής που είναι τα Ελληνικά μελισσοκομικά προϊόντα αλλά και την αναστολή των όποιων εξαγωγών που γίνονται σήμερα .

Β. Στους ελέγχους που ενδεχομένως γίνουν θα διαπιστωθούν πολλές παραβάσεις με αποτέλεσμα να επιβληθούν τα αυστηρά πρόστιμα που προβλέπονται από την 19/2024 Πυροσβεστική Διάταξη (500 έως 1000 Ευρώ) και σίγουρα θα έχουμε ομαδική και έντονη αντίδραση των μελισσοκόμων (κοινωνική αναταραχή). Εκτός και εάν στόχος είναι η είσπραξη χρημάτων από την «ισχυρή» οικονομική τάξη των μελισσοκόμων….

Γ. Ενδεχομένως την μείωση της πυρασφάλειας που υποτίθεται ότι επιδιώκουν οι συντάκτες των εξεταζόμενων διατάξεων της 9/2024 ΠΔ λόγω παθητικής αντίδρασης και αδιαφορίαςτων μελισσοκόμων.

Είναι γνωστό ότι οι έννοιες βιοποικιλότητα, αειφορία, δάση, δασικές εκτάσεις, Εθνική Οικονομία, απασχόληση, ύπαιθρος, τροφή, βιώσιμη ανάπτυξη, κοινωνική ειρήνη, πυρασφάλεια, παραγωγή τροφών είναι έννοιες που προστατεύονται από διάφορες διατάξεις του Συντάγματος.

Εφ όσον λοιπόν με την εφαρμογή της διάταξης της παραγ.1.2.2 (παραγ 2) του άρθρου 11 της 9/2024 ΠΔ έχουμε προσβολή- διαταραχή προς σε χειρότερη κατάσταση των ανωτέρω εννοιών και διαδικασιών,κατά την άποψή μας η εξεταζόμενη διάταξη της 9/2024 ΠΔ είναι αντισυνταγματική και πρέπει να καταργηθεί το συντομότερο δυνατό αρκεί βεβαίως γι αυτό να αποφασίσει κάποιο Δικαστήριο της χώρας αφού οι αρμόδιοι δεν ακούν …..

Πιστεύουμε ότι υπάρχουν ακόμα Δικασταί «εν Αθήναις»…

Χαλκίδα, Ιούλιος 2024

Δεν υπάρχουν σχόλια: