ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΤΑΞΗ/ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ “ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ”
Στις 10 Απριλίου 2021 ξεκινάμε μια ΖΟΥΜ διαδικτυακή τάξη 14 μαθημάτων για την Ελληνική Παιδεία. Τα μαθήματα θα προσφέρονται κάθε Σάββατο 8:00 – 9:00 μμ ώρα Ελλάδος και δεκτοί γίνονται εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και όσοι το επιθυμούν. Τα μαθήματα είναι δωρεάν και προσφέρονται από το Ελληνικό Διδασκαλείο των International Hellenic Association – IHA και Οργανισμός για τη διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας – ΟΔΕΓ. Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στο ihatz@aegean.gr μαζί με ένα σύντομο βιογραφικό μέχρι 200 λέξεων. Η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι 6 Απριλίου 2021.
Προαπαιτούμενα: Ελληνική γλώσσα ομιλούμενη και γραπτή.
Ελάχιστος αριθμός: παρακολουθο
Υλικό διδασκαλίας: σε έντυπη ηλεκτρονική μορφή θα διατίθεται δωρεάν από τον διδάσκοντα.
Υπεύθυνος και διδάσκων: Ιωάννης Ν. Χατζόπουλος ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Τ. καθηγητής Πανεπιστημίου CSUF, USA
URL: http://www2.env.aegean.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΩΡΙΑΙΑΣ ΥΛΗΣ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
α/α | Διαλέξεις συζήτηση | Εργαστήριο |
1 | Εσωτερική ισορροπία - μοντέλο Πλάτωνα | Εσωτερική ισορροπία: Διατάραξη, προσπάθεια |
2 | Εξωτερική ισορροπία - η Αριστοτελική μεσότητα | Εξωτερική ισορροπία: Διατάραξη, προσπάθεια |
3 | Το ανθρώπινο λάθος και τα όρια του | Η προσπάθεια των Πυθαγορείων - παράδειγμα |
4 | Φύση: νόμοι και κανόνες ο ρόλος της ισορροπίας | Ατομικές εμπειρίες - ιστορίες |
5 | Φιλοσοφία - Ποιότητα ζωής και εξερεύνηση | Ενάρετος άνθρωπος: Η αίσθηση του Ωραίου |
6 | Φιλοσοφία και μαθηματικά-1 | Συναρτήσεις, εξισώσεις, παραδείγματα |
7 | Φιλοσοφία και μαθηματικά-2, στατιστική | Παραδείγματα καθημερινότητας |
8 | Το μοντέλο του ανθρώπινου λάθους | Η εποικοδομητική/καταστρεπτική δύναμη νου |
9 | Τα όρια του σωστού και του λάθους | Η ιδανική και η πραγματική κοινωνία |
10 | Οι αρετές και η δικαιοσύνη | Η μεσότητα της αρετής – δουλεία, ελευθερία |
11 | Η Ειρηνική διαβίωση των λαών | Ο ρόλος της προκατάληψης |
12 | Φιλοσοφία και αστρονομία | Η ουράνιος σφαίρα, το ηλιακό μας σύστημα |
13 | Το Ορφικό αυγό και το σύμπαν | Σύγχρονες θεωρίες περί σύμπαντος |
14 | Φιλοσοφία και πληροφορική, ΤΝ, διαδίκτυο | Κοινωνικά μέσα δικτύωσης, Που βαδίζουμε |
Διαδικασία: 15-20 λεπτά διάλεξη, 40-45 λεπτά συζήτηση και εργαστήριο
Το εργαστήριο θα ξεκινά με την ανάγνωση μιας περικοπής κειμένου και τον εντοπισμό της εσωτερικής και εξωτερικής ισορροπίας και τις συνέπειες που προκύπτουν από αυτές. Το εργαστήριο θα κλείνει με ατομικά παραδείγματα σχετικά με το συλλογισμό των Πυθαγορείων: «Πῆι παρέβην; Τί δ' ἔρεξα; Τί μοι δέον οὐκ ἐτελέσθη;», [Τι παράβαση έκανα; Τι έκανα από αυτά που έπρεπε να κάνω; Τι έπρεπε να κάνω και δεν το έκανα;]. Ο ενδιάμεσος χρόνος θα αφιερώνεται στην τρέχουσα διάλεξη.
Ο συντονιστής για το Ελληνικό Διδασκαλείο του ΙΗΑ – ΟΔΕΓ, Δημήτρης Βόγγολης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου