Δευτέρα 1 Ιανουαρίου 2018

Το μήνυμα της Ευαγγελικής Περικοπής προ των Φώτων



Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Φωκίδος, Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη


Αγαπητοί μου αδελφοί,
σήμερα που είναι η Κυριακή προ της εορτής των Φώτων, ακούσαμε μια Ευαγγελική περικοπή από το Ευαγγέλιο του Ευαγγελιστή Μάρκου που ξεκίνησε ως εξής: «Αρχή του Ευαγγελίου Ιησού Χριστού, Υιού του Θεού, ως γέγραπται εν τοις Προφήταις...».
Αδέλφια μου, φωνάζει ο Ευαγγελιστής Μάρκος, ο Ιησούς είναι ο Χριστός που αναμέναμε όπως έλεγαν και οι προφήτες μας. Ιδού και ο προφήτης Ιωάννης, ο υιός του Ζαχαρία και της Ελισάβετ, που κηρύσσει μετάνοια στην έρημο της Ιουδαίας και βαπτίζει τον κόσμο στον Ιορδάνη ποταμό, λέγει για τον Ιησού ότι: «Έρχεται ο Ισχυρότερός μου οπίσω μου, του οποίου εγώ δεν είμαι ικανός να σκύψω και να λύσω τα κορδόνια των υποδημάτων. Εγώ σας βαπτίζω στο νερό, Αυτός θα σας βαπτίσει με Πνεύμα Άγιο».


 Αδελφοί, εφόσον ήδη μας βεβαίωσε ο Ευαγγελιστής Ματθαίος την προηγούμενη Κυριακή ότι ο Ιησούς είναι όντως ο Χριστός, έρχεται σήμερα και ο Μάρκος με το δικό του Ευαγγέλιο να επιβεβαιώσει και αυτός την αυτή Αλήθεια, ότι δηλαδή Αυτός που ακολουθούμε ως Σωτήρα μας είναι ο Χριστός, ο υπό των αγίων Προφητών προφητευόμενος και αναμενόμενος. Ευρήκαμε τον Μεσσία, τι κάθεστε άνθρωποι ζώντας μέσα στο σκοτάδι, στην θλίψη στον πόνο και στον θάνατο; Ελάτε, ακολουθήστε Τον. Τι αναμένετε; Όλοι οι Ευαγγελιστές διακυρήσσουν ότι ο Ιησούς είναι ο Κύριός μας, είναι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού, ο οποίος θα γεμίσει την καρδιά μας με Πνεύμα Άγιον. Γιατί μένετε τυφλοί, γιατί δεν σηκώνετε το κεφάλι σας να δείτε την αλήθεια που ο Ουρανός διαλαλεί;

Άνθρωπε του 21ου αιώνα, δεν ακούς τι βεβαιώνουν οι Ευαγγελιστές; Δεν ακούς την φωνή των προφητών; Δεν διαβάζεις το τι λέγουν οι Γραφές; Όλα σήμερα εκπληρώθηκαν στο πρόσωπο του Ιησού από την Ναζαρέτ, που είναι ο Χριστός μας. Γιατί λοιπόν εσύ άνθρωπε συνεχίζεις να ζεις στην θλίψη; Έλα τώρα κοντά Του, διότι ο Χριστός ήλθε και έδιωξε την θλίψη και γεμίζει με χαρά τις καρδιές των ανθρώπων που τον ακολουθούν. Έλα τώρα κοντά Του, άνθρωπε που κλαις και θρηνείς ζώντας τον θάνατο μέσα στην απομόνωση της ψυχής σου, διότι πλησίον Του θα αισθανθείς την χαρά που προσφέρει η κοινωνία των προσώπων που ενώθηκαν διαμέσου της Εκκλησίας με Αυτόν. Έλα κοντά στον Κύριό μας και θα ζήσεις από σήμερα την Ανάσταση της ψυχής σου. Έλα και θα πλημμυρίσει η ζωή σου από φως και χαρά, όπως πλημμύρισε και η ζωή όλων εκείνων που αναγνώρισαν τον Ιησού ως Σωτήρα, Κύριο και Θεό τους.

Πάψε λοιπόν, αδελφέ μου, τον θρήνο. Ο Χριστός ήλθε και τα πάντα στη ζωή μας γέμισαν φως.
Διώξε, αδελφέ μου, τη θλίψη από την καρδιά σου. Ο Χριστός ήλθε και η χαρά επέστρεψε στα πρόσωπα των ανθρώπων που τον δέχτηκαν ως Πατέρα και Θεό τους.
Φύγε, αδελφέ μου, από την σκλαβιά του σκότους και των υιών του διαβόλου. Ο Χριστός ήλθε και διέλυσε το σκοτάδι, χαρίζοντας σε όλους ξανά την ελευθερία τους.

Τρέξε κι εσύ, αδελφέ μου, νοητά στο ταπεινό σπήλαιο της Βηθλεέμ, για να προσκυνήσεις τον Υιό του Θεού σαρκωθέντα και σπαργανοθέντα. Πρόσφερε σε Αυτόν ως δώρο την καρδιά σου και όλο σου το είναι, όπως και οι μάγοι του πρόσφεραν το χρυσό, το λιβάνι και τη σμύρνα. Και τότε, ώ τότε, αδελφέ μου, θα πλημμυρίσει η καρδιά σου από Πνεύμα Άγιο. Τότε μαζί με τον υμνωδό θ’ αναφωνήσεις το «Χριστός γεννάται δοξάσατε, Χριστός εξ ουρανών απαντήσατε...». Ναι, να είσαι βέβαιος ότι από εκείνη τη στιγμή με φωνή μεγάλη θα υμνείς καθημερινά το Πανάγιο Όνομά Του και θα διαλαλείς προς όλους μικρούς και μεγάλους, ότι ο Χριστός ετέχθη εν Βηθλεέμ της Ιουδαίας. Αυτόν, αδελφοί μου, και εμείς ταπεινά ας προσκυνήσομεν και ας δοξολογήσομεν εις όλους τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.

http://www.gerontasnektarios.gr/2017/12/2017_31.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: