Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2011

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ



          Κυριακή των αγίων Προπατόρων σήμερα και δια του ορισθέντος αποστολικού αναγνώσματος του θεοφόρου Παύλου η αγία μας Εκκλησία κρούει χαρμόσυνα το τάλαντο των Χριστουγέννων και προετοιμάζει τις καρδιές των ορθοδόξων Χριστιανών να δεχθούν με πνευματικό και ωφέλιμο τρόπο το μεγάλο γεγονός.

          Από την πρώτη κιόλας φράση του ο σοφός Απόστολος θέτει τον λόγο και τον σκοπό της παρουσίας του Χριστού στον κόσμο και διακηρύττει το βιωματικό αποτέλεσμα της σαρκώσεως και ενανθρωπήσεώς του μέσα στην ανθρώπινη ιστορία. Ποιο είναι αυτό; Η χριστοποίηση της ζωής εκείνων που πιστεύουν στο άγιο όνομά του: «όταν ο Χριστός που είναι η ζωή μας φανερωθή, τότε και εσείς μαζί του θα συνδοξασθήτε». Ο Χριστός λοιπόν ο ίδιος ακτινοβολεί και λάμπει στις ζωές των φίλων και οικείων του. σε κάθε στιγμή, τρόπο και έκφανση της ζωής τους, αλλά και ξεπερνώντας τον χώρο και τον χρόνο. Τα κατορθώματα των Αγίων πόσο διδάσκουν όσους τα παρακολουθούν αλλά και όσους τα πληροφορούνται στο πέρασμα των αιώνων!  Τα θεολογικά συγγράμματα των αγίων Πατέρων πόσο ωφελούν και οικοδομούν όχι μόνο τους σύγχρονους ακροατές και μελετητές, αλλά ολόκληρο το πλήρωμα της Εκκλησίας, καθώς αποτελούν μέρος της ιεράς μας Παραδόσεως. Η άσκηση και η προσευχή, η τόλμη και η ομολογία, η ανόθευτη πίστη τόσων μεγάλων ασκητών, ομολογητών και αγωνιστών της ευσεβείας πόσο διαφωτίζουν και στηρίζουν τον άνθρωπο που βρίσκεται ενώπιον επιλογών και διλημμάτων, τα οποία είτε απομακρύνουν από το θέλημα του Θεού εξασφαλίζοντας απολαύσεις κοσμικές, είτε οδηγούν σε αυτό απορρίπτοντας τα θέλγητρα αυτού του κόσμου.

          Προχωρώντας ο θεοφόρος συγγραφέας αναλύει πώς ο Χριστός ο οποίος είναι η όντως ζωή μπορεί να γίνει ζωή αυτών που πιστεύουν σε εκείνον: «Νεκρώσατε ούν τα μέλη υμών τα επί της γής, πορνείαν, ακαθαρσίαν, πάθος, επιθυμίαν κακήν, και την πλεονεξίαν, ήτις εστίν ειδωλολατρία, δι’ ά έρχεται η οργή του Θεού επί τους υιούς της απειθείας». Μα πώς άραγε μπορούν να κατορθωθούν όλα αυτά; Θα ρωτήσει ο καλοπροαίρετος άνθρωπος του κόσμου. Ο Χριστός μας καλεί να πεθάνουμε μαζί του για να φανερωθεί στην ζωή μας, να καταργηθούμε ως ατομικότητες, να σβήσουμε για τις ηδονές αυτού του κόσμου. Ο Χριστός αδελφοί μου, μας καλεί δια του ιερού Αποστόλου να πεθάνουμε για τις κακές και βλάσφημες επιθυμίες, που καταδυναστεύουν το σώμα και καταργούν την εργασία του καθ’ ομοίωσιν. Μας καλεί να θέτουμε την οποιαδήποτε φυσική θεόσδοτη λειτουργία του σώματός μας στην προοπτική της συνάντησης και της συναντίληψης με τον συνάνθρωπο, στην προοπτική της Βασιλείας του Θεού. Μας καλεί να βιώσουμε την αγία αυτάρκεια αγωνιζόμενοι να οικονομούμε όσα αγαθά είναι αρκετά και ικανά για την επιβίωση, την ασφάλεια, την στήριξή μας.

          Γράφει ο όσιος Πέτρος ο Δαμασκηνός: «Δεν είναι κακό κανένα πράγμα που γίνεται σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, με ταπείνωση. Αλλά έχουν διαφορές τα πράγματα από τα έργα. Κάθε τι … που είναι παραπάνω από την ανάγκη γίνεται εμπόδιο σε εκείνον που θέλει να σωθεί, δηλαδή κάθε τι που δεν χρησιμεύει για την σωτηρία της ψυχής ή για την σωματική ζωή. Δεν είναι τα φαγητά, αλλά η γαστριμαργία το κακό. Ούτε τα χρήματα, αλλά η προσκόλληση σε αυτά… ούτε τα ενδύματα, όσα χρειαζόμαστε για να σκεπαστούμε και να αποφύγουμε το κρύο και την ζέστη, αλλά τα περιττά και πολυτελή. Ούτε τα σπίτια για να αποφεύγουμε το κρύο και τις κακές καιρικές συνθήκες και τους εχθρούς και τα θηρία και τους ανθρώπους, αλλά τα διώροφα και τα τριώροφα, τα μεγάλα και τα πολυδάπανα. Ούτε το να έχει κανείς κάτι είναι κακό, αλλά το να μην το έχει για αναγκαία χρήση».

          Προχωρώντας στην συνέχεια ο απόστολος Παύλος σκιαγραφεί την στολισμένη με τις αρετές του μέτρου και της διακρίσεως προσωπικότητα του ανθρώπου του Θεού καλώντας τους χριστιανούς όλων των αιώνων να εργαζόμαστε στην αποφυγή της οργής, του θυμού, της κακίας, της βλασφημίας, της αισχρολογίας και της ψευδολογίας και να ζούμε έχοντας επίγνωση της ανακαινίσεως που λάβαμε μέσα από το άγιο Βάπτισμά μας και την γνωριμία μας με τον Χριστό, ανεξαιρέτως της εθνικής, φυλετικής, ή γλωσσικής καταγωγής μας.
Αρχιμ. Α.Α.

Δεν υπάρχουν σχόλια: