Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2024

Προς τους απανταχού πιστούς Ορθοδόξους Χριστιανούς. Έκκληση για συμπαράσταση στην διαμαρτυρία κατά της βλασφήμου αποβολής του Εσταυρωμένου Κυρίου μας και του Σταυρού Του από το Ιερό Βήμα.

 

Προς τους απανταχού πιστούς Ορθοδόξους Χριστιανούς. Έκκληση για συμπαράσταση στην διαμαρτυρία κατά της βλασφήμου αποβολής του Εσταυρωμένου Κυρίου μας και του Σταυρού Του από το Ιερό Βήμα.

Επισημαίνεται, για ακόμη μία φορά, ότι η αντίδραση δεν είναι εναντίον της παράδοσης όσων Εκκλησιών δεν έχουν Εσταυρωμένο πίσω από την αγία Τράπεζα. Όπου παρελήφθη αυτή η παράδοση καλώς κάνουν και την διατηρούν. Η αντίδραση είναι εναντίον της έξωσης του Εσταυρωμένου εκεί που προηγουμένως είχε τοποθετηθεί, εμπλούτισε την λατρευτική παράδοση και παρεδόθη ως ιερά και οσία από αγιασμένους Πατέρες (στον ελλαδικό χώρο για περισσότερο από 5 (πέντε) αιώνες, στη δε μητρόπολη Περιστερίου από ιδρύσεώς της το 1974), καθώς απαγορεύεται ρητώς και κατηγορηματικώς η συγκεκριμένη προσβλητική αφαίρεση και κάθε αποβολή ιεράς εικόνος ή σταυρού με ποινές καθαιρέσεως και αφορισμού από την Ζ’ Οικουμενική Σύνοδο[1]. Πολύ περισσότερο ισχύει αυτή η απαγόρευση και ποινή όταν επιπλέον η κίνηση της αποβολής συνοδεύεται από κακόδοξη, ψευδή και βλάσφημη διδασκαλία, όπως αυτή που εκτίθεται στην Εγκύκλιο 1-2024 του μητροπολίτου Περιστερίου υπό τον τίτλο «ἡ λανθασμένη θεολογικά καί αὐθαίρετα μόνιμη τοποθέτηση τοῦ “Ἐσταυρωμένου τῆς Μ.Παρασκευῆς” μέσα στό Ἱερό Βῆμα καί πίσω ἀπό τήν Ἁγία Τράπεζα».


[1] Ὅρος Πίστεως Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου (απόσπασμα) : «Τοὺς οὖν τολμῶντας ἑτέρως φρονεῖν ἢ διδάσκειν, ἢ κατὰ τοὺς ἐναγεῖς αἱρετικοὺς τὰς ἐκκλησιαστικὰς παραδόσεις ἀθετεῖν καὶ καινοτομίαν τινὰ ἑπινοεῖν ἤ ἀποβάλλεσθαι τι ἐκ τῶν ἀνατεθειμένων τῇ ἐκκλησίᾳ, εὐαγγέλιον ἤ τύπον τοῦ σταυροῦ ἢ εἰκονικὴν ἀναζωγράφησιν ἢ ἅγιον λείψανον μάρτυρος, ἢ ἐπινοεῖν σκολιῶς καὶ πανούργως πρὸς τὸ ἀνατρέψαι ἕν τι τῶν ἐνθέσμων παραδόσεων τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας, ἔτι γε μὴν ὡς κοινοῖς χρῆσθαι τοῖς ἱεροῖς κειμηλίοις ἢ τοῖς εὐαγέσι μοναστηρίοις, ἐπισκόπους μὲν ὄντας ἢ κληρικοὺς καθαιρεῖσθαι προστάσσομεν, μονάζοντας δὲ ἢ λαϊκοὺς τῆς κοινωνίας ἀφορίζεσθαι»

Δεν υπάρχουν σχόλια: