Πέμπτη 25 Αυγούστου 2022

Γαύδος: Ύστατη έκκληση για το σχολείο

 



Γαύδος: Ύστατη έκκληση για το σχολείο

Η Κυρία Έφη-Γεωργακά-Λουγιάκη, μητέρα τριών ανήλικων παιδιών από την ακριτική Γαύδο, στις 24 Αυγούστου 2022 απέστειλε μια ύστατη έκκληση προς τον ΓΓ του Υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρο  Κοπτσή, προσπαθώντας να εμποδίσει την αναγκαστική μετακόμιση ολόκληρης της οικογένειας της από το νησί, προκειμένου να μην μείνουν τα παιδιά της αγράμματα.  Το πλήρες κείμενο της επιστολής αυτής έχει ως εξής:

Σχετικά με το μείζον θέμα που έχει δημιουργηθεί, λόγω μη ίδρυσης γυμνασιακής τάξης στο νησί της ακριτικής Γαύδου μας, τόσο για την οικογένειά μου, όσο και για τον τόπο, σας ενημερώνουμε ότι : 

Η γυμνασιακή τάξη μπορεί να λειτουργήσει μόνο με ένα Φιλόλογο και ένα Μαθηματικό ή Φυσικό και να καλυφθεί πλήρως το ωράριο του σχολείου (30-32 ώρες εβδομαδιαίως για την Α΄ Γυμνασίου δια ζώσης) με ελάχιστες τροποποιητικές αποφάσεις. 

Από τις αρχές της προσπάθειάς μας και αφού μίλησα με πολλούς σχετικούς ανθρώπους της εκπαίδευσης, δημοσιογράφους κλπ, για τη διαδικασία λειτουργίας ενός Γυμνασίου (ωράριο λειτουργίας ημερήσιο και εβδομαδιαίο, γνωστικά αντικείμενα,  ώρες διδασκαλίας του κάθε γνωστικού αντικειμένου εβδομαδιαίως, αναθέσεις μαθημάτων ανά ειδικότητα καθηγητών Δ/θμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις Υ.Α. που επισυνάπτονται στο τέλος), διαπιστώνεται ότι μπορεί να λειτουργήσει Γυμνασιακή τάξη στο ακριτικό νησί μας, το νοτιότερο άκρο της Ευρώπης. 

Συγκεκριμένα, με ένα Φιλόλογο, ο οποίος θα καλύπτει: τις 11 φιλολογικές ώρες (2 ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, 2 ώρες Οδύσσεια (Αρχ. Ελλην. Γραμματεία από μετφρ), 3 ώρες Νεοελληνική Γλώσσα, 2 ώρες Νεοελληνική Λογοτεχνία, 2 ώρες Ιστορία), ως μαθήματα α΄ ανάθεσης. Επίσης, τις 2 ώρες των Θρησκευτικών ως γ΄ ανάθεση. 

Υπάρχουν στις λίστες αναπληρωτών άτομα (φιλόλογοι) με αυξημένα προσόντα, που ήδη έχουν εργαστεί για χρόνια σε διάφορες δομές εκπαίδευσης, γνωρίζουν τη γραφειοκρατία του σχολείου και μπορούν να το λειτουργήσουν άριστα. Αν αυτά π.χ. έχουν ως δεύτερη ειδικότητα τη Μουσική, μπορούν να καλύψουν και τα καλλιτεχνικά και μουσικά μαθήματα (+2 ώρες Μουσική (α΄ ανάθεση) και Καλλιτεχνικά-εικαστικά (ή  θεατρολογία με τροποποιητική απόφαση-όπως γίνεται σε άλλες δομές εκπαίδευσης που διδάσκονται οι μαθητές Αισθητική και Πολιτισμική Αγωγή και οι Φιλόλογοι έχουν αυτό το μάθημα ως β΄ ανάθεση). 

Για να μην σας πω ακόμα ότι και η Φυσική Αγωγή καλύπτεται συνήθως από άτομα με καλλιτεχνικές δεξιότητες (π.χ. παραδοσιακό χορό = +2 ώρες Φυσική Αγωγή, επίσης με τροποποιητική απόφαση). 

Στις λίστες Γενικής και Ειδικής Αγωγής υπάρχουν άτομα με μεταπτυχιακά στην Ειδική Αγωγή, (καθώς έχει ήδη κλειστεί ραντεβού για τα παιδιά μου για να εξεταστούν για προβλήματα μαθησιακών δυσκολιών) και που θα μπορούν να τους κάνουν ενισχυτική διδασκαλία ή να τους παρέχεται βοήθεια από ειδικό εκπαιδευτικό στα φιλολογικά μαθήματα, με επιμορφώσεις επίσης στη Σχολική Ψυχολογία, στην Καινοτομία στην εκπαίδευση, στο project, στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και, γενικότερα, στα προγράμματα Σχολικών δραστηριοτήτων, στην Πληροφορική και τις Νέες Τεχνολογίεςκλπ.  Άλλη 1 ώρα καλύπτεται ακόμα  για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (από όλες τις ειδικότητες , σύμφωνα με την ΥΑ)

Οι  περισσότεροι από τους υποψήφιους αναπληρωτές έχουν διπλώματα επάρκειας και στις ξένες γλώσσες, κυρίως στα Αγγλικά. Καλύπτονται άλλες 2 ώρες για την α΄ ξένη γλώσσα (με τροποποιητική απόφαση). Δεν συζητάμε και για δεύτερη ξένη γλώσσα, που ίσως έχουν επάρκεια. Όμως και στο Δημοτικό δεν είχε γίνει καμία προσπάθεια από το Υπουργείο και τους φορείς του, για β΄ ξένη γλώσσα (Γερμανικά ή Γαλλικά, έστω και διαδικτυακά).

Από τα παραπάνω βγαίνει το συμπέρασμα ότι μία/ένας Φιλόλογος με 2 κύριες ειδικότητες μπορεί να καλύψει έως και 8-9 ειδικότητες και σύνολο ωρών ίσως και πάνω από το κανονικό του ωράριο.    Άρα οι ώρες που μπορεί να καλυφτούν έτσι, είναι περίπου 20-22, εκτός την ενισχυτική διδασκαλία. 

Το Γυμνάσιο θα είναι πλήρες ως προς τη λειτουργία του και τα παιδιά μου θα διδάσκονται διά ζώσης όλα τα γνωστικά αντικείμενα, αν προσλάβετε επίσης, και ένα Μαθηματικό ή Φυσικό για 4 ώρες Μαθηματικά, 1 Φυσική, 1 Βιολογία, 1 Γεωγραφία, 1 Τεχνολογία, 2 Πληροφορική, (και 1 Οικιακή Οικονομία με τροποποιητική, το οποίο όμως μπορείτε κι  να παραλείψετε ως μάθημα, παρά την μεγάλη αξία του-Χημεία τροφίμων) και ίσως με μεταπτυχιακό ή επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή και άλλες επιμορφώσεις. Σύνολο ωρών 10-11, εκτός της ενισχυτικής διδασκαλίας ή της ειδικής επιπρόσθετης βοήθειας που θα παρέχει στις φυσικομαθηματικές επιστήμες και με εμπειρία στη γραφειοκρατία που απαιτείται για τη λειτουργία ενός σχολείου.

Σας παρακαλούμε να μεριμνήσετε και να εντείνετε τις προσπάθειές σας, προκειμένου από τους τόσες χιλιάδες αναπληρωτές που περιμένουν,  όπως μαθαίνω, αυτή την εβδομάδα εναγωνίως να δικαιωθούν οι κόποι τους, να βρεθούν δύο ανάλογες περιπτώσεις και για εμάς τους ακρίτες της Ελλάδας. Ιδιαίτερα, αν είναι οικογενειάρχες να στηρίξουν και την προσχολική και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και με τα δικά τους παιδιά. Είναι τεράστια κοινωνική αδικία άτομα με τόσα προσόντα και οικογενειάρχες να μην μπορούν να βιοποριστούν και, παράλληλα, οικογένειες να διαλύονται και να εκπατρίζονται, προκειμένου τα παιδιά μας να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση.

Πιστεύω ότι πρέπει να εστιάσετε με μεγάλη προσοχή στο ζήτημα , για να δοθεί επιτέλους η λύση με αλλαγή της απόφασης για ίδρυση γυμνασιακής τάξης στο νησί, αλλά και με τροποποιητικές διατάξεις για κάποια από τα γνωστικά αντικείμενα, να εκδώσετε προκήρυξη για να ανοίξει πίνακας δηλώσεων προτίμησης στην περιοχής μας  για υποψήφιους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να διδάξουν εδώ. Να βρεθούν επιτέλους 2 τέτοιες περιπτώσεις εκπαιδευτικών, για να στελεχώσουν το σχολείο και γιατί όχι και το Νηπιαγωγείο (με Αγγλικά και Πληροφορική). Να ακουστεί επιτέλους και στη Γαύδο το α’ κουδούνι του σχολικού έτους 2022-23 στις 12/9/22.

Εν ολίγοις δεν χρειάζονται 8-9 ειδικότητες που λέτε από το Υπουργείο, αλλά με τέτοιες περιπτώσεις λύνετε πρακτικά το θέμα για όλες τις ειδικότητες του Γυμνασίου, αφού είμαστε ακριτική περιοχή και μπορεί να μην ακολουθηθεί ακριβώς το γράμμα του Νόμου. Ακόμα, θα υπάρχει και οικονομικό όφελος για το κράτος, αφού θα πληρώνει μόνο 2 εκπαιδευτικούς, δεν θα μείνει μόνο 1 παιδί στο Νηπιαγωγείο και δεν θα ταλαιπωρηθεί η οικογένειά μου. Άλλωστε έχει εκφραστεί η στήριξη για τη δημιουργία του σχολείου και από το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου, κ.κ. Αμφιλόχιο, καθώς υπάρχουν και οι κτηριακές υποδομές. 

Δεν ξεχνάμε, ακόμα, ότι και στα σχολεία των πόλεων υπάρχουν πολλά κενά που καλύπτονται με β΄ και γ΄ αναθέσεις και μάλιστα σε μαθήματα Κατεύθυνσης Β΄ και Γ΄ Λυκείου. 

Σας ενημερώνω επίσης, ότι δεν προτίθεμαι να διαλύσω την οικογένειά μου, μετοικώντας για πολλά συνεχή χρόνια σε άλλη περιοχή, μακριά από το σύζυγό μου, τον πατέρα των παιδιών μου, την εργασία μου και τον τόπο μας, μόνη μου με τα 3 ανήλικα παιδιά μου και με υπέρογκα έξοδα.

Όλα τα παραπάνω τα προτείνω ως άμεσα ενδιαφερόμενη μητέρα που αποφάσισα να κάνω την οικογένειά μου στη Γαύδο και που επιθυμούμε να παραμείνουμε εδώ.

Γνωρίζω, ακόμα, ότι ο Προϊστάμενος της Δ/θμιας Εκ/σης Ν. Χανιών, κ. Ιωάννης-Παναγιώτης Αμπελάς, είναι ένα ακέραιο άτομο και ανοικτό στις κοινωνικές προκλήσεις και είμαι σίγουρη ότι θα βοηθήσει προς αυτήν την κατεύθυνση. Το ίδιο θεωρώ ότι θα κάνει και η Περιφέρεια Κρήτης, αλλά και η Τοπική Αυτοδιοίκηση του νησιού μας και το Υπουργείο.

Τέλος, ευχαριστώ θερμά το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη της Ιεράς Μητροπόλεως Κισάμου και Σελίνου, κ.κ. Αμφιλόχιο, ο οποίος μας συμπαραστέκεται στις προσπάθειές μας για την ίδρυση της Γυμνασιακής τάξης του νησιού μας.

Με την ευχή και την ελπίδα ότι τα παιδιά μου δεν θα μείνουν χωρίς τη δια ζώσης υποχρεωτική δημόσια εκπαίδευση, αλλά και ότι θα πληθαίνουν οι παιδικές φωνές στο νησί μας,

Με τιμή, 

Έφη-Γεωργακά-Λουγιάκη

Επισύναψη Υ.Α. : ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ , ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ  ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ https://www.esos.gr/arthra/74025/ta-orologia-programmata-v-kai-g-taxeon-imerisioy-kai-esperinoy-gymnasioy

ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ https://www.esos.gr/sites/default/files/articles-legacy/anatheseis_2020.pdf

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ https://www.esos.gr/arthra/74138/anatheseis-akai-v-didaskalias-ton-ergastirion-dexiotiton-sta-gymnasia

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του ΙΗΑ εκφράζουν αποκλειστικά τους συγγραφείς – μέλη του ΙΗΑ. Η ιστοσελίδα του ΙΗΑ δεν λογοκρίνει, ούτε επεμβαίνει σε άρθρα – κείμενα των μελών του ΙΗΑ.

_________________________________________________________________________

INTERNATIONAL HELLENIC ASSOCIATION

Δεν υπάρχουν σχόλια: