Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017

Για μια Ελλάδα, χωρίς Πανελλήνιες

Γιάννης Π. Πλατάρος Μαθηματικός
Είναι εξαιρετικά ανατριχιαστικό να οραματίζονται επαγγελματίες πολιτικοί που έχουν σπουδάσει το ψέμα την υποκρισία και την χειραγώγιση των μαζών σύμφωνα με τα νέα πορίσματα της πειραματικής Κοινωνιολογίας και Ψυχολογίας των μαζών. Ποιος Μαρκήσιος Λε Μπόν, στην «Ψυχολογία του όχλου» ποιος Νικολό Μακιαβέλι στον «Ηγεμόνα» ! Τα πορίσματα τα νέα, μας βάζουν να κυνηγούμε ανεμόμυλους, σε δουλειά να βρισκόμαστε, να ανεβάζουμε πέτρες ίσα με το βουνό και να μην τα καταφέρνουμε στο παραλίγο πριν το τέλος , αιώνιοι Σίσυφοι της Ελληνικής Ιστορίας.
Καταθέτουμε την άποψή μας στην πρόσκληση του esos.gr ευθαρσώς και με αγάπη για τον τόπο και τα παιδιά του:
Τι έχουμε ανάγκη πλέον; Γενική Παιδεία! Αδιανόητο να εξειδικεύονται στο Γενικό Λύκειο. Οι προοπτικές να βρουν δουλειά στην όποια επιστημονική ειδικότητα ακολουθήσουν, πάει χρονικά  πολύ μακριά πλέον . Δουλειά μετά τα 30, στην πλέον ευνοϊκή συγκυρία. Άρα το να ζητάω ανθρωπιστική και γενική Παιδεία για όλους τους Έλληνες μέχρι τα 18, είναι λογικό. Οι άλλοι είναι παράλογοι, ας είναι κρατούσα  και πλειοψηφική άποψη. Ουκ έχομεν χρείαν άλλων αποδείξεων περί αυτού. Αν πρέπει να προσθέσουμε κι άλλο επιχείρημα είναι η αύξηση του προσδοκίμου ζωής και συνταξιοδότησης. Μια χαρά ας επιμορφώνονται δια βίου όλοι στην ζωή τους, αλλά όλα τα βασικά, πρέπει να τα πάρουν μέχρι τα 18.
Όλα τα βασικά μαθήματα, όλοι οι μαθητές. Γλώσσα Ελληνική, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Αγγλικά, Τεχνολογικές ικανότητες και δεξιότητες.
Και πώς θα μπαίνουν στα Πανεπιστήμια;
Να πώς το σκέφτομαι:
Τρία τεστ εφ΄ όλης της ύλης όλης της Σχολικής ζωής. Απόλυτα διαβαθμισμένα. Σε μια εβδομάδα.
Το πρώτο εύκολο: Ό,τι γενικώς  έχουν μάθει από Δημοτικό και δύο πρώτες τάξεις Γυμνασίου, που να αφορά αποκλειστικά  ταξινομία (αναθεωρημένη) Bloom  διδακτικών στόχων «επίλυσης προβλήματος» .
Το δεύτερο μέτριο,  με ερωτήσεις «επίλυσης προβλήματος» επί του υπολοίπου  Γυμνασίου και Λυκείου  και το τρίτο δύσκολο επί των ιδίων.
Τα τεστ, δεν διεξάγονται στο Λύκειο, αλλά τον Σεπτέμβριο, μετά την αποφοίτηση.  Κι όχι μόνο τον Σεπτέμβριο, αλλά και τον Ιανουάριο και τον Μάιο, φθάνει ο ενδιαφερόμενος να δίνει κάποιο παράβολο εξέτασης σε θέσεις με ποσόστωση όσες φορές θέλει στην ζωή του. Τα θέματα υπάρχουν στο διαδίκτυο, με τις απαντήσεις τους, τα μισά τουλάχιστον είναι πολλαπλών επιλογών, είναι πάρα πολλά, τουλάχιστον 10.000 ανανεώνονται διαρκώς, καλύπτουν από πλευράς ύλης και διαβάθμισης τα πάντα, έχουν δοκιμαστεί παρόμοια σε πειραματικές ομάδες για διαπίστωση αξιοπιστίας και εγκυρότητας , όποιος έχει διαβάσει με το νέο πνεύμα της κριτικής σκέψης διακρίνεται, ο παπαγάλος παραμερίζεται. Ο καλός διακρίνεται από τον καλύτερο και ο πιο καλύτερος, από τον ακόμα πιο καλύτερο. Ο άριστος περνά αδιακρίτως και αξίως σε όποια Σχολή θέλει. Οι  άλλοι όπου μπορούν και θέλουν.
Ένα τέτοιο σύστημα μειώνει τα φροντιστήρια κατά 80% (κανένα σύστημα δεν μπορεί να τα εξαφανίσει) Άρα μόνο εξ αυτού θα βρει αντιδράσεις και δεν θα περάσει.
Ένα τέτοιο σύστημα βγάζει στα μανταλάκια το τι είδος δουλειάς γίνεται σε ποιο Σχολείο ( έστω με παρείσακτη μεταβλητή τα φροντιστήρια και τις λοιπές κοινωνικές διαφορές) Σε συγκρίσεις όμως μεταξύ ομοειδών κατά τα άλλα Σχολείων, (Ceteris Paribus) η διαφορά στην ποιότητα δουλειάς φαίνεται και βοά εκ των «προϊόντων»  Άρα μόνο εξ αυτού θα βρει αντιδράσεις και δεν θα περάσει.
Ωστόσο, μπορούμε να κοιτάμε όλους στα μάτια και να προτείνουμε τα ανέφικτα πιστοί όντες στον αφορισμό, ότι ρεαλιστής είναι ο … επιζητών το ανέφικτο!
https://www.esos.gr/arthra/52562/gia-mia-ellada-horis-panellinies

Δεν υπάρχουν σχόλια: