«Δευτέρου ΔΕΥΤΕ ΚΑΙ ΔΙΑΛΕΧΘΩΜΕΝ εκ"
Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος αναφερόμενος εις το αίτημα του κ. Φίλη περί χωρισμού Εκκλησίας και Πολιτείας, εξ αφορμής της ελεύσεως του Ιερού Λειψάνου της Αγίας Βαρβάρας, σημείωσε το ενδεχόμενο κάποιοι να μετανοιώσουν για τις προτάσεις τους. Ο κ. Φίλης αναγνώρισε μεν ότι αυτή είναι μια μακρά πορεία, αλλά είπε ότι δεν μπορούμε να προσέλθουμε «εν μετανοία» στην συζήτηση αυτή.
Η πρώτη σκέψη είναι μήπως κάποιος στον ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να βοηθήσει τον κ. Φίλη στα Ελληνικά του, γιατί άλλο είπε ο Μακαριώτατος και άλλο ο κ. κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος. Γιατί δεν κατάλαβε εκτός εάν συνειδητά διέστρεψε τον λόγο του Αρχιεπισκόπου. Ο Αρχιεπίσκοπος δεν ζήτησε από κανένα να προσέλθει «εν μετανοία» σε ένα διάλογο, είπε όμως κάτι σημαντικό. Ότι κάνοντας κανείς βιαστικές ενέργειες μπορεί να το μετανοιώσει, κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που είπε ο κ. Φίλης. Δεύτε λοιπόν και διαλεχθώμεν εκ νέου.
Είναι γνωστές οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας. Αυτό το θέμα ο Πρωθυπουργός το έχει αναθέσει στον Υπουργό Παιδείας και ο Υπουργός έχει δηλώσει ότι δεν είναι του παρόντος. Με την αναφορά του λοιπόν σε αυτό το θέμα άραγε στρέφεται εναντίον της Εκκλησίας ή κάνει αντιπολίτευση στον ι δ ι ο τον Πρωθυπουργό? Τα λέει για να ακούσει η Εκκλησία την δήλωσή του και να φοβηθεί, ή για να τα ακούσει ο Πρωθυπουργός και ίσως και ο Υπουργός της Παιδείας?
Ο κ. Φίλης έκανε αυτή τη δήλωση με αφορμή την έλευση του Ιερού Λειψάνου της Αγίας Βαρβάρας. Αλήθεια! Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο? Μήπως είναι μια σαφής απειλή απέναντι στην πίστη των πιστών? Μέγα το ατόπημα του κ. εκπροσώπου, αλλά και φθηνό σαν επιχείρημα.
Είναι γνωστές οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας. Αυτό το θέμα ο Πρωθυπουργός το έχει αναθέσει στον Υπουργό Παιδείας και ο Υπουργός έχει δηλώσει ότι δεν είναι του παρόντος. Με την αναφορά του λοιπόν σε αυτό το θέμα άραγε στρέφεται εναντίον της Εκκλησίας ή κάνει αντιπολίτευση στον ι δ ι ο τον Πρωθυπουργό? Τα λέει για να ακούσει η Εκκλησία την δήλωσή του και να φοβηθεί, ή για να τα ακούσει ο Πρωθυπουργός και ίσως και ο Υπουργός της Παιδείας?
Ο κ. Φίλης έκανε αυτή τη δήλωση με αφορμή την έλευση του Ιερού Λειψάνου της Αγίας Βαρβάρας. Αλήθεια! Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο? Μήπως είναι μια σαφής απειλή απέναντι στην πίστη των πιστών? Μέγα το ατόπημα του κ. εκπροσώπου, αλλά και φθηνό σαν επιχείρημα.
Μήπως μας λέει: «προσέχτε καλά, γιατί θα έχετε συνέπειες?». Μήπως ενοχλήθηκε από την πίστη του λαού, από το πλήθος που προσήλθε και προσέρχεται για να προσκυνήσει το Ιερό Λείψανο? Μήπως επιχειρεί να καταστείλει την ευλάβεια του λαού με απειλές? Ξαναγυρίζει λοιπόν στον τόπο μας η Αριστερά στον Σταλινικό της μεσαίωνα των απειλών και των διωγμών?
Το θέμα των σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας είναι ένα όντως πολύ σοβαρό θέμα και δεν τιμά τους ανθρώπους της εξουσίας να το χρησιμοποιούν σαν απειλή. Οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας δομήθηκαν μέσα στην ζωή και την ιστορία, δομήθηκαν σε δύσκολες ώρες, δομήθηκαν όταν η Ορθοδοξη πίστη συνιστούσε το εθνικό σύνορο του Γένους και όχι μέσα σε κάποιο γραφείο πολιτικό. Το να χρησιμοποιείται ένα τέτοιο θέμα σαν απειλή αυτό ευτελίζει την σοβαρότητα του, αλλά και αυτούς που το μεταχειρίζονται με τόσο ευτελή τρόπο.
Πίστεψαν μήπως κάποιοι ότι εκτοξεύοντας μια τέτοια απειλή θα φοβίσουν τους ανθρώπους και θα καταστείλουν την ευλάβειά τους? Ή μήπως εάν επέλθει ο χωρισμός Εκκλησίας και Πολιτείας δεν θα μπορεί να μεταφερθεί ένα Ιερό Λείψανο σε ένα νοσοκομείο για ενίσχυση και παρηγορία των ασθενών? Είμαστε εμείς που πρέπει να ρωτήσουμε σε ποιά χώρα τίθενται τέτοια εμπόδια? Μήπως κάποιοι ζούν σε άλλες εποχές? Σε πλείστα νοσοκομεία του εξωτερικού υπάρχουν παρεκκλήσια και η εκδήλωση της πίστης και η προσφυγή στη Θεία βοήθεια είναι ανεμπόδιστα.
Ο κ. Φίλης αναφερόμενος στο θέμα σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας παραβιάζει ανοικτές θύρες και από την πλευρά του κόμματος του και από την πλευρά της Εκκλησίας. Δεν κομίζει λοιπόν τίποτα καινούριο πέρα από μια επιπόλαια και επικίνδυνη στάση.
Πίστεψαν μήπως κάποιοι ότι εκτοξεύοντας μια τέτοια απειλή θα φοβίσουν τους ανθρώπους και θα καταστείλουν την ευλάβειά τους? Ή μήπως εάν επέλθει ο χωρισμός Εκκλησίας και Πολιτείας δεν θα μπορεί να μεταφερθεί ένα Ιερό Λείψανο σε ένα νοσοκομείο για ενίσχυση και παρηγορία των ασθενών? Είμαστε εμείς που πρέπει να ρωτήσουμε σε ποιά χώρα τίθενται τέτοια εμπόδια? Μήπως κάποιοι ζούν σε άλλες εποχές? Σε πλείστα νοσοκομεία του εξωτερικού υπάρχουν παρεκκλήσια και η εκδήλωση της πίστης και η προσφυγή στη Θεία βοήθεια είναι ανεμπόδιστα.
Ο κ. Φίλης αναφερόμενος στο θέμα σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας παραβιάζει ανοικτές θύρες και από την πλευρά του κόμματος του και από την πλευρά της Εκκλησίας. Δεν κομίζει λοιπόν τίποτα καινούριο πέρα από μια επιπόλαια και επικίνδυνη στάση.
Αυτή την στιγμή η χώρα βρίσκεται σε μια πολύ κρίσιμη ώρα και το ζητούμενον είναι η ενότητα του λαού μας. Μόνον άφρονες και υπονομευτές της κυβερνητικής προσπάθειας μπορούν να διασπούν την ενότητα του λαού σε μια τέτοια κρίσιμη ώρα και να εκτοξεύουν απειλές κατά του μεγαλύτερου μέρους του. Μόνον άνθρωποι κατώτεροι των περιστάσεων μπορούν να βάλουν τις ιδεοληψίες τους πάνω από το μέλλον αυτού του τόπου. Ο λαός ψήφισε την παρούσα Κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει τα προβλήματά του και όχι για να αλλάξει την πίστη του.
Είναι δικαίωμα, αλλά και ευθύνη του καθενός και η πίστη και η απιστία. Κάποιος που δεν έχει την εμπειρία του Θεού είναι λογικό να δηλώνει άθεος. Κάποιος που δεν έχει διαπιστώσει την εμπειρία «των γυμνών οστέων που αναβλύζουν ιάματα» είναι λογικό να τα απορρίπτει. Από πότε όμως η άγνοια προσπαθεί να αμφισβητήσει την γνώση? Βουλευτής του ιδίου κόμματος δηλώνει πολύ καθαρά ότι γνωρίζει την θεραπευτική δύναμη των Ιερών Λειψάνων ως ιατρός !!! Καί βέβαια δεν είναι ο μ ο ν ο ς. Θα τον ειρωνευθείτε, γιατί δεν γνωρίζετε αυτά που γνωρίζει ο ίδιος? Θα αρχίσετε τις παλαιές «επιστημονικές» αποδείξεις? Εμείς δεν φοβόμαστε την αθεΐα σας, εσείς γιατί φοβάστε την πίστη μας?
Ξαφνικά λοιπόν η Ευρώπη που μας πνίγει, η Ευρώπη που μας πιέζει, η Ευρώπη που απειλεί να μας διώξει, η Ευρώπη που επιχειρεί να μας «σώσει» αφανίζοντας από την ανέχεια και την πείνα τον μισό πληθυσμό μας, έγινε λοιπόν τώρα το πρότυπο μας? Η Ευρώπη που βλέπει αδιάφορα τις εκατόμβες των ανθρώπων που πνίγονται στις θάλασσες ή που σφαγιάζονται στην ξηρά χωρίς καμμία θέληση επέμβασης, έγινε το πρότυπό μας ώστε να ισχυριζόμαστε εμετικά, ότι τάχα αυτό δεν συμβαίνει σε καμμία άλλη χώρα της Ευρώπης? Γιατί λοιπόν διαμαρτύρεσθε εναντίον της απανθρωπίας των μνημονίων? Τότε ας σκύψουμε το κεφάλι και ας μιμηθούμε αυτή τη στάση ζωής, όπου η απανθρωπία της πηγάζει από την αθεΐα της.
Είναι δικαίωμα, αλλά και ευθύνη του καθενός και η πίστη και η απιστία. Κάποιος που δεν έχει την εμπειρία του Θεού είναι λογικό να δηλώνει άθεος. Κάποιος που δεν έχει διαπιστώσει την εμπειρία «των γυμνών οστέων που αναβλύζουν ιάματα» είναι λογικό να τα απορρίπτει. Από πότε όμως η άγνοια προσπαθεί να αμφισβητήσει την γνώση? Βουλευτής του ιδίου κόμματος δηλώνει πολύ καθαρά ότι γνωρίζει την θεραπευτική δύναμη των Ιερών Λειψάνων ως ιατρός !!! Καί βέβαια δεν είναι ο μ ο ν ο ς. Θα τον ειρωνευθείτε, γιατί δεν γνωρίζετε αυτά που γνωρίζει ο ίδιος? Θα αρχίσετε τις παλαιές «επιστημονικές» αποδείξεις? Εμείς δεν φοβόμαστε την αθεΐα σας, εσείς γιατί φοβάστε την πίστη μας?
Ξαφνικά λοιπόν η Ευρώπη που μας πνίγει, η Ευρώπη που μας πιέζει, η Ευρώπη που απειλεί να μας διώξει, η Ευρώπη που επιχειρεί να μας «σώσει» αφανίζοντας από την ανέχεια και την πείνα τον μισό πληθυσμό μας, έγινε λοιπόν τώρα το πρότυπο μας? Η Ευρώπη που βλέπει αδιάφορα τις εκατόμβες των ανθρώπων που πνίγονται στις θάλασσες ή που σφαγιάζονται στην ξηρά χωρίς καμμία θέληση επέμβασης, έγινε το πρότυπό μας ώστε να ισχυριζόμαστε εμετικά, ότι τάχα αυτό δεν συμβαίνει σε καμμία άλλη χώρα της Ευρώπης? Γιατί λοιπόν διαμαρτύρεσθε εναντίον της απανθρωπίας των μνημονίων? Τότε ας σκύψουμε το κεφάλι και ας μιμηθούμε αυτή τη στάση ζωής, όπου η απανθρωπία της πηγάζει από την αθεΐα της.
Τι εννοούσε άραγε ο Αρχιεπίσκοπος όταν προειδοποιούσε: «προσέξτε μήπως το μετανοιώσετε». Απειλούσε ο Αρχιεπίσκοπος? Δεν το συνηθίζει. Αντίθετα μας έχει όλους συνηθίσει να μην ομιλεί, αλλά όταν ομιλεί, ο λόγος του είναι καίριος. Κάτι λοιπόν ξέρει και ομιλεί. Να το ψάξουμε λίγο? Μήπως λοιπόν προειδοποιούσε ότι ένας τέτοιος χωρισμός σε αυτή την ώρα θα φανέρωνε όλη την γυμνότητα του κράτους και όλη την ανεπάρκεια της Πολιτείας, που τώρα όμορφα κρύβεται μέσα από την Εκκλησία? Γνωρίζετε πολύ καλά αυτή την γυμνότητα, που από αγάπη καλύπτει η Εκκλησία. Δεν σας απειλεί λοιπόν ο Αρχιεπίσκοπος, ούτε σας καλεί σε μετάνοια, αλλά σας προειδοποιεί.
Αλήθεια! Τι πραγματικά επαγγέλεσθε για τον άνθρωπο και στον άνθρωπο? Τι έχετε να του προτείνετε σαν πρόταση ζωής? Γιά ποιο μέλλον τον ετοιμάζετε? Μήπως την σκουπιδοποίησή του? Δεν έχετε άλλωστε τίποτα διαφορετικό από την σκουπιδοποίηση του ανθρώπου, όσο υπάρχει ο θάνατος. Ο θάνατος για σας, σαν καταστροφή και σαν τέρμα ζωής. Ο θάνατος για μας, σαν πέρασμα.
Όταν διακονούσα στο Μαντούδι και έγινε η μεγάλη απεργία των μεταλλορύχων, μια απεργία που έγινε κυρίως για το καπρίτσιο ενός πολιτικού, συναντώ μια μέρα τον εκπρόσωπο της Αριστεράς στο Γραφείο της Κοινότητας. Τον ρωτώ λοιπόν γιατί ενδιαφέρεται για τους εργάτες. Τού εξηγώ ότι για μένα ο άνθρωπος έχει μοναδική αξία, γιατί για χάρη του, ο Θεός έγινε άνθρωπος και γι 'αυτό εγώ αγωνίζομαι. Εσύ λοιπόν γιατί είσαι εδώ? Τι είναι για σένα ο άνθρωπος χωρίς το Θεό? Ένα ωραίο ζώο? Έκπληκτος τον ακούω να μου απαντά: «Ναί!». Τότε τον ξαναρωτώ: «Δηλαδή εσύ εδώ αγωνίζεσαι για περισσότερο σανό!» Καί μου απαντά και πάλι: «Ναί»! Καί τότε του απάντησα: «Καλύτερος συνεργάτης του Κεφαλαίου από σένα, που υποτίθεται ότι το πολεμάς δεν υπάρχει. Εσύ του προσφέρεις την ιδεολογική κάλυψη, χαρακτηρίζοντας τον άνθρωπο σαν ζώο και το Κεφάλαιο τον αντιμετωπίζει στην πράξη και τον εκμεταλλεύεται σαν ζώο ». Η Εκκλησία πιστεύει όχι στην σκουπιδοποίηση του ανθρώπου, αλλά στον δοξασμό και την θέωσή του, όπως μαρτυρεί το Ιερό Λείψανο της Αγίας Βαρβάρας, αλλά και οι πρόσφατοι Άγιοί μας.
Αλήθεια! Τι πραγματικά επαγγέλεσθε για τον άνθρωπο και στον άνθρωπο? Τι έχετε να του προτείνετε σαν πρόταση ζωής? Γιά ποιο μέλλον τον ετοιμάζετε? Μήπως την σκουπιδοποίησή του? Δεν έχετε άλλωστε τίποτα διαφορετικό από την σκουπιδοποίηση του ανθρώπου, όσο υπάρχει ο θάνατος. Ο θάνατος για σας, σαν καταστροφή και σαν τέρμα ζωής. Ο θάνατος για μας, σαν πέρασμα.
Όταν διακονούσα στο Μαντούδι και έγινε η μεγάλη απεργία των μεταλλορύχων, μια απεργία που έγινε κυρίως για το καπρίτσιο ενός πολιτικού, συναντώ μια μέρα τον εκπρόσωπο της Αριστεράς στο Γραφείο της Κοινότητας. Τον ρωτώ λοιπόν γιατί ενδιαφέρεται για τους εργάτες. Τού εξηγώ ότι για μένα ο άνθρωπος έχει μοναδική αξία, γιατί για χάρη του, ο Θεός έγινε άνθρωπος και γι 'αυτό εγώ αγωνίζομαι. Εσύ λοιπόν γιατί είσαι εδώ? Τι είναι για σένα ο άνθρωπος χωρίς το Θεό? Ένα ωραίο ζώο? Έκπληκτος τον ακούω να μου απαντά: «Ναί!». Τότε τον ξαναρωτώ: «Δηλαδή εσύ εδώ αγωνίζεσαι για περισσότερο σανό!» Καί μου απαντά και πάλι: «Ναί»! Καί τότε του απάντησα: «Καλύτερος συνεργάτης του Κεφαλαίου από σένα, που υποτίθεται ότι το πολεμάς δεν υπάρχει. Εσύ του προσφέρεις την ιδεολογική κάλυψη, χαρακτηρίζοντας τον άνθρωπο σαν ζώο και το Κεφάλαιο τον αντιμετωπίζει στην πράξη και τον εκμεταλλεύεται σαν ζώο ». Η Εκκλησία πιστεύει όχι στην σκουπιδοποίηση του ανθρώπου, αλλά στον δοξασμό και την θέωσή του, όπως μαρτυρεί το Ιερό Λείψανο της Αγίας Βαρβάρας, αλλά και οι πρόσφατοι Άγιοί μας.
Η Αριστερά του κ. Φίλη δυστυχώς έχει μείνει πολύ πίσω. Κάποιοι άλλοι Αριστεροί όμως κατάλαβαν ότι η Αριστερά δεν κινδυνεύει από την πίστη των πιστών, αλλά από τον εαυτό της. Σε μια τέτοια κρίσιμη ώρα για την Πατρίδα μας, από τους Πολιτικούς μας απαιτούμε το ολιγότερο, σοβαρότητα.
agioritikovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου